ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 7
    Гостей: 7
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика

    У категорії матеріалів: 32
    Показано матеріалів: 1-10
    Сторінки: 1 2 3 4 »

    Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

    Оносова О. А.

    учитель інформатики

    Іванопільської спеціалізованої школи

    Костянтинівської районної ради

    ІНТЕГРАЦІЯ У ВИКЛАДАННІ ПРЕДМЕТІВ ІНФОРМАТИКИ ТА ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ ВАЖЛИВА УМОВА РЕАЛІЗАЦІЇ НУШ

    Розвиток змісту сучасної української освіти спрямовано на формування в учнів цілісної картини світу. Реалізація цієї задачі нерозривно пов'язана з міжпредметною інтеграцією в освітньому процесі, який характеризується широким впровадженням інформаційних технологій. Інформаційні технології знаходять своє застосування в різних предметних областях, на всіх вікових рівнях, допомагаючи кращому засвоєнню як окремих тем, так і досліджуваних дисциплін у цілому.

    У зв'язку з тим, що сучасна система освіти спрямована на формування випускника нового покоління від вчителя шкільної дисципліни потрібне гарне знання і методично грамотне використання досягнень сучасних інформаційних технологій в навчанні, а також здатність залучити учнів до створення нового середовища навчання. Допомогу в рішенні цієї задачі можуть зробити вчителі інформатики, якщо навчання будувати на основі інтеграції предмета з іншими шкільними предметами, з їх закономірним об'єднанням.

    Інтеграція – засіб отримання нових уявлень на основі традиційних предметних знань. Вона спрямована на розвиток ерудиції учнів, на оновлення існуючої вузької спеціалізації у навчанні. Але інтеграція не повинна замінити навчання традиційних предметів, вона повинна з'єднати одержувані знання в єдину систему.

    Методичною основою інтегрованого підходу до навчання є формування знань про навколишній світ і його закономірностей в цілому, встановлення міжпредметних зв'язків у засвоєнні наук, зниження перевантажень учнів, розширення сфери одержуваної інформації учнями, зміцнення мотивації навчання.

    Інтеграція – це висока форма втілення міжпредметних зв'язків, які можна успішно використовувати для доповнення, підтвердження або поповнення знань учнів у предметах. Інтеграція є джерелом знаходження нових фактів, які підтверджують або поглиблюють певні спостереження, висновки учнів у різних предметах.

    Застосування інтегрованого підходу дає вчителю можливість домогтися від учнів не тільки розуміння предмета, а й уміння застосовувати і закріплювати отримані знання при вивченні інших предметів, а учням можливість зрозуміти, що отримані знання з предметів тісно взаємопов'язані і можуть стати в нагоді в повсякденній життєдіяльності.

    Інтеграція в сучасній школі йде по декількох напрямках і на різних рівнях: внутрішньопредметна і міжпредметна. Внутрішньопредметна інтеграція включає фрагментарну інтеграцію, яка включає окремий фрагмент уроку, що вимагає знань з інших предметів; і вузлову інтеграцію, коли протягом усього уроку вчитель спирається на знання з інших предметів, що складає необхідну умову засвоєння нового матеріалу. Наступний рівень – міжпредметна, яка об'єднує знання різних наук для розкриття того чи іншого питання.

    Одним із самих доступних способів здійснення інтеграції є проведення інтегрованих уроків.

    Інтегрований урок інформатики— це спеціально організований урок, мета якого може бути досягнута лише при об'єднанні знань з різних предметів, спрямований на розгляд і рішення якої-небудь проблеми, що дозволяє домогтися цілісного, синтезованого сприйняття учнями досліджуваного питання, гармонійно поєднує в собі методи різних наук, що має практичну спрямованість.

    Використовуючи інструментарій інформаційних технологій і рівень підготовленості учнів, можна побудувати інтегрований урок, створити інтегровані завдання, провести інтегрований модуль для учнів. Наприклад, вивчення електронних таблиць – це ідеальне середовище для рішення практично всіх задач з шкільного курсу математики. Побудова діаграм і графіків функцій, вирішення рівнянь, виконання наближених обчислень з використанням формул, моделювання хімічних і біологічних процесів, все це можна активно вивчати на уроках інформатики при інтеграції з предметами математики, хімії, біології, географії.

