Статистика |
---|
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0 |
|
Методичний кейс
У розділі матеріалів: 1479 Показано матеріалів: 171-180 |
Сторінки: « 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 147 148 » |

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (тезисно)
✅Види оцінювання результатів навчання учнів: 1️⃣формувальне,
2️⃣поточне,
3️⃣підсумкове: тематичне, семестрове, річне (тут детальніше).
✅Вибір оцінювання здійснює заклад:
1️⃣за системою оцінювання, визначеною законодавством;
2️⃣за власною шкалою (заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень);
3️⃣семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.
4️⃣Адаптаційний період - БЕЗ оцінювання. За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період, упродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.
5️⃣Слова чи бали? Рекомендовано в класних журналах і в Свідоцтві перед виставленням підсумкової оцінки у відповідних графах результатів навчання зазначати першу літеру («В», «Д», «С», «П» - рівні Високий, Достатній, Середній, Початковий) або за допомогою виставлення відповідних балів.
6️⃣Позитивне ставлення. Рекомендовано систему оцінювання результатів навчання в освітніх галузях «Мистецтво», «Соціальна та здоров’язбережувальна», «Фізична культура» здійснювати на позитивному ставленні до кожного учня, і враховувати не рівень недоліків та прорахунків а рівень особистих досягнень. Визначення досягнень учнів у рівнях (Високий, Достатній, Середній, Початковий) з зазначених вище галузей нададуть змогу вчителеві об’єктивно, але водночас, не пригнічуючи особистість, оцінити тих, хто не має яскраво виражених художніх чи фізичних здібностей, проте характеризується сумлінним ставленням до навчання, активністю, ініціативністю.
7️⃣Відмова від оцінювання. За рішенням педагогічної ради заклад освіти може відмовитись від оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів освітніх галузей «Мистецтво», «Соціальна та здоров’язбережувальна», «Фізична культура» або визначити власну шкалу оцінювання.
☝️Де знайти критерії оцінювання? Орієнтовні критерії з кожного навчального предмета можуть міститися в ✔️навчальних програмах дисциплін,
✔️вони конкретизуються в освітній програмі закладу освіти.
☝️Не атестований. Якщо рівень результатів навчання учня (учениці) визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень роблять запис «не атестований(а) (н/а)».
⏺Особливі освітні потреби. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
Джерело - наказ Міністерства освіти і науки України
01 квітня 2022 р. No 289
Олеся Калинич о понеділок, липня 11, 2022 |

NUS.ORG.UA Проектне навчання: коротко про головне | Нова українська школа
Проектне навчання (project-based learning) дедалі більше набирає обертів, оскільки є дуже ефективним і актуальним підходом до викладання та навчання. Численні дослідження (про них – далі) вказують на те, що після його успішного впровадження в учнів покращується мотивація до навчання та підвищується рівень досягнень. Також така форма роботи допомагає реалізувати частково програму ранньої профорієнтації учнів, аби в майбутньому випускники свідомо обирали професію і навчальний заклад.
Що таке проектне навчання?
За визначенням Buck Institute for Education, проектне навчання – це метод, навчаючись за яким, учні, певний час досліджуючи і реагуючи на справжні, цікаві та складні питання, отримують потрібні знання та навички.
На думку дослідників (Barron & Darling-Hammond, 2008; Thomas, 2000), навчання на основі проекту передбачає таке:
- учні застосовують знання та навички для вирішення реалістичних проблем у реальному світі;
- підвищується рівень відповідальності учня за виконаний обсяг роботи;
- вчителі виконують ролі тренерів та фасилітаторів дослідження, проводять рефлексії;
- часто учні працюють в парах або групах.
Такий формат навчання передбачає залучення учнів до систематизації та набування знань, створення власних продуктів. Він розвиває навички критичного мислення, співпраці, спілкування, міркування, синтезу та стійкості в умовах обмеженого часу та визначеної мети (Barron, 2003)
Чому проектне навчання?
Оскільки навчання – це соціальна активність, яка відбувається в межах учнівських груп, культури та минулого досвіду, через проектне навчання учні мають можливість використовувати не лише знання з навчальних дисциплін, а й вчитися вести перемовини, ухвалювати спільні рішення, нести відповідальність відповідно до ролі в навчальній команді й разом інтерпретувати результати своєї діяльності.
Це також дає можливість вчителям побачити учнів у новому світлі, допомагати їм розвивати вроджені здібності в новий спосіб, що не вдається часом у традиційній системі уроку. Крім того, часто проектне навчання реалізується через міждисциплінарні зв’язки, що виходять за межі програми одного конкретного предмету. Це значно розширює можливості вчителя і сприяє креативності, а учні часто мають завдання, у процесі вирішення яких отримують практичні навички, непередбачені в теоретичній частині навчального процесу.
Тобто навчання відбувається природним шляхом, ненав’язливо, адже ціль – не вивчити, а виконати завдання, отримати результат, що дійсно мотивує дітей.
“Проектна наука – це захопливий спосіб вивчати навколишній світ. Зосереджуючи увагу на основних ідеях разом із практикою та перехресними поняттями, класні кімнати стають навчальними середовищами, де викладачі й студенти беруть участь у моделюванні та проведенні досліджень, формуванні та обговоренні гіпотез, що підтверджуються доказами й міркуваннями” (Krajcik, 2015).
