http://Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»
Тема 1: Цифрова інформація в нашому житті.
Предметно-змістовна область: інформатика.
Тип проекту: дослідницький.
Мета: дослідити основні ідеї, теоретичні і практичні принципи, що лежать в основі сучасних цифрових технологій і пристроїв.
Ключове питання: як інформатика допомагає сучасній людині?
Тематичні питання
1. Як здійснюється кодування звукової інформації?
Змістові питання:
• У чому різниця між аналоговою й цифровою інформацією?
• Як з аналогової інформації зробити цифрову?
• Які існують пристрої та програмні засоби для опрацювання цифрового звуку?
• Які існують формати файлів зі звуковою інформацією і в чому їх відмінність один від одного?
2. Чому колір поданий в декількох палітрах?
Змістові питання:
• Що таке RGB-палітра і де вона використовується?
• Що таке CMYK-палітра і де вона використовується?
• Які є пристрої та програмні засоби для опрацювання зображень?
• Які існують формати файлів із зображеннями і в чому їх відмінність один від одного?
3. Як навчити комп’ютер грамоті?
Змістові питання:
• Що таке таблиця кодів?
• Які існують таблиці кодів символьної інформації?
• Які існують проблеми кодування національних алфавітів?
• У чому відмінність різних таблиць кодів і як розрізняються текстові файли, створені в різних кодуваннях?
4. Як оцінити інформацію?
Змістові питання:
• Які існують критерії якісної оцінки інформації?
• Які існують формули для оцінки кількості інформації?
• Як теорія інформації допомагає вирішувати побутові задачі?
• Які існують одиниці вимірювання інформації?
Форма подання результатів проекту: презентація, буклет, відеоматеріали, Wiki-cтaття.
Тема 2: Імена та відкриття в історії інформатики.
Предметно-змістовна область: інформатика.
Тип проекту: інформаційний.
Мета: дослідити історію розвитку обчислювальної техніки, вплив видатних особистостей в галузі інформаційних технологій на розвиток інформатики.
Ключове питання: до чого приводять відкриття?
Тематичні питання:
1. В яких трьох основних напрямках розвивається інформатика?
Змістове питання:
• Виділіть три нерозривно і істотно пов’язані частини інформатики: hardware, software, brainware.
2. Як змусили комп’ютер думати?
Змістові питання:
• Які відкриття були зроблені в області обчислювальної техніки?
• Які відкриття були зроблені в XX ст. в галузі інформатики?
3. З якими іменами пов’язане становлення інформатики як науки?
Змістові питання:
• Кого називають засновником науки?
• 3 іменами яких людей пов’язаний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій?
Форма подання результатів проекту: презентація, буклет, відеоматеріали, Wiki-стаття.
Тема 3: Вибір комп’ютера.
Предметно-змістовна область: інформатика.
Тип проекту: рольово-ігровий.
Мета: зробити усвідомлений вибір моделі комп’ютера, згідно з наявними початковими умовами; змоделювати ситуацію практичного застосування матеріалу з теми «технічні характеристики складових комп’ютера»; навчитися культурі поведінки в ситуації продавець - покупець. Ключове питання: Який комп’ютер вибрати?
Тематичне питання: Як визначити, виходячи з потреб користувача, найбільш підходящу конфігурацію ПК?
Змістові питання:
• Які технічні характеристики основних складових персонального комп’ютера цікавлять користувача?
• Як зробити розрахунок вартості вибраної комплектації?
Форма подання результатів проекту: презентація, буклет.
Тема 4: «Інформаційні товари та послуги».
Проблемне питання: Який рівень інформаційних послуг у вашому місті (районі, селищі)?
Мета дослідження: Проаналізувати структуру інформаційних послуг та динаміку їх змін; виявити, які інформаційні послуги й у якому обсязі можна отримати у вашому мікрорайоні; проаналізувати структуру ринку інформаційних продуктів і послуг та динаміку змін на ньому; виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси й оцінити можливості задоволення навчальних потреб учнів.
Тема 5: «Спільна діяльність в мережі Інтернет».
Проблемне питання: Як можна організувати спільну діяльність в мережі Інтернет?
Мета дослідження: Виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси; проаналізувати їх структуру та динаміку змін; з’ясувати можливості та потреби учнів у використанні соціальних сервісів Веб 2.0; сформулювати рекомендації щодо ефективного використання Інтернету для спілкування та спільної творчої роботи, генерації ідей, обговорення плану їх реалізації й отриманих результатів.
