Інформативний диктант : «Продовж речення». (Учням потрібно Підключитися до Кластайм)
1. Електронна пошта – це …
2. Перевагами електронної пошти є …
3. Поштовий сервер надає …
4. Поштовим клієнтом називається …
5. Поштова адреса складається …
6. Що таке спам? Спам це …
7. Смайлики призначені для ….
8. До структури електронного листа входить ….
9. Зі спамовими листами потрібно робити наступне…?
Застосування вивченого матеріалу на практиці.
Завдання 1. Створити електронну скриньку.
Завдання 2. Створити повідомлення із таким текстом «Шановний учителю, надсилаю вам листа, який вказує на те що я уважно слухав(ла) Вас. І можу з вами спілкуватися за допомогою електронної почти.. З повагою учень(иця) 7 класу ___________________ » і надіслати лист вчителю за адресою:
1012sv90@gmail.com.
Учні самостійно виконують завдання.
Outlook Express - це могутній засіб для відправлення, прийому і організації пошти. Складати поштові повідомлення можна як у форматі звичайного тексту, так і у форматі HTML. Читати отримані повідомлення можна і у вікні Outlook Express, і в окремому вікні. Для організації пошти Outlook Express пропонує засоби створення поштових тек і визначення правил, по яких повідомлення, що приходять, повинні поміщатися в ці теки. Програма Microsoft Outlook Express - це стандартний поштовий клієнт, призначений для роботи з електронною поштою. У світі існує чимало й інших поштових клієнтів. Вони розрізняються за своїми функціями і за рівнем автоматизації операцій. Наприклад, передові поштові клієнти можуть автоматично приймати електронну пошту, аналізувати зміст повідомлень і автоматично відповідати на найпростіші, а інші повідомлення передавати на мобільний телефон свого «господаря», причому як у вигляді тексту, так і голосом.
Кожен вибирає собі поштового клієнта в залежності від цілей, завдань і обсягу операцій з електронною поштою. На користь Outlook Express говорить той факт, що ця програма є у всіх користувачів Windows, тому ми розглянемо саме її.
Після запуску програми Outlook Express з'явиться вікно програми, яке складається з чотирьох частин. У лівій верхній частині вікна знаходиться перелік папок, в яких зберігається кореспонденція:
• Вхідні - містить одержувані адресатом листа;
• Вихідні - містить відправляються адресатом листа з моменту їх створення і до моменту їх доставки з локального комп'ютера користувача на поштовий сервер провайдера;
• Надіслані - містить всі листи, доставлені на поштовий сервер;
• Дистанційні - містить видалені листи;
• Чернетки - містить заготовки листів.
Користувач може створювати власні папки для зберігання тематично згрупованих повідомлень. У папках можуть зберігатися не тільки повідомлення, але і файли, створені за допомогою інших додатків.
У нижній лівій частині вікна розміщується список контактів, який надає доступ до інформації, що зберігається в адресній книзі (адреси електронної пошти, телефони і так далі).
Праве вікно розділене на дві частини. У верхній частині висвічується список повідомлень, що зберігаються у виділеній теці.
У нижній частині правого вікна відображається зміст виділеного повідомлення.
Створимо пробне повідомлення і відправимо його самому собі (так зручніше перевірити роботу програми).
Щоб створити повідомлення електронної пошти натисніть на панелі інструментів кнопку Створити поштове повідомлення або дайте команду Повідомлення → Створити.
Введіть у полях Кому ім'я електронної пошти кожного з одержувачів, розділяючи імена комами або крапками з комою (;). Для того щоб відправити повідомлення собі вказуємо свою електронну адресу. У полі Копії: можна вказати адреси одержувачів копії повідомлення.
У полі Тема: вказується тема повідомлення, наприклад «Пробне повідомлення». В області, відведеній для повідомлення, вводиться текст повідомлення, наприклад «Привіт мені від мене! Це мій перший електронний лист». Повідомлення електронної пошти можна створювати або в простому текстовому форматі, або у форматі HTML (Hypertext Markup Language), який є стандартом форматування тексту для Інтернету.
Якщо повідомлення створюються з використанням HTML-форматування, їх читання можливе тільки в тих програмах електронної пошти, які підтримують цю функцію. Якщо програма читання електронної пошти або новин одержувача не підтримує HTML, повідомлення відображається у вигляді простого тексту з прикріпленим HTML-файлом.
