Григорій Громко ·
Щодо майбутньої програми курсу інформатики основної школи:
- об'єктна парадигма - все є об'єктами, які мають певні властивості, об'єкти можуть взаємодіяти один з одним, на об'єкти можна впливати, змінюючи їх властивості/поведінку, об'єктами є символи, повідомлення, величини, тексти, графічні образи, файли, елементи інтерфейсу, складові апаратного забезпечення, тощо. Об'єкти можуть взаємодіяти між собою, стан об'єкта може змінюватись - це подія;
- перехід від підготовки кваліфікованого користувача до розвитку креативної особистості;
- шість наскрізних ліній курсу - інформаційні процеси та системи, комп'ютерна графіка та дизайн, анімація та мультимедіа, опрацьовування текстових даних, опрацьовування табличних даних, алгоритми та програми. Деякі розділи/теми об'єднують різні наскрізні лінії;
- чотири рівні навчальної діяльності - репродуктивний, базовий, продуктивний та креативний;
- компетентність - вміння використовувати набуті знання та навички;
- програма матиме модульну структуру - базовий компонент та вибіркові модулі - це забезпечить як синхорнність викладання курсу (базовий компонент) та і варіативність (додавання вибіркових модулів). Така структура програми дає можливість реалізації допрофільної підготовки (поглибленого вивчення) при збільшенні кількості годин на вивчення предмету в навчальних планах шкіл;
- кількість годин та порядок вивчення розділів/тем програми обирає вчитель, переносити розділи/теми до наступного класу не можна;
- вивчення табличного процесора має міждисциплінарну інтеграцію з курсом алгебри (величини, змінні, функції, тощо);
- у 5-6 класах вивчається "блочне" програмування (Скретч, Блоклі, тощо), у 7-9 класах - програмування у Python, Processing(Java), C++ (за вибором), разом з тим немає жорсткої "прив'язки" до конкретних мов програмування, хоча вчитель має зважати на вік та розвиток абстрактного мислення дітей;
- практична діяльність учнів - на кожному уроці, практична робота для перевірки знань, умінь та навичок - по закінченню вивчення розділу або декількох тем;
- допускається "індивідуальна освітня траєкторія" для учнів, рівень розвитку навчальних компетентностей з інформатики є вищим з вимоги програми - вони можуть виконувати індивідуальні навчальні проєкти з їх послідуючою презентацією та захистом;
...
Пропонується "прив'язати" нову програму до чинної - вона не настільки погана і відразу зникає проблема з підручниками .
Дещо в мінімальних обсягах перенесеться між класами, деякі розділи отримують нове формулювання, дещ з'явиться і нове.
Нижче синім позначено те, що вже є на сьогодні програмі, червоном - перенесене або нове.
Грубим шрифтом - назви наскрізних ліній.
П.С. Тепер можете "кидати в мене тапками"
|