ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 5 клас Інформатика

    Побудова та опрацювання графічних зображень (Інформатика, 5 клас)
    04.11.2025, 18:46

    Тема уроку

    Побудова та опрацювання графічних зображень у різних програмних середовищах та в Інтернеті.

     Мета

    Ознайомити учнів із поняттями комп'ютерна графіка та графічні редактори. Навчити розрізняти основні види графічних зображень та виконувати базові операції з їхнього опрацювання в різних середовищах.


     Основні етапи уроку

    1. Актуалізація знань (5 хв) 

     

    • Питання: Що таке графічна інформація? (Це зображення, малюнки, фотографії, схеми).

    • Питання: Як ми можемо створювати та зберігати графічну інформацію без комп'ютера? (Олівцем, фарбами, фотоапаратом).

    • Перехід: На комп'ютері для цього є спеціальні програми.

     

    2. Вивчення нового матеріалу (15 хв) 

     

    • Що таке Комп'ютерна Графіка?

      • Це розділ інформатики, що вивчає способи створення та опрацювання зображень за допомогою комп'ютера.

      • Графічний редактор — це програма, призначена для роботи із зображеннями (створення, редагування, зберігання).

    • Види комп'ютерної графіки:

      • Растрова графіка: Зображення складається з маленьких кольорових точок – пікселів .

        • Приклади: Фотографії.

        • Недолік: При сильному збільшенні якість погіршується, видно "квадратики".

      • Векторна графіка: Зображення складається з геометричних об'єктів (ліній, кіл, прямокутників).

        • Приклади: Логотипи, креслення, схеми.

        • Перевага: Можна збільшувати як завгодно, якість не погіршується.

    • Програмні середовища (Графічні редактори):

      • Локальні (встановлені на комп'ютері):

        • Paint (Microsoft Paint): Найпростіший растровий редактор.

        • Tux Paint: Редактор для наймолодших.

        • GIMP, Adobe Photoshop: Професійні растрові редактори.

      • Онлайнові (в Інтернеті):

        • Google Малюнки (Google Drawings): Для створення простих векторних схем і малюнків.

        • Canva, Pixlr: Популярні онлайн-сервіси для швидкого дизайну та обробки фото.

    • Основні операції опрацювання зображень:

      • Редагування: Зміна кольорів, розміру, обрізання, додавання тексту.

      • Малювання: Використання пензлів, фігур, ліній.

    3. Практична робота: Створення та опрацювання (15 хв) 

    • Завдання: Створити простий малюнок (наприклад, "Смайлик" або "Сонце") та змінити його.

    • Середовище: Paint або Google Малюнки (залежно від оснащення класу).

    • Кроки:

      1. Вибір інструменту Коло/Овал та заливка.

      2. Створення простої фігури.

      3. Опрацювання: Змінити колір фігури.

      4. Редагування: Додати текст (наприклад, своє ім'я).

      5. Зберегти файл.

    4. Закріплення та Підсумок уроку (5 хв) 

    • Бліц-опитування:

      • Як називається точка, з якої складається растрове зображення? (Піксель)

      • Який графічний редактор ви сьогодні використовували?

      • Чому зручно опрацьовувати зображення в онлайн-редакторах? (Не потрібно встановлювати, доступно з будь-якого комп'ютера з Інтернетом).

      • Що таке графічний редактор? (Програма для роботи із зображеннями).


    Домашнє завдання

    Дізнатися (ШІ вам на допомогу), які формати файлів використовуються для зберігання графічних зображень (наприклад, JPG, PNG).

     










    🎨 5 Інтегрованих завдань: Графічні зображення (5 клас)

    1. Завдання: "Ілюстрація до Природознавства: Растр vs Вектор" (Інтеграція з Природознавством / "Я досліджую світ") 🌿

     

    • Мета: На практиці зрозуміти відмінності між растровою та векторною графікою, використовуючи природничу тематику.

    • Хід роботи:

      1. Природознавство: Об'єкт — Листок дерева. Які його основні властивості (форма, колір, прожилки)?

      2. Інформатика: Створіть дві версії зображення листка:

        • Векторна модель: Використовуючи інструмент Лінія та Коло/Овал у Google Малюнки або аналогічному редакторі (схема листка).

