Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Навчання та творчість
У категорії матеріалів: 38 Показано матеріалів: 1-10 |
Сторінки: 1 2 3 4 » |
Сортувати за:
Даті ·
Назві ·
Рейтингу ·
Коментарям ·
Завантаженням ·
Переглядам
ПЕРШІ ТЕЛЕСКОПИ ГАЛІЛЕЯ
Перші телескопи Галілея (1564-1642), які він сконструював на початку 17 століття (близько 1609 р.), ознаменували великий прогрес у спостережній астрономії. Ці телескопи були засновані на принципах існуючих нідерландських телескопів, які були розроблені виробниками окулярів у Нідерландах. Ці ранні телескопи, відомі як телескопи-рефрактори, використовували комбінацію лінз для збирання та фокусування світла, збільшуючи віддалені об’єкти.
Галілей ще більше вдосконалив їх дизайн. Конструкція телескопів Галілея зазвичай складалася з опуклої лінзи об’єктива (основна лінза) і увігнутого окуляра (вторинна лінза). Лінза об'єктива збирала світло від віддалених об'єктів і фокусувала його в точці фокуса, формуючи зображення. Потім лінза окуляра збільшила це зображення, щоб його міг побачити спостерігач. Телескопи Галілея мали відносно невелике збільшення порівняно з сучасними телескопами, але вони дозволили йому зробити новаторські спостереження.
За допомогою цих приладів він зробив низку важливих відкриттів.
1. Спостереження Місяця. Галілей спостерігав нерівну, гористу поверхню Місяця, кидаючи виклик переважаючій думці про його ідеальну гладкість. Він також помітив наявність кратерів та інших місячних особливостей.
2. Сонячні плями, які показали, що Сонце не є ідеальною кулею і що воно обертається навколо своєї осі.
3. Відкриття супутників Юпітера. Він спостерігав чотири найбільші супутники Юпітера, тепер відомі як супутники Галілея. Їхнє відкриття довело, що не всі небесні тіла обертаються навколо Землі, що поставило під сумнів геоцентричну модель Всесвіту.
4. Фази Венери. Галілей спостерігав фази Венери, які він інтерпретував як доказ геліоцентричної моделі Сонячної системи, запропонованої Коперником. Це спостереження свідчить про те, що Венера обертається навколо Сонця, а не навколо Землі.
5. Спостереження Сатурна. Галілей спостерігав за Сатурном і його кільцями, хоча він і не зміг розпізнати справжню природу кілець через обмеження роздільної здатності свого телескопа.
Телескопи Галілея зробили революцію в астрономії, надавши конкретні докази, які підтверджують геліоцентричну модель Сонячної системи Коперника. Його спостереження та відкриття зробили внесок у глибокі зміни в нашому розумінні космосу та заклали основу сучасної спостережної астрономії.
|
Музей астрономії імені Миколи Барабашова
EDUCATIONPAKHOMOVA.BLOGSPOT.COM Музей астрономії |
Це професійне свято тих, чия діяльність безпосередньо пов’язана з астрономією — однією з найстаріших наук на Землі, а також усіх, хто цікавиться таємницями зірок, планет, космосу.
Цього дня варто разом з малятами стати екіпажем справжнісінького космічного корабля та здійснити захопливу мандрівку в космічну далечінь — показати красу незвіданого, такого далекого і водночас близького, космосу, здійснити подорож до планет Сонячної системи та зірок.
Робота з дітьми впродовж дня
- “Космічна зарядка”.
- Бесіда‑мандрівка “Зоряна казка” (“Джміль”, № 6, 2015 та е‑додаток до нього) допоможе малятам подружитися із зірочками, почути їхні розмови та дізнатися про таємниці зоряного неба.
- Гра‑імпровізація “Що зірочки бачать, що зірочки чують”: діти уявляють себе зірочками, розповідають, що зорі бачать у космосі, якою видається їм згори наша Земля.
- Пригодницька гра‑дослідження “Чи є життя у космосі?” (публікація “Далекий близький космос” та е‑додаток до журналу “Джміль”, № 2, 2015): діти пригадують усе, що знають про планети Сонячної системи, уявляють їхні поверхні, висловлюють припущення щодо того, хто може жити у таких умовах.
- Естафета на прогулянці “Тренування для космонавтів”.
- Конструювання “Міжгалактичний корабель”: діти з уяви створюють космічний корабель для далеких мандрівок.
- Квест Сонячною системою (перша частина — “Джміль”, № 5, 2015, друга — “Джміль”, № 6, 2015).
- Малювання‑імпровізація “Таємничий космос”.
- Образотворчо-дослідницька діяльність “Казкова галактика”: діти придумують казкову галактику, малюють карту її зоряного неба з фантастичними сузір’ями, придумують для них назви (див. бесіду за сюжетною картиною на обкладинці “Зоряна казка” (“Джміль”, № 6, 2015)).
|
|
Категорії розділу |
---|
Ц І К А В Е. Астрономія
[261]
|
1. Предмет астрономії. Її розвиток і значення
[38]
Предмет астрономії. Її розвиток і значення в житті суспільства. Короткий огляд об'єктів дослідження в астрономії. Визначення астрономії як фундаментальної науки, яка вивчає об'єкти Всесвіту. Коротка історія астрономії. Значення астрономії у формуванні світогляду людини.
|
2. Небесна сфера. Рух світил на небесній сфері
[26]
2. Небесна сфера. Точки і лінії на ній. Сузір'я. Зоряні карти.
|
3. Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил
[54]
Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил. Кульмінації. Добовий рух Сонця. Вимірювання часу.
|
4. Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення
[67]
Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення. Календар
|
5. Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи
[36]
Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи: оптичні, радіотелескопи, телескопи з прийому виромінювання в інших діапазонах. Астрономічні обсерваторії.
|
6. Наша планетна система
[216]
Земля і Місяць як небесні тіла. Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс та його супутники. Планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон) та їх супутники.
|
7. Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити
[49]
Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити. Формування планетної системи.
|
8. Сонце - найближча зоря
[64]
Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Джерела його енергії. Будова Сонячної атмосфери. Прояви сонячної активності, її вплив на атмосферу Землі.
|
9. Зорі. Еволюція зір
[46]
Зорі - основні об'єкти Всесвіту. Основні характеристики зір: температура, світність, радіус, маса, їх взаємозв'язок. Подвійні зорі. Фізично змінні зорі. Внутрішня будова і джерела енергії зір. Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні дірки
|
10. Наша Галактика. Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті
[61]
Наша Галактика. Молочний шлях. Місце Сонця в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності. Підсистеми Галактики та її спіральна структура. Будова і еволюція Всесвіту. Світ галактик. Квазари. Проблеми космології. Походження і розвиток Всесвіту. Життя у Всесвіті. Що таке життя? Земля - колиска життя. Імовірність існування життя на інших планетах. Людина у Всесвіті. Антропний принцип. Проблема існування інших всесвітів
|
11. Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу.
[75]
Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу...
|
Тести
[4]
Найбільш ефективним способом визначення навчальних досягнень учнів є тест — система спеціальних завдань для виявлення факту за¬своєння певних видів навчальної діяльності.
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
[1]
|
|
|