ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 10 клас Інформатика

    10 клас. Проєкт: Місто Майбутнього 2040
    01.10.2025, 14:42

    Тема охоплює ключові сучасні технології, які формують цифрове майбутнє.


     

    Поняття про ключові технології сучасності

     

    Ось короткий огляд понять, які є основою для підготовки до уроку:

     

    Штучний інтелект (ШІ)

     

    Штучний інтелект (AI - Artificial Intelligence) — це галузь інформатики, яка займається створенням комп'ютерних систем, здатних виконувати завдання, які зазвичай вимагають людського інтелекту. Це може включати навчання, розпізнавання образів (зображень, мови), вирішення проблем, прийняття рішень та розуміння природної мови.

     

    Інтернет речей

     

    Інтернет речей (IoT - Internet of Things) — це мережа фізичних об'єктів ("речей"), які оснащені датчиками, програмним забезпеченням та іншими технологіями для підключення та обміну даними з іншими пристроями та системами через Інтернет. Це можуть бути побутові прилади, автомобілі, промислове обладнання. Ключова ідея — це взаємодія фізичного світу з цифровим.

     

    Smart-технології

     

    Smart-технології (Розумні технології) — це широкий термін, що описує системи, пристрої чи середовища, які використовують сенсори, обробку даних та, часто, ШІ для автоматичного моніторингу, аналізу та налаштування своєї роботи. Мета — підвищення ефективності, зручності та якості життя/процесів. Приклади: Smart-будинокSmart-місто. Вони часто є результатом інтеграції IoT та ШІ.

     

    Технології колективного інтелекту

     

    Технології колективного інтелекту (CI - Collective Intelligence) — це системи або методи, що дозволяють групі індивідів (людей або пристроїв) спільно збирати, обробляти та використовувати інформацію для прийняття кращих рішень або вирішення складних проблем, ніж це могла б зробити одна особа чи пристрій. Приклади: краудсорсингвікіпедії, спільне редагування документів, системи прогнозування на основі голосування.


     

    Завдання для учнів 10 класу: "Проєкт: Місто Майбутнього 2040" 🚀

     

     

    Мета завдання

     

    Поглибити розуміння ключових технологій (ШІ, IoT, Smart-технології, CI) та розвинути навички їх застосування для вирішення реальних проблем, а також практикувати навички створення веб-контенту.

     

    Опис завдання

     

    Учні об'єднуються в групи по 3-4 особи. Кожна група стає "Консалтинговим бюро з інновацій" і отримує завдання розробити концепцію "Smart-району" у своєму рідному місті, який буде впроваджено до 2040 року.

     

    Етапи виконання

     

    1. Вибір проблематики: Група обирає одну з ключових сфер міського життя для інновацій:

      • Транспорт та логістика (затори, паркування, громадський транспорт).

      • Енергетика та екологія (споживання енергії, забруднення повітря/води, управління відходами).

      • Безпека та охорона здоров'я (рівень злочинності, екстрена допомога, моніторинг здоров'я).

      • Освіта та дозвілля (Smart-школи, інтерактивні парки, культурні центри).

    2. Розробка концепції: Група повинна описати три інноваційні Smart-системи для обраної сфери, обов'язково інтегруючи кожну з ключових технологій:

      • Одна система, де домінує Штучний інтелект (ШІ) (наприклад, система прогнозування заторів).

      • Одна система, де домінує Інтернет речей (IoT) (наприклад, мережа "розумних" сміттєвих баків).

      • Одна система, де домінує Колективний інтелект (CI) (наприклад, платформа для спільного вирішення міських проблем).

    3. Створення веб-сторінки (на сайті групи): Кожна група створює окрему сторінку на своєму навчальному сайті, присвячену проєкту, яка повинна містити:

      • Назву проєкту та логотип "Консалтингового бюро".

      • Короткий опис обраної проблеми.

      • Детальне представлення трьох інноваційних систем (з використанням тексту, схем, ілюстрацій, макетів):

        • Опис роботи системи.

        • Пояснення, як саме використовується відповідна технологія (ШІ, IoT, CI).

        • Прогнозований позитивний вплив на життя мешканців.

      • Розділ "Бюджет" (орієнтовна вартість, скільки потрібно грошей і на що).

     

    Вимоги до подання результатів (Сайт)

     

    • Сайт повинен бути наочним і структурованим (використовувати заголовки, списки, зображення).

    • Технічні вимоги: мінімальне використання HTML та CSS для форматування тексту та вставки зображень/схем.

    • Кожна група повинна подати посилання на окрему сторінку проєкту.

     

    Критерії оцінювання

     

    Критерій Бали
    Технічна реалізація (Якість веб-сторінки, зручність, наочність) 3
    Розуміння ШІ, IoT, CI (Чітке та правильне використання технологій у концепції) 4
    Креативність та доцільність (Оригінальність рішень та їх реалістичність) 3
    Структура та зміст (Повнота опису, логічність, дотримання всіх етапів) 2
    Загальний бал 12
    Категорія: 10 клас Інформатика | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 5 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [44]
    2 клас Інформатика [313]
    3 клас Інформатика [366]
    4 клас Інформатика [378]
    5 клас Інформатика [595]
    6 клас Інформатика [529]
    7 клас Інформатика [616]
    8 клас Інформатика [622]
    9 клас Інформатика [688]
    10 клас Інформатика [641]
    11 клас Інформатика [779]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [68]
    Цифрова та медіаграмотність [103]
    Академічна доброчесність [20]
    Медіатворчість [29]
    Проекти / Вправи [209]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [24]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7