ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 3
    Гостей: 3
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Кейс-метод навчання

    Кейс-урок «Навіщо сонечку крапочки»

    http://case.edufuture.biz/m-ua-case-sonechko-krapochki.html 

    Розділ: Науки, природа та людина

    Рівень (клас): 1-2

    Тема: Природознавство

    Мета: Продовжити знайомити дітей зі світом комах. Розширити та уточнити знання про сонечко.

    Яка інформація мене тут чекає?


    • Що собою являє ця комашка?
    • Навіщо сонечку яскраве вбрання?
    • Які фундаментальні і практичні знання мені знадобляться?
    • Чому у сонечка різна кількість крапок?
    • Чому сонечко отримало таку назву?

    4 розгортки з предметів, явищ та практик:

    Вступ

    З приходом весни набухають бруньки, з’являються перші квіти, прилітають птахи, виповзають зі своїх схованок комашки. Ось повзе по гілочці невеликий жучок, який один із перших прокинувся з приходом весни. Він такий милий, що його навіть діти не бояться. У нього округле тільце, що нагадує половинку блискучого м’ячика та красивий червоний панцир з чорними крапочками. Навіть здається, що ця комаха покрита лаком, так яскраво на сонці блищить її вбрання. Таке забарвлення як би попереджає: «Не чіпай мене!».

    Як ви гадаєте, про кого це я розповідаю?

     

    Вірно, цього жучка називають сонечком. І сьогодні ви про нього дізнаєтесь багато цікавого.

    Природознавство

    Куди не глянь, всюди живуть комахи. Деякі з них зовсім непомітні. А от сонечко не помітити дуже важко. Воно має яскраве червоне вбрання з чорними цяточками. Як тільки пригріють теплі промені весняного сонця, ця комашка прокидається однією з перших. Ці жучки здіймаються в повітря, сідають на одяг, руки, обличчя людини, повзають по рослинах, шукаючи собі їжу.

     

    Сонечка поширені по всій земній кулі. Вони мають округле тіло, сильно випукле зверху і плоске знизу. Довжина цього жучка всього 1,5–12 мм. У сонечка маленька голівка, на якій розташовані чорні коротенькі вусики. У нього три пари ніг. На спинці є жорсткі надкрила, під якими сховані тоненькі перетинчасті крильця. Жорсткі надкрила не беруть участі в польоті, а захищають другу пару крил під час нього. Тому цих комах називають жорсткокрилими.

    Розмножуються сонечка в травні. Вони відкладають яйця на стеблинах та листочках рослин. Ця комаха за своє коротке життя відкладає близько чотирьохсот яєчок, з яких виводяться личинки. Протягом місяця личинки ростуть і перетворюються на лялечок. А вже за два місяці маленькі сонечка стають дорослими.

     

    Сонечка бувають не тільки червоного кольору, їх спинка може бути жовтою, чорною, синьою або блакитною. Та й не у всіх сонечок є крапочки. У деяких на спинці можна побачити смужки, а у деяких навіть цілі орнаменти.

     

    Про що говорять крапочки, які є на крилах у сонечка? В чому їх секрет?

    Дехто вважає, що за кількостю крапочок можна визначити вік жучка. Але це невірно. За крапками визначається не вік сонечка, а до якого виду воно належить. Бувають сонечка з двома крапочками, п’ятьма, але найбільш поширені жучки, які мають по сім крапочок. Їх називають семикрапочними.

     

    А чи знаєте ви, чому сонечко має таке яскраве вбрання?

    А для того, щоб їх не чіпали, не кривдили. Сонечка вирядилися в такий яскравий одяг для того, щоб попереджати ворогів: «Ми не їстівні! Не торкайтеся нас!». В разі небезпеки жучок випускає помаранчеву крапельку отруйного молочка. Якщо якийсь птах і наважиться проковтнути сонечко, то обпече собі горло та іншим разом навряд чи наважиться поживитися цим жучком. Таким чином сонечко захищається від ворогів.

    Чим живиться сонечко?

    Харчуються вони дрібними комашками та попелицею. Сонечко є хижаком. Воно знищує шкідливих комах, які псують садові рослини. Цей крихітний жучок лише за один день спроможний знищити майже сто попелиць або триста їх личинок. Крім попелиць вони поїдають ще безліч дрібних комах, шкідників рослин. Щоб захистити плодові дерева, в минулому садівники навіть спеціально розводили сонечка в своїх садах.

