ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 12
    Гостей: 12
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Сайт вчителя

    Персональний сайт вчителя, данина моді чи потреба?

    Ще років 5 потому фраза «Персональний сайт вчителя» викликала в більшості вчителів подив та непорозуміння: для чого, кому він потрібен, марна витрата часу тощо. В якій мірі, в мене теж були такі думки. Але, дивлячись на покоління учнів яких навчаю, на їх інформатизованіть зрозуміла: потрібно йти в ногу з часом, адже  мої застарілі методи вже не є такими дієвими та ефективними. Учні все менше користуються бібліотеками, книжками, довідниками. Звичайно, на думку більшості вчителів, це не правильно. Але ми, вчителі, повинні розуміти, що ми працюємо з учнями нового покоління, ми готуємо їх до життя в новому суспільстві, яке вимагає саме такої  сучасної особистості, готової жити в новому інформаційному суспільстві. Тож, на мою думку, як не складно вчителю освоювати нові інформаційно-комунікаційні технології, слід йти в ногу з часом, щоб бути вчителем успішним, компетентним, обізнаним в нових технологіях і направляти їх на корисне використання - навчання учнів своєму предмету. А для цього ми повинні створити в мережі Інтернет таке середовище, яке б з одного боку цікавило учнів, а з іншого було навчальним, направляло діяльність дитини на навчання. Саме таким середовищем і може бути сайт або блог вчителя.
    Для початку варто визначитися з термінологічним навантаженням поняття «веб-сайт». «Веб-сайт» або просто «сайт» (англ. website, від web — павутина і site — «місце») — це одна або сукупність веб-сторінок, доступних в Інтернеті. У віртуальному просторі веб-сайт — це місце, яке має свою адресу та власника і сприймається як єдине ціле.
    В нових умовах інформаційного суспільства вчитель змушений освоювати нові телекомунікаційні технології, за допомогою яких він професійно і особисто вливається в інформаційний простір. «Присутність» вчителя в мережі Інтернет, наявність у нього особистих освітніх інтернет-ресурсів вже само по собі є свідченням його інноваційної діяльності, оскільки:

    • створення персональних інтернет-ресурсів - справа в педагогічному середовищі досить нова;
    • за допомогою персональних інтернет-ресурсів вчитель може пред’явити результати своєї діяльності широкому колу людей, а значить, він володіє сміливістю, впевненістю у власній професійній компетентності - якостями, дуже важливими для творчого вчителя;
    • наповнення персональних інтернет-ресурсів передбачає наявність у вчителя оригінальних розробок, інноваційний досвід їх створення і реалізації, готовність поділитися ними з колегами (на більшості великих освітніх ресурсів існує досить сувора модерація, що не дозволяє розміщувати на них відверто слабкі розробки або явний плагіат);
    • поповнення, оновлення, розвиток персональних інтернет-ресурсів, особливо ведення особистого сайту або блогу, вимагає значних витрат часу і сил, а отже, учитель, який веде власний освітній інтернет-ресурс - ентузіаст своєї справи, що також характерно для творчо працюючого педагога.

    Сучасні системи управління контентом (Content Management System, CMS), загальнодоступність безкоштовного хостингу і безкоштовних конструкторів сайтів дають можливість вчителям створювати і розвивати власні сайти.
    Веб-сайт сьогодні - це не тільки джерело корисної інформації, він багатофункціональний. На сторінках сайту користувачі можуть додавати, редагувати і коментувати матеріали, вирішувати тестові завдання, обговорювати різні питання, оцінювати, знайомитися, тощо.
    Персональний сайт вчителя:

    • з одного боку, є новим інструментом у педагогічній діяльності;
    • з іншого боку, інтегрує вчителя в єдиний освітній простір.

    Вивчення різних інтернет-джерел дозволяє визначити коло основних завдань, які ефективно вирішуються за допомогою вчительського сайту:

    • створення сучасного електронного портфоліо вчителя;
    • представлення свого досвіду роботи педагогічному співтовариству для отримання незалежної оцінки і порад з боку колег;
    • пошук нових способів взаємодії з учнями;
    • організація дистанційного навчання;
    • організація проектної діяльності в мережі Інтернет;
    • допомога молодим педагогам;
    • обговорення актуальних проблем школи і освіти.

