1. Хто є літературний герой (стать, вік, соціальне становище, рід занять тощо).
2. Прототип літературного героя.
3. Що відомо з минулого героя і як це його характеризує: батьки, рідні; місце народження і проживання; умови формування характеру; інші біографічні відомості.
4. Портрет, як він характеризує героя.
5. Навколишнє середовище і як воно характеризує героя: місце проживання, інтер`єр, речі; суспільне оточення (друзі, вороги).
6. Рід занять, діяльності; захоплення, як це характеризує героя.
7. Риси характеру, як вони виражені у вчинках: позитивні (приязний, добрий, щедрий, розумний, веселий, серйозний тощо), негативні (злий, жадібний, дурний, легковажний тощо).
8. Основна мета життя, мрії, як це характеризує героя.
9. Активність (пасивність) життєвої позиції, як це характеризує героя.
10. Схильність до впливу з боку інших людей, вміння самому впливати на інших.
11. Ставлення героя до природи, праці, кохання, грошей, достатку, людей (друзів – ворогів, старший – молодших, матері, дітей, дружини, чоловіка);
12. До вітчизни, рідної землі.
13. Ставлення інших персонажів твору до героя.
14. Мова як засіб самохарактеристики. З`ясувати причину вживання у мові слів певних лексичних груп: власне українські слова, іншомовні слова; діалектизми, архаїзми, історизми, неологізми, розмовна лексика; фразеологізми, терміни, канцеляризми; синоніми, антоніми, омоніми; експресивна лексика, вульгаризми тощо і дослідити, як мова героя характеризує його.
15. Ставлення автора до героя.
16. Художні засоби творення образу (епітети, порівняння, уособлення, гіперболи, метафори тощо).
17. Ваше ставлення до героя (мотивувати)
18. Місце літературного героя у системі образів твору, його значення для розкриття теми та ідеї твору.
19. Місце образу у творчості автора.
20. Значення образу в розвитку української літератури.
21. Значення образу в розвитку світової літератури.