    При вивченні теми «Алгоритми», можна будувати блок-схеми на основі літературних творів.

    Освоюючи сервіси і служби мережі Інтернет, учні можуть дізнаватися цікаві факти з географії, біології, дізнаватися про останні наукові досягнення, обробляти і систематизувати знайдену інформацію. Вивчаючи бази даних, можна формувати навички класифікації і структуризації інформації з будь-якого предмету.

    Досвід використання інтегрованого підходу на уроках інформатики показує, що творчість учнів активізується навіть у період підготовки до уроку. Матеріал засвоюється глибше, знання набувають усвідомленість, гнучкість, розвиваються дослідницькі навички, школярі вчаться приймати самостійні рішення, беруть активну участь в обговоренні проблеми. Висока активність учнів спостирегається при виконанні навчальних проектів, оскільки ця форма роботи відкриває масу можливостей для розвитку пізнавальної творчої активності школяра, самореалізації його особистості. Підготовка і захист учнівських проектів, як інноваційна форма навчання, виховує відчуття впевненості та відповідальності, професійної компетентності.

    Вчителю, що проводити інтегрований урок, слід враховувати, що інтеграція – це не просте додавання, а взаємопроникнення двох або більше предметів. Відмінність інтегрованого уроку від звичайного полягає в специфіці навчального матеріалу. Найчастіше предметом аналізу виступають багатопланові об'єкти, інформація про сутність яких міститься в різних навчальних дисциплінах. Вчителю необхідно вміти знаходити точки дотику між предметами. Потрібна кропітка робота по ретельному відбору змісту матеріалу уроку.

    Інтегровані уроки – незвичні за задумом, організації, методикою проведення – більше подобаються учням, ніж традиційні навчальні заняття, тому практикувати такі уроки слід всім вчителям. Але вони не можуть стати головною формою роботи. Ефективність інтегрованих уроків в більшій мірі залежить від високоякісної попередньої підготовки.

    Вчитель повинен повною мірою володіти змістом свого предмета, щоб ретельно і цілеспрямовано відібрати те, що необхідно вивчити з певної теми. Він повинен добре знати матеріал навчального предмета, з яким передбачається інтеграція, вміти створювати для себе єдину картину світу. Тільки це забезпечує педагогу свободу і варіативність оперування навчальним матеріалом.

    Інтеграція інформатики з іншими предметами є реальною необхідністю. Така інтеграція є засобом розширення можливостей шкільної освіти, способом методичного збагачення педагога і підвищення якості навчання. Введення інтеграції предметів у систему освіти дозволить вирішити завдання, поставлені перед школою і суспільством у цілому.

    Крім того, міжпредметна інтеграція дає можливість для формування комунікативних, а також регулятивних універсальних навчальних дій, таких як цілепокладання (прийняття пізнавальної задачі та її збереження, регуляція учням навчальних дій на основі прийнятої пізнавальної задачі), контроль (вміння самостійно контролювати свій час і управляти їм) та інших.

    Міжпредметна інтеграція сприяє здійсненню компетентнісного підходу у викладанні математики, фізики, хімії, біології, географії, інформатики та інших предметів, розвиває потенціал учнів, спонукає до активного пізнання навколишньої дійсності, до осмислення і знаходження причинно-наслідкових зв'язків, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей.

    Список використаних джерел:

    1. Дік. Ю.І. Інтеграція навчальних предметів / Ю.І. Дік / / Сучасна педагогіка. - 2008. - № 9.

    2. Лискова. В. Ю. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики в умовах навчально-інформаційного середовища / В. Ю. Лискова. - Стиль. - 2007.

    3. Іванова. М.А. Міжпредметні зв'язки на уроках інформатики / М.А. Іванова, І.Л. Карєва / / Інформатика та освіта. - 2005. - № 5.

    Проектний метод навчання | Переглядів: 14 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 02.10.2024 | Коментарі (0)

    Інтегроване навчання для цілісного сприйняття світу

    Інтеграція – загальний і багатогранний процес встановлення зв’язків між інформацією, знаннями, науками, а також забезпечення їх цілісності та єдиної структури.