Переваги проектного навчання
Для учнів:
- традиційна аудиторія перетворюється у відкритий навчальний простір, в якому учні рухаються у власному темпі;
- у процесі виконання проекту виникає потреба в самонавчанні та самовдосконаленні;
- навчання на основі запам’ятовування та повторення переходить до інтеграції, відкриття та презентації набутих знань;
- учні мають можливість проходити всі етапи “виробництва”: від ідеї, створення моделі майбутнього продукту до його реалізації.
Для вчителів:
- надає вчителям можливість вибудувати позитивну історію стосунків з учнями за нових умов;
- підібрати учням ролі, підкресливши їхні індивідуальність і природні таланти.
Звичайно, на фоні очевидних переваг існує й певна небезпека застосування проектного навчання: виникає ризик не виконати навчальну мету і не досягти результатів. Але цього можна уникнути, якщо раціонально спланувати процес.
Планування навчального проекту:
- Визначаємо навчальні цілі.
- Плануємо “що” і “як”, а не “коли”.
- Плануємо, як відбуватиметься публічна презентація результатів проекту.
Для зручності планування можна скористатися цією таблицею.
Отже, світ неперервно змінюється, даючи дедалі більше можливостей застосовувати нові методи та підходи в навчанні, аби школярі були якомога краще підготовлені до реального життя. Проектне навчання – метод, ефективність якого підтверджена світовою практикою.
Інна Дьоміна, співзасновниця школи сучасних наук Science Gen та співавторка одного з проектів інтегрованого курсу “Природничі науки” для старшої школи
Фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos |
Вивчення інформатики відкриває для людини нові можливості. Кожен використовує технології щодня та у більшості є телефон як у дітей, так і у дорослих. Ми отримуємо багато інформації кожного дня, а саме інформатика допомагає систематизувати та розібратися у ній.
Ми розповімо, в чому практична користь інформатики в сьогоденні та найближчому майбутньому.
Розширює можливість працевлаштування.
Інформатика потрібна для будь-яких професій. І чим краще її знаєш, тим більша цінність працівника. Програмісти, бухгалтери, дизайнери, блогери, вчителі, актори, журналісти та багато інших професій, де необхідні навички IT, у деяких хоча б базові, а в інших – це основа.
Як Ви бачите, зараз вся торгівля переходить в онлайн, а для кожного, наприклад магазину, необхідний сайт, тому попит на крутих спеціалістів завжди буде високим.
Розвиток мислення.
Пишучи код, в учнів розвивається мислення, пам'ять, аналітичне, критичне та логічне мислення, а також розвивається уява та комунікативні навички.
Програмування – це структуровані та послідовні команди, тому учні мають побудувати план дій, зрозуміти та структурувати завдання, визначити кінцеву ціль та отримати бажаний результат.
Розширення світогляду та потенціалу.
Інформатику можна поєднувати з різними шкільними предметами як з точними (моделювання, математика, фізика, хімія), так і з гуманітарними (українська мова, музичне мистецтво, малювання).
Наприклад, круто використовувати презентації для доповідей або для демонстрації результатів дослідів. Опанувавши базові знання Exel, можна оптимізувати свою роботу і життя. Якщо раніше треба було вручну записувати багато інформації, то знаючи формули, можна зробити аналіз за кілька хвилин.
Розкриття творчості та підвищення інтересу до навчання.
Працюючи у Scratch, учні реалізовують свої ідеї та досягають цілей, розвивають творче мислення та навички роботи з мультимедіа. А за допомогою легкого інтерфейсу, учні розуміють, що програмувати – це легко.
Попри те, яку професію оберуть Ваші учні, їм у будь-якому випадку знадобляться знання з інформатики. Тому ми пропонуємо не гаяти часу і допомогти дітям опанувати цю науку.
Переходьте за посиланням https://bit.ly/39F91MN та обирайте круті посібники, які стануть у пригоді для наших майбутніх спеціалістів. |
|
Категорії розділу |
---|
Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка
[238]
|
Актуально / Нові підручники
[74]
|
Олімпіади
[4]
|
Поурочне планування
[16]
|
Рефлексія
[7]
|
Інклюзія / Психологія / Педагогіка
[191]
|
Методичні рекомендації
[63]
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
|
Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
[35]
|
НУШ
[32]
|
Астрономія МЕТОДИКИ
[6]
|
Інформатика МЕТОДИКИ
[21]
|
Кабінет інформатики
[17]
|
Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності?
[47]
|
Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти
[295]
|
Інструментальна цифрова дидактика
[19]
|
Хмарні технології в освіті
[90]
|
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
[59]
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
|
Сервіси та послуги Google
[19]
Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
|
Сайт вчителя
[18]
|
Змішане навчання
[8]
|
Перевернуте навчання
[15]
|
Кейс-метод навчання
[13]
|
Ігрова педагогіка
[31]
|
Веб-квести
[14]
|
Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ
[4]
|
Брейн-ринг
[5]
|
Онлайн-освіта
[7]
|
Освіта за допомогою відео
[26]
|
STEM-освіта
[15]
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
|
Проектний метод навчання
[99]
|
Інтегроване навчання
[20]
|
ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика
[32]
http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
|
Бінарні уроки
[6]
|
Як працює мозок?
[114]
|
Мотивація
[10]
Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
|
Розвиток критичного мислення
[12]
|
Розвиваємо креативність та критичне мислення
[31]
|
Тематичні тижні та декади
[7]
|
Україна - рідний край
[1]
|
Творчість
[2]
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення
|
|
|