Сучасні інформаційні технології дають безліч можливостей для креативності в освітньому процесі. Пропонуємо звернути Вашу увагу на можливості використання на уроках ХМАР СЛІВ:
– це може бути яскравий ВІЗУАЛЬНИЙ СЛОВНИЧОК З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ за темою «Тварини» (де до кожного слова підібрана відповідна картинка);
– або ЗБІРНИК ФОРМУЛ З ТРИГОНОМЕТРІЇ (з відповідними поясненнями);
– або ВЕСЕЛА АБЕТКА (зі скоромовками/пісеньками/віршиками);
– або ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ РОМАНУ Панаса Мирного «Хіба ревуть воли як ясла повні?»;
– або ПУТІВНИК ДО ТЕМИ «Вода» з курсу «Я досліджую світ»;
– або СЛОВНИК ПОНЯТЬ З ФІЗИКИ за певною темою «Система СІ» (з розгорнутими посиланнями-описами до кожної одиниці вимірювання).
Все залежить від креативності вчителя та учнів!!!!
Адже хмара слів (хмара тегів, або зважений список) – візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні – це цікавий універсальний інструмент візуалізації, який стане у нагоді фактично на будь-якому уроці. У такій формі можна систематизувати чи узагальнювати матеріал як природничих, так і гуманітарних предметів, реалізовувати технології мозкового штурму чи асоціативного куща.
Нестандартна форма подачі сприяє зацікавленню учнів та швидшому запам’ятовуванню матеріалу, чудово сприймається у початковій, середній та старшій школи.
Алгоритм створення цього інтерактивного зображення дуже простий: ДОБИРАЄМО ПЕРЕЛІК ПОНЯТЬ – ВИЗНАЧАЄМО ФОРМУ ЗОБРАЖЕННЯ, У ЯКІЙ ПЛАНУЄМО ПОДАТИ МАТЕРІАЛ – ВИБИРАЄМО ШРИФТ, РОЗМІР ТА КОЛІР СЛІВ – ДОБИРАЄМО ПОСИЛАННЯ, ЗА ЯКИМИ БУДЕМО ПЕРЕХОДИТИ ПРИ ВИБОРІ ВІДПОВІДНОГО СЛОВА – ЗБИРАЄМО ХМАРУ СЛІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ОДНОГО З НИЖЧЕВКАЗАНИХ РЕСУРСІВ – КОРИСТУЄМОСЯ У НАВЧАННІ!
До речі, цей шлях можна пройти разом з учнями і це буде цікаво та весело!
Для створення хмар слів можна скористатися наступними ресурсами:
– Word Art (https://wordart.com/),
– Wordcloud (https://wordcloud.pro/en),
– Word Cloud Generation (https://www.jasondavies.com/wordcloud/).
https://www.facebook.com/groups/203301720967734/permalink/226116575352915/ |