Статистика |
|---|
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0 |
|
Методичний кейс
У розділі матеріалів: 1485 Показано матеріалів: 181-190 |
Сторінки: « 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 148 149 » |

NUS.ORG.UA Проектне навчання: коротко про головне | Нова українська школа
Проектне навчання (project-based learning) дедалі більше набирає обертів, оскільки є дуже ефективним і актуальним підходом до викладання та навчання. Численні дослідження (про них – далі) вказують на те, що після його успішного впровадження в учнів покращується мотивація до навчання та підвищується рівень досягнень. Також така форма роботи допомагає реалізувати частково програму ранньої профорієнтації учнів, аби в майбутньому випускники свідомо обирали професію і навчальний заклад.
Що таке проектне навчання?
За визначенням Buck Institute for Education, проектне навчання – це метод, навчаючись за яким, учні, певний час досліджуючи і реагуючи на справжні, цікаві та складні питання, отримують потрібні знання та навички.
На думку дослідників (Barron & Darling-Hammond, 2008; Thomas, 2000), навчання на основі проекту передбачає таке:
- учні застосовують знання та навички для вирішення реалістичних проблем у реальному світі;
- підвищується рівень відповідальності учня за виконаний обсяг роботи;
- вчителі виконують ролі тренерів та фасилітаторів дослідження, проводять рефлексії;
- часто учні працюють в парах або групах.
Такий формат навчання передбачає залучення учнів до систематизації та набування знань, створення власних продуктів. Він розвиває навички критичного мислення, співпраці, спілкування, міркування, синтезу та стійкості в умовах обмеженого часу та визначеної мети (Barron, 2003)
Чому проектне навчання?
Оскільки навчання – це соціальна активність, яка відбувається в межах учнівських груп, культури та минулого досвіду, через проектне навчання учні мають можливість використовувати не лише знання з навчальних дисциплін, а й вчитися вести перемовини, ухвалювати спільні рішення, нести відповідальність відповідно до ролі в навчальній команді й разом інтерпретувати результати своєї діяльності.
Це також дає можливість вчителям побачити учнів у новому світлі, допомагати їм розвивати вроджені здібності в новий спосіб, що не вдається часом у традиційній системі уроку. Крім того, часто проектне навчання реалізується через міждисциплінарні зв’язки, що виходять за межі програми одного конкретного предмету. Це значно розширює можливості вчителя і сприяє креативності, а учні часто мають завдання, у процесі вирішення яких отримують практичні навички, непередбачені в теоретичній частині навчального процесу.
Тобто навчання відбувається природним шляхом, ненав’язливо, адже ціль – не вивчити, а виконати завдання, отримати результат, що дійсно мотивує дітей.
“Проектна наука – це захопливий спосіб вивчати навколишній світ. Зосереджуючи увагу на основних ідеях разом із практикою та перехресними поняттями, класні кімнати стають навчальними середовищами, де викладачі й студенти беруть участь у моделюванні та проведенні досліджень, формуванні та обговоренні гіпотез, що підтверджуються доказами й міркуваннями” (Krajcik, 2015).
Переваги проектного навчання
Для учнів:
- традиційна аудиторія перетворюється у відкритий навчальний простір, в якому учні рухаються у власному темпі;
- у процесі виконання проекту виникає потреба в самонавчанні та самовдосконаленні;
- навчання на основі запам’ятовування та повторення переходить до інтеграції, відкриття та презентації набутих знань;
- учні мають можливість проходити всі етапи “виробництва”: від ідеї, створення моделі майбутнього продукту до його реалізації.
Для вчителів:
- надає вчителям можливість вибудувати позитивну історію стосунків з учнями за нових умов;
- підібрати учням ролі, підкресливши їхні індивідуальність і природні таланти.
Звичайно, на фоні очевидних переваг існує й певна небезпека застосування проектного навчання: виникає ризик не виконати навчальну мету і не досягти результатів. Але цього можна уникнути, якщо раціонально спланувати процес.
Планування навчального проекту:
- Визначаємо навчальні цілі.
- Плануємо “що” і “як”, а не “коли”.
- Плануємо, як відбуватиметься публічна презентація результатів проекту.
Для зручності планування можна скористатися цією таблицею.
