ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Хмарні технології в освіті

    Використання Google-сервісів у навчальному процесі

    Вийшов з друку навчальний посібник "Google-сервіси для вчителя. Перші кроки новачка

    Чому саме Google 

    • Простота у використанні
    • Обовязкова авторизація
    • Безкоштовність
    • Відкритість
    • Адаптація та сумісність (браузери)
    • Широта можливостей
    • Навчання (довідка)
    • Оригінальність, “власне обличчя, стиль”
    • Мовна політика (багатомовність)
    • Помірні та реальні технічні вимоги до ПК
    • Компактність та універсальність

    Історія створення 
    «Google - это игра со словом googol (гугол). Гугол - это 1 со
    ста нулями. Во вселенной не существует гугол чего-нибудь. Так создатели Google хотели дать понять, что цель компании -создать бесконечно огромную базу данных для поиска.»
    [бібліотека Гумер]
     
    •Google вигадали та створили два студенти Ларі Пейдж (Larry Page) та Сергій Брін (Sergey Brin). Вперше вони зустрілись у 1996 році та почали співпрацювати на пошуковому сервісі BackRub, який аналізував так звані «зворотні посилання». Чутка про нову технологію пошуку швидко поширилась в Інтернеті. Ларі та Сергій вирішили створити величезну пошукову систему, яку згодом назвали Google.
    •Компанія Google офіційно започаткована у 1998 році.

    Використання Google-сервісів у навчальному процесі.

    Перед сучасною освітою постає завдання формування конкурентоспроможної та успішної особистості в електронному інформаційному середовищі [2]. Стрімкий розвиток Інтернет технологій створює необхідне підґрунтя до появи нових навчальний сервісів.  Мережеві моделі навчання розвиваються стрімкими темпами саме завдяки  мережевим технологіям.

    Мережевим соціальним сервісам притаманна низка особливостей:

    1. Використання відкритих та вільно розповсюджуваних електронних ресурсів. В мережі Інтернет у вільному доступі можна знайти безліч матеріалів, які можуть бути використанні в навчальному процесі. Крім того, мережеві соціальні сервіси є безкоштовними, що дає користувачам вільно використовувати їх засоби та ресурси для обміну інформацією.
    2. Можливість самостійного створення та наповнення власної джерельної бази. Соціальні сервіси в значній мірі спростили процес створення матеріалів та публікації їх в мережі. Тепер кожен може не лише отримати доступ до колекцій користувачів, а  й сформувати власний мережевий контент.
    3. Спільне навчання. Мережа Інтернет відкриває можливості участі бажаючих у наукових конференціях професійного спрямування.
    4. Отримання нових знань, умінь та навичок. Досить часто середовище Інтернет додатків відкриває нові можливості для людей, які не мають спеціальних навичок. Нові форми діяльності пов’язані як з пошуком нової інформації в мережі, так і створенням та редагуванням власний об’єктів: текстів, фотографій, програм, аудіо та відео контенту.

    Дослідженню використання інформаційних технологій і освіті присвячені роботи: В. Ю. Бикова [1], М. І. Жалдака [4], Ю. В. Триуса [7]. Питання інформатизації освіти в цілому широко описуються в роботах Б.С. Гершунського [2], В. І. Гриценка [3], О. І. Іваницького [5] та ін.

    Серед соціальних сервісів особливу увагу слід віднести Google сервісам [6]. Використання даних сервісів у навчальному процесі надає наступні переваги:

    •  Щоб використовувати сервіси Google немає необхідності купувати операційну систему Windows. Щоб розпочати використання сервісів достатньо підключення до Інтернету, браузера та будь-якої вільно розповсюджуваної операційної системи або мобільного пристрою.
    • Доступ до матеріалів можна отримати як з школи, так і з дому.
    • Спільна робота зі студентами в режимі Online.
    • Можливість інтерактивної перевірки виконання роботи.
    • Стеження за ходом роботи без потреби відволікати від неї студента.

    Щоб розпочати роботу з сервізами слід зареєструвати викладача та студентів. Якщо навчальний заклад має власне доменне ім’я, корпорація Google уможливлює отримання адреси почтових скриньок на основі даного імені. Для полегшення реєстрації групи можна призначити одного (відповідального) студента і надати йому повноваження адміністратора. Журнал успішності студентів можна сформувати як окремий документ Google Docs надавши спільний доступ на читання. На кожний предмет створюється Google-група, на яку підписуються всі студенти. Кожному студенту також надається доступ до документа, де описуються можливості системи, адреси викладачів та ін. Навчальні матеріали готуються у форматі документів чи презентації та відкривається до них доступ групі студентів. Будь-який студент може в зручний для себе час повернутися до даного документа чи імпортувати його в звичайний документ Microsoft Office. Додаткові матеріали чи новини для  групи додаються у відповідну віртуальну групу. Дані про контрольні заходи заносяться в календар. Домашні завдання виконуються також в Google Docs. Викладач може перевіряти правильність виконання завдань, додаючи коментарі. Також студенти можуть виконувати завдання разом, в окремому документі. Контроль версій документів дозволяє переглядати хто з користувачів вносив в них зміни. Для додаткового пояснення матеріалу або для відповідей на запитання за допомогою сервісу Hangoust [8] викладач може спілкуватися в реальному часі зі студентами переглядаючи одночасно виконані завдання.

     

    Висновок.

    В даний час конкурентна спроможність спеціаліста визначається його вмінням ефективно використовувати сучасні технології. Сервіси Google надають не лише уміння працювати з веб-додатками, а можливість використання даних сервісів в подальшій професійній діяльності.

     

    Список використаних джерел

    1.     Биков В. Наукове забезпечення дистанційної професійної освіти: проблеми та напрями досліджень // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Україно-Польський журнал / За редакцією І. Зязюна, Н. Ничкало, Т. Левовицького, І. Вільш. – Київ; Ченстохова, 2000. – Випуск ІІ. – С. 93-115.

    1. Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы / Гершунский Б.С. – М. : Педагогика, 1987. – 264 с.
    2. Гриценко В. І. Суспільство в інформаційну епоху: реалії і перспективи розвитку В. І. Гриценко // Вісник НАН України. — 2005. — N 6. — С. 28-32.
    3. Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. – Київ: Дініт, 2004.
    4. Іваницький О. І. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутнього вчителя фізики до впровадження інноваційних технологій навчання в середній школі : автореф. дис. на здобуття наук ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.02 “Теорія та методика навчання фізики” / О. І. Іваницький. – Київ. – 2005. – 45с.
    5. Продукты Google [Електронний ресурс] // – Режим дост.: http://www.google.com.ua/intl/ru/about/products/ – Заголовок з екрана.
    6.   Триус Ю.В., Герасименко І.В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі // Теорія та методика електронного навчання: збірник наукових праць. Випуск ІІІ. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НметАУ, 2012. – С.299-308.
    7. Hangouts [Електронний ресурс] // – Режим дост.: http://www.google.ru/hangouts/ – Заголовок з екрана.
    Категорія: Хмарні технології в освіті | Додав: unisonnn (04.09.2016)
    Переглядів: 768 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7