     

    А восени, коли приходять холода, сонечка збираються в величезні зграї і починають шукати тепле місце для зимівлі. Найчастіше вони ховаються під опале листя, між голками хвойних дерев, під корою дерев, камінням, в щілинах, утворюючи часто просто величезні скупчення.

     

    Питання:

    Яку корить приносить сонечко? Чи є у сонечка вороги?

    Я у світі

    Назва цього симпатичного червоненького жучка з чорними плямками — сонечко. Таку назву він отримав, мабуть, тому, що має червоний або помаранчевий колір, кругленький та виглядає блискуче, немов сонце. Запитаєте, до чого тут чорні плями? Так науковці давно визнали, що на сонці вони теж є))))

     

    А чи відомо вам, що сонечко має багато імен? Його називають не тільки «сонечком», а ще й «божою корівкою», «жуком–леді», «бедриком», «божественною комашкою».

    Назва «божа корівка», напевно, з’явилася тому, що у давнину люди вшановували цих жучків, бо були впевнені, що вони походять від бога Сонця. Адже й насправді «божа корівка» справляє враження незлого і зворушливого жучка. Люди саджали його на долоню і просили сказати, яка буде погода. І якщо жучок швидко злітав, то це означало, що скоро вигляне сонце. А назву «корівка» жучок отримав тому, що при найменшій небезпеці він випускає крапельки помаранчевої рідини-молочка. Хоча таке молочко навряд чи хто захоче скуштувати. Воно призначене тільки для того, щоб відлякувати ворогів.

    Жуком-леді цього жука називають англійці. Вони вважають, що його походження має божественний характер і тому назвали його «леді» — як королеву. Бо для англійців королева є найпершою леді, а королівська влада також вважалася даною богами.

    «Божі корівки» серед людей завоювали таку повагу, що їм навіть встановлюють пам’ятники. Пам’ятники на честь сонечок встановлені в різних країнах світу. Ці симпатичні скульптури є в столиці Японії — Токіо, в США — Нью-Йорку і передмісті Мілуокі, в Південній Кореї — Сеулі, в столиці Польщі — Варшаві, у французькому містечку Мійо.

    Подивіться, які вони чудові:

    Токіо. Японія

    Сеул. Південна Корея

    Мійо. Франція

     

    Завдання:

    А чи відомо вам, як ще називають цього жучка в інших країнах? Пошукайте інформацію про це в Інтернеті. Поділіться своїми знаннями з однокласниками.

    Математика

    Сонечко заплуталося в павутинні і потребує вашої допомоги. Для цього потрібно розв’язати усі приклади, які зображені на малюнку. Що ж, вперед! Будемо визволяти з біди сонечко-крихітку.

     

    Ну що, справилися із завданням? Молодці, тепер сонечко вільне і може полетіти додому.

    Уважно подивіться на сонечок та їх цяточки. Порахуйте, скільки цяточок у кожного сонечка. Розв’яжіть приклади:

     

    Погляньте на малюнок, що внизу. Порахуйте цяточки у кожного сонечка та з’єднайте лініями ті сонечка, сума цяточок яких дорівнює 10. Запишіть це у вигляді прикладів.

     

    А зараз давайте розв’яжемо декілька задачок і побачимо, наскільки ви уважні:

     

     

    Домашнє завдання:

    1. На 9 листочках сиділо по 3 сонечка. Скільки всього жучків було на листочках?

    2. Одне сонечко на своєму вбранні має 5 крапочок, а інше – аж 15. У скільки разів у другого сонечка більше крапочок, ніж у першого?

    3. «Божих корівок» з червоним забарвленням було 36, а з жовтим в 4 рази менше. Скільки жовтих сонечок?

    4. У одного сонечка на спинці 6 крапочок, а в іншого на 8 крапочок більше. Скільки крапочок у другого сонечка?

    Трудове навчання

    Дивіться, яке симпатичне сонечко поселилося на цьому листочку.

     

    Цього яскравого жучка можна виліпити з пластиліну. Давайте спробуємо разом.

    Для виготовлення такого сонечка нам потрібно:

    • пластилін червоного, зеленого, білого, жовтого і чорного кольорів

    • тонкий дріт

    • бісер чорного кольору

    • зубочистка

    • дощечка для ліплення

    Спочатку підготуємо пластилін потрібного кольору і добре розімнемо його:

     

    Далі берем пластилін зеленого кольору і ліпимо з нього листочок. За допомогою зубочистки на листочку малюємо прожилки:

     

    Тепер будемо ліпити сонечко. Для цього нам потрібно взяти пластилін червоного, білого і чорного кольору. З червоного ліпимо тулуб жучка, приплюснувши його з боку голови. Далі з чорного і білого пластиліну скачуємо кульки. З чорного потрібно скачати одну велику кульку і сім маленьких, а з білого – три маленькі кульки. Ось так, як зображено на малюнку:

     

    Тепер до спинки жучка приєднуємо голову. Білі кульки потрібно розплющити і приєднати на місце, де повинні бути очі. А от зіниці можна зробити за допомогою бісеринок.