        • Растрова модель: Знайдіть у пошуку фотографію листка і спробуйте її сильно збільшити (зумувати).

      3. Порівняння: Порівняйте, що відбувається з якістю зображень при збільшенні.

    • Висновок: Вектор (схема) кращий для креслень та логотипів, растр (фото) — для реалістичних зображень.

     

    2. Завдання: "Геометричний орнамент" (Інтеграція з Математикою та Образотворчим мистецтвом) 📐

     

    • Мета: Використовувати геометричні фігури для створення декоративного візерунка в графічному редакторі.

    • Хід роботи:

      1. Математика: Визначте, скільки разів у вашому орнаменті буде використано фігуру квадрат і трикутник.

      2. Інформатика: У графічному редакторі (наприклад, Paint або Google Малюнки) створіть орнамент, використовуючи інструменти "Фігури" (прямокутник, трикутник, коло).

      3. Опрацювання: Застосуйте інструмент Копіювати/Вставити або Заливка для створення повторюваного візерунка.

    • Висновок: Комп'ютерна графіка дозволяє швидко копіювати та змінювати геометричні об'єкти.

     

    3. Завдання: "Змінюємо настрій картини" (Інтеграція з Мистецтвом та Основами здоров'я) 🎨

     

    • Мета: Зрозуміти, як колір впливає на емоції та повідомлення.

    • Хід роботи:

      1. Мистецтво: Обговоріть, який колір передає радість (жовтий, помаранчевий), а який — сум чи спокій (синій, сірий).

      2. Інформатика: Учні створюють простий малюнок у графічному редакторі (наприклад, пейзаж).

      3. Редагування: За допомогою інструмента Заливка створіть дві копії цього малюнка:

        • Копія А: "Радісний день" (теплі, яскраві кольори).

        • Копія Б: "Хмарний день" (холодні, приглушені кольори).

    • Висновок: Опрацювання кольору в графічному редакторі змінює емоційне сприйняття зображення.

     

    4. Завдання: "Іноземна мова в графіці" (Інтеграція з Іноземною мовою) 🌍

     

    • Мета: Використовувати текстові інструменти редактора для міжнародної комунікації.

    • Хід роботи:

      1. Іноземна мова: Пригадайте 5–6 слів, що позначають кольори, фрукти або тварини (наприклад, apple, blue, cat).

      2. Інформатика: Створіть просту етикетку або картку в графічному редакторі. Намалюйте об'єкт (наприклад, яблуко) і за допомогою інструмента Текст додайте його назву іноземною мовою (Apple).

      3. Опрацювання: Відредагуйте текст: змініть його колір, розмір та шрифт.

    • Висновок: Графічні редактори допомагають створювати навчальні матеріали, використовуючи функції додавання та форматування тексту.

     

    5. Завдання: "Інтерв'ю з пікселем" (Інтеграція з Літературою/Творчістю) 💡

     

    • Мета: Через творче завдання закріпити поняття піксель та растрова графіка.

    • Хід роботи:

      1. Література/Творчість: Учні уявляють себе журналістами, які беруть інтерв'ю у маленької кольорової точки.

      2. Завдання: Скласти 3 запитання до Пікселя та його відповіді.

        • Приклади запитань: 1. Ти великий чи маленький? 2. Чи можеш ти змінити колір? 3. Що відбувається з тобою, коли фотографію збільшують?

      3. Висновок з Інформатики: Чим більше пікселів на зображенні, тим краща його якість та деталізація.

    • Ключові поняття: Піксель, растр, якість зображення.

    Категорія: 5 клас Інформатика | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 9 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [316]
    3 клас Інформатика [367]
    4 клас Інформатика [380]
    5 клас Інформатика [603]
    6 клас Інформатика [537]
    7 клас Інформатика [626]
    8 клас Інформатика [630]
    9 клас Інформатика [699]
    10 клас Інформатика [654]
    11 клас Інформатика [790]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [68]
    Цифрова та медіаграмотність [103]
    Академічна доброчесність [20]
    Медіатворчість [29]
    Проекти / Вправи [209]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7