Матеріал містить в собі цікаві авторські завдання, дослідницьку роботу для учнів першого класу.
Автор: Величко Віола Анатоліївна
Навчальний заклад: Загальноосвітня школа № 17
Тема: Навчальний проект “Хто живе в моїй оселі”
Спрямування: 1 клас
Характеристика проекту:
- За діяльністю: дослідницько – інформаційний;
- За кількістю: груповий;
- За тривалістю виконання: короткостроковий.
Мета і завдання:
- ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які утримуються в домашніх умовах;
- розвивати в учнів практичні вміння та навички спостереження й догляду за життям тварин удома;
- з’ясувати значення домашніх тварин у житті людини;
- тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання;
- розвивати вміння обмінюватися думками;
- виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини;
- виховувати любов до тварин та прагнення спостерігати, доглядати за домашніми тваринами.
Обладнання: мультимедійний супровід, пазли, малюнки собак, роздатковий матеріал їжа для тварин;сувеніри для гостей.
ХІД презентації проекту
І. Організаційний момент
1.Запрошення на урок
Учитель. Любі діти! У наш клас
Завітали люди щирі
Привітайте, в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
1 учень. Ми вам раді, люди добрі,
І вітаємо щиро Вас,
І запрошуємо ласкаво
На урок у перший клас.
2 учень. Усміхніться всім навколо
Небу, сонцю, добрим людям,
І тоді обов’язково
Наш урок цікавим буде!
Учитель: Діти, сьогодні в нас багато гостей, які завітали, щоб побачити, як ви вмієте працювати на уроці природознавства. Наші пращури вірили, що кожен гість посланий від Бога, тому гостей радо зустрічаймо. Сьогодні ми подаруємо для наших гостей цей урок. Тому всім присутнім я зичу здоров’я, щастя й добра. На сьогоднішньому уроці ми підбиваємо підсумки над проектом «Хто живе в моїй оселі» і тому хочемо представити Вам як ми працювали над ним. (Презентація)
На самому початку над роботою навчального проекту ми створили план виконання:
- Бесіда про наявність домашніх улюбленців.(слайд 2)
- Виставка малюнків «Наші вихованці». (слайд 3)
- Зображення домашньої тваринки на уроці трудового навчання. (слайд 4)
- Відвідування зоомагазину. (слайд 5)
- Екскурсія до Станції Юних Натуралістів. (слайд 6)
- Творча робота батьків: підготовка фотоматеріалів про улюблених тваринок дітей. (Слайд 7)
Ми з вами пригадали нашу попередню роботу над навчальним проектом «Хто живе в моїй оселі», ми з вами також розділилися на групи, а на які саме наші гості дізнаються якщо ви відгадаєте загадки.
Відгадування загадок
Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути «гав»
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака ?
Знають всі , що це …. (собака)
Презентація групи «Собакознавці» (слайд 8)
1 учень
Собаки….. Скільки їх і які вони різні !
2 учень
Є зовсім маленькі : вони вміщюються на долоні і важать не більше 500г.
3 учень
Є велетні, вага яких досягає 90 кг.
4 учень
Є кошлаті, а є зовсім голі.
5 учень
Собаки першими з усіх тварин стали свійськими.
6 учень
І всі вони – найвірніші , найвідданіші наші друзі!
Хто з хвостиком і вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа ніхто не чує.
Тихо, крадучись полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від… (Кішки)
Представлення групи «Кішкознавці»
1 учень
Кішки – дивовижні тварини, ласкаві і ніжні.
2 учень
Кішки мають витончений слух, вони чистухи – можуть умиватися щогодини.
3 учень
Ходять нечутно, бо під час ходьби ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок.
4 учень
Коти відчувають запахи у 14 разів сильніше ніж люди.
5 учень
Вуса допомагають котам визначити чи пролізуть вони в отвір.
6 учень
Існують відомості, що кішки здатні передчувати шторми, землетруси, виверження вулканів!
Як веселка кольоровий,
Має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
Він його повторить вмить. (Папуга)
Представлення групи «Папугознавці»
1 учень
Папуги одні з найкрасивіших екзотичних птахів, яких приручила людина.
2 учень
Найбільший серед них Ара. Його розмір від дзьоба до хвоста – майже 1 метр.
3 учень
Папуги можуть імітувати різноманітні звуки. Роблять це вони за допомогою рота, адже у птахів немає голосових зв’язок.