Після створення повідомлення клацніть кнопку Відправити для відправлення повідомлення. Якщо є підключення до мережі, то повідомлення відразу ж буде відправлено адресату. Після відправлення повідомлення його можна буде знайти в теці Надіслані. Якщо підключення до мережі відсутня, то повідомлення поміщається в папку Вихідні та буде відправлено при підключенні (для цього необхідно буде дати команду Доставити пошту).
Для отримання повідомлення абонент повинен підключиться до мережі і провести операцію доставки пошти з поштового сервера провайдера на свій локальний комп'ютер. Для цього клацніть по кнопці Доставити пошту. У процесі доставки пошти повідомлення, які зберігаються в поштовій скриньці на поштовому сервері, будуть передані на локальний комп'ютер одержувача і розміщені в теці Вхідні.
У випадку встановлення кодування, відмінного від використаного при створенні повідомлення, повідомлення буде являти собою повну абракадабру. У цьому випадку необхідно підібрати кодування за допомогою команди Вид → Кодування .... По каналах Інтернету передаються не букви, а числа. Одному й тому числу у різних системах кодування можуть відповідати різні літери. В основному в Інтернеті сьогодні зустрічаються два стандарти кодування: Windows-1251 (що прийшов разом з операційною системою Windows) і К0І8-Р (розроблений в СРСР ще в 70-ті роки). Є й інші кодування, але зустріти їх малоймовірно.
При прийомі кореспонденції поруч з папкою Вхідні відзначається число повідомлень, що надійшли. Для перегляду повідомлень досить вибрати його в списку повідомлень. Для відкриття повідомлення в окремому вікні зробіть подвійне клацання по повідомленню в списку повідомлень.
Оскільки повідомлення електронної пошти не є файлами, а записами в поштовій базі, їх можна дуже легко втратити, наприклад, в результаті повного перевстановлення операційної системи. Якщо повідомлення являє собою архівну цінність, його доцільно зберегти як файл - тоді його можна помістити в будь-яку папку Windows. Для цього служить команда Файл → Зберегти як ... Далі відкривається стандартне діалогове вікно збереження файлу.
Для того щоб відповісти на повідомлення клацніть кнопку на панелі інструментів Відповісти відправнику. У полі Кому автоматично з'явиться адреса одержувача, в полі Тема з'явиться тема отриманого листа з добавкою RE:. В області, відведеній для повідомлення, з'явиться текст отриманого повідомлення
Ви можете відредагувати цей текст, залишити тільки потрібне цитування, або взагалі повністю видалити і просто написати відповідь. Зверніть увагу, що при відповіді на лист поле Кому заповнювати вже не потрібно.
Тепер потренуйтесь у відправленні та отриманні електронних листів, відправте листи своїм однокласникам і вчителю. Для того щоб кожного разу не вводить адресу вручну її можна помістити в адресну книгу.
Щоб додати імена електронної пошти з адресної книги, клацніть значок книги, розташований у вікні нового повідомлення поряд з полями Кому, Копія та Прихована, а потім виберіть імена.
Учні самостійно виконують завдання.
А тепер спробуємо пересилати електронною поштою файли. Для цього необхідно при створенні листа дати команду Вставка → Вкладення файлу ... або натиснути кнопку Вкласти на панелі інструментів. І все.
Якщо отриманий лист з вкладенням, то близько заголовка повідомлення ви можете побачити значок скріпки. Щоб переглянути прикріплений файл або клацніть на панелі попереднього перегляду значок скріпки для паперів в заголовку повідомлення, а потім клацніть ім'я файлу, або двічі клацніть у верхній частині вікна повідомлення значок прикріпленого файлу в заголовку повідомлення.
Щоб зберегти прикріплений файл, в меню Файл, виберіть пункт Зберегти вкладення, а потім клацніть ім'я файлу. Щоб зберегти прикріплений файл, перебуваючи на панелі попереднього перегляду, клацніть значок скріпки для паперів, а потім виберіть команду Зберегти вкладення.
Застосування вивченого матеріалу на практиці.
Завдання 1. Створити електронну скриньку.
Завдання 2. Створити повідомлення із таким текстом «Шановний учителю, надсилаю вам листа, який вказує на те що я уважно слухав(ла) Вас. І можу з вами спілкуватися за допомогою електронної почти.. З повагою учень(иця) 7 класу ___________________ » і надіслати лист вчителю за адресою:
1012sv90@gmail.com.
Учні самостійно виконують завдання.
Джерело: https://sites.google.com/site/vnvk2016/222/7-klas/urok-2-2-stvorenna-elektronnoie-skrinki-nadsilanna-otrimanna-perenapravlenna-povidomlen |