ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 4
    Гостей: 4
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » АСТРОНОМІЯ » Ц І К А В Е. Астрономія

    Рассказываем, как появилась наука
    08.12.2018, 14:54

    Мы не представляем нашу жизнь без мобильных телефонов, интернета и электричества. Но технический прогресс невозможен без фундаментальной науки. Без нее мы бы даже не знали, что Земля круглая.

    Вместе с Издательством Яндекса рассказываем, как появилась наука — в новом мультике из проекта #КраткаяИсторияВсего:

    https://postnauka.ru/history-of-everything

    Далекий близький Космос

     

    Освітній проект для дошкільників і учнів початкових класів

    Частина 1

     

    Людина завжди прагне пізнати незвідане. Космос — такий близький і водночас далекий завжди вабив людей. Що там на зірках? Наскільки вони далеко? Які за розміром? Як впливають на наше життя? Чи видно із зірок Землю? Яка Земля з Космосу? Чи є край Всесвіту? І чи одні ми у безкрайньому Всесвіті? А якщо ще десь є життя, то чи можемо ми спілкуватися? Які вони жителі інших планет?

    Мабуть саме тому так багато науково-фантастичних творів присвячено саме відкриттю таємниць Космосу і так багато вчених та інженерів присвятили свої роботи саме пізнанню космічної далечини. 

    І не одразу люди зрозуміли: Космос не можна підкорити, його можна тільки намагатися якомога глибше пізнати, використовувати ці знання на благо всім людям Землі. Тож сьогодні темою нашої розмови стане — Космос, зірки, планети і …

     

     
    Розпочати подорож у незвідану далечінь можна з перегляду мультфільму «Таємниця третьої планети»(Союзмультфільм).
     
     
     
     
    Ознайомимося з планетами Сонячної системи ближче і вирішимо куди наступного разу може полетіти космічна експедиція.
    Здавалося б ми щовечора бачимо і зірки, і планети. А що ми знаємо про них? Ознайомимося з планетами і зірками Сонячної системи докладніше, адже саме до цієї системи належить і Земля. Джмелик з Книжечкою багато дізнались з енциклопедії і зараз вирішили розповісти друзям.
     
     
    У фільмі використано відео Землі космосу Космічного центру Джонсона НАСА: ми бачимо різні міста, і навіть північне сяяння.
     
     
     

    Планети

    Найближча до Землі зірка

     
    Сонце — найближча до Землі зірка. Воно є центром і єдиною зіркою Сонячної системи. Це найкрупніший об’єкт системи: якщо скласти масу всіх об’єктів Сонячної системи, то майже всю цю масу складатиме маса Сонця (99,8 %). Сонце таке величезне, що може вмістити 1 млн. таких планет як Земля. Якщо уявити Сонце такого ж розміру як звичайні двері, то Земля була б такого ж розміру як звичайна монетка. Саме тому, що Сонце таке величезне, ми його і бачимо не як точку, а як круг.
    Без енергії Сонця не було б життя на Землі. Воно зігріває нас своїм лагідним теплом, дає всім на Землі світло. Завдяки Сонцю ростуть дерева, трава, квіти, зігрівається вода в морях та океанах і там можуть жити риби і тварини… А ще люди навчились накопичувати і використовувати сонячну енергію: працюють сонячні електростанції, є будинки, електроенергія до яких надходить із сонячних батарей, є автомобілі із сонячними панелями (щоправда вони поки що їздять не дуже швидко)…
     
     
    Друзі у книжці знайшли схему Сонячної системи і почали уважно її вивчати. Нібито всі планети схожі одна на одну — їх малюють кругами та й виглядають у космосі вони також схожими на різнобарвні круги.
    Чим планети відрізняються одна від одної? Виявляється планети дуже різні — різного розміру, на різну відстань віддалені від Сонця, різного забарвлення…
    Різна відстань від Сонця означає, що Сонце по-різному зігріває і освітлює поверхню планет, тому на планеті або дуже холодно або дуже жарко або як на Землі добре всьому живому. До того ж і поверхня планет має також різну температуру — на одних планетах холодно, на інших дуже спекотно. Саме про це і говорить різне забарвлення планет: ми його й бачимо з фотографій з Космосу.
     

