Статистика |
---|
Онлайн всього: 3 Гостей: 3 Користувачів: 0 |
|
Методичний кейс
У розділі матеріалів: 1475 Показано матеріалів: 991-1000 |
Сторінки: « 1 2 ... 98 99 100 101 102 ... 147 148 » |
Рефлексія в навчальному процесі – це що насправді? Яким чином використовувати? Проаналізувавши безліч розробок уроків педагогів з усіх куточків України, маю сказати, що не всі педагоги не приділяють належної уваги цьому етапу уроку. Ні, не те щоб вони не знали про нього, але не використовують на повну потужність. Начебто є в плані уроку такий етап, але ж… вчитель обмежується питаннями: “Діти, вам сподобався урок?”, “Ви все зрозуміли?”, а всі дружно відповідають: “Так! Так!” і чимдуж поспішають з уроку. Ну звичайно, а що вони мали б сказати? Така рефлексія!
Що таке рефлексія і для чого? |
Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики протягом навчання здійснюється шляхомтематичного оцінювання. Значення оцінки за тему рекомендуємо визначати так: розрахувати середній бал на основі поточних оцінок, а потім додати його до оцінки за підсумкову роботу, якщо така була проведена і поділити на два. Такий алгоритм пропонується тому, що оцінку за підсумкову роботу не можна прирівнювати до оцінки за поточну роботу, оскільки зміст завдань підсумкової роботи за визначенням відображає зміст розділу (розділів), а її оцінювання є комплексним оцінюванням відповідних навчальних досягнень.
Для ефективного контролю успішності учнів не досить лише виявити, що вони знають й уміють.Оцінювання учня має складатися з двох компонентів — числового балу, який фіксує результат перевірки знань, умінь і навичок школярів, рівня сформованості компонентів компетентностей, і вербального оцінного судження, яке характеризує якість навчальної діяльності учня/учениці, ставлення до навчання, старанність. Обґрунтовуючи оцінку, вчитель аналізує виявлені знання за формою, змістом, обсягом, а також, що не менш важливо, вказує на прогалини та хиби в знаннях (за їх наявності) і надає рекомендації щодо їх виправлення. Доведення цієї частини оцінкового судження до учнів має здійснюватися на етапі "оголошення та обґрунтування оцінок" уроку; в процесі аналізу самостійної (практичної, лабораторної, контрольної) роботи; на індивідуальних консультаціях тощо.
При оцінюванні навчальних досягнень учнів враховуються:
• характеристики відповіді: правильність, цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість;
• якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
• сформованість ключових та предметних компетенцій;
• рівень володіння розумовими операціями: аналізом, синтезом, порівнянням, абстрагуванням, класифікацією, узагальненням тощо;
• розвиток творчих умінь (уміння виявляти проблеми, формулювати гіпотези, перевіряти їх).
Практичні роботи
При вивченні курсу інформатики передбачається проведення різних видів практичних робіт: демонстраційних, тренувальних, практичних, лабораторних, які спрямовані на відпрацювання окремих технологічних прийомів, а також практикумів – інтегрованих практичних робіт (проектів), орієнтованих на отримання цілісного змістовного результату. У завданнях до практичних робіт слід передбачати використання актуального для учнів змістовного матеріалу й завдань з інших предметних областей. Встановлення кількості практичних робіт з обов’язковим оцінюванням і кількості тематичних оцінювань в курсі інформатики повинно здійснюватися з урахуванням обсягу навчального часу, що відводиться на викладання предмету в конкретному класі. Рекомендуємо тематичне оцінювання здійснювати в кінці кожної теми навчальної програми, об’єднуючи роботи з невеликих тем (до 5 годин) із наступними підсумковими роботами на кожному 8-10 уроці, а кількість практичних робіт з обов’язковим оцінюванням рекомендуємо встановлювати на рівні 25% від загального обсягу навчального часу, який відводиться на вивчення предмету (якщо в тексті навчальної програми відсутній перелік практичних робіт з обов’язковим оцінюванням). Оцінки за обов’язкові роботи мають бути занесені вчителем до класного журналу. Інші види практичної діяльності учнів (демонстраційні, тренувальні роботи, практикуми) оцінюються в разі потреби.
