Статистика |
---|
Онлайн всього: 3 Гостей: 3 Користувачів: 0 |
|
Методичний кейс
У категорії матеріалів: 296 Показано матеріалів: 261-270 |
Сторінки: « 1 2 ... 25 26 27 28 29 30 » |
Сортувати за:
Даті ·
Назві ·
Рейтингу ·
Коментарям ·
Переглядам
Стаття містить основні аспекти необхідності впровадження розвиваючого навчання на уроках інформатики. Саме викорастання різних форм і методів навчання допоможуть створити максимально сприятливі умови для прояву та розвитку здібностей і таланту дитини, для її самовизначення і самореалізації.
- Автор: Ведмідська Наталія Миколаївна
- Заклад: Прилуцька спеціалізована школа І-ІІІ ст. №6 з поглибленим вивченням інформаційних технологій, вчитель інформатики
- Тема: Організація розвиваючого навчання на уроках інформатики
- Спрямування: викладання інформатики
|
Рефлексія в навчальному процесі – це що насправді? Яким чином використовувати? Проаналізувавши безліч розробок уроків педагогів з усіх куточків України, маю сказати, що не всі педагоги не приділяють належної уваги цьому етапу уроку. Ні, не те щоб вони не знали про нього, але не використовують на повну потужність. Начебто є в плані уроку такий етап, але ж… вчитель обмежується питаннями: “Діти, вам сподобався урок?”, “Ви все зрозуміли?”, а всі дружно відповідають: “Так! Так!” і чимдуж поспішають з уроку. Ну звичайно, а що вони мали б сказати? Така рефлексія! |
К 2030 году существующие модели обучения прекратят существование, а глобальные изменения наступят уже через 5-7 лет.
© СС0 Public Domain |
Уже традиційно: не без іронії
Мені, наприклад, подобається читати про щось ідеально-прекрасне: які ролі вчителя в школі; якими компетентностями повинен володіти педагог, як досконало повинен працювати, наскільки має любити дітей, кому і що ПОВИНЕН тощо. Під час читання ідеальних текстів мрієш хоч раз зустріти в реальності такого вчителя... Переконана, уже зовсім скоро в нашій освіті з'явиться десант ідеальних |
Педагогічна майстерність — це високе мистецтво навчання і виховання, що постійно вдосконалюється, доступне кожному педагогу, основу якого складають професійні знання, уміння і здібності.
А. С. Макаренко
Принцип наочності
Уперше сформулював та обґрунтував ще у XVII ст. Ян Амос Коменський, розуміючи наочність як компонент почуттів: «Усе, що тільки можна сприймати почуттями, а саме: видиме — для сприйняття зором, почуте — слухом, запахи — нюхом, те, що можна спробувати,— смаком, доступне дотику — шляхом дотику. Якщо які-небудь предмети одразу можна сприйняти кількома почуттями, нехай їх одразу схоплюють кілька почуттів». |
Перевернуте навчання передбачає опановування теоретичного матеріалу учнями самостійно, а виконання практичних завдань – з педагогом.
ЩО ТАКЕ ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ?
Ідея перевернутого навчання виникла в США кілька десятиліть тому. Її суть – у залученні учнів чи студентів до практичної діяльності під час уроків чи лекцій замість механічного занотовування теорії.
Авторами концепції є Джонатан Бергман та Аарон Семс. Саме вони придумали цей термін та вперше випробували методику.
Замість домашнього завдання учні дивляться короткі відео-лекції, а під час так званого “аудиторного” часу разом з педагогом виконують практичні завдання.
ЧОМУ ВИНИКЛА ПОТРЕБА НОВИХ ОСВІТНІХ КОНЦЕПЦІЙ?
Справа в тім, що традиційні методи проведення уроків мають низку недоліків:
– учні не завжди встигають за учителем (усе записати, зрозуміти, усвідомити);
– поспішаючи усе записати та пишучи абияк, інколи учневі складно розібрати власні “записи-каракулі”;
– деяким учням нецікаво, вони впевнені, що можуть про все прочитати в інтернеті чи з підручника;
– учителю доводиться повторювати один і той же матеріал по кілька разів різним класам (не надто цікаве проведення часу);
– під час уроку залишається зовсім мало часу на практичне відпрацювання теорії.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ?
Педагог має підготувати кілька відео-лекцій на тиждень (це можуть бути як власні розробки, так і запозичені) та дати до них доступ учням.
Учні переглядають матеріали вдома у зручний для себе час. Перевагами такого опановування матеріалу є те, що лекцію можна переглянути кілька разів, зупинити, якщо щось не зрозуміло, щоб потім знайти необхідну інформацію або поставити запитання щодо неї учителю.
Під час уроку учні разом з педагогом виконують лабораторні чи інші види робіт, обговорюють питання, які викликали труднощі, та разом виявляють прогалини у знаннях, які слід заповнити.
РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДУ
1 розробіть відео-матеріали (це може бути відео-лекція або презентація), які мають переглянути учні. Не забувайте, що інформація має служити насамперед отриманню знань та обов’язково відповідати шкільній програмі;
2 встановіть чіткі терміни виконання завдань (дисципліну ніхто не скасовував);
3 забезпечте доступ до цифрових матеріалів усім учням. Якщо у когось немає доступу до інтернету, запишіть матеріали на диск;
4 складіть інструкцію щодо нового методу навчання та будьте готові відповісти на сотні запитань. Головне – щоб усі зрозуміли вас правильно;
5 будьте готові, що не усім ваш метод сподобається. Його можуть критикувати як батьки, так і колеги-педагоги. Тут вирішувати вам – здаватися чи спробувати і довести, що метод працює.
Успіхів!
Читайте також: ШВИДКА ДОПОМОГА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ. 7 РЕСУРСІВ З КОРИСНИМИ МАТЕРІАЛАМИ |
Справжнє життя не ділиться на відрізки по 45 хвилин. Організуйте день міжпредметної співпраці для дітей, і цим збагатіть навчальну програму.
Саманта Пек
День інтегрованого навчання у школі – стіни коридорів буквально вібрують. Шкільний розклад перевернули з ніг на голову. Усі в будівлі середньої школи перебувають у русі, досліджуючи тему з різних боків. Вчителі дуже незвично об’єднуються між собою для проведення навчальних сесій, навчання цього дня – абсолютно протилежне до “звичайного”. Діти знають, що цей день сильно відрізняється від усіх інших, і їм це подобається.
Моделювання реальних умов
Інтегроване навчання (яке ще також називають комплексним курсом навчання або міждисциплінарним навчанням) ґрунтується на простій думці, що життя після школи не ділиться на відрізки по 45 хвилин. Окремі предмети, між якими діти мігрують кожного звичайного дня в школі, мають між собою багато зв’язків, які залишаються неохопленими. У реальному житті (і на роботі ХХІ століття) дорослим доводиться вирішувати проблеми, інтегруючи непов’язані між собою знання у ефективні креативні рішення. Чому б нам не помістити учнів в таке навчальне середовище, де б їм довелося використовувати міждисциплінарне мислення?
На перший погляд, цілий день інтегрованого навчання – це повна відмова від шкільної рутини, а це означає, що діти точно на вашому боці. Але день інтегрованого навчання – це набагато більше, ніж інший розклад. Так, діти, звичайно, здивовані бачити вчителя математики та хімії, які проводять один урок разом, і таке здивування переростає в зацікавлення та залученість. Але процес навчання йде ще глибше. Вчителі стають моделями справжньої співпраці, поєднуючи різні дисципліни та відмінності для створення нового сенсу. Це дуже важливий урок. Освітянам варто ставитися до Дня інтегрованого навчання як до важливої частини насиченого навчального року, міркуючи, як можна перенести зв’язки та співпрацю цього дня на уроки, які проводяться протягом усього року.
Тема дня
Хороший спосіб провести день інтегрованого навчання – підібрати для нього одну широку тему, в якій можна було б знайти багато міжпредметних зв’язків. Тема також має бути дуже актуальною, щоб діти розуміли, чому саме її обрали фокусом дня. Нещодавно наша школа провела день інтегрованого навчання, темою якого була вода. Увесь день учні рухалися між практичними воркшопами (а не лекціями чи уроками!), на яких з різних боків розглядали важливість води:
- причини та наслідки Каліфорнійської засухи
- що ми можемо з цим зробити
- скільки води потребує округ Лос-Анджелес
- наскільки кислотною має бути вода, щоб становити загрозу людському організму?
Перша і остання сесії дня встановлювали рамку, за допомогою якої учні могли вивести дискусію на рівень віри. Оскільки наша школа належить до єврейської спільноти, то ці дві сесії фокусувалися на аналізі частин тексту з Тори, у яких йдеться про цінність води для людей. Школи, не пов’язані з релігією, можуть увінчати день інтегрованого навчання таким самим глибоким аналізом тексту. Використайте вірш, уривок чи історію для того, щоб задати тему цьому незвичному дню, і поверніться до нього на останній навчальній сесії.
Наприкінці дня ми зібралися усією спільнотою для грандіозного закриття Дня інтегрованого навчання – у кулеподібну ємність зібрали усі пляшки, які учні залишали у будівлі школи. Учні зрозуміли, який ефект мають особисті дії кожного, коли побачили кількість “втраченої” води. Але вони також усвідомили, який потенціал для позитивної зміни вони мають як одна велика команда. Ми викристалізували висновки дня:
- Коли ми співпрацюємо, міняємо речі місцями і мислимо, виходячи за рамки, то ми можемо вивчити і впоратися із дуже серйозними питаннями.
- Кожна крапля має значення
- Усі ми діємо спільно
Організація дня інтегрованого навчання
♦Крок 1: Заручіться підтримкою.
Щоб втілити в життя день інтегрованого навчання, починайте набирати у школі команду із вчителів та адміністрації. Виступіть на педраді, щоб ваші колеги захопилися ідеєю інтегрованого навчання. Покажіть усі переваги – залученість зросте в рази, і учні різного віку матимуть шанс співпрацювати. Ви розвиватимете в учнів почуття співтовариства, коли ставитимете перед ними завдання результативно поєднати предмети.
♦Крок 2: Плануйте, співпрацюйте і плануйте знову.
Щойно ви визначилися з датою, заплануйте багато часу на міждисциплінарні та міжкафедральні збори. Це можливість посилити зв’язки в колективі, а також прокласти учням нові шляхи розуміння, як у день інтегрованого навчання, так і тоді, коли учні повернуться до “нормальних” уроків. Якщо ми хочемо, щоб діти навчилися співпрацювати, то мусимо бути для них моделлю на кожному кроці цього шляху. включаючи наші кроки “за лаштунками”. Залучіть дітей до планування. Вони можуть розклеїти хештеги по всій школі, щоб створити інтригу, або учнівське самоврядування може створити промо-відео, щоб розігріти аудиторію. Що більше зроблять учні, то краще.
♦Крок 3: Зробіть так, щоб усе спрацювало.
У день інтегрованого навчання знадобляться вчителі, які зможуть скерувати зовсім загублених учнів, або тих, які пливуть проти течії, і допомогти під час навчальної сесії. Переконайтеся, що кожен учень знає свою роль і має програму дня. Цей день дуже незвичний, отож жодне нагадування чи пояснення не буде зайвим.
♦Крок 4: Прорефлексуйте свої досягнення.
Коли ви вже перевели подих, заплануйте зустріч для рефлексії. Розгляньте такі питання:
- Чи всі – колектив, адміністрація, учні – були залучені до дня інтегрованого навчання?
- Як можна збільшити залученість на станціях та воркшопах?
- Як залучити якомога більше стейкхолдерів школи?
- Чи збираєте ви зворотний зв’язок від учнів?
- Чи цілі спільного міжпредметного навчання співпадають з тим, як учні сприймають цей день?
Найголовніше, подумайте, як можна інтегрувати новий формат одного дня у цілий процес навчання у школі. Якщо один день інтеграції – це так круто, то уявіть, що може зробити цілий розділ (або цілий рік!) по-справжньому інтегрованої програми для ваших учнів, колективу і громади.
Переклад: Ольга Іськович
Originally published 22.08.2016 © Edutopia.org; George Lucas Educational Foundation. Change It Up With Integrated Learning Day was translated with the permission of Edutopia. While this translation has been prepared with the consent of Edutopia, it has not been approved by Edutopia and may therefore differ from the authentic text. In cases of doubt the authentic text should be consulted and will prevail in the event of conflict. |
Прийоми, які доцільно використовувати на уроках з будь-якої предмету, в межах окремої теми за навчальною програмою.
У якому форматі здебільшого ви проводите уроки? А як здійснюєте перевірку знань? Учні завжди із захопленням сприймають будь-який формат роботи, за якими ви працюєте?
Час від часу навіть у найкращого вчителя діти втрачають не тільки увагу на уроці, але інтерес до навчання. Тому пропонуємо 3 корисні прийоми роботи для того, щоб збадьорити учнів та налаштувати їх на продуктивну роботу на уроці.
1. Асоціативна схема |
|
Категорії розділу |
---|
Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка
[236]
|
Актуально / Нові підручники
[73]
|
Олімпіади
[4]
|
Поурочне планування
[16]
|
Рефлексія
[7]
|
Інклюзія / Психологія / Педагогіка
[189]
|
Методичні рекомендації
[61]
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
|
Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
[32]
|
НУШ
[30]
|
Астрономія МЕТОДИКИ
[6]
|
Інформатика МЕТОДИКИ
[21]
|
Кабінет інформатики
[16]
|
Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності?
[47]
|
Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти
[296]
|
Інструментальна цифрова дидактика
[19]
|
Хмарні технології в освіті
[90]
|
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
[59]
Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
|
Сервіси та послуги Google
[19]
Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
|
Сайт вчителя
[18]
|
Змішане навчання
[8]
|
Перевернуте навчання
[15]
|
Кейс-метод навчання
[13]
|
Ігрова педагогіка
[31]
|
Веб-квести
[14]
|
Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ
[4]
|
Брейн-ринг
[5]
|
Онлайн-освіта
[7]
|
Освіта за допомогою відео
[26]
|
STEM-освіта
[15]
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
|
Проектний метод навчання
[99]
|
Інтегроване навчання
[20]
|
ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика
[32]
http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
|
Бінарні уроки
[6]
|
Як працює мозок?
[114]
|
Мотивація
[10]
Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
|
Розвиток критичного мислення
[12]
|
Розвиваємо креативність та критичне мислення
[31]
|
Тематичні тижні та декади
[7]
|
Україна - рідний край
[1]
|
Творчість
[2]
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення
|
|
|