Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Методичний кейс
У розділі матеріалів: 1472 Показано матеріалів: 931-940 |
Сторінки: « 1 2 ... 92 93 94 95 96 ... 147 148 » |
Огляд методів та завдань для розвитку критичного мислення в учнів. Ідеї для проведення уроків.
Уявіть, що до ваших учнів підходить незнайомець, називає себе поліцейським та пропонує взяти участь у спецоперації. Певні, що хтось зі школярів радісно погодиться, адже ж це так цікаво! Але хтось насторожиться та задасть собі цілком логічне питання: а чому поліція звертається до дітей, та ще й саме до нас? Може, треба розповісти про це комусь з дорослих?
Якщо учні розмірковують саме так, то можна сказати, що в них непогано розвинене критичне мислення. А от якщо в них нічого підозри не викликало, то це є проблемою. Ситуацій, коли без навичок критичного мислення ніяк не обійтися, безліч, тому його розвиток став однією з наскрізних компетентностейНУШ.
Що таке критичне мислення? |
Умение обнаруживать закономерности и логичность — это ваши главные достоинства? Давайте проверим. Эта статья поможет не только отшлифовать уже имеющиеся таланты, но и позволит посоревноваться со своим внутренним ребенком в разгадывании занимательных головоломок.
Мы в AdMe.ru собрали для вас, на первый взгляд, детские задачки, над которыми придется поломать голову даже взрослым.
1.
Представьте, что видите эту детскую пирамидку сверху.
- Какой вид сверху соответствует действительности?
2.
Это осколки с буквами. Ранее они были словами на стеклянной доске.
- Составьте слова из букв и найдите лишнее слово. Почему оно лишнее?
Источник: https://www.adme.ru/svoboda-sdelaj-sam/7-detskih-golovolomok-kotorye-nauchat-nahodit-zakonomernost-1793115/ © AdMe.ru
|
Швейцарська школа за якістю освіти може «дати фору» фінській. Про це свідчать враження Ірини Плиткевич, мами двох дітей, які відвідують швейцарську школу. Публікуємо текст без змін з дозволу автора.
Майже місяць у швейцарській школі, і я не встигаю записувати те, що мене вражає. Поділюся цим. Нехай найбільш просунуті мами, тата і вчителі заберуть краще в свої будинки, школи і курси.
– 1 –
Уроки йдуть блоками по півтори години. Між ними двадцять хвилин відпочинку, під час якого діти завжди на вулиці. Так, мені все зрозуміло про різницю в погоді, але тут так побудована школа, що діти виходять з класу на повітря під навіс. Така тераса у кожного класу. (Ну а раптом ви будете будувати свою школу). Їм навіть не треба перевзуватися. У будь-який дощ і вітер вони там.
У гарну погоду всі (і вчителі, клянусь!) Грають в футбол, баскетбол, пінг-понг і т.д. Дитину, яка НЕ бігає, швидше за все відведуть до лікаря. Моїх водили кожен день перших два тижні. А вони просто не в курсі, що в школі можна бігати.
– 2 –
З 11:30 до 13:30 обідня перерва. Можна залишитися у школі, можна повернутися додому. Мене ця перерва трохи дратує, але через неї діти взагалі не втомлюються. Взагалі. Олена вчора запитала: «А довго ми ще так відпочивати будемо?». З ранку вчаться з 8:15 увечері до 16:00. У середу короткий день до 11:30.
– 3 –
Щоб діти не боялися формулювати свої думки в письмовому, в школі є пошта «учитель – учень». У кожної дитини свій поштовий ящик, туди кладеш записочку, учитель обов’язково відповідає особисто тобі. Користується неймовірним успіхом – з ранку все біжать забирати свої «листи».
– 4 –
Словникові диктанти пишуть під картинкою. Тобто під картинкою, що позначає якесь слово, потрібно написати правильно саме це слово. А не під диктовку. Вважаю, що ось це з серії «все геніальне просто». Дитина запам’ятовує, що пишеться слово, візуально порівнюючи його з картинкою. Це працює нереально.
– 5 –
Коли роблять якусь доповідь, завжди включають музику. Я не дуже розумію поки, як це працює, але на «зробити доповідь» завжди черга через те, що діти самі вибирають для доповіді музику. У доповіді, до речі, вітається костюм і реквізити. Така собі міні-вистава.
