ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 7 клас Інформатика

    У категорії матеріалів: 625
    Показано матеріалів: 1-10
    Сторінки: 1 2 3 ... 62 63 »

    Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Завантаженням · Переглядам
    7 клас Інформатика | Переглядів: 17 | Завантажень: 0 | Додав: chuhyys | Дата: 27.08.2025 | Коментарі (0)

    7 клас Інформатика | Переглядів: 70 | Завантажень: 0 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 08.10.2024 | Коментарі (0)

    Зроблено в Padlet

     

    Зроблено в Padlet
    7 клас Інформатика | Переглядів: 112 | Завантажень: 0 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 16.01.2024 | Коментарі (0)

    Завдання 1: Організація навчальних матеріалів 📁

     

    Ситуація: Тобі потрібно впорядкувати всі файли, пов'язані з вивченням інформатики за перше півріччя (презентації, реферати, практичні роботи) на твоєму комп'ютері.

    Твоє завдання:

    1. Створи на робочому столі одну головну теку з назвою "Інформатика_7_Клас".

    2. Всередині неї створи три підтеки: "Презентації", "Практичні", "Теорія".

    3. Поясни, як ти будеш вирішувати проблему, якщо дві різні практичні роботи мають однакову назву файлу, наприклад, Завдання.docx.

    4. Запропонуй алгоритм дій (послідовність кроків), щоб швидко знайти файл, якщо ти пам'ятаєш лише його тип (.pptx або .docx), але не пам'ятаєш назву.

     

    Завдання 2: Планування бюджету поїздки 📊

     

    Ситуація: Ваш клас планує поїздку до історичного музею. У вас є наступні дані:

    • Кількість учнів: 25

    • Вартість вхідного квитка: 50 грн/особа

    • Оренда автобуса: 1200 грн (загальна сума)

    Твоє завдання (використовуй електронні таблиці):

    1. Створи невелику таблицю, де будуть вказані ці дані.

    2. За допомогою формули обчисли загальну суму витрат на поїздку.

    3. За допомогою формули обчисли вартість поїздки на одну особу (враховуючи і квиток, і частину вартості автобуса).

    4. Сформулюй висновок, чи вистачить вам 2000 грн, які клас зібрав на поїздку.

     

    Завдання 3: Безпечна реєстрація в Інтернеті 🔑

     

    Ситуація: Тобі потрібно придумати надійний пароль для нового навчального онлайн-сервісу. Сервіс вимагає, щоб пароль був надійним.

    Твоє завдання:

    1. Сформулюй три (3) основні вимоги до надійного пароля (наприклад, довжина, типи символів).

    2. Придумай і запиши два варіанти пароля, які відповідають цим вимогам, використовуючи метод "пароль-фраза" (наприклад, перетворення фрази на символи).

    3. Поясни, де (і чи варто взагалі) зберігати цей пароль, щоб не забути його і водночас захистити від сторонніх.

     

    Завдання 4: Оформлення оголошення про змагання 📝

     

    Ситуація: Ти відповідальний за створення оголошення про шкільні змагання з шахів. Оголошення має бути привабливим, легко читатися та містити всю необхідну інформацію.

    Твоє завдання (використовуй текстовий процесор):

    1. Назви мінімум 5 елементів обов'язкової інформації, яку ти маєш додати в оголошення (наприклад, час, місце).

    2. Вибери та обґрунтуй, який тип вирівнювання (по лівому краю, по центру, по ширині) ти обереш для заголовка, а який — для основного тексту.

    3. Опиши, як ти використаєш маркований або нумерований список для представлення правил змагання, щоб вони були максимально зрозумілими.

     

    Завдання 5: Пошук та оцінка інформації 🔍

     

    Ситуація: Ти пишеш доповідь про винахідника Інтернету. Тобі потрібно швидко знайти три ключові факти про цю особу, але ти маєш переконатися, що інформація є достовірною.

    Твоє завдання (використовуй пошукову систему):

    1. Сформулюй один ефективний пошуковий запит, щоб знайти ім'я винахідника (наприклад, використовуючи лапки або ключові слова).

    2. Знайди дві різні вебсторінки з відповіддю на це запитання. Поясни, яка з цих сторінок (наприклад, офіційний сайт університету чи новинний блог) є більш надійним джерелом і чому.

    3. Назви два критерії, за якими ти оцінюєш достовірність знайденої інформації (крім самого джерела).