Тема 6: «Інформаційна безпека особистості».
Проблемне питання: Як забезпечити інформаційну безпеку та дотримання авторських прав?
Мета дослідження: З’ясувати, кому та від кого слід захищатися під час організації та проведення інформаційної діяльності, зокрема, в мережі Інтернет; як забезпечити власну інформаційну безпеку; визначити способи захисту авторських прав в Інтернеті, правила коректного поводження з авторськими правами інших; відшукати ресурси, які краще використовувати в навчальних дослідженнях, щоб не порушити авторських прав.
Тема 7: «Бізнес-план: планування успіху».
Проблемне питання: Учні та бізнес — це реальність?
Мета дослідження: Ознайомитися із правилами складання бізнес-планів, дізнатись, які фонди й організації проводять конкурси на кращий бізнес-план серед молоді; проаналізувати потреби вашого регіону (міста, селища), створити власний бізнес-план та написати аргументованого листа до зацікавлених осіб з проханням прийняти його до розгляду й дозволити презентувати власні ідеї.
Тема 8: «У здоровому тілі здоровий дух».
Проблемне питання: Як впливає здоровий спосіб життя на успішність людини?
Мета дослідження: Дослідити історії успішних людей різних професій та визначити критерії успішності; оцінити роль здорового способу життя як фактору успіху людини в соціальній, професійній сфері та сімейному житті; обговорити способи організації здорового способу життя та сформулювати рекомендації «10 правил життєвого успіху».
Тема 9: «Добро починається з тебе».
Проблемне питання: Що я можу зробити для покращення життя вже сьогодні?
Мета дослідження: Дослідити проблеми вашого регіону: соціальні, екологічні, культурні; визначити шляхи їх вирішення силами учнів вашого класу, школи, громади; спланувати та провести соціальну акцію: благодійний концерт чи ярмарок, екологічний рейд, фестиваль соціальної реклами тощо.
Тема 10: «Електронне урядування у школі».
Проблемне питання: Як інформаційні технології можуть зробити життя шкільної громади кращим?
Мета дослідження: Дослідити, які інформаційні ресурси потрібні для організації самоврядування у школі: для збору та передавання відомостей між учнями школи, отримання зворотного зв’язку про ідеї, які обговорюються, розробки кошторису колективних справ тощо; визначити форму подання ресурсів, спосіб отримання та передавання даних; обговорити, який вплив матимуть запропоновані ресурси на мобільність, успішність, формування лідерських якостей учнів, досягнення кращих результатів у навчанні та організації дозвілля; спланувати та провести представлення системи електронного урядування.
Тема 11: «Наш розумний дім».
Проблемне питання: Як допомогти моїй родині ефективно планувати та вести домашнє господарство?
Мета дослідження: Дослідити витрати сімейного бюджету на ведення домашнього господарства; розробити інформаційну систему підтримки обліку, планування, розподілу, прогнозування сімейного бюджету; визначити джерела економії коштів та розрахувати їх; сформулювати рекомендації щодо ефективного ведення домашнього господарства й запропонувати інструменти для автоматизації підрахунків, презентувати їх громадській раді чи батьківському комітету для використання в родинах однокласників.
Тема 12: Пишаємось, що українські.
Мета: дослідити історію розвитку комп’ютерної техніки в Україні та визначити, які досягнення в цій галузі має Україна та українці.
Тема 13: Суд над комп’ютером.
Мета: визначити, у чому полягає шкідливий вплив комп’ютера на людину, та підготувати рекомендації для зменшення небезпеки.
Тема 14: Мій напарник - комп'ютер.
Мета: проаналізувати види та характеристики сучасних комп’ютерів, що є на ринку вашого регіону, та визначити характеристики комп’ютерів, потрібні для виконання завдань у різних галузях людської діяльності.
Тема 15: Професія - ІТ-шник.
Мета: скласти довідник професій, які можна набути в галузі інформаційних технологій, з’ясувати, які навички повинні опанувати представники цих професій.
Тема 16: Веб 2.0 у школі.
Мета: з’ясувати сутність поняття Веб 2.0, виконати класифікацію сервісів, що належать до Веб 2.0, та навести приклади сервісів, які можна використати в навчанні.
Тема 17: Інформаційні технології під мікроскопом.
Мета: узагальнити знання про інформаційні технології опрацювання даних різних видів (графічних, текстових, числових, мультимедійних), скласти схеми з відомостями про інформаційні технології, указавши основні об’єкти опрацювання, галузі застосування, типи програмних засобів, історію розробки. |