ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 3
    Гостей: 3
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Інтегроване навчання

    Інтегрований урок інформатики та образотворчого мистецтва у 2 класі

    РЕДАКТОР  ·

    Ознайомлення з художнім прийомом в живописі «пуантилізмом» та з графічним редактором TuxPaint. Малювання рибки методом «пуантилізму» та в даному редакторі.

    • Автор: Адамчук Ірина Анатоліївна
    • Заклад: ЗОШ І-ІІІ ст. №3 м. Жмеринка, вчитель
    • Тема: Інтегрований урок інформатики та образотворчого мистецтва у 2 класі
    • Спрямування: 2 клас
    • МЕТА:
    • познайомити учнів із художнім прийомом в живописі «пуантилізмом» та з інтерфейсом графічного редактораTux Paint;
    • вчити створювати композиції у техніці «пуантилізм» та навчити користуватися інструментами та палітрою кольорів у графічному редакторі;
    • формувати навички культури роботи з різними художніми матеріалами, виконувати вправи на розвиток моторики руки, зорово-руливої координації, формувати інформаційну, самоосвітню, здоров`язберігаючу, комунікативну компетентності;
    • розвивати уяву, фантазію та образне мислення;
    • виховувати старанність та акуратність в роботі, естетичне сприйняття, почуття прекрасного.

    ОБЛАДНАННЯ:

    • мультимедійний комплекс;
    • презентація до уроку;
    • ілюстрації та відеоролики із зображенням різноманітних мешканців водойм;
    • комп`ютерна програма Tux Paint;
    • зразки поетапного виконання малюнку;
    • матеріали для малювання (аркуш паперу, фарби, ватні палочки,);
    • сигнальні картки;
    • роздатковий матеріал.

    Девіз уроку:

    Ми – художники митці,

    ми – таланти і творці!

    ХІД УРОКУ

    І. Організаційна частина

    Пролунав дзвінок,

    Починається урок.

    Будем працювати старанно

    Щоб почути у кінці,

    Що у другому класі

    Діти – просто молодці!

    Доброго ранку, доброго дня,

    Я вам бажаю здоров`я і добра

    Всі на уроці? Не сумуємо?

    У світ інформатики дружно крокуємо!

    Урок малювання у нас незвичайний

    Він дуже корисний і дуже повчальний.

    Інтегрована вправа «Очікування» (інтерв`ю з мікрофоном)

    • Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? (нових знань, захоплюючих вражень, цікавих новинок, гарної роботи, чогось нового, незвичних завдань)
    • Сьгодні на уроці ми будемо працювати під девізом:

    Ми – художники митці,

    ми – таланти і творці!

    ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Повідомлення теми і завдань уроку.

    1. Бесіда.

    Сьогодні у нас незвичайний урок. Він відбудеться у комп`ютерному класі. Ви вже вмієте малювати олівцями і пензлями на папері, крейдою на дошці, пальчиками на вологій поверхні. А сьгодні будемо малювати не так, як звичайно, познайомимося з дуже цікавим видом малювання – «пуантилізмом». А також навчимося створювати дивовижні малюнки за допомогою комп`ютера, спеціальної програми – графічного редактора Tux Paint. А які саме малюнки? В цьому нам допоможе дізнатися незвичайна подорож, в яку ми з вами вирушимо та спробуємо розгадати тему нашого уроку. (перегляд відеоролика)

    1. Інтерактивна вправа «Шифрограма»
    • Вам сподобалась подорож? Вона стане піказкою до розгадки нашої теми уроку. А тепер будьте уважні.

    Завдання ШИФРОГРАМА: Перед вами таблиця з зашифрованими словами, відгадку потрібно прочитати горизонтально через одну букву починаючи з виділеної.

    П М І Р Д І
    В Ь О Х Д Є
    Н Ю Е У Ц Ж
    А М Р Т С Ч
    Т Е В Ф О .
    • Так. Підводне царство.
    1. Асоціативний кущ. Підводне царство.
    • Що ви уявляєте, коли чуєте словосполучення – підводне царство?
    • Які картинки зявляються у вашій уяві?
    • Хто з вас був на морі?
    • Яких жителів моря ви знаєте, бачили?

    Сьогодні на уроці ми ще не раз будемо милуватися красою підводного царства, мандрувати морськими глибинами і знайомитись з мешканцями моря.

    Морська вода чиста і прозора, навколо так багато риб – малих і великих, таких різних за формою, величиною і забарвленням. У глибинах океанів і морів живе неймовірно багато мешканців: риб, крабів, восьминогів, морських зірок, молюсків. Великі і маленькі, сміливі і боязкі, яскраві і непомітні… Такі схожі і водночас різні. А ось кого ми будемо малювати із мешканців моря, спробуйте відгадати.

    1. Творча вправа «Відгадай»
    • Послухайте загадку і спробуйте її відгадати.

    Очі має, та не моргає,

    Ніг не має, та не наздожинеш.

    У воді вона живе

    Не має дзьоба, а клює.     (Рибка)

    Так, звичайно ж, рибка. Отже тема нашого уроку «Малювання рибки».

    ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

    1. Бесіда «Що таке пуантилізм»

    Малювати ми будемо за допомогою техніки «Малювання крапками» (пуантилізм) – це цікавий і незвичайний напрям в живописі. Походить від французького слова «пуанти» – пуанти взуття балерини, які залишають крапки.

    Винахідниками цього виду живопису були французькі художники. Подивіться, які красиві малюнки, виконані в цьому жанрі.

    1. Матеріали для роботи

    Для роботи вам будуть потрібні наступні матеріали:

    • аркуш паперу А – 4;
    • простий олівць;
    • кольорові фарби;
    • склянка з водою;
    • замість пензля нам необхідні ватні палички.

    Сьогодні ми намалюємо рибку, яку розфарбуємо крапками.

    1. Пояснення учням поетапності малювання рибки

    Зараз я вам продемонструю поетапність малювання рибки:

    • потрібно провести пунктирну лінію, завдовжки вашої майбутньої рибки;
    • малюємо криву лінію у вигляді дуги зверху від пунктиру;
    • далі малюємо криву лінію у вигляді дуги знизу від пунктиру;
    • домальовуємо декілька заокруглених ліній, для того, щоб вийшов у нас хвостик;
    • виділяємо дугою частину голови;
    • витираємо допоміжні лінії (пунктир);
    • Домальовуємо роти, плавники, око;
    • Розфарбовуємо нашу рибку крапками.
    1. Пояснення учням поетапності роботи в графічному редакторі Tux Paint

    Програма Tux Paint – графічний редактор, який призначений для створення та роботи з малюнками. Англійське слово Paintозначає малювати, аTux – цеім`я маленького пінгвінчика, персонаж що супроводжуватиме нас при роботі з цією програмою і який разом із нами буде вчитися малювати.

    Ось значок цього графічного редактора, він є на робочому столі комп`ютера і якщо підвести вказівник миші і клацнути двічі лівою кнопкою, то почне працювати програма Tux Paint.

    Перед вами вікно цієї програми. Біле поле схоже на аркуш паперу, на якому ви і будете створювати малюнки. Тут у нас розміщено панель інструментів, за допомогою яких ми будемо малювати. Для цього ми підводимо вказівник миші і клацанням лівою кнопкою миші обираємо потрібний інструмент. На нижній частині екрану є палітра кольорів. За допомогою цієї програми можна створювати дивовижні малюнки, деякі з них я пропоную вашій увазі.

    Сподобались вам малюнки? Тож і ми спробуємо попрацювати в даному редакторі під час практичного завдання.

    1. Фізкультхвилинка «Танок рибок»

    А зараз настала хвилинка – відпочинку, підведіться та повторюйте за нами.

    V. Практична робота

    1. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи за комп`ютером. Гра «Можна – не можна» (сигнальні картки)

    Перед роботою ми пригадаємо правила техніки безпеки: на екрані з`являтимуться картинки, якщо на вашу думку правильно – зелена картка, відповідно не правильно – червона картка, так і перевіримо хто як поводиться за комп`ютером.

    1. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи
    • Коли ми працюємо з фарбами, то користуємось ними обережно;
    • палочки не струшувати на парту, на підлогу, на товариша;
    • не крутитися, щоб не заважати іншим;
    • не передавати робочі інструменти іншим.
    • Робоче місце повинно бути чисти та охайним.
    1. Самостійна робота учнів

    Зараз ви приступите до самостійної роботи, а розділитись на дві групи нам допоможе скринька з скарбами із дна моря, діставайте свій скарб (ракушки – за комп`ютером, перлини за робочою поверхнею) прошу за ваші робочі місця:

    • 1 група малює рибку за допомогою графічного редактора Tux Paint.
    • 2 група створює малюнок за допомогою техніки «пуантилізм»

    (під час роботи включено музичний супровід)

    1. Індивідуальна допомога учням
    2. Релаксація
    3. Самостійна робота учнів

    Групи змінють вид діяльності.

    1. Індивідуальна допомога учням

    VI. Підсумок уроку

    1. Демонстрація дитячих малюнків

    Ви чудово попрацювали, ми можемо прикрасити наше підводне царство вашими чудовими рибками і милуватись ними довго – довго.

    1. Рефлексія
    • Пригадайте, що означає слово Tux виберіть правильну відповідь: а) ім`я кішки б) ім`я пінгвіна в) ім`я курчати
    • Для чого призначена програма Tux Paint?
    • Будемо продовжувати працювати в цій програмі?
    • Чи справдились ваші очікування від уроку?
    • Що означає слово «пуантилізм»?
    • Що з сьогоднішнього уроку ви дізнались, навчились?
    1. Перегляд мультфільму «Акваріум»

    Подарунок за роботу – наклейка «Золота рибка»

    Ось закінчено урок,

    Пролунає для нас дзвінок!

    Працювали добре, друзі!

    Відпочиньте по заслузі!

    1. Прибирання робочих місць.

    До побачення

    Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №18-285 від 29.01.2018рокуВідповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу.

    Категорія: Інтегроване навчання | Додав: SvetlanaCh (29.01.2018)
    Переглядів: 288 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7