    Сайт сьогодні, мабуть, найбільш зручний інструмент для представлення будь-яких продуктів діяльності. У порівнянні з паперовим носієм, який може представити лише текст і зображення, сайт має можливість донести інформацію в мультимедійних формах. І чим би не займалась людина, презентувати свою творчість або себе саму в численних електронних форматах виявляється досить нескладною справою. Тому сьогодні в Мережі можна виявити численні персональні сайти.
    Ключові критерії персонального сайту, що відображають інноваційну діяльність педагога:
    1. Актуальність. Будь-яка інновація - це відповідь на вимоги часу, шлях вирішення актуальних проблем. Актуальність інформації на персональному сайті свідчить про те, що педагог працює над вирішенням реально існуючих, а не надуманих проблем освіти. Для відповідності цьому критерію сайт повинен постійно оновлюватися, орієнтуючись на питання, які хвилюють вчителів, дітей, батьків. Актуальність контенту - важлива умова гарної відвідуваності сайту з пошукових систем. Якщо тема матеріалу неактуальна, її просто не будуть шукати в Інтернеті, а значить, не потраплять на відповідну сторінку сайту.
    2. Унікальність. До достоїнств інновацій відноситься створення унікального в своєму роді продукту, можливість реалізувати з його допомогою індивідуальний підхід, націленість на особистість конкретного споживача. У школі педагогічні інновації приходять на допомогу там, де традиційні засоби навчання і виховання не приносять бажаних результатів.
    Унікальність сайту починається з його назви та веб-адреси. Наприклад, в Інтернеті непросто знайти за назвою сайти з адресою типу www.12345a678.site.ru , в той же час сайти, що мають «зрозумілу» веб-адресу, чудово знаходяться пошуковими системами.
    Унікальність інноваційного досвіду вчителя знаходить відображення і в унікальності контенту. Унікальність контенту є фактором інтересу до персонального сайту з боку людей і пошукових систем, а це значить, що, чим більше на сайті унікальних матеріалів, тим більше людей перегляне їх і дізнається про інноваційний досвід даного педагога.
    3. Якість. Кінцева мета будь-якої інновації - підвищення якості, в нашому випадку - якості освіти, що забезпечується завдяки сайту. Якість персонального сайту переконує відвідувача в тому, що вчитель дійсно здійснює інноваційний процес, адже сайт - це продукт його інноваційної діяльності, що представляє конкретного фахівця на ринку освітніх послуг.
    Якісний сайт - це сайт, який створений і розвивається для людей, але це здатні оцінити і сучасні пошукові системи. Google і Яндекс постійно вдосконалюють алгоритми пошуку, щоб знаходити саме те, що потрібно людині, поставивши конкретне питання. У фахівців в області пошуку в Інтернеті, створення та просування інтернет-ресурсів є навіть такий термін: сайт для людей.
    Які цілі переслідує створення персонального сайту?
    1. Надання можливості читачеві отримати повне уявлення про автора і його «продукт». Сайт приваблює до себе однодумців, що створює передумови для налагодження великої кількості професійних контактів та визначення перспектив.
    2. Презентація електронного портфоліо вчителя. Сайт з якісними матеріалами показує, наскільки компетентний та професійний вчитель.
    3. Набуття нових навичок під час створення власного сайту: уміння писати, досвіду програмування і веб-дизайну та ін. Постійна робота над сайтом показує прагнення до самоосвіти і самовдосконалення вчителя.
    Які можливості отримує вчитель, створюючи персональний сайт?

    • презентація свого професійного рівня (через презентацію вчителя - презентація навчального закладу);
    • організація інтерактивного взаємодії з вчителями, батьками та адміністративними працівниками напр., консультації (поради педагога і психолога, правова освіта (нормативні акти) тощо;
    • використання дистанційних форм навчання учнів;
    • підвищення рівня ІКТ (інформаційно-комунікативні технології) компетенцій;
    • здійснення дисемінації власного досвіду на широку аудиторію;
    • створення систематизованого архіву власних матеріалів, що зберігаються на сервері;
    • здійснення участі в професійних конкурсах Web-сайтів педагогів;
    • створення мотивації і умов для власного професійного зростання і творчого розвитку (процес пошуку нових ресурсів для сайту супроводжується відкриттями і для самого вчителя);
    • отримання балів за сайт та участь у конкурсах для атестації;
    • персональний сайт може використовуватися як періодичне видання, що дає можливість педагогу та його учням публікувати свої роботи.


