Залучення педагогів до знання рідної культури, історії рідного міста, підвищення авторитету народознавчих засобів у становленні особистості дошкільника.
Автор: Прохор Сніжана Анатоліївна
Навчальний заклад: Комунальний комбінований дошкільний навчальний заклад №295, вихователь-методист
Тематика: Інтелектуально – розважальна гра для педагогів “Знавці рідного краю”
Спрямування: робота з педагогами
«Знавці рідного краю»
Мета: залучення педагогів до знання рідної культури, історії рідного міста, підвищення авторитету народознавчих засобів у становленні особистості дошкільника.
Завдання: виявити рівень знань педагогів з історії рідного міста.
Хід проведення:
Вихователь-методист: Шановні колеги, зараз ми проведемо інтелектуально – розважальну гру, під час якої кожен з вас матиме змогу продемонструвати свої знання про історичне минуле та теперішнє нашого міста. Для проведення гри нам потрібно поділитися на дві команди. Тому пропоную назвати команди «САКСАГАНЬ» та «ІНГУЛЕЦЬ» (Поділ гравців на команди за вибором емблем. Обрання членами команд капітанів.). Оцінювати виступи буде журі (представлення членів журі).
Де навічно злились Інгулець з Саксаганню,
Полонить ніжно душу святе почуття.
Кривий Ріг, ти моє незрадливе кохання,
Вірю я у щасливе твоє майбуття.
Історія – це живий зв’язок між часових просторів. Теперішнє бере початок у минулому. А чи добре ми знаємо своє минуле? Наша зустріч сьогодні направлена та те, щоб згадати окремі сторінки історії нашого міста, полинути думками його затишними вулицями.
1-й тур «Розминка»
Вихователь-методист: Командам пропонуються запитання на які потрібно відповісти якнайшвидше і правильно. Звук дзвіночка буде сигналом про те, що команда готова відповідати. Якщо команда дає неправильну відповідь на запитання, право відповісти на нього надається команді суперників. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал у вигляді ягідки калини.
- В якому році засновано наше місто? (1775 р.)
- На скільки районів поділене наше місто? (7 районів)
- Кількість населення в нашому місті? (понад 900 тис.)
- Довжина нашого міста. (126 км.)
- Площа нашого міста. (430 км 2)
- Назва водоймищ нашого міста. (Саксагань, Інгулець)
- Коли визначають День міста? (третя неділя травня)
- Назвіть місце – побратим нашого міста (Нижній Тагіл)
2-й тур «Символи нашого міста»
Вихователь-методист: Зараз ви матимете можливість проявити свої знання з теми «Символи нашого міста». Вам необхідно з частин, які знаходяться в конвертах, скласти картинку із зображенням герба та прапора, та описати його.
Опис герба: Щит, напівкруглий (поділений навпіл по вертикалі), зеленого і червоного кольору. В полі щита розміщені дві фігури. Головна фігура – оздоблена козацька порохівниця (срібло), розміщена в нижній частині щита, над нею золотий дубовий трилисник з двома жолудями. Щит вписаний в декоративний картуш, увінчаний міською короною.
Символіка фігур: Козацька порохівниця виготовлена з рогу, що перш за все вказує на назву міста, а також на славне минуле краю (до 1775 р. – територія Запорізької Січі), легенда про засновника міста козака Кривого Рога й іншу версію про походження назви міста – створення кривого мису (рогу) у злиття річок Інгулець і Саксагань. Порохівниця також свідчить про великий потенціал і можливості міста, здібності до дії і розвитку: “Є ще порох в порохівницях” і нагадує про призов “Тримай порох завжди сухим!”. Золотий дубовий трилисник з двома жолудями – це перш за все символ сили, фортеці, багатства, глибокого коріння і духовного відродження. Трилисник формою нагадує тризуб, який є символом триєдності сил, споконвічним оберегом української землі.
Опис прапора: Символіка кольорів: зелений – достаток, воля, надія, радість; червоний – хоробрість і лицарські гідності (любов, мужність, сміливість, великодушність); золото – багатство, сила, вірність; срібло – цнотливість (чистота помислів і діянь).
3-й тур «Асоціація»
Вихователь-методист: До кожної літери слова Кривий Ріг підберіть слово, яке у вас асоціюється з цим поняттям. На виконання завдання дається 3 хвилини.
К —
Р —
И —
В —
И —
Й —
Р —
І —
Г —
4-й тур «Кросворд»
(завдання для капітанів команд)
Вихователь-методист: Розгадайте кросворд (за вибором методиста). На виконання завдання дається 3 хвилини.
5-й тур «Букви в ряд»
Вихователь-методист: На мультимедійному екрані зображені букви в розсип, треба скласти з цих букв слова. (Букви складають професії нашого міста – металург, шахтарі).
6-й тур «Впізнай мелодію»
Вихователь-методист: Учасникам кожної команди необхідно швидко відгадати мелодію (за 7 нот). Хто відгадає першим, отримує бал. («Гімн України», «Рушник», «Одна калина», «Два кольори», «Стожари», «Червона рута», «Україна, Україна», «Гімн Кривого Рогу»).
7-й тур «Чорний ящик»
Вихователь-методист: Відгадайте що знаходиться в «чорному ящику».
Це джерело знань про наше рідне місто, яке ніколи не зникне. Саме воно несе нам уяву про навколишній світ, розкриваючи красоти нашого міста. Це джерело ллється в наші серця, щоб ми розуміли життя, вміли взяти його частинку і передавати мудрість іншому. Воно розкаже нам про історичне минуле та теперішнє нашого міста. Воно допоможе здобути тобі знання про наше рідно місто (Книга про Кривий Ріг).
8-й тур «Мозковий штурм»
Вихователь-методист: У вас на столах є картки з запитаннями. Вам потрібно відповісти на них письмово, намагаючись пригадати назви районів, театрів Кривого Рогу. На виконання завдання дається 6 хвилин.
Театри Кривого Рогу (театр імені Шевченка, театр ляльок, академія руху).
Райони Кривого Рогу (Саксаганський, Інгулецький, Центрально – міський, Дзерджинський, Терновський, Жовтневий, Довгінцевський).
Легенди Кривого Рогу (легенди про руду, рудокопів, легенда про дівчинку Рудану, Про Кривий Ріг, про Саксагань, про Карачуни).
Традиції Кривого Рогу (День незалежності України, День меду, День міста, День працівника лісу, свято Масляної).
9-й тур «Визначні місця нашого міста»
Вихователь-методист: Командам пропонується подивитися на мультимедійному екрані зображення визначних місць Кривого Рогу, які потрібно назвати якнайшвидше і правильно. Звук дзвіночка буде сигналом про те, що команда готова відповідати. Якщо команда дає неправильну відповідь на запитання, право відповісти на нього надається команді суперників. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал у вигляді ягідки калини.
10-й тур «Герб району»
Вихователь-методист: На столах лежать картинки з зображенням гербу різних районів нашого міста. Вам потрібно підписати назви районів до яких вони відносяться. На виконання завдання дається 5 хвилин.
11-й тур «Заспівай пісню»
Вихователь-методист: Вам потрібно заспівати українську народну пісню, яка вам випаде при жеребкуванні.
Підведення підсумків гри, оголошення та нагородження переможців.
Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №17-290 від 07.07.2017року. Відповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу. |