Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Навчання та творчість
Всього матеріалів в каталозі: 9523 Показано матеріалів: 41-50 |
Сторінки: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 952 953 » |
десять запитань для учнів 3 класу про українських козаків:
1. **Хто такі козаки і чим вони займалися?**
Козаки – це вільні воїни України, які займалися військовою справою, захищали свої землі, а також виконували роль охоронців кордонів.
2. **Яка територія в Україні була найбільш населена козаками?**
Найбільшою козацькою територією була Запоріжжя, де розташовувалась Запорізька Січ.
3. **Як називалась основна козацька формація, що об'єднувала козаків?**
Основна козацька формація називалась Запорізька Січ. Це була військова та адміністративна організація козаків.
4. **Які були основні обов'язки козаків?**
Основними обов'язками козаків були охорона території, участь у війнах, підтримка порядку та захист слабших.
5. **Що таке Запорізька Січ?**
Запорізька Січ – це військовий табір, розташований на острові посеред річки Дніпро, де козаки жили, навчалися та організовували свої військові кампанії.
6. **Яку роль козаки відігравали в історії України?**
Козаки відігравали важливу роль у захисті України від чужоземних нападів, боролися за незалежність українського народу та сприяли формуванню української національної ідентичності.
7. **Які традиції та звичаї мали козаки?**
Козаки мали багато традицій, наприклад, святкування масляної, козацькі обряди, а також звичаї гостинності та братерства.
Козаки мали багатий культурний спадок, який включав численні традиції та звички. Ось кілька з них:
Воєнні обряди: Козаки проводили різні ритуали перед боями, що включали молебні за удачу та захист. Наприклад, на початку війни могли освячувати зброю.
Сімейні традиції: Одруження козака часто супроводжувалося пишними обрядами. Весільні обряди включали традиційні пісні та танці, а родинні зв'язки були дуже важливими.
Вільний спосіб життя: Козаки славилися своєю відданістю свободі. Вони часто збиралися на раду, де обговорювали важливі питання та приймали рішення
8. **Чи носили козаки особливий одяг? Яким він був?**
Так, козаки носили яскравий одяг, який складається з шароварів (широких штанів), вишиванок, шапок та кожухів, часто були прикрашені поясами та різноманітними аксесуарами.
9. **Яких воєнних противників зустрічали козаки на своєму шляху?**
Козаки зустрічали різних противників, зокрема татар, турків, поляків чи московитів. Вони часто брали участь у битвах за незалежність.
10. **Які відомі постаті з козацької історії ви знаєте?**
Відомими козацькими гетьманами є Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, які внесли великий вклад в історію козацтва та боротьбу за українську державність. |
Ось 10 завдань з інформатики для учнів 2-3 класу на тему українських козаків:
1. **Віртуальна екскурсія**: Створити презентацію про життя українських козаків, використовуючи малюнки, фото та текст. Презентацію можна зробити в PowerPoint або Google Slides.
2. **Картковий ансамбль**: Створіть набір карток з відомими козаками (Хмельницький, Сагайдачний) та їхніми досягненнями. Напишіть короткі факти про кожного козака на картках.
3. **QR-коди**: Створити QR-коди, які ведуть на сайти з інформацією про козаків. Учні повинні навести свої смартфони на код і прочитати інформацію.
4. **Козацька гра**: Порахувати, скільки козаків є на картинці. Завантажте малюнок із зображенням козаків, а учні повинні відзначити кожного з них.
5. **Онлайн-вікторина**: Створіть вікторину на платформі Kahoot! або Quizizz з питаннями про козаків (наприклад, “Який гетьман був відомий в битві під Пилявцями?”).
6. **Малюнок козацького герба**: Використавши програми для малювання (Paint або SketchBook), учні мають створити козацький герб і пояснити його значення.
7. **Козацька історія**: Написати коротку історію про козака, вигадуючи пригоди на основі історичних фактів. Завдання — скласти це в документі Word або Google Docs.