    7 клас Інформатика | Переглядів: 9 | Завантажень: 0 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 22.11.2025 | Коментарі (0)

    Компетентнісні завдання з Інформатики (7 клас, Морзе, Барна)

    1. 📧 Електронна Пошта та Безпека

     

    Ситуація: Твоя однокласниця Вікторія отримала електронний лист із проханням терміново надіслати її логін та пароль до шкільної системи оцінювання, нібито від адміністратора школи. У листі зазначено, що це необхідно для "оновлення облікового запису".

    Завдання:

    1. Оціни ризик: Поясни Вікторії, чому цей лист є небезпечним. Як називається цей вид шахрайства в інтернеті?

    2. Дії: Які кроки Вікторія повинна виконати, щоб безпечно відреагувати на цей лист і захистити свій обліковий запис? Сформулюй три конкретні поради.


     

    2. 📊 Обробка Даних у Таблицях

     

    Ситуація: Класний керівник попросив тебе допомогти підрахувати результати благодійного ярмарку. У тебе є список проданих товарів із зазначенням назви товару, кількості та ціни за одиницю.

    Назва Товару Кількість Ціна за одиницю (грн)
    Печиво 45 12
    Лимонад 30 15
    Браслет 15 25

    Завдання:

    1. Формула: Яку формулу (наприклад, для клітинки D2) ти використаєш у табличному процесорі (наприклад, Excel або Google Sheets), щоб обчислити загальний дохід від продажу Печива?

    2. Загальний Дохід: Яка функція дозволить швидко підрахувати суму доходу від усіх товарів?

    3. Прийняття Рішення: На який товар варто зробити більший акцент наступного разу, щоб збільшити прибуток, виходячи з отриманих даних?


     

    3. 🖼️ Редагування Зображень для проєкту

     

    Ситуація: Ти готуєш презентацію про історію міста. Знайдене тобою історичне зображення дуже велике (розмір $2000 \times 1500$ пікселів) і має зайві поля навколо основного об'єкта.

    Завдання:

    1. Операції: Назви дві основні операції, які ти виконаєш у графічному редакторі (наприклад, Paint, GIMP), щоб зображення ідеально вписалося у слайд презентації та містило лише потрібну інформацію.

    2. Обґрунтування: Поясни, чому зменшення розміру зображення (наприклад, до $800 \times 600$ пікселів) є важливим при підготовці презентації (згадай про обсяг файлу та швидкість завантаження).


     

    4. 🌐 Пошук інформації та критичне оцінювання

     

    Ситуація: Тобі потрібно знайти в інтернеті інформацію про те, коли саме була винайдена Всесвітня мережа (World Wide Web). Ти ввів у пошуковій системі запит і отримав такі два посилання:

    1. Посилання А: Стаття з наукового журналу, датована 2023 роком, з посиланням на роботу Тіма Бернерса-Лі.

    2. Посилання Б: Пост у соціальній мережі від невідомого користувача з назвою "10 цікавих фактів про Інтернет".

    Завдання:

    1. Запит: Сформулюй оптимальний пошуковий запит, використовуючи спеціальні символи або оператори (наприклад, лапки) для отримання точної дати.

    2. Надійність: Яке з джерел (А чи Б) є більш надійним для використання у шкільному проєкті? Назви принаймні дві ознаки надійного джерела інформації в інтернеті.

    7 клас Інформатика | Переглядів: 13 | Завантажень: 0 | Додав: mirgorodschoolseven | Дата: 20.11.2025 | Коментарі (0)

    Для виконання цих завдань учням знадобиться:

    • Чітке визначення, що таке біт (0 або 1) і байт (8 біт).

    • Таблиця перетворення одиниць: 1 Кб = 1024 байти.

    Завдання 1: Перетворення тексту в двійковий код (Кодування)

    Мета: Зрозуміти принцип кодування символів за допомогою двійкового коду.

    Умова: Використовуючи подану таблицю кодування (наприклад, спрощену ASCII або просто визначте код для кількох літер, наприклад: А=01000001, Б=01000010, В=01000011, Пробіл=00100000), закодуйте своє ім'я (або коротке слово, наприклад, "КОД") у двійковий код.

    Приклад (Слово "КОД"):

    • К $\rightarrow$ 01001011

    • О $\rightarrow$ 01001111

    • Д $\rightarrow$ 01000100

    • Результат: 010010110100111101000100


     

    Завдання 2: Декодування двійкового коду в текст

    Мета: Навчитися декодувати інформацію.

