Використання ментальних карт у навчальному процесі є досить результативним, адже вони сприяють ефективному конспектуванню лекцій, кращому запам’ятовуванню ма...
До 200-ліття Шевченка (відзначали у 2014 році) з’явилося чимало мап під кодовою назвою «Шляхами Кобзаря». Вони пропонують туристичні маршрути на будь-який смак пам’ятними місцями, музеями, садибами, парками, де бував класик. Тож чому б не запропонувати учням самим намалювати таку мапу?
Прив’язати це до подорожей в Україну, наприклад, чи до окремих творів («Заповіт», «Гайдамаки» абощо). На схематичному відтворенні мапи Російської імперії варто позначити різними кольорами: міста, де бував Шевченко, місця, де з ним щось відбувалося, локації, пов’язані з творами чи знайомствами.
Насправді, у цьому завданні може йтись і про відповіді на значно складніші запитання: чому митець, який стільки часу прожив у Петербурзі, все одно повертався, чому писав українською і про Україну?
Наносячи на мапу те, чим захоплювався Шевченко, можна прослідкувати, як виглядала краса, про яку він писав, на фотографіях чи на картинах художників. Якою була чи навіть є Наддніпрянщина.