Чтобы дети лучше учились, их нужно не принуждать, а заинтересовать. Эту истину уже, кажется, освоили не только любящие родители, но и руководители образовательных учреждений. Исследование 2012 года, проведенное Советом государственной школы Майами-Дейда, доказало: комфорт и «человеческий» похдход к детям способствуют их успеваемости намного больше, чем муштра и наказания, рассказывает Bored Panda.
Указанный принцип выливается в совершенно гениальные нововведения, которые полностью изменяют облик школ к которому мы привыкли. Вот самые креативные и классных вещи, которые пользователи соцсетей нашли в самых прогрессивных школах и университетах, и которые нам давно необходимы.
1. В техническом университете в Мюнхене есть вот такие горки-тоннели. Я им завидую.
Лауреат Нобелівської премії з фізики Річард Фейнман сформулював алгоритм навчання, який допоможе швидше та глибше зрозуміти будь-яку тему. Для цього, як виявилось, потрібно зробити кілька простих кроків.
Головне у навчанні — не час, який ви виділяєте на нього. Прочитавши цю статтю, ви зрозумієте, з чого потрібно починати.
Відомий лауреат Нобелівської премії з фізики Річард Фейнман усвідомив різницю між “знанням чогось” і “знанням назви чогось”, це й стало однією з головних причин його успіху.
Фейнман прийшов до формули навчання, яка дозволила йому розуміти речі краще за інших. Ця формула отримала назву “метод Фейнмана”, і саме вона допомагає вивчати будь-який предмет глибше та швидше.
Тема, предмет чи поняття, які б ви хотіли вивчити, не мають значення. "Метод Фейнмана" працює всюди, і дуже простий для виконання. Це не лише чудовий метод навчання, але й шлях до зовсім іншого способу мислення.
Тож в чому полягає "метод Фейнмана"? Виявляється, потрібно зробити всього 4 простих кроки.
Крок 1. Навчіть цього дитину
Візьміть аркуш паперу і напишіть на ньому те, що хочете дізнатися. Запишіть, що ви знаєте на цю тему так, ніби пояснюєте це дитині. Не вашому дорослому й освіченому товаришу, а восьмирічній дитині, яка володіє достатнім словниковим запасом і здатністю концентрувати увагу, щоб розуміти базові поняття.
Більшість людей схильні використовувати складні слова та професійний жаргон, коли чогось не розуміють. Проблема в тому, що ми самі себе дуримо, оскільки не усвідомлюємо, чого саме не знаємо. Використання жаргону покликане приховати від оточення наше нерозуміння. Коли ви записуєте ідею від початку до кінця простими словами, знайомими навіть дитині (використовуйте лише найбільш поширені слова), ви допомагаєте собі зрозуміти її сутність на глибшому рівні, а також спрощуєте відношення та зв’язки між поняттями.
Якщо ви докладете зусиль, то чітко зрозумієте, де маєте прогалини. І це добре, тому що вони вказують на можливість вчитися.
Крок 2. Повторіть
Під час першого кроку ви обов’язково матимете справу з прогалинами в знаннях: десь ви забули щось вагоме, не змогли пояснити чи просто зазнали труднощів у поєднанні важливих понять. Це надзвичайно важливо, адже так ви відкрили межу своїх знань. Компетентність — це знання лімітів власних здібностей, і ви щойно знайшли один із них! Це точка, із якої починається навчання. Тепер ви знаєте, у чому суть, тож поверніться до початкового матеріалу та вчіть заново, допоки не зможете пояснити все простими термінами.
З’ясування меж ваших знань також обмежує помилки, яких ви схильні припускатися, і збільшує шанси на успіх при застосуванні перших.
Крок 3. Організуйте та спростіть
Зрештою, ви маєте ряд рукописних заміток. Передивіться їх і переконайтеся, що помилково не вписали туди який-небудь професійний термін із вихідного матеріалу. Тепер складіть із них просту розповідь. Прочитайте її вголос. Якщо пояснення не виглядає достатньо простим чи дивно звучить, це ознака того, що ваші знання потребують доопрацювання.
