ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс

    У розділі матеріалів: 1476
    Показано матеріалів: 661-670
    Сторінки: « 1 2 ... 65 66 67 68 69 ... 147 148 »

    Метод проектів виник у 20-х роках минулого століття в США.

    Він допомагає виробити дослідницькі навички школярів, розвиває пізнавальний інтерес, привчає їх до самостійності, сприяє творчій самореалізації учнів, підвищує мотивацію до навчання; розвиває інтелектуальні здібності; дає змогу залучити кожного учня до активного пізнавального процесу; формувати навички  пошуково-дослідницької діяльності; виявляти здібності учнів у груповій співпраці, де вони набувають комунікативних умінь; грамотно працювати з інформацією.

       Переваги методу проектів:

    ☼ максимальний розвиток і самореалізація особистості;

    ☼ зміна ролі вчителя;

    ☼ формування колективізму;

    ☼ дотримання міжпредметних зв’язків;

    ☼ посилення мотивації до навчання;

    ☼ урізноманітнення засобів навчання.

      Проектна діяльність відкриває в учнів здібності лідерів, які вміють доводити свою точку зору. У школярів розвивається вміння співпрацювати, почуватися членом команди, брати відповідальність на себе , аналізувати результати діяльності. Це відповідає сучасним соціальним запитам: надається перевага комунікативній компетентності (навчатися жити разом) .

      Навіть невдало виконаний проект має позитивне значення. Розуміння помилок створює мотивацію до повторної діяльності, розвиває прагнення до  нових знань. Подібна рефлексія дає змогу сформувати адекватну оцінку (самооцінку) навколишнього світу й себе в цьому соціумі.

      Метод проектів дає змогу посилити мотивацію до навчання.

      В організації пізнавальної діяльності важливо урізноманітнювати засоби навчання. Зокрема, використовувати інформаційні технології. Це можуть бути сучасні засоби ( комп’ютерні телекомунікації, електронні бази даних, факс, віртуальні бібліотеки, відео -, мультимедійні й педагогічні програмні засоби) і традиційні (енциклопедії, посібники, відеозаписи, дидактичні матеріали, засоби масової інформації).

      Метод проектів стимулює учнів до вирішення проблем, які потребують певних знань; розвиває критичне мислення; формує навички роботи з інформацією (учні добирають потрібну інформацію, аналізують її та систематизують); допомагає вирішувати пізнавальні й творчі завдання у співпраці, де учні виконують різні соціальні ролі.

       Метод проектів можна використовувати як самостійну індивідуальну чи групову роботу учнів різного за тривалістю часу, а також використанням сучасних засобів інформаційних технологій, зокрема комп’ютерних, телекомунікаційних.

       Проектна діяльність відкриває в учнів здібності лідерів, які вміють доводити свою точку зору. У школярів розвивається вміння співпрацювати, почуватися членом команди, брати відповідальність на себе, аналізувати результати діяльності.

    Типи проектів

     Проекти розрізняють за

     - пріоритетним видом діяльності : творчі, соці­альні, дослідні, рольові, пошукові, ігрові;

    • предметно - змістовою сферою інтересів: еколо­гічні, правові, телекомунікаційні, філологічні, полі­технічні, інформаційні, художні;
    • участю в розробці: індивідуальні, парні, групо­ві, колективні;
    • терміном виконання: короткочасні, середньої тривалості, довготривалі;
    • характером партнерської взаємодії між учас­никами, проектної діяльності: кооперативні, за­гальні, конкурсні;
    • рівнем реалізації міжпредметних звязків: одно-предметні, міжпредметні;

    - формою презентації (захисту): пленарні, стен­дові, мультимедійні, рольові, творчі.

    Дослідницькі проекти потребують добре обміркованої структури визначеної мети, актуальності предмета дослідження для всіх учасників, соціаль­ної значущості, продуманості методів, зокрема - експериментальних методів обробки результатів. Вони цілком підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення теми дос­лідження, її актуальності, а також предмета та об'єкта, завдань і методів, методології дослідження, вису­нення гіпотез вирішення проблеми.

    Творчі проекти не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розви­вається, підпорядковуючись кінцевому результату, прийнятій групою логіці спільної діяльності, інте­ресам учасників проекту. Вони заздалегідь домовля­ються про заплановані результати і форму їх пред­ставлення - рукописний журнал, колективний колаж, відеофільм, вечір, свято тощо. І тоді потрібні сценарій фільму, програма свята, макети журналу, альбому, газети.

    Ігрові проекти. Учасники обирають ролі, зумов­лені характером і змістом проекту. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості, імітуються їх соціальні та ділові стосунки, які ускладнюються вигаданими учасниками, ситуа­ціями. Ступінь творчості учасників дуже високий, але все ж домінуючим видом діяльності є гра.

    Інформаційні проекти спрямовані на збирання інформації про той чи інший об'єкт, явище, на ознайомлення учасників проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів. Такі проекти потре­бують добре продуманої структури, систематичної корекції під час роботи над ними.

    Структура їх така: мета проекту, його актуальність, методи отримання (літературні джерела, засоби масової інформації, бази даних, у тому числі й електронні, інтерв'ю, анкетування тощо) та обробка інформації (її аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргу­ментовані висновки); результат проекту та його презентація (усний журнал, ранок, свято, відеофільм). Такі проекти можуть бути органічною частиною дослідницьких проектів, їхнім модулем.