Ніяких презентацій в Power Point немає. Вважається, що дитина в початковій школі не може зробити презентацію самостійно.
– 6 –
На математиці ЯК вирішувати приклади не пояснюють. Тобто дитина, на основі наявних у неї вже знань, повинна придумати, як легше вирішити, припустимо, 48 + 53, вийти і пояснити. Правильного способу немає, все вирішують так, як їм зручно. Своїм способом.
Через це, припустимо, коли з’ясувалося, що клас вже знає дроби, а Олеся ще не в курсі, всі діти кинулися пояснювати їй по-різному, використовуючи яблука, кубики та пластилін. Вчителька самоусунулася, а за два дні просто запитала її, чи все зрозуміло. Олеся каже: «Мені ще ніколи жодна тема не була НАСТІЛЬКИ зрозуміла».
– 7 –
Багато що чіпають руками. Весь навколишній світ – це взагалі про «помацати і спробувати».
Дегустували тут пшеницю, жито і овес. Потім їздили на млин це все молоти. Тепер їм обіцяють, що пекар спече з їх борошна булочки і принесе це все в школу.
На географії вивчають місцевий регіон буквально так: «Ось тут у нас така-то річка, ходімо дивитися. Бачите, тут грунт такий-то, а тут такий-то. Тут на горі, дивіться, така рослинність, а ось на тій горі – поїдемо завтра – інша рослинність ».
На предмет, який про «зробити руками» (attivita creativa), – годин стільки ж, скільки і на фізкультуру. І це два лідери за кількістю години на тиждень.
– 8 –
Вважають, що помилки – шлях до успіху. В Олени в класі (3 клас) зробили навіть таку фею помилок (дуже гарна симпатична лялечка). Самі, руками. Фея ця голосом, зрозуміло, вчительки пояснює їм, що помилятися добре і можна, переживати тут взагалі нічого, тому що ти: а) мислиш креативно; б) не боїшся робити.
У Олесі (5 клас) вчителька розповідає кожен день новий приклад з науки, коли помилка призвела до відкриття.
– 9 –
Довідка від лікаря потрібна, якщо тільки пропускаєш більше двох тижнів! Правда, це єдиний випадок, коли треба всі завдання робити вдома.
– 10 –
Школа початкова. Муніципальна, абсолютно безкоштовна. На мій погляд, темп досить повільний, але тим не менш програми в цілому збігаються, а в Олесі клас навіть трохи пішов вперед в порівнянні з нашим. Не розумію, як це у них виходить з таким «відпочинковим» підходом. Але подивимось |
Ідеї для створення дотепних навчальних мемів на будь-якому уроці, а також добірка зручних онлайн-інструментів для їх монтажу.
Як би не намагались вчителі бути серйозними під час уроків, але всі люблять дотепний гумор. Погодьтесь, і вечорами не всі читають виключно «розумні» книги, а дійсно творчі вчителі черпають ідеї для впровадження на уроках з найрізноманітніших джерел!
Команда освітнього проекту «На Урок» постійно шукає і знаходить ідеї та навчальні прийоми, які можуть стати ефективним і креативним доповненням до уроку кожного сучасного педагога! Інколи, це переосмислення загальновідомих ігрових форм, а інколи – запозичення трендів з бізнесу чи культури, які можуть стати ефективними формами навчального процесу. |
Практичні поради по провадженню критичного мислення на уроках.
Критичне мислення потрібне для того, аби змусити школярів мислити глибше, відповідати на питання, використовуючи логічні ланцюжки. Часто це може стати суттєвою проблемою для учня. Ми вже пропонували схему уроку, який допоможе опанувати критичне мислення. Сьогодні ж розглянемо методи, які допоможуть навчити школярів критично мислити, вирішувати проблеми, виходячи за межі очевидної відповіді.