Крок 4 (Необов’язковий): Поділіться
Якщо ви хочете бути впевненим у своєму розумінні теми, поділіться власними знанням із ким-небудь (найкраще, якщо ця людина погано знається на предметі, або ж знайдіть восьмирічну дитину). Найкращий тест на знання предмета — здатність передати їх іншим.
Мы могли бы начать разговор о скрайбинге с долгого введения, из которого вы бы узнали, что современные дети любят смотреть картинки и видео, а не читать параграфы в учебниках. Но ведь вы уже и сами убедились в этом сотню раз, не так ли? Поэтому — сразу к делу.
Что такое скрайбинг, и почему без него никак?
Скрайбинг (от английского scribe — набросать эскизы или рисунки) — способ донесения информации через иллюстрирование ключевых моментов. Если по-простому, скрайбинг — это когда вы дополняете свой рассказ зарисовками, чтобы получилось интересно и наглядно.
Главное в скрайбинге — эффект параллельного следования: голосовое повествование последовательно сопровождается набросками и зарисовками, нередко еще и текстовой записью опорных понятий.
На практике это выглядит, например, вот так:
Каким бывает скрайбинг?
Самый простой вариант — рисуем вручную
Просто берете и прямо на уроке зарисовываете свой рассказ на доске. Условие только одно — должно получиться интересно.
Советуем заранее обдумать, что именно вы будете рисовать, чтобы избежать заминок. Самый простой вариант реализации можно увидеть здесь:
Идея для учителя! Начиная с 5 класса можно подключить к созданию скрайб-историй учеников. Наверняка в вашем классе есть ученик, который любит рисовать смешные рожицы, картинки. Найти его несложно. Своим творчеством он, обычно, украшает поля тетрадей, парту, за которой сидит, а нередко и школьные учебники.
Обратитесь к нему за помощью. Он может реализовать свой талант, сопровождая ваш рассказ по теме рисунками на доске. Такой урок запомнится всем!
В конце урока можно рассказать о том, что в современном мире скрайбер — это целая профессия. Есть студии, которые помогают большим компаниям проводить презентации и конференции. Работники таких студий выступают вместе с докладчиками, создавая яркую историю с помощью маркеров.
Самый сложный вариант — рисуем на компьютере
Этот способ создания скрайб-презентаций самый трудозатратный. Чтобы создавать такие видео, нужно запастись временем и терпением, уметь хорошо рисовать и пользоваться специальными программами.
По сути, этот способ повторяет описанный выше, но рисуете вы не на доске, а на графическом планшете.
Минимальный набор для создания видеоскрайбинга такого типа:
Графический планшет
Photoshop или другой графический редактор
Программа для записи видео с экрана, его обработки и редактирования. Например, Camtasia Studio
Программа для записи и обработки аудио. Например, Audacity
Мы не представляем учителя, который найдет время и силы, чтобы создать видеопрезентацию по этому способу. Но те, кто отважится, смогут добиться невероятного результата.
Самый популярный вариант — используем специальные сервисы
Преимущества: Создавайте видео презентации за пару кликов. На сервисе доступны готовые шаблоны, дополнительные скачиваются отдельно.
Все бесплатно и с четкими инструкциями. Понравившимся шаблоном можно легко поделиться с коллегой через фейсбук или отправить по почте. Подробное меню поможет создать ролик длительностью до 5 минут.
Минус: сложно самостоятельно разобраться.
GoAnimate позволит сделать из презентации мультик.
Преимущества: обширная база шаблонов, эффектов, фонов вместе с подсказками помогут почувствовать себя мультипликатором Pixar.
Минус: бесплатная версия только 14 дней, но потом можно повторно зарегистрироваться, использовав другой почтовый ящик.
Преимущества: бесплатно, просто, быстро — за пару минут у вас готов ролик. Огромная база готовых шаблонов (например, вид руки, которая рисует), позволяет создать оригинальную анимацию без навыков художника или дизайнера.