    Інтеграція змісту виступає засобом ФОРМУВАННЯ ЦІЛІСНОГО ОБРАЗУ СВІТУ ДИТИНИ, ЩО ВИСТУПАЄ СИСТЕМОЮ КООРДИНАТ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКОЇ ДИТИНА УСВІДОМЛЮЄ СВОЄ ІСТИННЕ БУТТЯ У СВІТІ.

    ПЕРЕДУМОВИ застосування інтегрованого навчання у школі:

    По-перше, традиційна «монологічна» система в освіті втратила свою практичну ефективність.

    По-друге, в сучасній школі навчальні дисципліни часто мають «конкуруючий» характер – протистоять один одному, претендуючи на більшу значимість у порівнянні з іншими.

    По-третє, кожна з шкільних дисциплін сама по собі має набір відомостей з певної галузі знань, тому не може претендувати на системний опис дійсності.

    За допомогою інтегрованих занять ми створюємо можливість вийти за межі самодостатньої функціональної ролі його окремих складових. Формуємо якісно нові знання, які характеризуються вищим рівнем осмислення, динамічністю застосування в нових ситуаціях, підвищенням їх дієвості й системності. Інтеграція предметів дає змогу дитині сприймати предмети і явища цілісно, різнобічно, системно та емоційно.

    Інтеграція відбувається по декількох напрямках і на різних рівнях.

    Внутрішньопредметна інтеграція включає:

    – фрагментарну інтеграцію, з окремими фрагментами уроку, які вимагають знань з інших предметів,

    – вузлову інтеграцію, коли протягом всього уроку вчитель спирається на знання з інших предметів, що є необхідною умовою засвоєння нового матеріалу.

    Міжпредметна або синтезована інтеграція об’єднує знання різних наук для розкриття певного питання. На перехресті цих підходів можуть з’являтися цікаві результати: народження абсолютно нових предметів, нових спеціальних курсів; оновлення змісту всередині одного або декількох суміжних предметів; поява блоків уроків, які об’єднують матеріал одного або ряду предметів зі збереженням їх незалежного існування; разові інтегровані уроки різного рівня і характеру.

    Застосування інтегрованого навчання сприяє розвитку наукового стилю мислення, дає можливість широкого застосування природничо-наукового методу пізнання, формує у дитини загальне розуміння географії, біології, фізики, математики, хімії, природознавства, дає надпредметні знання, вміння і навички.
    В основі інтегрованих уроків лежить гуманістична спрямованість. Це означає, що знання набувають характеру особистісно важливих, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальним інтересам учня, на особисту значимість матеріалу для дитини.

    За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок, отримують набагато більше автономності. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність.

    Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

    Інтеграція пов’язаних між собою шкільних предметів з метою надання учням комплексного розуміння оточуючого світу є одним з пріоритетних напрямків інноваційних освітніх технологій у КМДШ.

    • Перший рівень – інтеграція природничо-наукових та гуманітарних предметів. Пошук взаємодії різних наук та натхнення нових підходів для цілісного бачення світу.
    • Другий рівень – інтеграція дисциплін на основі розробки вчителями єдиних програм для формування провідних понять міжпредметного, метапредметного характеру в процесі навчання. Така робота може бути здійснена на основі виділення головних освітніх ліній навчальних предметів.
    • Третій рівень – інтеграція за рахунок здійснення і посилення практичної спрямованості не лише конкретного предмета, а й циклу предметів на основі реалізації горизонтальних взаємозв’язків навчальних дисциплін.
    • Четвертий рівень – використання загальнонаукових методів пізнання, навчання цим методам учнів. Відомо, що до наукових методів пізнання, перш за все, відносяться: досвід, спостереження, гіпотеза, експеримент.

    Структурування змісту освіти за рівнями відповідно до методології наукового пізнання дозволяє здійснити інтеграцію змісту навчального матеріалу всіх шкільних предметів, скоротити обсяг інформації, пропонованої дітям; здійснити систематизацію досліджуваного навчального матеріалу; створити у дітей більш повне уявлення про цілісну природничу картину світу.

    Наскрізними компетентностями є критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, уміння керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми.