    Етапи роботи над проектом

    Визначають кілька етапів роботи над проектом: пошуковий - визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висування гіпотези, визначення мети, обговорення методів дослідження; аналітич­ний - аналіз вхідної інформації. Пошук оптималь­ного способу дослідження мети проекту, побудова алгоритму діяльності. Поетапне планування роботи; практичний - виконання запланованих заходів; презентаційний - оформлення остаточних резуль­татів, підготовка та проведення презентації, "захист" проекту; контрольний - аналіз результатів, корекція, оцінювання якості проекту, рефлексія.

    Проектний метод навчання | Переглядів: 276 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 08.04.2019 | Коментарі (0)

    https://naurok.com.ua/…/vikoristannya-dodatkiv-google-dlya-…

    NAUROK.COM.UA

    Вебінар: Використання додатків Google для налагодження взаємодії між учасниками освітнього процесу

    До вашої уваги онлайн-практикум! Його мета - ознайомити учасників із цифровими інструментами Google, через серію практичних завдань показати переваги...

    Хмарні технології в освіті | Переглядів: 217 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 04.04.2019 | Коментарі (0)

    OSNOVA.COM.UA Заохочення учнів початкових класів до свідомої поведінки | Видавнича Група «Основа»

    Існує декілька варіантів як заохотити учня до навчання та свідомої поведінки окрім оцінок та традиційних записів у щоденнику. Сьогодні ми ознайомимо вас із досвід...


    NAUROK.COM.UA Кейс-урок " Фрактали" ( інтегрований)

    Що таке фрактал? Яке відношення має фрактал до математики? Де 

     

    Інтегроване навчання | Переглядів: 854 | Додав: mirgorodschoolseven | Дата: 27.03.2019 | Коментарі (0)

    Ваші учні жаліються на те, що їм важко запам’ятати матеріал? Не нервуйте та не переймайтесь, а краще введіть у навчальний процес декілька простих методик для запам’ятовування! #наурок
    Як працює мозок? | Переглядів: 822 | Додав: mirgorodschoolseven | Дата: 25.03.2019 | Коментарі (0)

    https://mel.fm/…/95486-v-pervy-klass-prikhodit-vse-bolshe-e…

    Об этом сайте MEL.FM  «В первый класс приходит всё больше эгоистов»

    Воспитание некоторых детей сводится к удовлетворению всех капризов — так появляются крайние эгоисты. Таким детям тяжело общаться со сверстниками и находить друз....

    Інклюзія / Психологія / Педагогіка | Переглядів: 225 | Додав: mirgorodschoolseven | Дата: 25.03.2019 | Коментарі (0)

    naukaizhizn

    • Наша память любит нас больше всего остального.⠀

      Как бы мы ни были увлечены беседой, если мы откуда-то со стороны услышим своё имя, мы обязательно отреагируем – голова автоматически дёрнется в ту сторону, откуда мы его слышали. И это касается не только имени – на фотографиях мы тоже сразу ищем самих себя, разумеется, если знаем, что мы там есть.

      Исследователи из Университета Дьюка и Юго-Западного университета в Чунцине полагают, что здесь всё дело во врождённых настройках нашей рабочей памяти, в которой хранится информация, необходимая нам прямо сейчас. Рабочая память не очень объёмна, она удерживает всего несколько единиц информации. И, как показали эксперименты, некоторую информацию рабочая память «любит» больше.⠀

      Эксперименты состояли в следующем: человек должен был запомнить соответствие между цветами и понятиями «друг», «посторонний» и «я сам». Например, синий цвет был «друг», зелёный – «посторонний», фиолетовый – «я». Затем на экране в разных местах одновременно появлялись две точки (например, зелёная и фиолетовая). Они быстро исчезали, и через пять секунд на экране появлялась чёрная точка. И теперь нужно было сказать, появилась ли чёрная точка на месте одной из предыдущих, и если так, то на месте какой именно. Чтобы правильно ответить, нужно было сохранить информацию о предыдущих точках в рабочей памяти.⠀

      В статье в Psychological Science говорится, что участники исследования лучше всего запоминали преимущественно свою точку – то есть точку, ассоциированную с понятием «я сам». Они быстрее определяли положение чёрной точки, если она возникала на месте «своего» цвета, но не на месте цвета «друга» или «постороннего». И хотя речь шла не о собственном имени, а лишь о расположении точки, чей цвет произвольно был увязан с собственной личностью, этого всё равно было достаточно, чтобы поставить эту информацию первое место.⠀

      Видимо, рабочая память изначально настроена на то, чтобы в первую очередь обращать внимание на информацию о самом человеке, хотя со стороны это и может показаться каким-то чудовищным эгоцентризмом.⠀

      Автор: Кирилл Стасевич⠀

      Фото: ::ErWin/Flickr.com CC BY-SA 2.0

      #наукаижизнь #память #эгоцентризм 
    • lot163

      @naukaizhizn К счастью, от вас давно уже ничего не зависит: Вы на обочине цивилизации... Про вас уже не знают
    • vittoria.messi

      @lot163 уважаемый эксперт всего, слагайте с себя самовозложенные полномочия по контролю и оценке постов в Инстаграм, и
    • vittoria.messi

      @erlandez177 какие интеллигенты, я Вас умоляю, чтобы интеллигентные люди кого-то поучали, да такого не бывает. Это же
    • lot163

      Существо, МЕСТО!!!
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка | Переглядів: 237 | Додав: SvetlanaCh | Дата: 16.03.2019 | Коментарі (0)

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [237]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [191]
    Методичні рекомендації [63]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [31]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [17]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7