ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності?

    Креативні способи інтеграції онлайн-сервісів в урок в початковій школі

    Інтерактивний прийом «Фішбоун» 

    https://vseosvita.ua/.../interaktyvnyi-pryiom-fishboun...

    Інтерактивний прийом «Фішбоун»

    VSEOSVITA.UA Інтерактивний прийом «Фішбоун» Навчіть школярів візуалізувати будь-яке проблемне питання та зн

    Метод зворотного навчання Teachback: зрозумій та поясни

     

    Кейс-технологія як сучасний бренд в освіті

    Кейс – це зібраний матеріал, який вчитель готує заздалегідь, у якому є опис ситуації з реального життя. Ці матеріали зазвичай мають чіткий зміст і певну мету. Зазвичай пов'язані із ситуацією, яка була у повсякденному житті. При цьому ця ситуація вже мала вирішення, але потребує ще дослідження.

    Кейс - це моделювання життєвої ситуації та її рішення, завдяки, якій дитина зможе показати свій рівень компетентностей і професіоналізму. Зазвичай кейси не мають єдиного рішення. Учасник завжди може придумати безліч варіантів рішення цієї ситуації.


     

    Що таке фасилітація і як вона може допомогти вчителю в класі

    Фасилітація (якщо перекласти) – це полегшення виконання завдання. Це спосіб допомогти групі мислити в найкращий спосіб. Але просто не означає легко.

    Ключове у фасилітації навчального процесу:

    • організація навчального простору;
    • залучення та сприяння розкриттю потенціалу учасників та групи загалом;
    • підтримка учасників у реалізації навчальних цілей (їх визначають для кожного заняття, і вони допомагають рухатися до загальної мети).

    Пітчинг - Останнім часом термін «пітчинг» (англ. pitch) став таким же популярним, як і термін «стартап». Пітчинг – це, по суті, бізнес-план, який усно представляється потенційним інвесторам бізнесу. Якщо коротко, то пітчингу – це важкий, але цікавий та вторчий процес. Власник стартапу повинен чітко пояснити бізнес-можливості інвесторам, щоб вони могли знайти найбільш прийнятне рішення. Ось 10 необхідних кроків для створення виграшного пітчингу для вашого бізнесу.

     

    1. Пишите питч последним, когда готов весь проект. Питч нужен, чтобы привлечь сопроизводителей. Питч — краткое изложение идеи вашего проекта, чтобы влюбить в него тех людей, которым вы его представляете. Эти группы людей могут быть очень разные. Питч — короткий текст, который вы произносите, встречаясь с кем-то. Это последнее, что вы пишете, готовя проект. Бывает, что в голове шикарные питчи, а когда напишешь проект фильма, они разлетаются в пух и прах.

    проєкт “Флікери носи – здоров’я бережи”. Флікери – це брелоки, які відбивають світло вночі, щоби було безпечно на дорозі.

     

     

     

    osvitaua.com | Clіck-навчання. Методика організації освітньої діяльності з дітьми нового покоління

    Сучасне покоління молоді дедалі більше виявляє пасивність на уроках, радше приділяє увагу не освітньому процесу, а гаджетам, адже в мережі життя цікавіше, динамічніше, яскравіше. Як учителям навчитися працювати з дітьми, які мають кліпову свідомість? Організація освітнього процесу має допомагати їм пристосуватися до сучасного життя та майбутнього, а не повертати їх у минуле. Методику «Сlick-навчання» спрямовано на розуміння потреб та особливостей нового покоління й осучаснення освітнього процесу відповідно до вимог інформаційного суспільства.

    Посібник стане в пригоді учителям-предметникам усіх ланок освітнього процесу, класним керівникам, директорам шкіл та їхнім заступникам, методистам РНМЦ, викладачам і студентам закладів вищої педагогічної освіти. 


