Джерело

Використання інструментів з штучним інтелектом(ІШІ) учнями - це вже реальність. ІШІ допомагають учням:
- знаходити правильну відповідь у тестових завдання;
- розв'язувати задачі, надаючи послідовні кроки розв'язування;
- писати твори/есе;
- створювати презентації та кортокі відео;
- знаходити алгоритми та приклади коду для розв'язування задач з програмування;
- аналізувати та описувати нескладний програмний код;
- створювати невеликі вебсторінки з досить складним наповненням.
Що не можуть робити ІШІ(принаймі сьогодні):
- писати в зошитах за учнів;
- усно відповідати за учнів;
- виконувати завдання на роботу в графічних редакторах;
- виконувати складне форматування текстових документів;
- створювати електронні таблиці з формулами, умовними форматуванням та зведеними таблицями;
- виконувати завдання у Скретчі та Blockly (і подібних середовищах);
- знаходити помилки та виправляти у досить складному коді;
- виконувати завдання, де потрібно думати головою і працювати руками.
Хаді Партові та Пет Йонгпрадіт з Code.org розуміють можливі ризики і переваги використання інструментів з ШІ в освіті, і на сьогодні головне - зробити цей процес керованим, щоб можливості для покращення навчання учнів переважали можливі ризики та небезпеки.
Опитування ЮНЕСКО показує, що на сьогодні менше 10% шкіл і університетів мають затверджені інституційні політики або офіційні вказівки щодо використання можливостей генеративного ШІ - відсутність таких вказівок збільшує ризики порушення конфіденційності, неоднакових дисциплінарних заходів і неефективного впровадження. Центр демократії та технологій інформує, що 81% батьків вважають поради щодо відповідального використання генеративного ШІ для шкільних завдань корисними. Також 72% учнів та студентів погоджуються, що такі вказівки були б корисними для них.
Розуміючи, що використання інструментів ШІ учнями є незворотнім процесом, маємо розробити і впровадити ефективні стратегії та методи, які мають покращити результати навчання учнів та підвищити ефективність викладання вчителями.
Головні ризики - втрата навичок критичного мислення, порушення правил академічної доброчесності та сакралізація і уособлення ШІ.
Джерело: https://www.weforum.org/stories/2024/01/ai-guidance-school-responsible-use-in-education/