1. Сповільніть темп
Часто простіше викликати відповідати того, хто першим підніме руку. Так і урок не втрачає темпу, і можна встигнути розказати більше. Але якщо ви почекаєте всього 5-10 секунд після питання, то, ймовірно, помітите, що кількість учнів, готових відповідати, суттєво збільшиться. Додатково це спосіб розказати, що перша думка, яка виникає в голові після питання, не завжди хороша, і що може потрібно ще подумати, аби зібратися. Аби уникнути недоречної паузи, можете сказати таке: «У вас є 10 секунд, щоб подумати, перш ніж відповідати». Або: «Я хочу побачити 10 бажаючих відповідати, перш ніж когось викличу». |
Що таке ключові компетентності? Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентна в певній сфері людина має відповідні знання та здібності, що дозволяють їй обґрунтовано судити про цю сферу й ефективно діяти в ній
У методиках навчання окремими предметами компетентності використовуються давно, наприклад, лінгводидактичні компетентності застосовуються в мовах, комунікативні - в інформатиці. В останні роки поняття «компетентність» вийшло на загальнодидактичний і методологічний рівень. Це пов'язано з його системно-практичними функціями й інтеграційною метапредметною роллю в загальній освіті. Посилення уваги до цього поняття обумовлене також рекомендаціями Ради Європи, що стосуються відновлення освіти, її наближення до замовлення соціуму. Необхідність формування школою ключових компетентностей відзначена в концептуальній модернізації вітчизняної освіти. |
http://case.edufuture.biz/m-ua-case-sonechko-krapochki.html
Розділ: Науки, природа та людина
Рівень (клас): 1-2
Тема: Природознавство
Мета: Продовжити знайомити дітей зі світом комах. Розширити та уточнити знання про сонечко.
Яка інформація мене тут чекає?
|
Современные мобильные устройства открыли для нас новый мир фотографий под названием «селфи». Вместе с профессиональными фотосессиями и случайными фото селфи можно использовать для диагностики: каким я хочу себя видеть? Каким хочу выглядеть для других? Каков я на самом деле? Что в себе не принимаю? Какие черты я искажаю совершенно напрасно, а какие попытки приукраситься пропадают попусту? Всякий человек, глядя в зеркало или делая селфи, располагается так, чтобы выглядеть наиболее выгодно сообразно представлениям о себе. Иногда бессознательно, иногда осознанно мы подбираем позу, мимику, ракурс. Что-то втягиваем, что-то выпячиваем, выпрямляемся, поворачиваемся, хмуримся, улыбаемся, прищуриваемся… Но и при работе с профессиональным фотографом нельзя быть уверенным в объективности его объектива.
Во-первых, когда знаешь, что тебя фотографируют, чертовски трудно забыть об этом и перестать позировать. А во-вторых, сам специалист тоже не просто «щелкает», а хочет получить художественный снимок, зачастую далекий от психотерапевтично честной фиксации героя. Получается, что только автоматические камеры наблюдения беспристрастно фиксируют нас такими, какие мы есть. Ну, еще на заднем плане репортажных снимков случайных прохожих у нас остается шанс на естественность. Так что же говорят о нашей сущности селфи, фотосессии и случайные кадры? И как грамотно провести при их помощи диагностику своего психического состояния? |
|
Категорії розділу |
---|
Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка
[236]
|
Актуально / Нові підручники
[73]
|
Олімпіади
[4]
|
Поурочне планування
[16]
|
Рефлексія
[7]
|
Інклюзія / Психологія / Педагогіка
[190]
|
Методичні рекомендації
[61]
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
|
Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
[32]
|
НУШ
[31]
|
Астрономія МЕТОДИКИ
[6]
|
Інформатика МЕТОДИКИ
[21]
|
Кабінет інформатики
[17]
|
Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності?
[47]
|
Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти
[296]
|
Інструментальна цифрова дидактика
[19]
|
Хмарні технології в освіті
[90]
|
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
[59]
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
|
Сервіси та послуги Google
[19]
Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
|
Сайт вчителя
[18]
|
Змішане навчання
[8]
|
Перевернуте навчання
[15]
|
Кейс-метод навчання
[13]
|
Ігрова педагогіка
[31]
|
Веб-квести
[14]
|
Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ
[4]
|
Брейн-ринг
[5]
|
Онлайн-освіта
[7]
|
Освіта за допомогою відео
[26]
|
STEM-освіта
[15]
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
|
Проектний метод навчання
[99]
|
Інтегроване навчання
[20]
|
ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика
[32]
http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
|
Бінарні уроки
[6]
|
Як працює мозок?
[114]
|
Мотивація
[10]
Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
|
Розвиток критичного мислення
[12]
|
Розвиваємо креативність та критичне мислення
[31]
|
Тематичні тижні та декади
[7]
|
Україна - рідний край
[1]
|
Творчість
[2]
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення
|
|
|