    Умова: Маємо двійковий код: 01001001010011100100011001001111. Використовуючи ту саму таблицю кодування, що й у Завданні 1 (де кожен символ – це 8 біт), декодуйте повідомлення. Що це за слово?

    Підказка: Розділіть код на групи по 8 біт.


     

    Завдання 3: Визначення довжини двійкового коду (Біти та Байти)

     

    Мета: Закріпити знання про одиниці вимірювання (біт, байт).

    Умова: Учень записав повідомлення, яке в двійковому вигляді має 32 біти.

    1. Скільки це байтів?

    2. Скільки символів містить це повідомлення, якщо один символ кодується 8 бітами (1 байтом)?


     

    Завдання 4: Перетворення одиниць вимірювання (Кілобайти)

     

    Мета: Відпрацювати перетворення між байтами та кілобайтами.

    Умова: Файл із малюнком має розмір 4096 байтів.

    1. Скільки це буде Кілобайтів (Кб)? (Нагадаємо: 1 Кб = 1024 байти).

    2. Якщо 1 біт – це 0 або 1, то скільки нулів та одиниць міститься в цьому файлі?


     

    Завдання 5: Оцінка розміру повідомлення

     

    Мета: Застосувати знання про довжину коду для оцінки розміру даних.

    Умова: Повідомлення складається з 1000 символів. Припустімо, що кожен символ кодується 1 байтом.

    1. Який об'єм інформації (довжина двійкового коду) містить це повідомлення у байтах?

    2. Скільки це приблизно буде у Кілобайтах (Кб)? (Округлити до цілого числа).

    3. Скільки це буде у бітах? (1 байт = 8 біт).








    Розв'язки Практичних Завдань

     


     

    Завдання 1: Перетворення тексту в двійковий код (Кодування)

     

    Умова: Закодуйте слово "КОД".

    • Таблиця: К $\rightarrow$ 01001011, О $\rightarrow$ 01001111, Д $\rightarrow$ 01000100.

    Розв'язок:

    1. К $\rightarrow$ 01001011

    2. О $\rightarrow$ 01001111

    3. Д $\rightarrow$ 01000100

    Відповідь: Повідомлення "КОД" у двійковому коді: 010010110100111101000100.


     

    Завдання 2: Декодування двійкового коду в текст

     

    Умова: Декодуйте 01001001010011100100011001001111.

    Розв'язок:

    1. Розділимо код на групи по 8 біт (1 байт):

      • 01001001

      • 01001110

      • 01000110

      • 01001111

    2. Використовуючи таблицю кодування (або стандарт ASCII):

      • 01001001 $\rightarrow$ I

      • 01001110 $\rightarrow$ N

      • 01000110 $\rightarrow$ F

      • 01001111 $\rightarrow$ O

    Відповідь: Декодоване слово: INFO (або "ІНФО", якщо використовується кирилична кодова таблиця).


     

    Завдання 3: Визначення довжини двійкового коду (Біти та Байти)

     

    Умова: Повідомлення має 32 біти.

    1. Скільки це байтів?

    2. Скільки символів містить повідомлення (якщо 1 символ = 8 біт)?

    Розв'язок:

    1. Байти: Оскільки $\mathbf{1}$ байт = $\mathbf{8}$ біт, потрібно 32 розділити на 8.

       

      $$32 \text{ біти} \div 8 = \mathbf{4 \text{ байти}}$$

    2. Символи: Оскільки $\mathbf{1}$ символ кодується $\mathbf{1}$ байтом (8 біт), повідомлення містить стільки символів, скільки в ньому байтів.

       

      $$\mathbf{4 \text{ символи}}$$

    Відповідь: 1) 4 байти; 2) 4 символи.


     

    Завдання 4: Перетворення одиниць вимірювання (Кілобайти)

     

    Умова: Файл має розмір 4096 байтів.

    1. Скільки це Кілобайтів (Кб)? ($1 \text{ Кб} = 1024 \text{ байти}$).

    2. Скільки нулів та одиниць (бітів) міститься в цьому файлі?

    Розв'язок:

    1. Кілобайти: Ділимо кількість байтів на 1024.

       

      $$4096 \text{ байтів} \div 1024 = \mathbf{4 \text{ Кб}}$$

    2. Біти: Множимо кількість байтів на 8.

       

      $$4096 \text{ байтів} \times 8 = \mathbf{32768 \text{ бітів}}$$

    Відповідь: 1) 4 Кб; 2) 32768 бітів.


