ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 5
    Гостей: 5
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 5 клас Інформатика

    20.11.2025, 5 клас
    20.11.2025, 09:06

    5 практичних завдань до Дня дитини: "Растровий графічний редактор" 🎨👧🏻👦🏼

     

    Тема уроку: Растровий графічний редактор та його інструменти. Мета: Навчитися використовувати основні інструменти редактора (Олівець, Пензель, Заливка, Гумка, Виділення, Текст) для створення тематичних зображень.

     

    Завдання 1. "Створення прапора Дитинства" (Інструменти: Заливка, Прямокутник, Текст)

     

    1. Створіть новий файл розміром 600х400 пікселів.

    2. Намалюйте інструментом "Прямокутник" без заливки (тільки контур) рамку по периметру.

    3. Використовуючи інструмент "Заливка" (Відерце 🪣), зафарбуйте фон у блакитний колір (як символ мирного неба).

    4. Інструментом "Овал" або "Пензель" намалюйте в центрі жовте сонечко ☀️ (як символ радості).

    5. Додайте текст інструментом "Текст" 🅰️, написавши посередині: "20 листопада – Ми за щасливе дитинство!"

      • Оцінка навичок: Робота з кольором, інструментом "Заливка", "Прямокутник" та "Текст".


     

    Завдання 2. "Кольоровий пазл Дитинства" (Інструменти: Пензель, Гумка, Піпетка)

     

    1. Відкрийте у редакторі будь-яке готове зображення (наприклад, ****).

    2. Виберіть інструмент "Пензель" 🖌️ з товщиною, наближеною до середньої.

    3. "Зіпсуйте" зображення, провівши через нього кілька кольорових діагональних або хвилястих ліній (якщо ви зробите помилку, скористайтесь "Гумкою" 🧼).

    4. Тепер оберіть інструмент "Піпетка" (Вибір кольору) і візьміть з оригінального зображення 3 різні кольори (наприклад, колір неба, трави та одягу дитини).

    5. Використовуючи ці 3 кольори, інструментом "Пензель" спробуйте "відновити" або перемалювати невелику пошкоджену ділянку, демонструючи, що ви можете імітувати кольори зображення.

      • Оцінка навичок: Робота з інструментами "Пензель", "Гумка", "Піпетка" та вміння виправляти помилки.


     

    Завдання 3. "Малюнок від руки: Світ у долонях" (Інструменти: Олівець, Масштаб)

     

    1. Створіть новий файл.

    2. Оберіть інструмент "Олівець" ✏️, виставте товщину 1 піксель.

    3. Спробуйте максимально охайно намалювати контури двох долонь, що стискають коло (планету Земля).

    4. Використайте інструмент "Масштаб" (Лупа 🔎), щоб збільшити частину зображення (наприклад, кінчики пальців) і виправити неточності за допомогою "Олівця" точнішими рухами.

    5. Поверніть масштаб до 100% і зафарбуйте Землю зеленим та синім кольором.

      • Оцінка навичок: Навички малювання "Олівцем" та ефективне використання інструмента "Масштаб" для деталізації.


     

    Завдання 4. "Колаж добрих справ" (Інструменти: Виділення, Переміщення, Копіювання)

     

    1. Відкрийте у редакторі 4 невеликих окремих зображення, що символізують добро, допомогу чи права дитини (наприклад, школа, книжка, родина, сонечко).

    2. Створіть п'ятий, порожній файл – це буде ваше полотно для колажу.

    3. Перейдіть до першого зображення. За допомогою інструмента "Виділення" (наприклад, Прямокутне виділення 🖼️) виділіть певну частину зображення.

    4. Скопіюйте її (Ctrl+C або команда "Копіювати").

    5. Вставте на нове полотно (Ctrl+V або команда "Вставити").

    6. Виконайте кроки 3-5 для трьох інших зображень, розмістивши їх на полотні так, щоб вони не перекривали один одного.

    7. Інструментом "Текст" підпишіть колаж: "Наші права – наше майбутнє!"

      • Оцінка навичок: Вміння працювати з інструментами "Виділення", "Копіювання/Вставляння" та компонування елементів.


     

    Завдання 5. "Чарівна квітка-оберіг" (Інструменти: Виділення, Поворот/Дзеркальне відображення)

     

    1. Намалюйте інструментом "Пензель" або "Овал" одну велику, охайну пелюстку 🌸 будь-якого кольору.

    2. Виділіть цю пелюстку інструментом "Виділення" (наприклад, Довільна область або Прямокутне виділення).

    3. Скопіюйте та вставте її 5-6 разів.

    4. Для кожної вставленої пелюстки застосуйте операції "Поворот" (наприклад, на 90 градусів, 180 градусів) та/або "Дзеркальне відображення" (горизонтальне/вертикальне).

    5. Скомпонуйте всі пелюстки навколо однієї центральної точки так, щоб вийшла велика, симетрична квітка (як символ захисту).

    6. Додайте стебло та листочки.

      • Оцінка навичок: Ефективне використання інструментів "Виділення", "Копіювання" та функцій "Поворот/Відображення" для створення симетрії.

    Категорія: 5 клас Інформатика | Додав: mirgorodschoolseven
    Переглядів: 9 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [316]
    3 клас Інформатика [367]
    4 клас Інформатика [380]
    5 клас Інформатика [603]
    6 клас Інформатика [537]
    7 клас Інформатика [626]
    8 клас Інформатика [630]
    9 клас Інформатика [699]
    10 клас Інформатика [654]
    11 клас Інформатика [790]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [68]
    Цифрова та медіаграмотність [103]
    Академічна доброчесність [20]
    Медіатворчість [29]
    Проекти / Вправи [209]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7