ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 9
    Гостей: 9
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Інтегроване навчання

    Кращі методи та прийоми навчання дітей

    Сім основних стилів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей сприйняття інформації

    Кращі методи та прийоми навчання дітей

    Хоча багато людей вважають навчання дітей вдячною та результативною справою, для деяких батьків воно іноді перетворюється на суцільний стрес. Як найкраще вчити дітей? Чи варіюють методи та прийоми в залежності від тематики досліджуваного матеріалу й переваг дитини? І як їй допомогти засвоїти нові знання?

    Існує кілька методів і технік, які ви можете використовувати для навчання своїх дітей. Перед тим, як зробити свій вибір, з'ясуйте, який з них найбільш доречний безпосередньо для вашої дитини. Ви здивуєтесь, наскільки швидко вона буде вчитись, як тільки ви застосуєте ті методики, які максимально відповідатимуть її індивідуальному стилю навчання.

    Є сім основних стилів навчання:

    • Візуальний (просторовий, зоровий) стиль - люди, яким він найбільше підходить, найкраще вчаться за допомогою малюнків, зображень, уявних образів і просторового уявлення.
    • Аудіальний (той, що сприймається на слух, слуховий) стиль - ці люди вчаться найкраще за допомогою звуків і музики.
    • Вербальний (словесний, лінгвістичний) стиль - ці люди краще вчаться за допомогою слів, викладених в усній або письмовій формі.
    • Кінестетичний (тілесний, фізичний, за допомогою відчуттів) стиль - ці люди вчаться краще за допомогою власного досвіду та практики, спираючись в процесі пізнання на дотик та свої відчуття від безпосереднього контакту та взаємодії.
    • Логічний (математичний) стиль - для таких учнів найважливіше логіка, аргументація й міркування.
    • Міжособистісний (соціальний) стиль - такі учні найкраще засвоюють матеріал, перебуваючи в групі, тобто в процесі групової взаємодії.
    • Внутрішньоособистісний (усамітнений, відокремлений) стиль - ці люди вчаться найкраще наодинці, самостійно.

    ​Важливо відзначити, що багатьом дітям підходить змішаний стиль навчання. Як приклад, подумайте про себе. Як ви найкраще вчитеся: за допомогою лише одного чи декількох стилів навчання?

    Спробуйте використовувати методи та прийоми навчання, запропоновані в цій статті, - ті, які, на ваш погляд, найкраще відповідають стилю навчання вашої дитини.

    «Візуальні» учні

    Щоб допомогти візуальному учневі швидше схоплювати зміст нових понять, вчіть його за допомогою картин, зображень, схем, діаграм та кольорокодованої інформації. Наприклад, якщо ви вчите дитину зав'язувати своє взуття, дайте їй поетапну інструкцію, ілюструючи кожен крок. Використовуйте шнурки різних кольорів для більшої наочності. Якщо ви вивчаєте з нею тему шкільного предмета, наприклад, екосистему дощових лісів, запропонуйте дитині досліджувати цю тему за допомогою графіків, а свої відкриття зобразити у вигляді малюнків. «Візуальні» учні краще запам'ятовують інформацію, якщо вона класифікована відповідно до кольорів. Коли ви читаєте разом з дитиною й навчаєте її граматики, спробуйте надати певного кольору кожній частині мови. Завжди майте при собі кольорові ручки, олівці, маркери, наклейки та стікери.

    «Аудіальні» учні

    Діти, які краще сприймають інформацію на слух, потребують методики викладання, яка включає використання звуків. Учні цього типу домагаються успіху, якщо ви пояснюєте основні поняття уроку за допомогою розповіді або пісні. Ви також можете використовувати музику, щоб надати середовищу навчання певного настрою. Було б ідеально, якщо б такі діти складали іспити під звуки класичної музики... Якщо ви хочете, щоб вони відчули пожвавлення від вивчення нудного, на їхню думку, предмета (математики, граматики, історії, чого завгодно), ввімкніть на кілька хвилин ритмічну, веселу музику. Щоб викласти важливі уроки дітям молодшого віку, використовуйте усне оповідання та спів, наприклад, навчальні пісеньки для малюків тієї чи іншої тематики.

