Одразу після реєстрації на цьому ресурсі перед вами відкривається головна сторінка сайту, на якій можна обрати той матеріал, який потрібен. Це може бути створення презентації, плакату, банера, фотоколажу, логотипу, аркушу завдань, інфографіки, брошури тощо. Важливим є те, що усі розробки зберігаються на сайті, і у будь-який момент ви можете їх виправити, поширити, а також дати спільний доступ.
Створення плаката
Для того, аби створити якусь розробку, потрібно натиснути на кнопку «Створити дизайн».
Далі обрати зі списку меню «Плакат». Перед вами з’явиться чистий аркуш, зліва від нього можна обрати один із запропонованих шаблонів. Будь-який шаблон можна редагувати: змінювати текст, шрифт, кольори, додавати інші елементи (зображення на якусь тематику, відео, аудіо).
Також розробку можна завантажити на комп’ютер у різних форматах: pdf, img, png, gif.
Під час роботи з дітьми початкової школи, особливо важливо робити яскраві, рухові презентації, завдяки яким учні швидко запам’ятовують матеріал.
Ресурс Canva пропонує різні шаблони для презентацій (рекламні, фінансові, презентації для особливих подій). Презентацію можна також створювати повністю самостійно, достатньо лише обрати відповідний фон з переліку шаблонів чи зробити його просто однотонним, і додати туди будь-які потрібні елементи. До презентації також можна додавати музичний супровід з переліку пісень, що представлені на ресурсі, або ж завантажити свої пісні.
Спікерка наголошує, що всі презентації у ресурсі Canva завантажуються у форматі MP4.
Створення аркушу завдань
Під час дистанційного навчання зручно використовувати аркуші для спільних завдань, доступ до яких можна надавати своїм учням через Google Classroom. У такий спосіб діти виконують завдання, і водночас ви бачите усі їхні результати.
Клікнувши на аркуш завдань, ви можете обрати якийсь з шаблонів зліва (аналіз твору, аналіз книги, завдання з фізики/хімії та багато інших) або ж створити власний.
Створення інфографіки
Аркуші інфографіки дозволяють вводити в аркуш активні посилання, за якими учні будуть переходити та передивлятись фільм/фрагмент тощо. На цьому ресурсі ви можете створювати власні розробки у вигляді навчальних карток, лепбуків тощо.
Для того, щоб дізнатись більше про практичні прийоми створення робочого матеріалу для діяльності/творчості вчителя з використанням платформи Canva переходьте за посиланням та дивіться вебінар Марини Кропельницької.
Мова як суспільне явище. Значення мови для відновлення української державності в часи СРСР. Посилення ролі мови після виходу на міжнародну арену незалежної держави
Коли йдеться про такі поняття як мова, народ, культура то ми розуміємо, що всі вони пов’язані між собою.
Найхарактернішими рисами, притаманними людині, є суспільна свідомість, суспільна трудова діяльність і мова. Жодна з цих рис не може існувати без двох інших. Особливо тісний зв'язок між мовою та суспільною свідомістю. Формами, в яких знаходять вираження всі витвори людської свідомості, є мовні знаки слова, словосполучення й речення. Початок формування мови збігається зі становленням людського суспільства, коли в людей виникла потреба щось скачати одне одному.
Сучасні мови разом із народами носіями цих мов пройшли довгий, часом тернистий шлях у своєму розвиткові. У вченні про націю як історичну форму спільності людей мова вкупі з територією, економічним життям, культурою та особливостями психології виступає однією з найхарактерніших ознак, що входять у це поняття. (Хоч є факти, коли однією мовою розмовляють різні нації, та це виняток, а не правило.) Мова виконує такі функції в людському суспільстві: спілкування, повідомлення і впливу.
Мова і держава
Кому бракує незалежності, тому бракує всього.
А. де Кюстін.
ПОРТФОЛІО
Що таке портфоліо?
1. Портфоліо – це систематичний збір робіт учня, що проводиться з певною метою.
2. Портфоліо може містити роботи, що відбираються вчителем, дитиною та батьками.
3. Портфоліо має відображати щоденні види діяльності дитини.
4. Портфоліо має бути постійним процесом – так воно зможе відобразити зусилля дитини,
її прогрес та навчальні досягнення за певний період часу.
5. За допомогою портфоліо можна зрозуміти процес мислення дитини і спланувати
відповідні стратегії та методи роботи з нею.
6. Портфоліо відображає сильні сторони дитини, а також її потреби.
Цілі використання портфоліо:
• Вивчення прогресу розвитку дитини за певний період часу, у тому числі прогресу з
розвитку відповідних навичок (наприклад, навичок з письма).
• Забезпечення можливості для самооцінювання.
• Допомога вчителеві у визначенні індивідуальних цілей для дитини.
• Основа для оцінки та розроблення навчальної програми.
Види портфоліо
У класі можуть використовуватися різні види портфоліо:
1. РОБОЧЕ ПОРТФОЛІО – вчитель спільно з учнем здійснює оцінку його робіт. Дитина
обирає зразки робіт, які демонструють її розвиток, рівень опанування відповідними
навичками, батьки додають свої коментарі, вчитель додає власні зразки робіт дитини.
(+) такий вид портфоліо найбільш точно відображає прогрес розвитку дитини, показуючи її
щоденний прогрес.
(-) містить дуже багато різних зразків робіт. Може створювати ситуацію, коли лише вчитель
бере відповідальність за його наповнення – щоб уникнути цього, потрібно розмістити
портфоліо в доступному для дитини місці.
2. ДЕМОНСТРАЦІЙНЕ ПОРТФОЛІО (портфоліо учня) – містить лише найкращі
роботи дитини і наповнюється самою дитиною.
(+) є мотивацією для дитини виконувати роботи, що демонструють її найкращі досягнення.
(-) у більшості випадків не відображає щоденну діяльність. Для дитини з особливими
потребами таке портфоліо не показує її слабкі місця та сфери, де потрібна додаткова допомога.