    Робота над персональним сайтом повинна починатися з проектування. При створенні сайту слід відповісти на ряд питань: хто буде споживачем інформації, яка буде структура сайту, які матеріали планується розміщувати на сайті і т. д. Важливо розуміти, що вчитель проектує не сайт взагалі, а сайт конкретного вчителя, який викладає в конкретній школі конкретний предмет і для конкретної аудиторії користувачів. Тобто, повинна бути врахована специфіка освітнього закладу і предмету, що викладається. Добре спроектований сайт відображає професійні якості педагога-предметника, має чітку і зрозумілу для користувачів (учнів, батьків, колег) інформаційну структуру, яку можна змінювати і доповнювати в міру наповнення сайту новими матеріалами.
    Для кого створюється сайт вчителя, хто може бути його потенційним користувачем?
    Відповідь на це питання відображається на структурі та інформативному наповненні сайту.
    Потенційною аудиторією для сайту педагога виступають:
     

     

     

    Створений мною сайт кафедри вчителів зарубіжної літератури має адресу: techerworldlit.at.ua.
    Мені, як і кожному вчителеві, хочеться бути значущою особистістю. З одного боку це вимога часу, а з іншого боку і внутрішня потреба. При нових вимогах, що ставить перед вчителями освітня галузь, я вчуся по-новому ставитися до організації власної педагогічної діяльності. Це прагнення самій ставати активним суб'єктом вдосконалення. Така діяльність стимулює професійний розвиток, сприяє самореалізації, вирішенню професійних і особистих завдань, дозволяє отримати більше задоволення від роботи. Створюючи сайт, хотіла, щоб відвідувач сайту, знаходячи потрібний для себе матеріал, бачив за ним автора, виділяючи даний ресурс з багатьох подібних. Сайт був створений мною відносно недавно.
    Сьогодні Інтернет надає вчителю велику кількість ресурсів та інструментів для створення свого Інтернет - представництва і використання його в освітньому процесі. Це може бути розробка сайту з допомогою систем управління сайтом і конструкторів з наданням безкоштовного хостингу або створення свого профілю в соціальній мережі Campus:

    1. UCoz - платформа, що включає в себе хостинг і систему управління сайтом. Дозволяє створювати найскладніші проекти з надзвичайною простотою і швидкістю.
    2. Конструктор на хостингу narod, обмежені можливості конструктора, але досить просто створювати.
    3. Сайти Google - це Інтернет-додаток, в якому створити веб-сайт так же просто, як відредагувати звичайний документ.
    4. Ресурс Blogger надає можливість створювати авторські блоги
    5. Ресурс Campuc дає можливість розмістити свій особистий проект, семінар, майстер – клас.
    6. Ресурс Відкритий клас надає можливість створювати власні спільноти, блоги та розміщувати свої матеріали, новини, висловлювати свою думку на створених спільнотах, форумах, блогах.
    7. Портал «Щоденник.ua» формує унікальне електронне середовище для вчителів, учнів та їх батьків, б'єднанує всіх їх в єдину спільноту та надає можливість створення власних інтернет-ресурсів.