Безпека дітей на уроках інформатики
При вивченні тем з інформатики, що стосуються кібербезпеки та інших тем навчального предмету рекомендується ознайомлювати учнів з загрозами, які виникають внаслідок поширення в мережі Інтернет матеріалів в інтересах пропаганди держави-агресора та способами і методами уникнення цих загроз, доводити до відома учнів небезпеку використання заборонених ресурсів та програмних засобів (відповідно до Указу Президента України №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»). |
Альтернативну програму “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт” зорієнтовано на цінності та інтереси дитини, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя, формування культури інженерного мислення.
Програму адресовано педагогам, практичним психологам і соціальним педагогам закладів дошкільної та початкової освіти, вихователям, які працюють у будинках сімейного типу, в закладах інтернатного типу тощо; студентам педагогічних інститутів та коледжів, які навчаються за спеціальністю “Дошкільна освіта”; батькам. |
Сторітеллінг (англ. Storytelling), або розповідання історій, був винайдений і успішно випробуваний на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International. Розробляючи свій метод, Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії більш виразні, захоплюючі, цікаві і легше асоціюються з особистим досвідом, ніж правила або директиви. Вони краще запам’ятовуються, їм надають більше значення та їх вплив на поведінку людей сильніше.
Види сторітеллінга:
- Соціальний (некомерційний)
– культурний
http://www.airo.com.ua/storitelling-yak-efektivniy-variant-neformalnogo-navchannya/ |
Сучасний урок, зокрема урок з використанням технології розвитку в учнів критичного мислення, відповідно до останніх психологічних досліджень, завжди будується за таким алгоритмом.
Структура інтерактивного уроку з розвитку критичного мислення |
Своїм досвідом ділиться розробник штучного інтелекту Microsoft Софія Веластегі
Автор: Крістіна Левчук
Сором’язливість – не помічник на кар’єрному шляху. Це на власному досвіді довела менеджер Софія Веластегі, встигнувши попрацювати у IT-гігантів Apple і Google.
У грудні вона обійняла посаду генерального менеджера підрозділу з розроблення продуктів на базі штучного інтелекту в корпорації Microsoft. Усе це їй вдалося досягти, подолавши страх перед публічними виступами.
Лаври і овації: 10 порад, як підготуватися до публічного виступу
На початку кар’єрного шляху Веластегі працювала в американській компанії Applied Materials, що займається виробництвом програмного забезпечення. Начальник запропонував їй презентувати звіт про роботу команди. Серед слухачів мав бути присутнім віце-президент компанії, що нажахало екс-співробітницю.
«Публічні виступи були для мене справжньою фобією», – згадує Софія. |
|
Категорії розділу |
---|
Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка
[237]
|
Актуально / Нові підручники
[73]
|
Олімпіади
[4]
|
Поурочне планування
[16]
|
Рефлексія
[7]
|
Інклюзія / Психологія / Педагогіка
[191]
|
Методичні рекомендації
[62]
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
|
Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
[32]
|
НУШ
[31]
|
Астрономія МЕТОДИКИ
[6]
|
Інформатика МЕТОДИКИ
[21]
|
Кабінет інформатики
[17]
|
Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності?
[47]
|
Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти
[296]
|
Інструментальна цифрова дидактика
[19]
|
Хмарні технології в освіті
[90]
|
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
[59]
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
|
Сервіси та послуги Google
[19]
Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
|
Сайт вчителя
[18]
|
Змішане навчання
[8]
|
Перевернуте навчання
[15]
|
Кейс-метод навчання
[13]
|
Ігрова педагогіка
[31]
|
Веб-квести
[14]
|
Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ
[4]
|
Брейн-ринг
[5]
|
Онлайн-освіта
[7]
|
Освіта за допомогою відео
[26]
|
STEM-освіта
[15]
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
|
Проектний метод навчання
[99]
|
Інтегроване навчання
[20]
|
ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика
[32]
http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
|
Бінарні уроки
[6]
|
Як працює мозок?
[114]
|
Мотивація
[10]
Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
|
Розвиток критичного мислення
[12]
|
Розвиваємо креативність та критичне мислення
[31]
|
Тематичні тижні та декади
[7]
|
Україна - рідний край
[1]
|
Творчість
[2]
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення
|
|
|