ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 10 клас Інформатика

    Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів
    17.12.2020, 11:00

    http://Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»

    Тема 1: Цифрова інформація в нашому житті.

        Предметно-змістовна область: інформатика.
        Тип проекту: дослідницький.
        Мета: дослідити основні ідеї, теоретичні і практичні принципи, що лежать в основі сучасних цифрових технологій і пристроїв.
        Ключове питання: як інформатика допомагає сучасній людині?
        
        Тематичні питання
        1. Як здійснюється кодування звукової інформації?
        
        Змістові питання:
            • У чому різниця між аналоговою й цифровою інформацією?
            • Як з аналогової інформації зробити цифрову?
            • Які існують пристрої та програмні засоби для опрацювання цифрового звуку?
            • Які існують формати файлів зі звуковою інформацією і в чому їх відмінність один від одного?
        
        2. Чому колір поданий в декількох палітрах?
     
        Змістові питання:
            • Що таке RGB-палітра і де вона використовується?
            • Що таке CMYK-палітра і де вона використовується?
            • Які є пристрої та програмні засоби для опрацювання зображень?
            • Які існують формати файлів із зображеннями і в чому їх від­мінність один від одного?
        
        3. Як навчити комп’ютер грамоті?
     
        Змістові питання:
        • Що таке таблиця кодів?
        • Які існують таблиці кодів символьної інформації?
        • Які існують проблеми кодування національних алфавітів?
        • У чому відмінність різних таблиць кодів і як розрізняються текстові файли, створені в різних кодуваннях?

     
        4. Як оцінити інформацію?
     
        Змістові питання:
            • Які існують критерії якісної оцінки інформації?
            • Які існують формули для оцінки кількості інформації?
            • Як теорія інформації допомагає вирішувати побутові задачі?
            • Які існують одиниці вимірювання інформації?

     
        Форма подання результатів проекту: презентація, буклет, відеоматеріали, Wiki-cтaття. 

        Тема 2: Імена та відкриття в історії інформатики.

        Предметно-змістовна область: інформатика.
        Тип проекту: інформаційний.
        Мета: дослідити історію розвитку обчислювальної техніки, вплив видатних особистостей в галузі інформаційних технологій на розвиток інформатики.
        Ключове питання: до чого приводять відкриття?

        Тематичні питання:
        1. В яких трьох основних напрямках розвивається інформатика? 
     
        Змістове питання:
            • Виділіть три нерозривно і істотно пов’язані частини інформати­ки: hardware, software, brainware.

        2. Як змусили комп’ютер думати?

        Змістові питання:
            • Які відкриття були зроблені в області обчислювальної техніки?
            • Які відкриття були зроблені в XX ст. в галузі інформатики?

        3. З якими іменами пов’язане становлення інформатики як науки? 
     
        Змістові питання:
            • Кого називають засновником науки?
            • 3 іменами яких людей пов’язаний розвиток інформаційно-кому­нікаційних технологій?

        Форма подання результатів проекту: презентація, буклет, відеоматеріали, Wiki-стаття. 


        Тема 3: Вибір комп’ютера.

        Предметно-змістовна область: інформатика.
        Тип проекту: рольово-ігровий.
        Мета: зробити усвідомлений вибір моделі комп’ютера, згідно з наяв­ними початковими умовами; змоделювати ситуацію практичного застосу­вання матеріалу з теми «технічні характеристики складових комп’ютера»; навчитися культурі поведінки в ситуації продавець - покупець. Ключове питання: Який комп’ютер вибрати?

        Тематичне питання: Як визначити, виходячи з потреб користувача, найбільш підходящу конфігурацію ПК?

        Змістові питання:
            • Які технічні характеристики основних складових персонального комп’ютера цікавлять користувача?
            • Як зробити розрахунок вартості вибраної комплектації?

        Форма подання результатів проекту: презентація, буклет.


        Тема 4: «Інформаційні товари та послуги».
        Проблемне питання: Який рівень інформаційних послуг у вашому місті (районі, се­лищі)?
        Мета дослідження: Проаналізувати структуру інформаційних послуг та динаміку їх змін; виявити, які інформаційні послуги й у якому обсязі можна отримати у вашому мікрорайоні; проаналізувати структуру ринку інформаційних продуктів і послуг та ди­наміку змін на ньому; виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси й оцінити можливості задоволення навчальних потреб учнів. 



        Тема 5: «Спільна діяльність в мережі Інтернет».
        Проблемне питання: Як можна організувати спільну діяльність в мережі Інтернет?
        Мета дослідження: Виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси; про­аналізувати їх структуру та динаміку змін; з’ясувати можливості та потреби учнів у ви­користанні соціальних сервісів Веб 2.0; сформулювати рекомендації щодо ефективного використання Інтернету для спілкування та спільної творчої роботи, генерації ідей, об­говорення плану їх реалізації й отриманих результатів. 