    Як навчати покоління, яке не може зосередитись ВВС

     

    ІППО - Платформа Інститутів Післядипломної Педагогічної Освіти

    IPPO.COM.UA ІППО - Платформа Інститутів Післядипломної Педагогічної Освіти

     

    Пол А. Кіршнер — почесний професор педагогічної психології в Open University of the Netherlands, співавтор книжки «How learning happens». У своїй книжці він описав принципи ефективного оцінювання.

    У 1999 році 2 американских дослідники співпрацювали з багатьма школами над впровадженням принципів оцінювання Кіршнера в класі. Вони провели дослідження, а потім працювали над впровадженням його результатів у практику. Серед розроблених стратегій були:

    •Оцінка та зворотний зв'язок: передача роботи учням без оцінки, лише з коментарями. Ідея тут полягає в тому, щоб більше зосередитися на тому, як учням покращитися, а не на тому, наскільки вони помилилися.

    • Запитання: Замість того, щоб ставити запитання, які є фактичним пригадуванням про те, що є в голові учня, ми повинні дати більше часу для роздумів для глибшого розуміння.

    • Графік тестування: проходження тестів на другій третині навчального курсу, щоб дати учням час приділити увагу непорозумінням.

    • Оцінка колегами та самооцінка: дозволяємо студентам подивитися на критерії оцінювання, а потім використовувати ці критерії для оцінки своєї роботи та роботи своїх однолітків.

    На думку дослідників, результати були дуже яскравими. До кінця навчального року успішність учнів на тестах була значно вищою, ніж у тих, хто не використовував перелічені практики.
    Можливо, найрадикальнішим із цих методів є повернення окремих робіт без оцінок. Ось тут у школі має бути серйозна розмова про мету
    оцінки. 







    Інтеграція як базовий принцип навчання інформатики у початковій школі

    Під інтеграцією ми розуміємо процес зближення і зв'язку наук, стан зв'язаності окремих частин в одне ціле, а також процес, що веде до такого стану. Інтеграція - це засіб інтенсифікації уроку. При інтегрованому навчанні подібність ідей і принципів просліджується краще, ніж при навчанні різним дисциплінам окремо, тому що при цьому з'являється можливість застосування одержуваних зведень одночасно в різних областях – теоретичній та практичній.

    Головна мета інтеграції - створення в школяра цілісного представлення про навколишній світ, тобто формування світогляду.

    Саме проведення у початковій школі інтегрованих уроків інформатики з іншими навчальними предметами,  дають можливість учням краще засвоїти інформатику. Такі уроки знижують стомлюваність, створюють комфортні умови для дитини як особистості, підвищують успішність навчання.

    У Каланчацькій філії ОЗ «Каланчацький ЗПЗСО № 1» предмет інформатика у 3-К та 4-К викладає вчитель початкових класів Перехода Світлана Миколаївна. У 2016 році Світлана Миколаївна взяла участь у роботі спецкурсу «Методика викладання навчального курсу «Інформатика» в початковій школі» та отримала відповідний сертифікат Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» також у 2019 р. успішно пройшли навчання за проектом SchoоI Boost та отримала сертифікат «Технологічна грамотність для вчителів шкіл». Педагогічний стаж - 22 роки, предмет «Інформатика» викладає з 2017 року.

       Перехода С.М. практикує у своїй роботі проведення інтегрованих уроків, а саме:

    • інтегрований урок інформатики і природознавства у 4 класі по темі «Електронні карти. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками» (інформатика) та по темі «Які космічні «сусіди» та «гості» є у планети Земля. Куди веде Чумацький шлях?» (природознавство);
    • інтегрований урок інформатики та української мови. Тема «Електронна пошта. Культура листування» (інформатика) та «Вправляння у написанні листа» (українська мова);
    • інтегрований урок інформатики та літературного читання. Тема «Орієнтування у списку книг електронної бібліотеки. Пошук літератури за назвою, автором. Зміст твору»;
    • інтегрований урок інформатики та математики. Тема «Таблиці. Доповнення готових таблиць».

    У 2 класі (НУШ) предмет «Інформатика» є складовою інтегрованого курсу «Я досліджую світ», для якого навчальним планом встановлено тижневе навантаження 5 год  викладає основний вчитель Діденко О.В. Педагогічний стаж - 19 років. У 2018 році Олена Валеріївна також взяла участь у роботі спецкурсу «Методика викладання навчального курсу «Інформатика» в початковій школі» та отримала відповідний сертифікат Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти».

    Проблема міжпредметної інтеграції є одним із чинників змін в початковій освіті, що зумовило скорочення переліку предметів, орієнтацію на формування ключових та предметних компетентностей, цінностей, урахування потреб і можливостей учнів.

    Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники освітніх галузей в їх інтегрованому змісті. Типовою освітньою програмою інтегрованого курсу для другого класу визначено особистісний поступ молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство, світоглядних орієнтацій, формування інформатичної, технологічної й інших ключових компетентностей, необхідних для життя та продовження навчання, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв’язувати практичні задачі.

    Компетентнісний підхід — ключова ознака презентації змісту, процесу і результатів навчання в інтегрованому курсі. Це передбачає не лише достатній обсяг інформації про об’єкт пізнання, його якість, але й забезпечення дослідницької активності учнів у вияві причиново-наслідкових зв’язків; надання переваги знанням, які можна здобути самостійно, застосовувати набутий досвід у нових ситуаціях.

    Реалізуючи інформаційні проекти – розповіді в самій різноманітній формі – усній, письмовій, вокальної пісні, підготовці презентаційних матеріалів тощо, у школярів формують способи самоорганізації навчальної діяльності, вміння роботи з інформацією (пошук необхідної інформації в довідкових виданнях, в тому числі на електронних носіях, у мережі Internet), комунікативні та комунікаційні уміння та навички.

    Мета інформативної освітньої галузі у НУШ - формування інформаційно-комунікаційної (цифрової) компетентності та інших ключових  компетентностей учнів.

    У 2 класі інформативна освітня галузь викладається за підручником «Я досліджую світ» ІІ частина (Н.Морзе, О.Барна) особливості якого є органічне поєднання класичного підходу до освіти з новітніми ідеями НУШ. Підручник інтегрує інформативну та технологічну освітні галузі. Наприклад на уроці інформатики вчитель знайомить дітей з темою «Як ми отримуємо інформацію», а під час прогулянки осіннім парком учні збирають матеріал для своїх майбутніх поробок (дизайн і технології). На інформатиці знайомляться з комп’ютерною мишкою, на дизайні і технологіях виконують аплікацію з осінніх листочків «Мишка». Так інтегрується весь навчальний матеріал двох освітніх галузей.

    Активна робота  вчителів по розширенню і поглибленню інтеграції є одним з важливих шляхів комплексного розв’язання проблем навчання і виховання учнів, формування в них здібностей до творчих розумових операцій.

    Інтегровані уроки захоплюють  учителів новизною, можливістю включення в шкільний курс альтернативних ідей і нестандартних підходів.

    У сучасних умовах освіта не може залишатися осторонь  від стрімких процесів науково-технічного прогресу, посилення  інтегрованих функцій у розвитку науки, техніки, виробництва, політики. Наше суспільство знаходиться в постійному розвитку і через систему освіти висуває і реалізує всі нові вимоги до людини, а, отже, і до якості освіти.

    Саме вчителі  початкових класів допоможуть дитині побачити красу і цілісність навколишнього світу!

    Література

    1.Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред.

    Н. М. Бібік. — Київ : Літера ЛТД, 2018. — 160 с.

    ISBN 978-966-178-985-1

    2. (Нова) інформатика в Новій українській школі

    Оксана Пасічник

    вчителька інформатики ліцею «Сихівський» Львівської міської ради

    http://www.free-powerpoint-templates-design.com

              3.Гвоздецька Ю.В. Інтеграція уроків інформатики як засіб підвищення якості знань учнівОснови інтегрованого навчання [Методичний посібник] / Ю.В.Гвоздецька. – КЖЛ, 2011. – 36с.

    Категорія: Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? | Додав: SvetlanaCh (19.08.2020)
    Переглядів: 252 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7