1. 🔍 Що таке "Цифровий слід"? (Пошук та Визначення)
Завдання: Використовуючи пошукові системи (наприклад, Google, Bing), знайдіть та запишіть власне, зрозуміле для вас, визначення терміну "Цифровий слід" (Digital Footprint).
2. 👍 "Слідкую за собою": Аудит свого сліду (Аналіз)
Завдання: Складіть список із 5-7 видів діяльності, які ви зазвичай робите в інтернеті, що залишають ваш цифровий слід. Навпроти кожного пункту зазначте:
-
Яку інформацію про вас він може залишати (наприклад, лайк під відео $\rightarrow$ ваші інтереси).
-
Чи є цей слід активним чи пасивним?
| Діяльність в Інтернеті |
Інформація, що залишається |
Тип сліду (Активний/Пасивний) |
| Приклад: Публікація фото у соцмережі |
Зовнішність, місцезнаходження, друзі |
Активний |
| 1. |
|
|
| 2. |
|
|
| ... |
|
|
3. 🛡️ "Правила Кібербезпеки": Як захистити свій слід (Творчість)
Завдання: Створіть 3-5 простих правил для своїх однокласників, які допоможуть їм зробити свій цифровий слід безпечним і позитивним. Оформіть їх у вигляді коротких плакатів або мемів (намалюйте або опишіть).
4. 🎭 "Ситуація з наслідками": Обговорення (Критичне мислення)
Завдання: Прочитайте наступну ситуацію та дайте відповіді на запитання:
Ситуація: Ваш однокласник Іван у грі написав образливий коментар іншому гравцеві. Через рік Іван подає документи до IT-школи, і приймальна комісія, провівши пошук в інтернеті, знаходить скріншот цього коментаря.
Питання:
-
Чому цей коментар називають частиною цифрового сліду Івана?
-
Як цей старий коментар може вплинути на його майбутнє (вступ до школи)?
-
Що мав би зробити Іван, щоб уникнути такої проблеми? (Наприклад, не публікувати чи видалити?).
5. ❌ Що не потрібно публікувати? (Сортування)
Завдання: Розділіть наступну інформацію на дві колонки: "Можна публікувати" (з мінімальними ризиками) та "Краще НЕ публікувати" (приватна або ризикована інформація).
| Інформація |
Краще НЕ публікувати ⛔ |
Можна публікувати ✅ |
| 1. Ваш домашній адрес |
|
|
| 2. Фото вашого улюбленого хобі (наприклад, малювання) |
|
|
| 3. Ваш повний номер телефону |
|
|
| 4. Загальна інформація про улюблену футбольну команду |
|
|
| 5. Фото шкільного табеля з оцінками |
|
|
| 6. Ваші думки про прочитану книгу |
|
|
|