ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 5
    Гостей: 5
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Як працює мозок?

    Як допомогти розвитку мозку підлітка

    Мозок підлітків надзвичайно вразливий. Молоді люди ризикують потрапити в наркотичну або алкогольну залежність, зануритись у депресію, до того ж схильні до пошуку пригод. Проте підлітковий вік є найкращим часом для розвитку довгострокових навичок стратегічного мислення, а також формування основ глибокого та вдумливого міркування, які будуть вдосконалюватись і розвиватися протягом усього дорослого життя.

    У підлітковому віці мозок зазнає великих змін – більше, ніж будь-коли, за винятком перших двох місяців життя.

    Найбільшим змінам піддається лобова частина головного мозку – центр управління. Ця ділянка мозку відповідає за міркування, планування, прийняття рішень, погляди, точки зору, поганий або вдалий вибір, за інші когнітивні функції високого рівня.

    Наявність труднощів, з якими підлітку необхідно справлятись, є необхідною умовою розвитку нейронних зв'язків лобової частини головного мозку і, відповідно, ключем до здібностей дитини, які допоможуть їй досягти успіху в подальшому житті.

    Протягом багатьох років батьки й учителі казали: «Чим більше ви знаєте, тим краще». Тому підлітків учать запам'ятовувати факти й переказувати прочитане, що призводить до зубріння та пригнічення творчих здібностей.

    Таке механічне використання здібностей мозку позбавляє молодих людей натхнення. Час життєво-важливого розвитку мозку підлітка, його надзвичайних надій та особливої чутливості вимагає від батьків і вчителів надзвичайної уваги. У цей період мозок схильний генерувати та впроваджувати найрізноманітніші ідеї й нововведення.

    Рушійною розумовою силою цього чутливого та вразливого періоду життя є прагнення до самостійності й незалежності.

    Щоб надихнути кращі та найяскравіші можливості мозку підлітка, сприяти розвитку нейронних зв'язків його лобової частки головного мозку, скористайтесь наведеними нижче порадами:

    • Навчіть підлітка розробляти безліч унікальних інтерпретацій фільмів, книг, творів мистецтва, політичних дискусій, проблем у школі або непростих ситуацій з однолітками.
    • Заохочуйте молодих людей виявляти й вирішувати повсякденні проблеми, обговорюйте, як їхній академічний досвід допомагає їм у цьому.
    • Замість багатослівного переказу різних подробиць просіть підлітка розповідати вам про головну ідею книги, фільму або його власного негативного досвіду.
    • Просіть підлітка інтерпретувати тексти улюблених пісень з позитивної й негативної точок зору, так само як і своїх власних віршів або іншої творчості.
    • Дивіться разом з вашим сином чи донькою улюблені ТВ-шоу й аналізуйте поведінку різних персонажів з різних сторін і точок зору.
    • Заохочуйте безліч різних відповідей на одне й те ж запитання замість пошуку єдино «правильної» відповіді.

    Мозок підлітка потребує того, щоб його надихали, давали його розвитку потрібний напрямок. Заохочення творчості й нових ідей для вирішення важких і багатогранних проблем як у школі, так і поза нею допоможе молодим людям більш упевнено дивитись у майбутнє.

    Ейнштейн якось сказав: «Уява важливіше, ніж знання. Знання обмежене. Уява обіймає весь світ».

    Помилка в тексті? Виділіть текст з помилкою і натисніть Ctrl+Enter

    Посилання за темою:

    Категорія: Як працює мозок? | Додав: SvetlanaCh (19.04.2018)
    Переглядів: 833 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [236]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [61]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [30]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7