    Зваживши можливості вищезгаданих ресурсів, вирішую створити свій сайт в системі uCoz. По-перше, інтерфейс цієї системи україномовний, а отже, замінювати стандартні назви сторінок та розділів немає необхідності. По-друге, розмір новоствореного персонального сайту на початковому етапі свого існування досить солідний — 405 Мб, і цього цілком вистачить для сайту навчального призначення. Прагну дотримуватись вимоги, яка висувається до власників сайтів, — сайт повинен бути діючим. Тобто, власник сайту повинен його використовувати, змінюючи або доповнюючи інформацію, хоча б раз на 40 днів. Це мотивує мене дбати про своє «творіння». Це унікальний конструктор сайтів, за допомогою якого можна легко створити свій неповторний повнофункціональний сайт. Я не закінчувала курси з сайтобудування, а вивчила інструкції по створенню їх в цій системі. Не все легко і просто. Були і помилки. У підсумку, з допомогою вчителів інформатики я розібралася з особливостями роботи на сайті. У результаті за адресою http://techerworldlit.at.ua/ з'явився ще один педагогічний сайт «Блог вчителів зарубіжної літератури ТЗОШ №16 ім.В.Левицького». Для того, щоб привернути до нього увагу, я зареєструвала його в різних каталогах. Це необхідно було для «розкручування» сайту, і для подальшого просування. Адже зрозуміло, якщо на сайті немає відвідувачів - це мертвий сайт.
    Працюючи над структурою сайту визначила для себе основні розділи. Це «Головна сторінка» де розміщено цікаве відео для підняття настрою та мотивації на роботу. «Візитна картка» у якій коротко презентовано учителів, які викладають зарубіжну літературу у нашій школі. У  розділі «Педагогічні пошуки» подано матеріали з проблеми по якій працює наше методичне об’єднання. «Методична скарбничка» містить методичні надбання членів м/о а також різні методичні матеріали, які допоможуть вчителям зарубіжної літератури.
    У розділі «Педагогічна скарбничка» зібрано конспекти уроків розроблені вчителями нашого методооб’єднання, а також цікаві матеріали. Збірка подібних матеріалів містить наступний розділ «На допомогу учневі», де він зможе знайти цікаві факти для підготовки до уроку, а також матеріали з різних розділів зарубіжної літератури.
    Цікавими є розділи «Календар знаменних дат» та «Літературне краєзнавство». У першому подано знаменні дати, що стосуються письменників та їх творів у поточному році. У другому подано факти перебування видатних письменників на Тернопільщині.
    Розділ «Відеоматеріали» містить не тільки відео з відкритих уроків, але й набір різних відео для використання на уроках (відео посортоване по класах).
    Є на сайті і фотогалереє, де містяться фото з уроків та різних захотів, і звісно фотографії для використання на уроках.
    Також є розділ зворотного зв’язку, для інтерактивної взаємодії з відвідувачами сайту, для цього також є можливість залишати коментарі до відповідних матеріалів. 
    Перспективи розвитку сайту: зростання цільової аудиторії, постійне наповнення ресурсу потрібним контентом, розширення функцій дистанційного навчання, розширення інтерактивних зв'язків з колегами, учнями та їхніми батьками, створення на базі сайту постійно діючого конкурсного майданчика з метою реалізації творчих здібностей не тільки школярів, але й педагогів.
    Висновок. Таким чином ми бачимо, що єдиний інформаційний простір надає безліч можливостей для створення і використання свого освітнього продукту в мережі Інтернет. Від вчителя потрібно лише бажання і рішучість. І ще усвідомлення того, що для створення добротного по дизайну і змісту освітнього сайту, учитель повинен спочатку продумати структуру свого сайту (які розділи і підрозділи він планує), зміст (які ресурси і в якій розділ він планує помістити), заздалегідь підібрати ілюстрації тощо, і тільки потім переходити до практичного втілення свого ресурсу.
    Підводячи підсумок, хочеться виділити ряд переваг застосування сайту в педагогічній практиці вчителя:
    1. Можливість інтерактивного зв'язку через сайт вчителя з учнями, їх батьками, а також колегами. Наявність цього зв'язку дозволяє вчителю консультувати і давати поради батькам з питань освіти учнів та інших робочих моментів.
    2. Сайт дозволяє представити свої педагогічні напрацювання для загального обговорення.
    3. Відстеження на сайті таких параметрів, як кількість переглядів і завантажень матеріалів допомагає зрозуміти, якою мірою продуктивний той чи інший матеріал, розроблений учителем.
    4. Справжній вчитель повинен прагнути стати позитивним прикладом для своїх учнів і свій сайт буде незамінним помічником.
    5. Сайт створює гарну репутацію вчителю, працює на збереження суспільного іміджу, громадського визнання.
    6. Сайт з якісними матеріалами показує, наскільки компетентний та професійний вчитель.
    7. Своїми цікавими матеріалами на сайті учитель може привернути увагу до досліджуваної теми, на прикладах показати можливість застосування знань у подальшому житті.
    8. Постійна робота над сайтом показує прагнення до самоосвіти і самовдосконалення вчителя.
    9. Вчитель на сайті може висловлювати думки та ідеї щодо поліпшення освіти.
    10. На сайті для загального огляду вчитель може викладати свої особисті заслуги та творчі успіхи.
    11. Сайт необхідний вчителю для того, щоб брати участь у фахових та творчих конкурсах, умовою яких є публікація конкурсної роботи в мережі.
    Таким чином, у висновку хотілося б відзначити, що створення сайтів педагогів, освітніх установ, продиктована часом і вимогами держави, викладеними у нормативних документах. Можливості використання сайтів ще не достатньо вивчені. Хоча вже сьогодні, без сумніву, можна відзначити, що робота з сайтами дає можливість розвитку інформаційно-комунікаційних компетенцій не тільки учнів, але й самих педагогів. Сайти стають прообразом електронного Портфоліо вчителя, візитною карткою педагога та його педагогічної діяльності.
    На якому б етапі життєвого і професійного шляху не знаходився вчитель, він ніколи не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну концепцію остаточно сформованою. Участь у роботі по створенню педагогічного сайту - це не просто веління часу, а необхідність для плідної роботи будь-якого вчителя-предметника, що працює по впровадженню нових освітніх стандартів у навчальний процес.

    Джерело: 

    Категорія: Сайт вчителя | Додав: SvetlanaCh (02.01.2018)
    Переглядів: 316 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [237]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [190]
    Методичні рекомендації [61]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [31]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [17]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7