4 учень
Папуги були і є частими супутниками моряків.
5 учень
До червоної книги був занесений папуга жако. Такої честі він удостоївся як найбалакучіший птах . Він знав близько 400 слів, говорив цілими реченнями та ще й декількома мовами.
6 учень
У природі існують папуги, які полюють на овець. Назва цих хижаків – кеа.
Подивіться дім стоїть
По вінця налитий водою,
Без віконець, але не рухомий,
З чотирьох сторін прозорий.
У цьому будиночку мешканці –
Усі вправні плавці (Рибки )
Представлення групи «Рибознавці»
1 учень
Більшість екзотичних риб, завезені в наші краї з тропічних морів. Там більшість із них вважають їстівними, але у нас тримають з – за яскравого забарвлення і незвичайної форми.
2 учень
Батьківщина золотих рибок – Китай.
Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і забороняли вивозити дорогоцінних рибок з країни.
3 учень
Серед цих підводних мешканців є такі які дбають про майбутнє потомство. Щоб уберегти ікру від хижих риб, один із батьків постійно ховає її в роті до тих пір, поки з ікринок не виведуться мальки.
4 учень
Мечоносець гупі – дуже легко розмножити, адже вони не відкладають ікру , а народжують мальків. Які відразу самостійно харчуються.
5 учень
Дорослих мешканців акваріума потрібно годувати 1 – 2 рази на день . Найменших необхідно годувати до 6 разів.
Фізкультхвилинка
- Людина завжди намагалася виростити собак, до її потреб та смаків, тому сьогодні можна зустріти безліч порід собак,які мають безліч професій. Собака – і сторож, і мисливець, і поводир, і артист, і космонавт…
- Є безліч порід собак, але чомусь до дворняжок іноді ставляться неповажливо. Але саме вони, безпородні дворняжки, першими полетіли у космос.(Стрілка, Білка, Ветеран, Угольок, Пальма,Волга.)
- Мисливські собаки допомагають людям на полюванні.І в кожного собаки своя спеціальність. З одними собаками полюють на лосів і кабанів; з іншими на зайців, вовків і лисиць.
- Сенбернари відшукують у горах людей, які потрапили під лавину, рятують потопельників. Завдяки чудовому чуттю собаки стали газовиками: відчувши запах газу, гавканням повідомляють про це.
- Усім добре знайомі декоративні собаки, зокрема пуделі, пікінеси, болонки, японські хіни та інші. Багато чотириногих друзів виступають в цирку. Скільки радості вони нам дають своїми іграми та витівками.
Робота в групах
- Гра «Скади схему» (В кожної групи є фотокартки собак)
- Ваше завдання розкласти собак за видами
- Гра «Вгадай казку» (за допомогою кортинок діти називають ім‘я героя.)
- Кіт в сапогах
- Котик і півник
- Кіт Леопольд
- Гарфілд
- Кіт Василь Тимофійович
- Кіт Матроскін
- Хелоу Кітті
- Кіт Том.
- Гімнастика для очей
- Гра «Збери пазл» (у кожної з груп заготовки пазлу, дітям потрібно зібрати елементи.)
- Гра «Чим хто живиться» (Для кожної групи надаються контейнери з їжею для собак, котів, папуг, рибок, дітям потрібно визначити де чия їжа.)
Діти, пам’ятайте: у природі всі тварини потрібні. Кожна в нашому житті займає своє місце й має певне значення. Прошу вас тільки не забувати: кожна тварина варта любові.
Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігайте всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатись не ображати.
Вчасно поїти і годувати.
Підсумок уроку
- Діти, скажіть, будь ласка, за що нам вдячні домашні улюбленці? (за добре ставлення до них)
- Діти, чи сподобалось вам як ви працювали на уроці?
- Про яку тварину виникло бажання дізнатися більш детальніше?
- Я хочу, щоб ви запам’ятали: на відміну від диких тварин, хатні улюбленці потребують нашої турботи й любові. Пам’ятайте про це, коли берете тваринку в дім.
Сюрприз (Вчитель дістає кролика)
- Можна сказати, що до нас завітав пасхальний кролик тому що він приніс подарунки для наших гостей .
Вручення сувенірів.
Матеріал надається в цифровому вигляді: zip архів містить конспект та презентацію; розмір 10Мb.
Як завантажити
Переглянути та завантажити можна за посиланням. Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №17-1255 від 18.12.2017року. Відповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу. |