ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти

    Освітній тренд: використання інтернет-мемів на уроках

    Ідеї для створення дотепних навчальних мемів на будь-якому уроці, а також добірка зручних онлайн-інструментів для їх монтажу.

    Як би не намагались вчителі бути серйозними під час уроків, але всі люблять дотепний гумор. Погодьтесь, і вечорами не всі читають виключно «розумні» книги, а дійсно творчі вчителі черпають ідеї для впровадження на уроках з найрізноманітніших джерел!

    Команда освітнього проекту «На Урок» постійно шукає і знаходить ідеї та навчальні прийоми, які можуть стати ефективним і креативним доповненням до уроку кожного сучасного педагога! Інколи, це переосмислення загальновідомих ігрових форм, а інколи – запозичення трендів з бізнесу чи культури, які можуть стати ефективними формами навчального процесу.

    Отож, сьогодні ми поговоримо про сучасний тренд із поп-культури. Він широко використовується для комунікації у соцмережах, але може стати і відмінним інструментом для побудови яскравого уроку. Це інтернет-мем!

    Що таке інтернет-мем

    Мем, або інтернет-мем, – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті. Найпопулярнішими є інтернет-меми у форматі зображення із влучним жартівливим текстовим поясненням.

    Жартівливі зображення останніми роками набули надзвичайного поширення. Хоча сам термін і концепція мема були запропоновані ще у 1976 році професором оксфордського університету біологом Річардом Докінзом.

    Докінз популяризував ідею того, що подібно тому, як біологічна інформація складається з найменших одиниць – генів, так і вся культурна інформація складається з мемів. Причому термін meme походить не від англійського memory(пам'ять), а від терміну «меметика» (теорія еволюції культури).

    Функції та значення мемів:

    • репрезентативна: відтворення побаченого, прочитаного чи почутого з відповідним акцентом на певній інформації;
    • комунікативна: реакція на ситуацію, яка породжує дискусію, а також створення особливого мовного простору, зрозумілого певній групі;
    • креативна: відтворення подій дійсності у творчому форматі з використанням сучасних онлайн-інструментів.

     

    За якими принципами створюється мем

    • Інформаційна складова. В основі мему може бути певна фраза, спірне питання, формула, афоризм тощо. Мем – це лаконічна змістовна фраза, яка має гумористичний відтінок, зрозумілий та близький для певної групи людей.
    • Емоційна складова. Сенс мему – гумор, емоційна близькість поєднання зображення та текстової складової для репрезентативної групи учнів (наприклад, певний клас чи паралель).
    • Парадокс, новий сенс загальновідомого. Використовуйте гру слів, оксюморони, метафори чи переносне значення слів, тобто ситуації, коли певне словосполучення набуває нового нетипового значення.

    Ідеї завдань з використанням мемів

    Візуалізація широко використовується для подачі навчального матеріалу. Раніше ми вже писали про такі прийоми, як скрайбінгхмари слівінтелект-картибуктрейлерихронолайнери тощо. Інтернет-меми також набувають поширення не тільки як інструмент для спілкування у мережі, але й у освітній сфері.

    Меми можна залучати на уроках з будь-якого предмету:

    • Створіть власноруч, наприклад, лінгвістичний мем, в якому класична література чи правила мовлення будуть подані у дещо незвичному осучасненому форматі.

    • Надайте учням певну світлину та запропонуйте дібрати заголовок за темою вивчення таким чином, щоб утворився мем. Це дозволить школярам використати креативний підхід до опанування навчального матеріалу.
    • Запропонуйте учням добірки підписів та набір світлин та попросіть створити меми, скомпонувавши заготовки та надавши аргументацію власного бачення.

    • Запропонуйте створити мем з використанням певного стійкого словосполучення чи нового слова. Такий вид роботи якнайкраще підійде для уроків з мови. Для інших навчальних дисциплін можна взяти за основу певний термін.

    Онлайн-ресурси для створення власних мемів

    Для створення мемів можна скористатися спеціальними онлайн-інструментами. Ми дібрали кілька найбільш простих та зручних ресурсів.

    1. Risovach

    Risovach – безкоштовний та простий у користуванні російськомовний онлайн-генератор мемів.

    Переваги:

    • інтуїтивно зрозумілий інтерфейс програми;
    • швидкість виконання – генерація мему у 3 кроки (вибір зображення, додавання фрази-мему, скачування готового матеріалу);
    • наявність бібліотеки шаблонів найбільш популярних зображень;
    • можливість завантажити власне зображення.

    2. Meme generator

    Meme generator – безкоштовна програма для створення мемів, яку можна використовувати через браузер компьютеру чи, завантаживши застосунок на смартфон.

    Переваги:

    • більше 900 шаблонів старих та нових мемів;
    • вибірки популярних мемів за певний період;
    • можливість завантажити власне зображення із визначенням меж текстового поля;
    • наявність теки «Вибране», куди можна додавати вподобані зображення;
    • можливість поділитись власним мемом у соціальних мережах;
    • пошук популярних мемів, створених іншими користувачами, за певним тегом.

    3. Meme arsenal

    Meme arsenal – безкоштовний онлайн-генератор мемів і коміксів.

    Переваги:

    • можливість створювання мему не лише на єдиному зображенні, але і генерації коміксу;
    • зручний пошук шаблонних зображень (за ключовим словом, тегом, серед популярних чи нових, зі світлин, малюнків чи коміксів);
    • налаштування розміру букв, центрування та положення тексту у завантаженому і шаблонному файлі при створенні мему.

    Запропонуйте своїм учням створювати тематичні меми під час уроку! Такий формат навчання може стати цікавим доповненням освітнього процесу: він сприяє розвитку спостережливості, креативному переосмисленню будь-якої інформації, розвиває почуття гумору та навчає школярів лаконічно робити акценти на ключових моментах. До того ж, створення мемів – це відмінний спосіб додати гумору під час уроків, а це, у свою чергу, позитивно впливає на побудову відносин з вашими учнями!

    Категорія: Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти | Додав: SvetlanaCh (02.06.2018)
    Переглядів: 934 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7