8. **Словниковий диктант**: Підготувати словник з термінами, що стосуються козацтва (січ, гетьман, чайка) і створити таблицю в Excel з їх значеннями.
9. **Віртуальна гра “Козацькі традиції”**: Знайти та описати різні традиції козаків (музика, танці, кухня). Створити віртуальний куточок традицій, використовуючи інструменти для створення веб-сайтів.
10. **Козацьке дерево**: Створити візуальну карту родоводу або родинного дерева відомих козаків, використовуючи програми для малювання або графічні редактори.
Ці завдання не лише допоможуть дітям ознайомитися з історією українських козаків, а й розвиватимуть їхні комп'ютерні навички.
|
«РІДНА МАТИ МОЯ ...»: ІСТОРІЯ ПІСНІ ...
Пісня «Рідна мати моя» — це сповідь-спогад ліричного героя, у якій матір дарує синові рушник, вишитий як символ життєвого шляху. Рушник пов’язано із життєвою долею ліричного героя і з образом його матері. Цей образ — символ чистоти й любові, матері-берегині, яка дала життя, формувала почуття, творила людину. Ліричний герой поезїі з великою теплотою згадує свою матір.
Далекого 1958 року композитор Платон Майборода працював над музикою до кінофільму «Літа молодії», де в епізоді герой картини частує свою подругу сніданком, дбайливо загорнутим матір’ю у вишиваний рушник. Режисер Олексій Мішурин запропонував уникнути звичайного побутового діалогу, а дати музично-узагальнений образ материнської любові, музичний символ материнського напутнього слова, яке світить юнакові на життєвому шляху. Ця ідея сподобалася композитору, а також його приятелю поетові Андрієві Малишку, який мав написати вірші.
На початку 1970-х поету-пісняру Андрію Демиденку пощастило брати інтерв’ю у Платона Майбороди. Він тоді був ще зовсім юним, прийшов до маестро, і їхня бесіда відбувалася у робочому кабінеті композитора. Трохи згодом зайшла до них мати Майбороди — Одарка Єлисеївна, занесла чай і сіла на стілець, щоб перепочити.
«Під час чаювання я запитую: «А тепер, Платоне Іларіоновичу, декілька слів, будь ласка, про пісню «Рідна мати моя». Кого першого запліднила ідея створення? Як довго ви зі своїм другом і побратимом поетом Андрієм Самійловичем Малишком її писали? Платон Іларіонович крутнув головою: «Та я вже стільки про неї наговорив…», — згадує А. ДЕМИДЕНКО. — Тут раптом озивається Одарка Єлисеївна: «Андрійчику, синку! Давай я тобі все розкажу, так як було. Бо й все проходило на моїх очах.
Ми з Малишком Андрюшою жили тоді ще в одній квартирі. Так от, заходжу до них, а вони щось там глубають, про щось буркотять, стиха лаються між собою… Я й кажу: «Що ви там пишете й пишете про одне й те саме… Ви б краще написали, скільки я ночей не доспала, скільки тебе, Платошо, і твого брата Жору проводжала в дорогу, скільки своїх очей я виплакала вам услід»… Вони зиркнули один на одного, потім глянули на мене, і відразу ж стали — мов їх підмінили. Й не зронивши жодного слова, зачинилися. І вже не виходили — ні опівдні, ні ввечері… Я ж переживаю… Під ранок прочиняю двері: а там диму — хоч сокиру вішай! А за роялем, бачу, сидять мої хлопці — голі по пояс, але щасливі, мов діти. Коло них порожніх пляшок — ну, ціла батарея… А загледіли мене — разом підбігли, взяли за руки й почали навперебій — мало не злякали: «Мамо, мамо, послухайте! Це про Вас!».
