ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 20
    Гостей: 20
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 3 клас Інформатика

    Подорож… до кухні або навчаємося хазяйнувати розумно
    11.01.2017, 17:23

    "Подорож… до кухні або навчаємося хазяйнувати розумно"

    Мета:

    • сприяти вихованню екологічної свідомості в учнів;
    • створювати мотивацію для збереження ресурсів та енергії;
    • зацікавити участю в корисній діяльності з енерго- та ресурсозбереження;
    • стимулювати інтерес до наукових досліджень та застосуванню знань, отриманих у школі.

    Обладнання: запис теми заняття на дошці, ілюстрації побутових електроприладів, термос, звукозапис «Текуча вода», картки зі словом «Подорож».

    Місце проведення: ігрова кімната.

    Хід заняття:

    І. Організаційний момент.

    ІІ. Мотивація діяльності, повідомлення теми.

    ¾ Сьогодні на нашій виховній годині нас чекає незвичайна справа. Відгадайте, яка? Прочитайте слово із розсипаних букв:   (подорож)

    ¾Так, ми відправляємося в уявну подорож до країни, яка знаходиться у кожного з вас удома. Ви тисячі разів бували там. Але сьогодні ми відправимось туди як дослідники. Згода?

    ¾ А досліджуватимемо з вами… скарби. Чи вистачить у вас сили здійснити подорож? Перевіримо.

    Фізкультхвилинка.

    ¾Виконайте, будь ласка, такі вправи:

    • пострибайте на правій, а потім на лівій ніжці по 5 разів;
    • промаршируйте на місці, високо піднімаючи коліна;
    • пробіжіть на місці.

    ¾ Стоп. Дякую!

    ¾ Діти, щоб виконати ці вправи, цю роботу вашому організму була необхідна енергія. Звідки взялась ця енергія? (З їжі, яку їли, повітря, від світла і тепла сонця)

    ¾ А де в квартирі ми можемо зарядитись енергією? (на кухні)

    ¾ Отже, наша подорож – до кухні, де нас чекають станції-зупинки:

    Плита,

    Водопровідний кран,

    Вікно,

    Холодильник,

    Електроприлади.

    Зупинка перша:

    ¾Відгадайте загадку:

    Вона для нас готує, і смажить, і варить, і тушкує, і пече, а сама не їсть. Що це? (плита)

    ¾ В наших квартирах є різні плити: десь газові, десь електричні. Звідки енергія береться в газовій плиті? (відповіді учнів)

    ¾ У газовій плиті згоряє природний газ метан. А завдяки чому працює електрична плитка? (відповіді учнів)

    Газ – це корисна копалина, яку видобувають із глибин землі. Він утворився там мільйони років назад. Наша держава має в своїх надрах газ, але його дуже важко видобувати. Тому нашій країні доводиться купувати газ в інших країн. А це недешево.

    Як же розумно використовувати газ? (відповіді учнів)

    Ми будемо економно використовувати газ, якщо:

    • не будемо опалювати ним квартиру. По-перше, це шкідливо для здоров’я: полум’я «з’їдає» кисень у повітрі, і люди починають себе погано почувати.
    • Коли я варю їжу, накриваю каструлю кришкою, щоб швидше закипало, а потім прикручую газ.
    • Ніколи не сушу нічого над газом, щоб не сталося пожежі.
    • Щоб зайвий раз не розігрівати їжу, я її «вкутую» спочатку в газету, а потім рушником і старою ковдрою.

    ¾ Холодного дня приємно попити гарячого чаю! Скільки води ви нагрівали у чайнику? Повний чайник? А ви пили тільки чашку? І так кілька разів на день.

    ¾Багато газу використали даремно! Або електроенергії, якщо чайник електричний. В цьому випадку нас виручає термос. Його влаштовано так, що він зберігає деякий час температуру продукту.

    ¾ Від плити ми вирушаємо до іншої станції. Якої?

    Холодно завжди у нім, і продуктів повен дім.(холодильник)

    ¾ Якби холодильник був живою істотою, він міг би скаржитись на неправильне поводження з ним. Знаєте, що б він сказав?

    «Не ставте мене біля плити, батареї, на найтеплішому місці в кухні.»

    «Не присувайте мене в куток: між мотором і стіною має бути вдосталь місця, адже в гарячий день від постійної роботи мотор може перегрітись і згоріти»

    «Намагайтесь вчасно відключати мене, розморожувати.»