    Розповідь про кожну планету докладніше читайте у наступних публікаціях.

     

    Увага! Зібравши презентації електронних додатків до журналів “Джміль” № 4, 2014№ 1, 2, 2015 ви можете розгорнути цікавий освітній проект з дошкільнятами та учнями початкових класів “Далекий близький Космос”.

     
     
    Зробити проект яскравим та цікавим для дітей допоможуть електронні додатки до журналу:
    Проведення тренування перед космічною мандрівкою: розкажіть дітям, як народжується космічний корабель та здійснює політ у космос, як вдягаються космонавти, що вони відчувають під час мандрівки
    Спробуйте себе в ролі дослідників космічного простору, разом з дітьми станьте екіпажем справжнісінького космічного корабля і подорожуйте Сонячною системою
     
    Виберіть рослини для космічного корабля
     

    Успішного польоту!

     
    науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
    та Міністерства освіти і науки України,
    автор технології «Логіки світу»
    для дітей від 4 до 12 років
     
     

     
    Автор: Ірина Стеценко 
    Категорія: Ц І К А В Е. Астрономія | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 231 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Ц І К А В Е. Астрономія [261]
    1. Предмет астрономії. Її розвиток і значення [38]
    Предмет астрономії. Її розвиток і значення в житті суспільства. Короткий огляд об'єктів дослідження в астрономії. Визначення астрономії як фундаментальної науки, яка вивчає об'єкти Всесвіту. Коротка історія астрономії. Значення астрономії у формуванні світогляду людини.
    2. Небесна сфера. Рух світил на небесній сфері [26]
    2. Небесна сфера. Точки і лінії на ній. Сузір'я. Зоряні карти.
    3. Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил [54]
    Системи небесних координат. Екваторіальні координати. Добовий рух світил. Кульмінації. Добовий рух Сонця. Вимірювання часу.
    4. Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення [67]
    Видимий річний рух Сонця. Видимий рух Місяця. Видимий рух планет. Сонячні й місячні затемнення. Календар
    5. Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи [36]
    Методи та засоби астрономічних досліджень. Наземні й орбітальні телескопи: оптичні, радіотелескопи, телескопи з прийому виромінювання в інших діапазонах. Астрономічні обсерваторії.
    6. Наша планетна система [216]
    Земля і Місяць як небесні тіла. Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс та його супутники. Планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон) та їх супутники.
    7. Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити [49]
    Малі тіла Сонячної системи - астероїди, комети, метеорити. Формування планетної системи.
    8. Сонце - найближча зоря [64]
    Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Джерела його енергії. Будова Сонячної атмосфери. Прояви сонячної активності, її вплив на атмосферу Землі.
    9. Зорі. Еволюція зір [46]
    Зорі - основні об'єкти Всесвіту. Основні характеристики зір: температура, світність, радіус, маса, їх взаємозв'язок. Подвійні зорі. Фізично змінні зорі. Внутрішня будова і джерела енергії зір. Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні дірки
    10. Наша Галактика. Будова і еволюція Всесвіту. Життя у Всесвіті [61]
    Наша Галактика. Молочний шлях. Місце Сонця в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності. Підсистеми Галактики та її спіральна структура. Будова і еволюція Всесвіту. Світ галактик. Квазари. Проблеми космології. Походження і розвиток Всесвіту. Життя у Всесвіті. Що таке життя? Земля - колиска життя. Імовірність існування життя на інших планетах. Людина у Всесвіті. Антропний принцип. Проблема існування інших всесвітів
    11. Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу. [75]
    Найновіші відкриття в астрономії. Сучасна наукова астрономічна картина світу...
    Тести [4]
    Найбільш ефективним способом визначення навчальних досягнень учнів є тест — система спеціальних завдань для виявлення факту за¬своєння певних видів навчальної діяльності.
    Критерії оцінювання навчальних досягнень [1]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7