Рефлексія в навчальному процесі – це що насправді? Яким чином використовувати?Що таке рефлексія і для чого?
Рефлексія (лат. reflexus – відображений та reflexio — «повертаюся назад») – метод самоаналізу знань і вчинків, їх значень та меж. Є й визначення, що педагогічна рефлексія — наслідок взаємодії вчителя з учнем, який полягає у зворотньому зв’язку від учня після засвоєння масиву поданої вчителем інформації. Ось так каже Вікіпедія.
Аналізуючи визначення ми маємо розуміти, для чого в нашому плані відображено цей етап. Це своєрідний моніторинг на уроці або ж занятті (а важливо використовувати рефлексію й з дошкільнятами), де педагог може і має побачити, чи кожна дитина винесла з уроку певні знання, результати, сподівання, а також вміння учнів оцінювати себе й роботу інших.
Розробляю наочність для проведення цього етапу уроку - різні варіанти проведення рефлексії (буде і для молодшого віку, і для старшого віку різний дизайн). Поступово буду викладати в групі. Сьогодні - №1.