    «Не забувайте закривати дверцята, щоб не заставляти мотор даремно споживати електроенергію»

    ¾ Загадка від холодильника:

    Що буде з морозивом, якщо воно буде загорнене в шубу? (діти висловлюють свої припущення)

    ¾ Шуба сама по собі не гріє, вона, як термос, утримує або тепло (якщо в неї загорнути гарячі пиріжки), або холод (як у випадку з морозивом).

    ¾ Наступна наша зупинка біля стіни… з повітря. Відгадайте, що це за стіна?

    Світло в дім несе воно, називається… (вікно)

    ¾ Подумайте і скажіть, чому ми будуємо будинки з вікнами, що мають дві рами? (учні діляться думками)

    ¾ Для того, щоб створити між скляними шибками повітряну стіну, яка затримує тепло і не дає йому вийти на вулицю. Повітря – поганий провідник тепла.

    ¾Закінчіть мої речення:

    • Щоб заощаджувати тепло, на зиму вікна… (заклеюють)
    • Після провітрювання не забувайте закривати… (кватирку)
    • Якщо скло у вікнах чисте, можна пізніше вмикати … (світло)

     

     

    Хвилинка релаксації.

    Звучить запис звуку текучої води.

    ¾ Відгадайте, де тепер буде наша зупинка?

    ¾ Зрозуміло, біля водопровідного крану.

    ¾ Розкажіть, як у вашій родині бережуть воду.

    ¾ Чому за гарячу воду ми платимо більше, ніж за холодну? (тому що її треба дуже нагріти, а, отже, витратити додатково енергію електрики, газу, вугілля)

    ¾ Як ви миєте посуд?

    ¾ Як чистите зуби?

    ¾ Чи швидко ремонтуєте кран, з якого капає вода?

    ¾ Запам’ятайте, прісної води на Землі мало. В багатьох місцях на планеті люди не мають чистої води навіть для пиття і приготування їжі. Половина всіх ліжок у лікарнях світу зайнята хворими, що вживали погану воду.

    ¾ Якщо люди будуть цінувати воду, бережливо її використовувати, менше енергії, хімічних речовин, коштів буде витрачатись на її очищення.

    Проведи експеримент:

    ¾ Коли чистиш зуби, оду для полоскання рота наливай у чашку.

    ¾ Під час миття посуду спробуй спочатку весь посуд перемити в мисці з миючим засобом (почни з найменш забрудненого із малою кількістю миючого засобу, і закінчи найбруднішим), а потім виполощи піл проточною водою.

    ¾ Мийся під душем, не набирай часто повну ванну води, щоб похлюпатись.

    ¾ Під час прання в пральній машині використовуйте економні режими прання (з меншою температурою підігріву води, коротшим часом прання).

    ¾ В моїй пральній машині є режим «прання без складок». Якщо перед сушінням випрані речі гарно розправити, то після висихання вони не потребують прасування.

    ¾ Речі не дуже брудні, я перу в режимі «швидке прання» 30 хвилин, або з меншою кількістю порошку, чи при температурі 30 градусів.

    ¾ Перед прасуванням розкладаю речі за видами тканин. Тонкі та делікатні тканини прасую виключеним, але ще гарячим прасом.

    Після місяця експерименту порівняй дві платіжні квитанції за квартиру. Скільки гривень склала економія води? А електроенергії? На що можна витратити у родині ці кошти? Порадьтесь за чаєм на кухні!

    ¾ А коли будете йти до кімнати, обов’язково перевірте ЩО?

    • Чи закрили кватирку?
    • Чи виключили газ, воду?
    • Чи вимкнули кухонний комбайн?

    ¾ Залишилось тільки вимкнути світло на кухні!

    ІІІ. Підсумок

    ¾ Наша подорож на кухню завершилась. Усім дякую! Бажаю бути справжніми господарями у ваших квартирах.

    ¾ Що будете економити вдома? (відповіді дітей)

    ¾ Кому розкажете про нашу подорож?

    ¾ Навчайтеся у своїх рідних розумно хазяйнувати.

    Категорія: 3 клас Інформатика | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 247 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [312]
    3 клас Інформатика [362]
    4 клас Інформатика [377]
    5 клас Інформатика [593]
    6 клас Інформатика [523]
    7 клас Інформатика [592]
    8 клас Інформатика [610]
    9 клас Інформатика [667]
    10 клас Інформатика [628]
    11 клас Інформатика [769]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [66]
    Цифрова та медіаграмотність [101]
    Академічна доброчесність [15]
    Медіатворчість [27]
    Проекти / Вправи [208]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7