Минус: нужно скачивать и устанавливать программу, только англо- и испаноязычное меню.
Animaker. Англоязычный сервис для создания 2D и 3D-графики.
Преимущества: облачный ресурс позволяет дорабатывать видео с любого гаджета и совершенно бесплатно (правда, длительностью до 2 минут). Есть обучающие ролики и блог, который поможет сделать первые шаги.
Не знаете английского?
Совет для вас: используйте интернет-браузер Google Chrome. Этот браузер может переводить любые сайты на русский язык. Да, местами получается коряво, но разобраться можно. Чтобы перевести сайт, нажмите на странице правой кнопкой мыши и выберите «Перевести на русский».
Как видим, в создании обучающих роликов нет ничего сложного. А вот положительных эмоций и заинтересованности учеников будет масса. Попробуйте дополнить свои уроки рисованными историями. Результат порадует и вас, и ваших учеников.
Вам слово: Готовы ли вы уже на следующем уроке показать скрайбинг-ролик? Или это пустая трата времени и сил?
Пропонуємо добірку інтернет-ресурсів відмінного функціоналу, а також ідеї їх використання для створення учнівських проектів в межах будь-якої навчальної дисципліни.
Інтегровані уроки – пріоритетний напрямок Нової української школи. Як їх організувати? Пропонуємо для створення цікавих незвичайних уроків залучити у навчальний процес інтернет-ресурси.
Пропонуємо ввести вивчення цих програм в межах курсу інформатики. З їх допомогою школярі зможуть створювати власні проекти у межах опанування будь-якої навчальної дисципліни.
Movie Maker: інструмент для створення буктрейлеру
Movie Maker – спеціальна програма, яка призначена для здійснення відеомонтажу з використанням світлин, малюнків, існуючих аудіо та відеофрагментів. За її допомогою можна створити слайд-шоу або відеоролики. Ця програма є базовою у пакеті «Основні компоненти Windows».
Функціональні можливості Movie Maker:
створення слайд-шоу із зображень;
склеювання, обрізання, додавання відеозаготовок до існуючого відео;
створення переходів між фрагментами, додавання спецефектів;
Як зробити так, аби учням стало цікавіше вчитися? Як досягти максимум результату за мінімум часу? "Перевернутий клас" - супер модна стратегія навчання!?
Швейцарська школа за якістю освіти може «дати фору» фінській. Про це свідчать враження Ірини Плиткевич, мами двох дітей, які відвідують швейцарську школу. Публікуємо текст без змін з дозволу автора.
Майже місяць у швейцарській школі, і я не встигаю записувати те, що мене вражає. Поділюся цим. Нехай найбільш просунуті мами, тата і вчителі заберуть краще в свої будинки, школи і курси.
– 1 –
Уроки йдуть блоками по півтори години. Між ними двадцять хвилин відпочинку, під час якого діти завжди на вулиці. Так, мені все зрозуміло про різницю в погоді, але тут так побудована школа, що діти виходять з класу на повітря під навіс. Така тераса у кожного класу. (Ну а раптом ви будете будувати свою школу). Їм навіть не треба перевзуватися. У будь-який дощ і вітер вони там.
У гарну погоду всі (і вчителі, клянусь!) Грають в футбол, баскетбол, пінг-понг і т.д. Дитину, яка НЕ бігає, швидше за все відведуть до лікаря. Моїх водили кожен день перших два тижні. А вони просто не в курсі, що в школі можна бігати.
– 2 –
З 11:30 до 13:30 обідня перерва. Можна залишитися у школі, можна повернутися додому. Мене ця перерва трохи дратує, але через неї діти взагалі не втомлюються. Взагалі. Олена вчора запитала: «А довго ми ще так відпочивати будемо?». З ранку вчаться з 8:15 увечері до 16:00. У середу короткий день до 11:30.
– 3 –
Щоб діти не боялися формулювати свої думки в письмовому, в школі є пошта «учитель – учень». У кожної дитини свій поштовий ящик, туди кладеш записочку, учитель обов’язково відповідає особисто тобі. Користується неймовірним успіхом – з ранку все біжать забирати свої «листи».