     

    Завдання 5: Оцінка розміру повідомлення

     

    Умова: Повідомлення складається з 1000 символів. ($1 \text{ символ} = 1 \text{ байт}$).

    1. Об'єм у байтах?

    2. Об'єм у Кілобайтах (Кб)? (Округлити).

    3. Об'єм у бітах?

    Розв'язок:

    1. Байти: 1000 символів $\times$ 1 байт/символ $= \mathbf{1000 \text{ байтів}}$.

    2. Кілобайти: Ділимо 1000 байтів на 1024.

       

      $$1000 \text{ байтів} \div 1024 \approx 0.9765 \text{ Кб}$$

       

      Округляємо до цілого числа: $\mathbf{1 \text{ Кб}}$.

    3. Біти: Множимо 1000 байтів на 8 біт/байт.

       

      $$1000 \text{ байтів} \times 8 = \mathbf{8000 \text{ бітів}}$$

    Відповідь: 1) 1000 байтів; 2) Приблизно 1 Кб; 3) 8000 бітів.

    7 клас Інформатика | Переглядів: 9 | Завантажень: 0 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 10.11.2025 | Коментарі (0)

    Для виконання цих завдань учням знадобиться:

    • Чітке визначення, що таке біт (0 або 1) і байт (8 біт).

    • Таблиця перетворення одиниць: 1 Кб = 1024 байти.

    Завдання 1: Перетворення тексту в двійковий код (Кодування)

    Мета: Зрозуміти принцип кодування символів за допомогою двійкового коду.

    Умова: Використовуючи подану таблицю кодування (наприклад, спрощену ASCII або просто визначте код для кількох літер, наприклад: А=01000001, Б=01000010, В=01000011, Пробіл=00100000), закодуйте своє ім'я (або коротке слово, наприклад, "КОД") у двійковий код.

    Приклад (Слово "КОД"):

    • К $\rightarrow$ 01001011

    • О $\rightarrow$ 01001111

    • Д $\rightarrow$ 01000100

    • Результат: 010010110100111101000100


     

    Завдання 2: Декодування двійкового коду в текст

    Мета: Навчитися декодувати інформацію.

    Умова: Маємо двійковий код: 01001001010011100100011001001111. Використовуючи ту саму таблицю кодування, що й у Завданні 1 (де кожен символ – це 8 біт), декодуйте повідомлення. Що це за слово?

    Підказка: Розділіть код на групи по 8 біт.


     

    Завдання 3: Визначення довжини двійкового коду (Біти та Байти)

     

    Мета: Закріпити знання про одиниці вимірювання (біт, байт).

    Умова: Учень записав повідомлення, яке в двійковому вигляді має 32 біти.

    1. Скільки це байтів?

    2. Скільки символів містить це повідомлення, якщо один символ кодується 8 бітами (1 байтом)?


     

    Завдання 4: Перетворення одиниць вимірювання (Кілобайти)

     

    Мета: Відпрацювати перетворення між байтами та кілобайтами.

    Умова: Файл із малюнком має розмір 4096 байтів.

    1. Скільки це буде Кілобайтів (Кб)? (Нагадаємо: 1 Кб = 1024 байти).

    2. Якщо 1 біт – це 0 або 1, то скільки нулів та одиниць міститься в цьому файлі?


     

    Завдання 5: Оцінка розміру повідомлення

     

    Мета: Застосувати знання про довжину коду для оцінки розміру даних.

    Умова: Повідомлення складається з 1000 символів. Припустімо, що кожен символ кодується 1 байтом.

    1. Який об'єм інформації (довжина двійкового коду) містить це повідомлення у байтах?

    2. Скільки це приблизно буде у Кілобайтах (Кб)? (Округлити до цілого числа).

    3. Скільки це буде у бітах? (1 байт = 8 біт).


    7 клас Інформатика | Переглядів: 12 | Завантажень: 0 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 10.11.2025 | Коментарі (0)

    Тема уроку

    Інформаційні процеси. Інформація, повідомлення, дані, знання.

    Мета

    Навчальна: Ознайомити учнів із поняттям інформаційні процеси та їхніми складовими. Сформувати чітке розуміння та вміння розрізняти сутність понять інформація, повідомлення, дані та знання.

    Розвивальна: Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та класифікувати відомості.


    Основні етапи уроку

    1. Актуалізація знань та мотивація (5 хв) 

     

    • Питання: Що ви пам'ятаєте про інформацію з попередніх класів?

    • Мотивація: Навіщо ми вивчаємо, як працює інформація? (Світ рухається завдяки інформації. Розуміння цих процесів допомагає нам бути ефективними користувачами комп'ютерів і технологій.)

     

    2. Вивчення нового матеріалу (20 хв) 

    А. Інформаційні процеси (ІП):

    • Визначення: Дії, які можна виконувати з інформацією. Це чотири основні дії, які відбуваються навколо нас постійно.

    • Складові ІП :

      1. Збирання (отримання): Отримання інформації із зовнішнього світу (бачимо, чуємо, читаємо). Приклад: Запис температури повітря у щоденник.

      2. Зберігання: Фіксація інформації на носіях (пам'ять, зошит, флешка, диск).

      3. Опрацювання (перетворення): Зміна форми або змісту інформації (розрахунки, переклад тексту, сортування даних). Приклад: Обчислення середньої температури за тиждень.

      4. Передавання (обмін): Пересилання інформації від джерела до приймача. Приклад: Розповісти другові про погоду.

     

    Б. Диференціація понять:

     

    • Повідомлення: Форма подання інформації. Це звуковий сигнал, текст, зображення, жест.

      • Приклад: Телефонний дзвінок, лист, картинка.

    • Дані: Зареєстровані сигнали, які самі по собі не несуть користі, доки їх не опрацюють. Це неопрацьована інформація.

      • Приклад: Список чисел: 15, 20, 18, 17, 19. (Самі по собі незрозумілі).

    • Інформація: Осмислене повідомлення, яке є новим і важливим для отримувача.

      • Приклад: Це список оцінок за тиждень. (Тепер числа набули значення).

    • Знання: Опрацьована, осмислена та структурована інформація, що дозволяє приймати рішення та прогнозувати. Це вищий рівень.

      • Приклад: Розрахувавши середній бал (17.8), я знаю, чи потрібно мені більше готуватися, щоб підвищити оцінку.

    3. Інтерактивна вправа "Інформаційний ланцюжок" (10 хв) 

     

    • Мета: Навчитися розрізняти "Дані", "Інформацію" та "Знання".

    • Завдання: Учитель пропонує ситуацію. Учні мають визначити, що в ній є чим.

    Ситуація Повідомлення Дані Інформація Знання
    Використання ліхтарика: Ввечері вимикається світло. Зображення (темрява), звук (клацання вимикача) Показник лічильника = 0, час доби = 20:00. Світла немає через вимкнення електроенергії. Потрібно знайти ліхтарик і заощаджувати заряд батареї.
    Електронний щоденник: Учитель виставляє оцінки. Текст (оцінка "10") Число "10". Учень має оцінку "10" з математики. Я знаю, що добре засвоїв тему, і можу відпочити.

     

    4. Практичне застосування ІП (7 хв) 

     

    • Завдання: Наведіть приклад кожного інформаційного процесу, який ви виконуєте за допомогою комп'ютера чи смартфона.

      • Збирання: Фотографування на камеру телефону.

      • Зберігання: Збереження файлу на Google Диску.

      • Опрацювання: Виправлення помилок у Word, обчислення у Калькуляторі, накладання фільтра на фото.

      • Передавання: Надсилання повідомлення в месенджері.

     

    5. Підсумок уроку (3 хв) 

     

    • Рефлексія: Скільки є основних інформаційних процесів? (Чотири: Збирання, Зберігання, Опрацювання, Передавання).

    • Яка відмінність між Даними і Знаннями? (Дані — сирі факти, Знання — осмислений результат).


    Домашнє завдання

    1. Скласти три речення, у яких ви використаєте слова "повідомлення", "дані" та "інформація".

    2. Навести по одному прикладу матеріального та інформаційного носія для зберігання інформації.

    7 клас Інформатика | Переглядів: 10 | Завантажень: 0 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 04.11.2025 | Коментарі (0)

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [316]
    3 клас Інформатика [367]
    4 клас Інформатика [379]
    5 клас Інформатика [603]
    6 клас Інформатика [536]
    7 клас Інформатика [625]
    8 клас Інформатика [629]
    9 клас Інформатика [699]
    10 клас Інформатика [654]
    11 клас Інформатика [788]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [68]
    Цифрова та медіаграмотність [103]
    Академічна доброчесність [20]
    Медіатворчість [29]
    Проекти / Вправи [209]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7