ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 8
    Гостей: 8
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » Цифрова та медіаграмотність

    Оцінення джерел інформації. Оцінюємо веб-сайти
    17.01.2020, 07:42

    Оцінення джерел інформації

    Критерії спрощеної оцінки інформації.

    Мінімальний набір критеріїв для первинної оцінки - релевантність (відповідність) цієї інформації нашим потребам. Інакше кажучи, якщо інформація якось стосується теми, або потенційно може допомогти в роботі над проектом. Якщо інформація релевантна - питання в її достовірності. Потім - в її актуальності.
    А після цього, при необхідності, здійснюється оцінка за іншими критеріями.

    Релевантність інформації - наявність зв'язку з проблемою і здатність інформації внести вклад в процес розуміння проблеми. Іншими словами необхідно зіставити дану інформацію з вашими інформаційними потребами і відповісти на питання, чи зможе допомогти вона вам чимось зараз або в найближчому майбутньому?
    Прийняття рішення про релевантністю інформації якоїсь проблеми здійснюється за кількома ознаками. Перша ознака - це наявність явної вказівки на сферу інтересів. Такі вказівки виявляються через наявність ключових слів (назв, імен, дат, специфічних термінів і т.п.). Друга ознака більш складна - це наявність непрямої, смислової вказівки. Тут прямо назвати ознаки не вийде - в кожній ситуації вони свої.

    Достовірність інформації - на скільки представлене опис відповідає дійсності: можна вірити інформації, потрібне додаткове дослідження чи не можна довіряти в принципі.
    Достовірність перевіряється за наступними параметрами:
    - наявність підтвердження з інших джерел;
    - стикування з іншою інформацією;
    - знання джерела і його мотивів;
    - авторитет або тривала позитивна історія роботи з джерелом;
    - властивості каналу передачі інформації.

    Актуальність інформації визначається її важливістю і значимістю в даний час для цільової аудиторії; відповідністю інформації запитам аудиторії.
    Значимість інформації:
    - розуміння самої інформації;
    - повнота висвітлення предмету інтересу;
    - своєчасність інформації та її достатність для прийняття рішення.

     

    Цінність:

    • Своєчасність веб-сторінки.
    • Якщо доречно, коли  інформація була зібрана?
    • Коли вона була розміщена?
    • Коли вона в останній раз переглядалася?
    • Чи відкриваються сайти за посиланнями?
    • Чи є ознаки оновлення   інформації або посилань?

    Актуальність / Охоплення:

    • Унікальність контенту і його значення для ваших потреб.
    • Яка глибина і широта представленої інформації?
    • Чи є інформація унікальною?
    • Чи доступно це в іншому місці, в друкованому або електронному форматі?
    • Не могли б ви знайти таку ж або кращу інформацію в іншому джерелі?
    • Хто є цільовою аудиторією? Чи легко це визначити?
    • Чи цей сайт забезпечує інформацією, яка  необхідна вам?
    • Ваша загальна оцінка має важливе значення. Чи будете ви комфортно використовувати це джерело для дослідницької статті?

     

     

    Авторитетність:

    • Джерело веб-сторінки.
    • Хто автор / творець / спонсор?
    • Чи є облікові дані про автора в списку?
    • Чи  автором є викладач або студент з цієї теми?
    • Чи автор має репутацію?
    • Є контактна інформація, така як адреси електронної пошти?
    • Чи має автор опубліковані роботи в традиційних форматах?
    • Чи пов'язаний автор з організацією?
    • Чи можна виявити, що ця організація підтримує або організовує цю сторінціку?
    • Що означає назва домену /  Приклад: .... com, .edu, .net, .gov, .org

     

     

    Точність:

     

    • Надійність, правдивість та правильність інформаційного змісту.
    • Звідки інформація?
    • Чи є список з посиланнями на оригінальні джерела інформації?
    • Чи можете ви перевірити будь-яку інформацію в незалежних джерел або з власних знань?
    • Чи є зовнішні посилання, огляди, реферати на цю інформацію?
    • Чи не здаються упередженим мова або тон ?
    • Чи є помилки з правопису, граматики, друкарські помилки або інші?

     

     

    Мета:

    • Чи можна виявити прихильність або упередженість / Причина існування веб-сайту.
    • Чи можна чітко визначити можливі упередження?
    • Чи можна чітко визначити розділ між рекламним та інформаційним змістом?
    • Чи чітко позначені передовиці, або звернення главреда?
    • Чи можна виявити мету створення сторінки?
    • Чи є метою: повідомити про щось? вчити? розважати? просвіщати? продати? переконати?
    • Що означає назва домену /  Приклад: .... com, .edu, .net, .gov, .org

     

     

     

    Джерело http://library.macewan.ca/craap_test 

    http://discovery.4uth.gov.ua/ak-provesti-doslidzenna/evaluate

     

    Категорія: Цифрова та медіаграмотність | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 193 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [312]
    3 клас Інформатика [364]
    4 клас Інформатика [377]
    5 клас Інформатика [593]
    6 клас Інформатика [524]
    7 клас Інформатика [594]
    8 клас Інформатика [611]
    9 клас Інформатика [669]
    10 клас Інформатика [630]
    11 клас Інформатика [770]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [66]
    Цифрова та медіаграмотність [101]
    Академічна доброчесність [15]
    Медіатворчість [27]
    Проекти / Вправи [208]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7