Отже, світ неперервно змінюється, даючи дедалі більше можливостей застосовувати нові методи та підходи в навчанні, аби школярі були якомога краще підготовлені до реального життя. Проектне навчання – метод, ефективність якого підтверджена світовою практикою.
Інна Дьоміна, співзасновниця школи сучасних наук Science Gen та співавторка одного з проектів інтегрованого курсу “Природничі науки” для старшої школи
Фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos
|
Вивчення інформатики відкриває для людини нові можливості. Кожен використовує технології щодня та у більшості є телефон як у дітей, так і у дорослих. Ми отримуємо багато інформації кожного дня, а саме інформатика допомагає систематизувати та розібратися у ній.
Ми розповімо, в чому практична користь інформатики в сьогоденні та найближчому майбутньому.
Розширює можливість працевлаштування.
Інформатика потрібна для будь-яких професій. І чим краще її знаєш, тим більша цінність працівника. Програмісти, бухгалтери, дизайнери, блогери, вчителі, актори, журналісти та багато інших професій, де необхідні навички IT, у деяких хоча б базові, а в інших – це основа.
Як Ви бачите, зараз вся торгівля переходить в онлайн, а для кожного, наприклад магазину, необхідний сайт, тому попит на крутих спеціалістів завжди буде високим.
Розвиток мислення.
Пишучи код, в учнів розвивається мислення, пам'ять, аналітичне, критичне та логічне мислення, а також розвивається уява та комунікативні навички.
Програмування – це структуровані та послідовні команди, тому учні мають побудувати план дій, зрозуміти та структурувати завдання, визначити кінцеву ціль та отримати бажаний результат.
Розширення світогляду та потенціалу.
Інформатику можна поєднувати з різними шкільними предметами як з точними (моделювання, математика, фізика, хімія), так і з гуманітарними (українська мова, музичне мистецтво, малювання).
Наприклад, круто використовувати презентації для доповідей або для демонстрації результатів дослідів. Опанувавши базові знання Exel, можна оптимізувати свою роботу і життя. Якщо раніше треба було вручну записувати багато інформації, то знаючи формули, можна зробити аналіз за кілька хвилин.
Розкриття творчості та підвищення інтересу до навчання.
Працюючи у Scratch, учні реалізовують свої ідеї та досягають цілей, розвивають творче мислення та навички роботи з мультимедіа. А за допомогою легкого інтерфейсу, учні розуміють, що програмувати – це легко.
Попри те, яку професію оберуть Ваші учні, їм у будь-якому випадку знадобляться знання з інформатики. Тому ми пропонуємо не гаяти часу і допомогти дітям опанувати цю науку.
Переходьте за посиланням https://bit.ly/39F91MN та обирайте круті посібники, які стануть у пригоді для наших майбутніх спеціалістів.
|
|
Категорії розділу |
|---|
|
Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [238]
|
|
Актуально / Нові підручники [74]
|
|
Олімпіади [4]
|
|
Поурочне планування [16]
|
|
Рефлексія [7]
|
|
Інклюзія / Психологія / Педагогіка [193]
|
|
Методичні рекомендації [64]
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
|
|
Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [38]
|
|
НУШ [33]
|
|
Астрономія МЕТОДИКИ [6]
|
|
Інформатика МЕТОДИКИ [21]
|
|
Кабінет інформатики [17]
|
|
Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
|
|
Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [297]
|
|
Інструментальна цифрова дидактика [19]
|
|
Хмарні технології в освіті [90]
|
|
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
|
|
Сервіси та послуги Google [19]
Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
|
|
Сайт вчителя [18]
|
|
Змішане навчання [8]
|
|
Перевернуте навчання [15]
|
|
Кейс-метод навчання [13]
|
|
Ігрова педагогіка [31]
|
|
Веб-квести [14]
|
|
Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
|
|
Брейн-ринг [5]
|
|
Онлайн-освіта [7]
|
|
Освіта за допомогою відео [26]
|
|
STEM-освіта [15]
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
|
|
Проектний метод навчання [99]
|
|
Інтегроване навчання [20]
|
|
ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
|
|
Бінарні уроки [6]
|
|
Як працює мозок? [114]
|
|
Мотивація [10]
Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
|
|
Розвиток критичного мислення [12]
|
|
Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
|
|
Тематичні тижні та декади [7]
|
|
Україна - рідний край [1]
|
|
Творчість [2]
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення
|
|
|