– 4 –
Словникові диктанти пишуть під картинкою. Тобто під картинкою, що позначає якесь слово, потрібно написати правильно саме це слово. А не під диктовку. Вважаю, що ось це з серії «все геніальне просто». Дитина запам’ятовує, що пишеться слово, візуально порівнюючи його з картинкою. Це працює нереально.
– 5 –
Коли роблять якусь доповідь, завжди включають музику. Я не дуже розумію поки, як це працює, але на «зробити доповідь» завжди черга через те, що діти самі вибирають для доповіді музику. У доповіді, до речі, вітається костюм і реквізити. Така собі міні-вистава.
Ніяких презентацій в Power Point немає. Вважається, що дитина в початковій школі не може зробити презентацію самостійно.
– 6 –
На математиці ЯК вирішувати приклади не пояснюють. Тобто дитина, на основі наявних у неї вже знань, повинна придумати, як легше вирішити, припустимо, 48 + 53, вийти і пояснити. Правильного способу немає, все вирішують так, як їм зручно. Своїм способом.
Через це, припустимо, коли з’ясувалося, що клас вже знає дроби, а Олеся ще не в курсі, всі діти кинулися пояснювати їй по-різному, використовуючи яблука, кубики та пластилін. Вчителька самоусунулася, а за два дні просто запитала її, чи все зрозуміло. Олеся каже: «Мені ще ніколи жодна тема не була НАСТІЛЬКИ зрозуміла».
– 7 –
Багато що чіпають руками. Весь навколишній світ – це взагалі про «помацати і спробувати».
Дегустували тут пшеницю, жито і овес. Потім їздили на млин це все молоти. Тепер їм обіцяють, що пекар спече з їх борошна булочки і принесе це все в школу.
На географії вивчають місцевий регіон буквально так: «Ось тут у нас така-то річка, ходімо дивитися. Бачите, тут грунт такий-то, а тут такий-то. Тут на горі, дивіться, така рослинність, а ось на тій горі – поїдемо завтра – інша рослинність ».
На предмет, який про «зробити руками» (attivita creativa), – годин стільки ж, скільки і на фізкультуру. І це два лідери за кількістю години на тиждень.
– 8 –
Вважають, що помилки – шлях до успіху. В Олени в класі (3 клас) зробили навіть таку фею помилок (дуже гарна симпатична лялечка). Самі, руками. Фея ця голосом, зрозуміло, вчительки пояснює їм, що помилятися добре і можна, переживати тут взагалі нічого, тому що ти: а) мислиш креативно; б) не боїшся робити.
У Олесі (5 клас) вчителька розповідає кожен день новий приклад з науки, коли помилка призвела до відкриття.
– 9 –
Довідка від лікаря потрібна, якщо тільки пропускаєш більше двох тижнів! Правда, це єдиний випадок, коли треба всі завдання робити вдома.
– 10 –
Школа початкова. Муніципальна, абсолютно безкоштовна. На мій погляд, темп досить повільний, але тим не менш програми в цілому збігаються, а в Олесі клас навіть трохи пішов вперед в порівнянні з нашим. Не розумію, як це у них виходить з таким «відпочинковим» підходом. Але подивимось
Ідеї для створення дотепних навчальних мемів на будь-якому уроці, а також добірка зручних онлайн-інструментів для їх монтажу.
Як би не намагались вчителі бути серйозними під час уроків, але всі люблять дотепний гумор. Погодьтесь, і вечорами не всі читають виключно «розумні» книги, а дійсно творчі вчителі черпають ідеї для впровадження на уроках з найрізноманітніших джерел!
Команда освітнього проекту «На Урок» постійно шукає і знаходить ідеї та навчальні прийоми, які можуть стати ефективним і креативним доповненням до уроку кожного сучасного педагога! Інколи, це переосмислення загальновідомих ігрових форм, а інколи – запозичення трендів з бізнесу чи культури, які можуть стати ефективними формами навчального процесу.
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення