Мозок підлітків надзвичайно вразливий. Молоді люди ризикують потрапити в наркотичну або алкогольну залежність, зануритись у депресію, до того ж схильні до пошуку пригод. Проте підлітковий вік є найкращим часом для розвитку довгострокових навичок стратегічного мислення, а також формування основ глибокого та вдумливого міркування, які будуть вдосконалюватись і розвиватися протягом усього дорослого життя.
У підлітковому віці мозок зазнає великих змін – більше, ніж будь-коли, за винятком перших двох місяців життя.
Найбільшим змінам піддається лобова частина головного мозку – центр управління. Ця ділянка мозку відповідає за міркування, планування, прийняття рішень, погляди, точки зору, поганий або вдалий вибір, за інші когнітивні функції високого рівня.
Наявність труднощів, з якими підлітку необхідно справлятись, є необхідною умовою розвитку нейронних зв'язків лобової частини головного мозку і, відповідно, ключем до здібностей дитини, які допоможуть їй досягти успіху в подальшому житті.
Протягом багатьох років батьки й учителі казали: «Чим більше ви знаєте, тим краще». Тому підлітків учать запам'ятовувати факти й переказувати прочитане, що призводить до зубріння та пригнічення творчих здібностей.
Таке механічне використання здібностей мозку позбавляє молодих людей натхнення. Час життєво-важливого розвитку мозку підлітка, його надзвичайних надій та особливої чутливості вимагає від батьків і вчителів надзвичайної уваги. У цей період мозок схильний генерувати та впроваджувати найрізноманітніші ідеї й нововведення.
Рушійною розумовою силою цього чутливого та вразливого періоду життя є прагнення до самостійності й незалежності.
Щоб надихнути кращі та найяскравіші можливості мозку підлітка, сприяти розвитку нейронних зв'язків його лобової частки головного мозку, скористайтесь наведеними нижче порадами:
- Навчіть підлітка розробляти безліч унікальних інтерпретацій фільмів, книг, творів мистецтва, політичних дискусій, проблем у школі або непростих ситуацій з однолітками.
- Заохочуйте молодих людей виявляти й вирішувати повсякденні проблеми, обговорюйте, як їхній академічний досвід допомагає їм у цьому.
- Замість багатослівного переказу різних подробиць просіть підлітка розповідати вам про головну ідею книги, фільму або його власного негативного досвіду.
- Просіть підлітка інтерпретувати тексти улюблених пісень з позитивної й негативної точок зору, так само як і своїх власних віршів або іншої творчості.
- Дивіться разом з вашим сином чи донькою улюблені ТВ-шоу й аналізуйте поведінку різних персонажів з різних сторін і точок зору.
- Заохочуйте безліч різних відповідей на одне й те ж запитання замість пошуку єдино «правильної» відповіді.
Мозок підлітка потребує того, щоб його надихали, давали його розвитку потрібний напрямок. Заохочення творчості й нових ідей для вирішення важких і багатогранних проблем як у школі, так і поза нею допоможе молодим людям більш упевнено дивитись у майбутнє.
Ейнштейн якось сказав: «Уява важливіше, ніж знання. Знання обмежене. Уява обіймає весь світ».
Помилка в тексті? Виділіть текст з помилкою і натисніть Ctrl+Enter
Посилання за темою:
|