Середовище програмування Python онлайн та додаток для телефону. Реєстрація в в сервісі, особливості роботи та встановлення додатку Pydroid3 до смартфону.
Відео доступне за посиланням: https://youtu.be/iv7LlF0uiio
Як можна застосовувати ШІ, а що вже буде порушенням правил академічної доброчесності? Як правильно оформити використання такого сучасного інструменту? Учні та вчителі самотужки намагаються із цим розібратися, але часом почуваються безпорадними. Тож ми попросили відповісти на актуальні питання директорку екосистеми освітніх проєктів Unique Hub та співзасновницю методичного центру Unique Method, розробницю навчальних програм і воркбуків Яніну Хіжінську.
Учням бракує конкретики
«Я вже не вчитель, я детектив: тільки й роблю, що перевіряю, чи не зробив завдання штучний інтелект замість дитини». Приблизно такі скарги педагогів нині не рідкість. До того ж вони схожі на різних континентах. Опитування ЮНЕСКО довело, що менш як 10% шкіл і університетів мають інституційні політики або офіційні вказівки щодо використання ШІ. При цьому було перевірено 450 закладів освіти з усіх материків. Брак таких вказівок означає підвищення ризику порушення конфіденційності, застосування неоднакових дисциплінарних стягнень і неефективного впровадження роботи з такими технологіями.
Інтерактивне навчання: онлайн-ігри про кібербезпеку
Влітку діти і підлітки більше часу проводять в Інтернеті. Вони шукають тут нових друзів, що може призводити до контактів з потенційно небезпечними людьми. Через зайнятість на роботі або інші обов'язки, батьки можуть мати менше можливостей контролювати онлайн-активність своїх дітей. Це створює ризик того, що підлітки можуть бути залучені в небезпечні ситуації без належного нагляду.
Тому в нагоді стане наступна підбірка - ці ігри націлені на те, щоб зробити процес навчання безпеки в Інтернеті цікавим та інтерактивним, допомагаючи підліткам засвоїти важливі навички через гру.
1. Interland - розроблена Google, ця гра є частиною програми "Be Internet Awesome". Вона складається з кількох міні-ігор, які навчають дітей основам інтернет-безпеки, включаючи захист особистих даних, розпізнавання фішингових атак та вміння критично оцінювати інформацію.
2. Медіаосвітню онлайн-гру "Пригоди Літератуса" створив Центр медіаіціатив (Вірменія), а українську версію — Академія української преси. Її головний герой — юний принц Літератус. Гра складається із 10 рівнів. Герой проходить 10 світів в пошуках своєї коханої Верітас, викраденої Маніпулісом. Йому доводиться оцінити достовірність і правдивість інформації, яка йому трапляється, перевірити та знайти правду. Допоможіть Літератусу пройти його шлях: читайте оповідання і знаходьте предмети. Наприкінці гри можна дізнатися, чи компетентний ти медіаспоживач?
✔ схему обговорення для батьків та вчителів (фактично анкету для дітей)
✔ вікторину Kahoot! для закріплення вивченого
✔ робочий аркуш — веселе й корисне домашнє завдання, яке можна робити всією сім’єю
6. Освітній серіал «Про кібербулінг» для підлітків, переглянувши який можна зрозуміти, як виглядає кібербулінг, які його причини та потенційні наслідки, та як припинити булінг в Інтернеті.
7. У 2021 році #stop_sexтинг представив першу в Україні та світі віртуальну реальність про безпеку дітей в інтернеті “(Не)дитячі онлайн-стосунки”. Завантажити ПК програму для проходження квесту віртуальної реальності можна за посиланням: https://stop-sexting.in.ua/adult/virtualna-realnist/
8. Spoofy – це чудовий інструмент, який в ігровій формі допоможе підвищити поінформованість школярів про безпеку і Інтернеті. «Spoofy розповідає дітям про загрози, які можна зустріти в інтернеті, вчить правилам поведінки в глобальній мережі, а також знайомить із багатьма іншими темами пов’язаними зі смарт-пристроями. Цікаво, повчально та безкоштовно! Ця гра – благодійний проєкт, у створенні якого взяли участь біженці з України.»
На сайті Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) опублікована стаття Даніеля Ендрюс-Брауна і Маркуса Комера «Навички критичного мислення». У ній наголошується, що оцінювання студентів являє собою вимірювання того, наскільки ефективним є навчання студентів, тобто процес визначення їхнього освітнього прогресу, ідентифікації «проблемних місць», де здобувачі освіти потребують додаткової допомоги, а також у більш широкому сенсі - визначення ефективності освітніх програм. У часи штучного інтелекту багато викладачів дуже розчаровані стандартними методиками оцінювання, оскільки вони не дають відповіді на ці запитання: майже неможливо відрізнити оригінальність думок людини від контенту, створеного ШІ. Звісно, інструменти штучного інтелекту дають людству значні переваги у деяких сферах діяльності, навіть можуть здійснювати опис, узагальнення та генерацію ідей, - вони не замінюють потребу у критичному мисленні людини. Потрібно зосередити увагу на оцінюванні здатності студентів знаходити, аналізувати та застосовувати ресурси для вирішення поставлених проблем із розумінням обмежень, які має модель ГШІ. Викладачі повинні навчати студентів, як відрізняти якісні ресурси від неякісних, фейкових, хибних. Йдеться про будь-які джерела інформації - дослідницькі статті, публікації у соціальних мережах, текст, згенерований штучним інтелектом. Необхідно змінити фокус оцінювання: викладачі, які зазвичай приділяли увагу стилю, логічності та змісту есе, вже відстали від реального життя задовго до приходу ChatGPT, бо такі інструменти, як Grammarly (випущений 15 років тому), зробили переворот у галузі написання текстів (автоматизували перевірку граматики, покращення стилістики тощо). ШІ став поширеним інструментом, тому викладачі університетів мають зосередитися на тому, що справді має значення: зміст, критичне мислення, здатність вирішення проблем.