    Цілеспрямовані та змістовні інтегровані заняття встановлюють міцні зв’язки між навчальними предметами, вносять новизну в систему навчання, допомагають учням зрозуміти важливість вивчення основ наук як єдиної системи знань.

    Інтегровані уроки роблять навчальний процес по-справжньому цікавим, а їх проведення є необхідним для цілісного сприйняття світу та осмислення явищ навколишньої дійсності дитиною

    https://www.creativeschool.com.ua/blog/integrovane-navchannya-dlya-tsilisnogo-spryjnyattya-svitu/


    Інтегровані уроки. Вибірка / Бінарні уроки Вибірка

    Презентація https://docs.google.com/presentation/d/1R-sJnrWxIwkyHNjVfdv3XLwNZlzh1zAxmsziYt4qQmY/edit?usp=sharing

    Сайт Рибіної О.І Он-лайн учительська  Шановні колеги! Вітаємо вас в електронній учительській загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7 Миргородської міської ради Полтавської області! Тут ви можете знайти потрібні для роботи нормативні документи та допоміжні матеріали, переглянути інформацію про відкриті уроки, педради, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, ознайомитися з оголошеннями тощо. Адміністрація школи бажає Вам плідного трудового дня! 

    Самоосвіта вчителів [16] Ed Era [5] і.т.д.

    Хмарні технології в освіті. ІНТЕГРАЦІЯ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ПРОМИСЛОВОСТІ НА ОСНОВІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: СВІТОВИЙ ДОСВІД

    Хмарні технології в освіті

    - ІІТЗН, НАПН України (2012) Хмарні технології в освіті In: Хмарні технології в освіті: матеріали Всеукраїнського науково-методичного Інтернет-семінару (Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків) Видавничий відділ КМІ, м. Кривий Ріг, Україна.

    [img] PDF 
    cloud.pdf - Опублікована версія 
    Download (11MB)

     

    ІНТЕГРАЦІЯ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ПРОМИСЛОВОСТІ НА ОСНОВІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: СВІТОВИЙ ДОСВІД (див.ст.10)

    •  

    Інтегровані уроки інформатики: сутність, ефективність, методика | Переглядів: 1 | Додав: SvetlanaCh | Дата: Сьогодні | Коментарі (0)


    Інтеграція = ущільнення інформації

    Часто бачу, що у багатьох випадках педагоги йдуть шляхом тематичної інтеграції — об’єднують завдання одною тематикою. Якщо вибрати цікаву дітям тему і вдумливо підійти до створення заняття чи уроку, то вийде захопливо. Але ж тематична інтеграція — найлегша і гарно мотивує, зацікавлює дітей. Але ж більше нічого не дає. І для мене родзинка інтегрованої роботи саме у міжпредметній інтеграції, мета якої показати взаємодію різних наук.

    https://informaciaforall.blogspot.com/2019/10/blog-post_20.html

    INFORMACIAFORALL.BLOGSPOT.COM Інтеграція = ущільнення інформації

    Що таке інтегровані завдання Часто бачу, що у багатьох випадках педагоги йдуть шляхом тематичної інтеграції — об’єднують завдання одн...


    https://naurok.com.ua/…/integrovaniy-pidhid-u-navchanni-sch…

    NAUROK.COM.UA Інтегрований підхід у навчанні: що потрібно знати вчителю

    Етапи розробки, типи та форми інтегрованих уроків. Як не заплутатися у розмаїтті ідей.


    https://naurok.com.ua/…/informaciyni-tehnologi-dlya-stvoren…

    NAUROK.COM.UA Інформаційні технології для створення інтегрованих уроків

    Пропонуємо добірку інтернет-ресурсів відмінного функціоналу, а також ідеї їх використання для створення учнівських проектів в межах будь-якої навчальної дисципл....


    https://naurok.com.ua/…/dobirka-cikavih-integrovanih-urokiv…

    NAUROK.COM.UA Добірка цікавих інтегрованих уроків з бібліотеки проекту «На Урок»

    Розробки інтегрованих уроків для різних класів від вчителів, викладені у бібліотеці сайту «На Урок».


    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [236]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [61]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [30]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7