За домінуючими видами діяльності проекти класифікують як дослідницькі, творчі, рольові, інформаційні проекти. Розглянемо їх особливості:
Дослідницький проект:
має структуру, яка наближена або повністю співпадає з науковим дослідженням (відмінним від наукового є те, що учні не роблять відкриття в науці);
виконується в реальних життєвих умовах;
передбачає застосування теоретичних знань в незнайомій ситуації;
активно використовується наочність;
вивчається практичне застосування явища, закону;
має конкретний результат.
Творчий проект:
відсутня детально розроблена структура спільної діяльності учасників;
кожен учасник виконує ту роль, яка відповідає його інтересам, умінням;
оформлюється у вигляді сценарію відеофільму, вистави, програми свята, плану твору, статті, репортажу, дизайну і рубрик газети, книги, альбому тощо.
Рольовий проект:
учасники грають певні ролі;
ролі обумовлені характером, змістом, особливістю проблеми проекту;
результати таких проектів можуть окреслюватись як на початку проекту, так і вимальовуватися лише наприкінці;
передбачає високий ступінь творчості;
домінуючим видом діяльності є ролево-ігрова, пригодницька.
Інформаційний проект:
спрямований на збір інформації про об’єкт чи явище та ознайомлення учасників проекту з інформацією;
структура передбачає наявність мети, предмету інформаційного пошуку, джерела інформації, способів обробки, результат пошуку, висновки, презентацію, практичну спрямованість;
аналіз інформації, узагальнення зібраних фактів;
вимагає добре продуманої структури, можливості систематичної корекції в ході роботи над проектом;
обмін інформацією;
залучення до обміну інформацією учасників різних вікових груп;
чітко визначений результат, зорієнтований на інтереси учасників.
Окрім типів, варте уваги питання організації дослідницької діяльності учнів в проектах, оцінювання роботи учнів та багато інших. Про все це, а також сучасні підходи до STEM-навчання, ви можете дізнатися на нашому дистанційному курсі “Як спланувати STEM-проект“.