     

    Далі так само розплюсніть чорні кульки і прикрасьте ними спинку сонечка. А от з кульки білого кольору можна зробити відблиск. Тепер візьміть зубочистку і з її допомогою розділіть спинку сонечка на дві частини.

     

    З дротиків робимо лапки та вусики. Нам залишилося лише посадити сонечко на зелений листочок і прикрасити його квіточкою. Наш чудовий жучок готовий. Бачите, нічого складного.

    А цих «божих корівок» легко зробити з упаковки кіндер-сюрпризу.

     

    І прикрасити ними вазони з домашніми рослинами.

     

     

    Домашнє завдання:

    Зробіть з якого-небудь матеріалу сонечка та прикрасьте цими веселими жучками свій клас.

    А ще можна виготовити їстівні сонечка. Використовуючи звичайні продукти, легко зробити смачні та веселі страви.

    Вони можуть виглядати ось так:

     

    Чи так:

     

     

    Можна навіть прикрасити такою яскравою стравою святковий стіл.

     

    І навіть звичайний сніданок можна перетворити на веселе сонечко!

     

     

    Домашнє завдання:

    Спробуйте вдома приготувати свої страви у вигляді сонечка. Зробіть фото і покажіть однокласникам. Або принесіть ваші страви в клас і почастуйте друзів. Можете навіть організувати в класі конкурс на кращу страву-сонечко. Смачного!

    Підведення підсумків уроку-кейсу

    Найменування

    Зміст

    1

    Отримані результати та напрацьовані компетенції:

    •   Отримання практичних навичок та застосування отриманої інформації.
    •   Продовжити знайомити дітей зі світом комах. Розширити та уточнити знання про сонечка.
    •   Уміння швидко знайти необхідну інформацію за темою.
    •   Отримання конкретних знань з природи, математики, трудового навчання та інших розділів (наведені в розгортках).

    2

    Тривалість:

    90 хвилин (спарений урок)

    3

    Локація проведення кейс–уроку:

    Кейс-урок проходить в класі, можливе проведення в спеціалізованому кабінеті з предмету «Природознавства» або в парку чи на шкільному подвір’ї.

    4

    Змагальність:

    Як завдання можна використовувати завдання, запропоновані після розгорток.

    5

    Можливість проведення учнем-дублером:

    Можливо

    6

    Можливе домашнє завдання:

    1.      Яку корить приносить сонечко? Чи є у сонечка вороги?

    2.      А чи відомо вам, як ще називають цього жучка в інших країнах? Пошукайте інформацію  про це в Інтернеті. Поділіться своїми знаннями з однокласниками.

    3.      Розв’язання задач з математики.

    4.     Зробіть з якого-небудь матеріалу сонечко та прикрасьте цими веселими жучками свій клас.

    7

    Результати кейс-уроку можна доповнити такими знахідками учнів:

     

    8

    Які 3 сайти допомогли знайти найбільш значущу інформацію?

    http://case.edufuture.biz

    http://planeta107.zp.ua/index.php/2010-06-20-16-29-15/2012-01-09-19-20-40/1038-2012-05-13-15-13-41

    http://www.myshared.ru/slide/809274/

    9

    На допомогу учневі та коучу:

    http://case.edufuture.biz

    http://angelyatko.com.ua/library.php?page=4&id=59

    https://znanija.com/task/4449754

    10

    Де брати інформацію для кейсу:

    http://case.edufuture.biz

    https://uk.wikipedia.org/wiki/Гармонія_азійська

    http://www.liveinternet.ru/users/maknika/post204562961/

    http://festival.1september.ru/articles/511058/

    http://твір.укр/rozpovid-pro-komahu-sonechko-yaka-prokinulasya-pershoyu-navesni/

    11

    Теги:

    Сонечко, божа корівка, бедрик, небесна комашка, леді-жук, семикрапочна, лялечка, личинка, крапочки, жорскокрилі, надкрилки

     

    The End

    «Знання завжди повинні бути свіжими!»

    Категорія: Кейс-метод навчання | Додав: SvetlanaCh (31.05.2018)
    Переглядів: 1065 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [237]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [190]
    Методичні рекомендації [61]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [31]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [17]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7