Задача: "Аналіз словникового запасу за темами"
**Умови задачі:**
Учням потрібно створити і проаналізувати таблицю, що міститиме слова різних частин мови за вибраними темами (наприклад, "Природа", "Сім'я", "Школа", "Хобі"). Завдання полягає в наступному:
1. **Створіть таблицю в Excel**, в яку внесіть слова за 4 вибраними темами. Кожна тема повинна містити не менше 10 слів, і для кожного слова вкажіть його частину мови (іменник, дієслово, прикметник тощо). Наприклад:
| Тема | Слово | Частина мови |
|-----------|------------|----------------|
| Природа | Дерево | Іменник |
| Природа | Птах | Іменник |
| Природа | Літати | Дієслово |
| Сім'я | Мама | Іменник |
| Сім'я | Тато | Іменник |
| Сім'я | Любити | Дієслово |
| Школа | Учитель | Іменник |
| Школа | Вчитися | Дієслово |
| Хобі | Малювання | Іменник |
| Хобі | Читати | Дієслово |
| ... | ... | ... |
2. **Обчисліть кількість слів** для кожної частини мови за усіма темами за допомогою формул Excel (з використанням функцій підрахунку).
3. **Сформуйте діаграму**, що відображатиме співвідношення слів по частинам мови для кожної теми, щоб наочно відобразити, які частини мови найбільше представлені в кожній темі.
4. **Проаналізуйте результати** та напишіть в висновках, які частини мови найчастіше зустрічаються у вибраних темах, і чому, на вашу думку, це так.
**Додаткові завдання:**
- Використайте умовне форматування, щоб виділити частини мови, які найчастіше зустрічаються у словнику теми.
- Складіть синоніми або антоніми до кожного слова та додайте їх до таблиці.
Ця задача допоможе учням покращити словниковий запас, класифікувати слова за частинами мови та використовувати Excel для аналізу даних.
Задача: "Аналіз успішності учнів в класі"
Умови задачі:
У класі навчається 20 учнів. Кожен учень має оцінки з трьох предметів: математики, української мови та історії. Учні отримали оцінки за 1, 2, 3 та 4 четверті. Завдання полягає в наступному:
- Створіть таблицю в Excel, де будуть наведені прізвища учнів, їх оцінки по кожному предмету за всі чотири чверті.
- Обчисліть середній бал кожного учня з кожного предмета.
- Знайдіть учня із найвищим середнім балом у класі та учня з найнижчим середнім балом.
- Створіть графік, що відображатиме середні бали з кожного предмета для всіх учнів.
- Визначте, який предмет є найбільш успішним для класу в цілому, а який - найменш успішним.
Задача: "Аналіз кліматичних даних різних міст"
**Умови задачі:**
Учням потрібно зібрати та проаналізувати кліматичні дані по трьом містам (наприклад, Київ, Львів та Одеса) для визначення середньомісячних температур і кількості опадів протягом року. Завдання полягає в наступному:
1. **Створити таблицю в Excel**, в яку внесіть середньомісячні температури (у градусах Цельсія) і кількість опадів (в мм) для кожного міста за 12 місяців. Наприклад:
| Місяць | Київ (темп., °C) | Київ (опади, мм) | Львів (темп., °C) | Львів (опади, мм) | Одеса (темп., °C) | Одеса (опади, мм) |
|-----------|------------------|------------------|-------------------|-------------------|-------------------|-------------------|
| Січень | -2 | 40 | -1 | 50 | 2 | 30 |
| Лютий | -1 | 30 | 0 | 40 | 3 | 20 |
| ... | ... | ... | ... | ... | ... | ... |
| Грудень | -1 | 60 | 0 | 70 | 4 | 40 |
2. **Обчисліть середньорічні температури** і кількість опадів для кожного міста за допомогою формул Excel.
3. **Порівняйте середньорічні температури та опади** між містами. Визначте, яке місто є найтеплішим, а яке — найхолоднішим, а також яке місто має найбільшу кількість опадів.
4. **Створіть графіки**, що показують зміни середньомісячних температур та кількість опадів для кожного міста.
5. **Напишіть короткий звіт** на основі отриманих даних, в якому вкажіть, яке місто має найбільш сприятливий клімат для життя, з урахуванням температури та кількості опадів.
**Додаткові завдання:**
- Використайте умовне форматування для підсвічування найвищих та найнижчих значень температури та опадів.
- Досліджуйте, як зміни кліматичних умов можуть впливати на життя людей та природу в кожному з міст.
Ця задача допоможе учням навчитися працювати з таблицями та графіками в Excel, а також застосувати знання з географії на практиці.
|