    «Вербальні» учні

    Вербальний стиль навчання зосереджений на використанні слів в усній і письмовій формі. Для цього типу учнів ефективні такі методи та прийоми навчання, як переписування фраз і слів, власні записи під час лекцій, читання вголос, прослуховування аудіозаписів та обговорення. Навчити таку дитину орфографії можна, наприклад, запропонувавши їй кілька разів написати слово на папері або дошці. Такі діти краще розуміють і вчать правила, якщо записати їх на плакаті, щоб вони могли їх постійно бачити, перечитувати та звірятись із ними. Якщо вашим дітям подобається писати, допоможіть їм придумати й записати детективну розповідь, якою вони будуть пишатись.

    «Кінестетичні» учні

    Учні, схильні до кінестетичного стилю навчання (за допомогою дотикових/тактильних відчуттів), навчаються, «роблячи» це. Такі діти повинні будувати, створювати, зображати й відчувати те, чому вони вчаться. Якщо ви навчаєте їх історії Стародавнього Риму, нехай вони побудують моделі стародавніх будівель та історичних місць. Якщо вони не дуже добре вміють моделювати архітектурні споруди, нехай зображують досліджуваний матеріал за допомогою скетчів, імпровізації та маленьких п'єс. Виїзні заняття, використання технологій і всіляких ігор також є ефективним методом навчання дітей, схильних до кінестетичного сприйняття інформації. Наприклад, якщо з геометрії ви вчите тему «Кути трикутників», проведіть заняття на баскетбольному майданчику. Два учні можуть демонструвати різні кути між ними й баскетбольним кільцем. Експерименти - це також ефективний метод навчання кінестетиків.

    «Логічні, математичні» учні

    Такі учні повинні знати вичерпну відповідь на складне для розуміння питання «чому?». Відповідь «тому що» або «це просто так відбувається» їх не задовольнить. Вони досягають чудових результатів, дотримуючись складних інструкцій, вказівок, використовуючи в процесі навчання сучасні технології та ігри. Діти, схильні до логічного стилю навчання, часто стають інженерами або математиками, оскільки обидві ці професійні галузі, як правило, побудовані на дотриманні логічних правил. Намагайтесь також у якості вивчення нового матеріалу використовувати навички вирішення проблем. Наприклад, нехай діти розроблять гіпотезу, яку можуть перевірити. Обговоріть позитивні або негативні результати й запитайте у них, чому все сталося саме так. Ви можете здивуватися тому, як вони сформулюють свої відповіді.

    «Міжособистісні, соціальні» учні

    Ці учні більше за всіх отримують користь від міжособистісного спілкування й краще вчаться в групі. Відповідний стиль навчання передбачає рольові ігри, групові проекти, волонтерську діяльність та дебати. Нехай діти займаються з іншими дітьми, заохочуйте їх дискусії та співпрацю. Ви також можете виявити, що такі діти можуть бути чудовими друзями за листуванням.

    «Внутрішньоособистісні, усамітнені» учні

    Такі діти потребують індивідуального навчання та самопідготовки. Коли вони знаходяться в групі, то можуть відчувати занепокоєння й замикатись у собі. Спробуйте вибудовувати їх навчання навколо того, чим вони зацікавлені, і використовуйте їх інтерес, як трамплін для пізнавання нового. Наприклад, якщо ваша дитина одержима літаками, ви можете використовувати це, щоб вивчати з нею гравітацію, погоду, фізику, мотивацію, культурні відмінності або навіть приготування їжі. Учні, які віддають перевагу навчанню на самоті, можуть з радістю використовувати для навчання пізнавальні передачі й читання книг. Згодом вони можуть досягти успіху в програмуванні та розробці ігор.

    Оцініть публікацію

    Рейтинг статті: 4.3 з 5 на основі 15 оцінок.

     

     

    Посилання за темою:

     

    Категорія: Інтегроване навчання | Додав: SvetlanaCh (25.07.2017)
    Переглядів: 301 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [237]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [190]
    Методичні рекомендації [61]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [31]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [21]
    Кабінет інформатики [17]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [47]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [296]
    Інструментальна цифрова дидактика [19]
    Хмарні технології в освіті [90]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [19]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [18]
    Змішане навчання [8]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [31]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [26]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [99]
    Інтегроване навчання [20]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [32]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7