Платошка відкашлявся й почав першим: «Рідна мати моя, ти ночей не доспала… І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала»… Затим, як умів, співав Андрюша. Далі вдвох. Я ж слухала й слухала. А потім ми обнялися втрьох — і вже не стримували сліз. Отак це, синку, було»…
До речі, музичний художній фільм «Літа молодії» (Кіностудія ім. О. Довженка) став лідер прокату 1959 року — 36,7 млн глядачів! У ньому вперше прозвучала «Пісня про рушник», яку виконував чудовий співак з оксамитовим голосом Олександр Таранець.
Потім цей твір виконували різні вокалісти, зокрема, Дмитро Гнатюк, Квітка Цісик, Ярослав Євдокимов, Рашид Бейбутов, Бернард Ладиш, Ірина Сказіна, Дмитро Яремчук та інші.
|
Дидактичний збірник «Картки опорних знань» для 7-х класів НУШ
Дидактичний збірник «Картки опорних знань, 7 клас» розроблений обласними творчими групами вчителів-предметників під керівництвом координаторів НУШ Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Він містить картки опорних знань для надолуження освітніх втрат здобувачів освіти 7 класів НУШ з української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської та німецької мов, історії, математики, інформатики, мистецтва, фізики, хімії, географії, технологій, інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека, добробут».
Детальніше: https://ippo.dn.ua/.../osvitni-vtrati-dolaemo-ne-chekaemo... |
Три цікаві задачі для 9 класу в Excel
Задача 1: Розрахунок середнього балу
Умова: Створити таблицю оцінок учня за семестр. Використати формули для розрахунку середнього арифметичного балу за кожен предмет, середнього балу за семестр та визначення, чи учень допускається до наступного семестру (наприклад, при середньому балі вище 8).
Коментар:
- Ця задача дозволяє закріпити навички роботи з формулами, особливо зі функцією
AVERAGE для обчислення середнього значення.
- Для визначення допуску можна використати функцію
IF , яка повертає різні значення залежно від умови.
- Можна додати умовне форматування, щоб виділити оцінки нижче певного порогу.
Задача 2: Аналіз витрат на продукти
Умова: Створити таблицю з переліком продуктів, їхньою кількістю та ціною за одиницю. Використати формули для розрахунку загальної вартості кожного продукту та загальної суми витрат. Побудувати діаграму, яка відобразить структуру витрат.
Коментар:
- Ця задача розвиває навички роботи з даними, формулами для обчислень та побудови діаграм.
- Можна запропонувати учням додати до таблиці ще один стовпчик з категорією продуктів (наприклад, фрукти, овочі, молочні продукти) та побудувати кругову діаграму для візуалізації розподілу витрат за категоріями.
Задача 3: Моделювання фінансових інвестицій
Умова: Створити таблицю для моделювання зростання банківського депозиту з урахуванням відсоткової ставки та періоду інвестування. Використати формулу складних відсотків для розрахунку суми на рахунку в кінці кожного року. Побудувати графік, який відобразить зміну суми депозиту з часом.
Коментар:
- Ця задача дозволяє застосувати знання з математики (складні відсотки) та продемонструвати практичне застосування Excel для фінансових розрахунків.
- Можна ускладнити задачу, додавши можливість внесення додаткових вкладів або зняття коштів протягом інвестиційного періоду.
Додаткові поради:
- Запропонуйте учням самостійно вибрати дані для таблиць, щоб зробити завдання більш цікавим.
- Заохочуйте їх експериментувати з різними функціями та форматуванням.
- Обговоріть з учнями отримані результати та зробіть висновки.
Можливі розширення задач:
- Використання функцій
SUM , COUNT , MAX , MIN для виконання більш складних обчислень.
- Створення макросів для автоматизації рутинних дій.
- Зв'язування кількох таблиць між собою.
- Використання зовнішніх даних (наприклад, курси валют з інтернету).
Ці задачі допоможуть учням не тільки освоїти основні функції Excel, але й розвинути логічне мислення, аналітичні навички та вміння працювати з інформацією. |
Canva |
Переглядів: 9 |
Завантажень: 0 |
Додав: SvetlanaCh |
Дата: 13.11.2024
|
|
|
|