ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Інклюзія / Психологія / Педагогіка

    Навчальна програма (модифікова) з інформатика 7 клас. Календарно-тематичне планування уроків

    Навчальна програма (модифікова) з інформатика 7 клас. Календарно-тематичне планування уроків

    Пояснювальна записка

    Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

    Випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.

    Мета базової загальної середньої освіти досягається шляхом реалізації таких завдань інформатичної освіти:

    • визначати й формулювати у різноманітних життєвих ситуаціях задачі, для розв’язання яких можна залучити цифрові пристрої та інформаційні технології;
    • знаходити, подавати, перетворювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати дані, необхідні для розв’язання життєвих задач;
    • застосовувати алгоритмічний та системний підходи, створювати та аналізувати інформаційні моделі для ефективного розв’язання задач, що постають у житті, навчальній та професійній діяльності;
    • вільно, відповідально й безпечно використовувати сучасні інформаційні технології та цифрові пристрої, а також самостійно опановувати нові;
    • створювати інформаційні продукти, працюючи індивідуально або в команді;
    • критично оцінювати інформацію та її вплив на людину і суспільство, переваги та ризики використання ІТ для себе, суспільства й довкілля;
    • усвідомлювати етичні, суспільні, культурні та правові норми й дотримуватися їх під час роботи з інформацією та використання інформаційних технологій.

    В основу навчального курсу «Інформатика» для 5–9 класів покладено розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок. Предметні компетентності формуються завдяки виконанню перелічених вище завдань. Роль курсу інформатики у формуванні ключових компетентностей відображено в табл. 1.

     

    Таблиця 1. Ключові компетентності в курсі інформатики

     

     

     

    Ключові компетентності

     

    Компоненти

    1

    Спілкування державною
    (і рідною у разі відмінності) мовами

    Уміння:

    створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою;

    висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології.

    Ставлення:

    усвідомлення комунікаційної ролі ІТ;

    уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику;

    надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами

    2

    Спілкування іноземними мовами

    Уміння:

    використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами;

    використовувати програмні засоби для перекладу текстів та тлумачення іноземних слів;

    оперувати базовою міжнародною ІТ-термінологією.

    Ставлення:

    усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті;

    розуміння необхідності володіння іноземними мовами для онлайн-навчання й активного залучення до європейської та глобальної спільнот, усвідомлення своєї причетності до них

    3

    Математична компетентність

    Уміння:

    розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій.

    Ставлення:

    усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ

    4

    Основні компетентності у природничих науках і технологіях

    Уміння:

    застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;

    планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій;

    послуговуватися технологічними пристроями.

    Ставлення:

    усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики;

    усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

    5

    Інформаційно-
    цифрова компетентність

    Розкривається у змісті предмета

    6

    Уміння вчитися впродовж життя

    Уміння:

    організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;

    самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності.

    Ставлення:

    виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики;

    усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя;

    усвідомлення відповідальності за власне навчання

    7

    Ініціативність і підприємливість

    Розкривається через наскрізну змістову лінію

    8

    Соціальна та громадянська компетентності

    Розкривається через наскрізну змістову лінію

    9

    Обізнаність та самовираження у сфері культури

    Уміння:

    грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі;

    враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо).

     

    Ставлення:

    культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві;

    усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства

    10

    Екологічна грамотність і здорове життя

    Розкривається через наскрізну змістову лінію

    ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ

     

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Критерії оцінювання навчальних досягнень

     

     

     

    Початковий

    1

    Учень розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (ОТ)

    2

    Учень розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них.

    3

    Учень має фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального матеріалу) за відсутності сформованих умінь та навичок.

     

     

     

     

     

    Середній

    4

    Учень має початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; з допомогою вчителя може виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері.

    5

    Учень має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання інформації на комп’ютері.

    6

    Учень знайомий з основними поняттями навчального матеріалу; може самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з опрацювання інформації на комп’ютері.

     

     

     

     

     

     

     

    Достатній

    7

    Учень уміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; уміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою.

    8

    Учень уміє аналізувати навчальну інформацію, в цілому самостійно застосовувати її на практиці, контролювати власну діяльність; самостійно виправляє вказані вчителем помилки; самостійно визначає спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє використовувати інтерактивну довідкову систему.

    9

    Учень вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє узагальнювати і систематизувати навчальну інформацію; самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Високий

    10

    Знання, вміння і навички учня повністю відповідають вимогам державної програми. Учень володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткову інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей; судження його логічні й достатньо обґрунтовані; має певні навички керування операційною системою.

    11

    Учень володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела інформації і використовувати її відповідно до мети і завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; уміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі навички керування інформаційною системою.

    12

    Учень має стійкі системні знання та продуктивно їх використовує, стійкі навички керування інформаційною системою в нестандартних ситуаціях; уміє вільно використовувати нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування задач.