        Тема 6: «Інформаційна безпека особистості».
        Проблемне питання: Як забезпечити інформаційну безпеку та дотримання авторських прав?
        Мета дослідження: З’ясувати, кому та від кого слід захищатися під час організації та проведення інформаційної діяльності, зокрема, в мережі Інтернет; як забезпечити власну інформаційну безпеку; визначити способи захисту авторських прав в Інтернеті, правила коректного поводження з авторськими правами інших; відшукати ресурси, які краще ви­користовувати в навчальних дослідженнях, щоб не порушити авторських прав. 



        Тема 7: «Бізнес-план: планування успіху».
        Проблемне питання: Учні та бізнес — це реальність?
        Мета дослідження: Ознайомитися із правилами складання бізнес-планів, дізнатись, які фонди й організації проводять конкурси на кращий бізнес-план серед молоді; проана­лізувати потреби вашого регіону (міста, селища), створити власний бізнес-план та напи­сати аргументованого листа до зацікавлених осіб з проханням прийняти його до розгляду й дозволити презентувати власні ідеї. 



        Тема 8: «У здоровому тілі здоровий дух».
        Проблемне питання: Як впливає здоровий спосіб життя на успішність людини?
        Мета дослідження: Дослідити історії успішних людей різних професій та визначити критерії успішності; оцінити роль здорового способу життя як фактору успіху людини в соціальній, професійній сфері та сімейному житті; обговорити способи організації здоро­вого способу життя та сформулювати рекомендації «10 правил життєвого успіху». 



        Тема 9: «Добро починається з тебе».
        Проблемне питання: 
    Що я можу зробити для покращення життя вже сьогодні?
        Мета дослідження: Дослідити проблеми вашого регіону: соціальні, екологічні, куль­турні; визначити шляхи їх вирішення силами учнів вашого класу, школи, громади; спла­нувати та провести соціальну акцію: благодійний концерт чи ярмарок, екологічний рейд, фестиваль соціальної реклами тощо. 


        Тема 10: «Електронне урядування у школі».
        Проблемне питання: Як інформаційні технології можуть зробити життя шкільної громади кращим?
        Мета дослідження: Дослідити, які інформаційні ресурси потрібні для організації са­моврядування у школі: для збору та передавання відомостей між учнями школи, отри­мання зворотного зв’язку про ідеї, які обговорюються, розробки кошторису колективних справ тощо; визначити форму подання ресурсів, спосіб отримання та передавання даних; обговорити, який вплив матимуть запропоновані ресурси на мобільність, успішність, формування лідерських якостей учнів, досягнення кращих результатів у навчанні та ор­ганізації дозвілля; спланувати та провести представлення системи електронного уряду­вання. 



        Тема 11: «Наш розумний дім».
        Проблемне питання: Як допомогти моїй родині ефективно планувати та вести домаш­нє господарство?
        Мета дослідження: Дослідити витрати сімейного бюджету на ведення домашнього господарства; розробити інформаційну систему підтримки обліку, планування, розподі­лу, прогнозування сімейного бюджету; визначити джерела економії коштів та розрахува­ти їх; сформулювати рекомендації щодо ефективного ведення домашнього господарства й запропонувати інструменти для автоматизації підрахунків, презентувати їх громадській раді чи батьківському комітету для використання в родинах однокласників.



        Тема 12: Пишаємось, що українські. 

        Мета: дослідити історію розвитку комп’ютерної техніки в Україні та визначити, які досягнення в цій галузі має Україна та українці. 

        Тема 13: Суд над комп’ютером. 
        Мета: визначити, у чому полягає шкід­ливий вплив комп’ютера на людину, та підготувати рекомендації для зменшення небезпеки. 

        Тема 14: Мій напарник - комп'ютер. 
        Мета: проаналізувати види та характеристики сучасних комп’ютерів, що є на ринку вашого регіо­ну, та визначити характеристики комп’ютерів, потрібні для вико­нання завдань у різних галузях людської діяльності. 

        Тема 15: Професія - ІТ-шник. 
        Мета: скласти довідник професій, які можна набути в галузі інформаційних технологій, з’ясувати, які на­вички повинні опанувати представники цих професій. 

        Тема 16: Веб 2.0 у школі. 
        Мета: з’ясувати сутність поняття Веб 2.0, виконати класифікацію сервісів, що належать до Веб 2.0, та навес­ти приклади сервісів, які можна використати в навчанні. 

        Тема 17: Інформаційні технології під мікроскопом. 
        Мета: узагальни­ти знання про інформаційні технології опрацювання даних різних видів (графічних, текстових, числових, мультимедійних), скласти схеми з відомостями про інформаційні технології, указавши основні об’єкти опрацювання, галузі застосування, типи програмних засо­бів, історію розробки.
    Категорія: 10 клас Інформатика | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 187 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [312]
    3 клас Інформатика [362]
    4 клас Інформатика [377]
    5 клас Інформатика [593]
    6 клас Інформатика [523]
    7 клас Інформатика [593]
    8 клас Інформатика [610]
    9 клас Інформатика [667]
    10 клас Інформатика [628]
    11 клас Інформатика [769]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [66]
    Цифрова та медіаграмотність [101]
    Академічна доброчесність [15]
    Медіатворчість [27]
    Проекти / Вправи [208]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7