     

    Завдяки розвивальному компоненту курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак, толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей і мисленнєвих навичок не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь:

    • визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;
    • подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;
    • використовувати алгоритмічні структури;
    • застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;
    • добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі

    (на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);

    • визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;
    • класифікувати явища та об'єкти;
    • знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;
    • подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;
    • формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів (зазначені вміння є основою структурного мислення).

     

     Розділи курсу в 7 класі (індивідуальна форма)

    • Служби Інтернету
    • Алгоритми  та програми. Опрацювання табличних даних

     

    7 клас

    Служби Інтернету

    Учень/учениця

    Знаннєва складова

    Пояснює принципи функціонування служб електронної пошти та спільного доступу, поняття хмарних сервісів.

    Пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти.

    Пояснює основні принципи функціонування Інтернету речей, поняття кінцевого пристрою, проміжного мережевого пристрою, середовища передавання даних, датчика в пристрої, контролера

     

    Діяльнісна складова

    Створює поштову скриньку та використовує її.

    Створює і використовує списки розсилки.

    Уміє працювати в команді й організовувати спільну роботу в онлайн-середовищах.

    Використовує онлайнові перекладачі

     

    Ціннісна складова

    Усвідомлює переваги та недоліки електронної пошти як засобу спілкування.

    Дотримується принципів електронного етикету та безпечного користування електронною поштою.

    Усвідомлює цінність персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання та саморозвитку.

    Усвідомлює значення Інтернету речей у житті людини

    Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. Використання адресної книги та списків розсилки.

     

    Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу.

     

    Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів.

     

    Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. Хмарні сервіси.

     

    Онлайнові перекладачі.

     

    Інтернет речей

    Опрацювання табличних даних

    Учень/учениця

    Знаннєва складова

    Пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання.

    Знає принципи адресації клітинок і діапазонів.

    Називає основні типи даних та пояснює їхнє призначення.

    Називає і пояснює призначення основних об’єктів ЕТ.

    Пояснює поняття моделі

     

     

    Діяльнісна складова

    Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач.

    Аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами. Реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць.

    Використовує формули в електронних таблицях.

    Редагує  і форматує електронні таблиці.

    Застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних

     

    Ціннісна складова

    Розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці.

    Робить висновки на основі аналізу даних в електронних таблицях

    Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора.

     

    Об’єкти електронних таблиць — аркуш, клітинка, діапазон клітинок.

     

     

     

     

    Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів.

     

    Адресація. Формули.

     

    Редагування та форматування електронних таблиць.

     

     

     

     

     

    Алгоритми та програми

    Учень/учениця

    Знаннєва складова

         Пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання.

        Знає базові алгоритми роботи зі змінними: обмін значеннями, визначення найбільшого й найменшого з двох значень

     

    Діяльнісна складова

        Використовує різні алгоритмічні структури та змінні для  розв’язання навчальних і життєвих задач.

         Застосовує засоби програмування для побудови моделей

     

    Ціннісна складова

         Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних і життєвих задач

    Величини. Змінні. Вказівка присвоювання.

     

    Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень.

     

    Опис моделей у середовищі програмування

     

     

     

     

     

     

     

    Календарно-тематичне планування уроків

    Інформатики(індивідуальна форма навчання)

    для 7-А  класу

     

    № уро-ку

    Дата

    уроку

    Зміст уроку

    Примітки

    7-А

    Тема 1.Служби Інтернету. Опрацювання табличних даних

    1.  

     

     

    Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання та отримання повідомлень

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Пересилання файлів. Перенаправлення повідомлень. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Використання адресної книги та списків розсилки. Практична робота № 1 «Електронне листування. Вкладені файли»

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Онлайнові перекладачі

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Зберігання даних в Інтернеті та керування спільним доступом до них. Рівні та способи доступу до ресурсів

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Моделі. Типи моделей. Практична робота № 2 «Побудова інформаційних моделей у різних програмних середовищах»

     

    Тема 2. Алгоритми та програми. Опрацювання табличних даних

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Величини. Змінні. Вказівка присвоювання

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Створення лінійних алгоритмів зі змінними

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Практична робота № 6 «Складання лінійних проектів з величинами»

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Система координат у проєктах створення зображень

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Величини в алгоритмах з розгалуженням

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і алгоритмічної структури розгалуження

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Практична робота № 7 «Створення проектів з розгалуженням»

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД.  Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення.

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД.  Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів.

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8 «Проекти із циклами з лічильником з використанням величин» Редагування та форматування електронних таблиць.

     

    1.  

     

     

    Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9 «Проекти із циклами з передумовою з використанням величин»

    Тематичне оцінювання

     

               

     

     

    Категорія: Інклюзія / Психологія / Педагогіка | Додав: SvetlanaCh (26.12.2022)
    Переглядів: 91 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7