Сором’язливість – не помічник на кар’єрному шляху. Це на власному досвіді довела менеджер Софія Веластегі, встигнувши попрацювати у IT-гігантів Apple і Google.
У грудні вона обійняла посаду генерального менеджера підрозділу з розроблення продуктів на базі штучного інтелекту в корпорації Microsoft. Усе це їй вдалося досягти, подолавши страх перед публічними виступами.
На початку кар’єрного шляху Веластегі працювала в американській компанії Applied Materials, що займається виробництвом програмного забезпечення. Начальник запропонував їй презентувати звіт про роботу команди. Серед слухачів мав бути присутнім віце-президент компанії, що нажахало екс-співробітницю.
«Публічні виступи були для мене справжньою фобією», – згадує Софія.
Однак менеджер не відступила і презентувала звіт, усвідомивши просту істину: «Без практики досконалості не досягнеш». Цей принцип вплинув на її подальший кар’єрний шлях.
Менеджер вступила в Toastmasters – некомерційну організацію, що допомагає розвивати навички публічного виступу. На практичних заняттях Софія почала вільніше спілкуватися з незнайомими людьми і зрештою істотно розширила свою мережу бізнес-контактів, звідки і отримала пропозиції про роботу в Apple і Google.
«Щоб стати кращим, необхідно багато практикуватися і йти на ризик», – упевнена Веластегі
Генеральний менеджер Microsoft дотримується правил, які допомогли позбутися зайвої сором’язливості й досягти успіху на кар’єрному шляху. Ось вони:
1
Заздалегідь вибирати майбутніх співрозмовників, щоб подолати страх спілкування з незнайомими людьми. Наприклад, переглянути список учасників і спікерів заходу. Софія зазвичай вибирає п’ять осіб.
2
Наперед обмірковувати тему для початку розмови. Наприклад, знайти інформацію у профілях в LinkedIn або на інших ресурсах.
3
Пропонувати спілкування заздалегідь. Надіслати повідомлення в тому самому LinkedIn.
4
Запам’ятатися співрозмовнику, щоб у нього виникло бажання зустрітися знову.
5
Підтримувати спілкування з контактами мережі. Достатньо 4-5 разів на місяць або раз на тиждень.
6
Розглядати мережу як ще один робочий проект. «Мережа бізнес-контактів не менш важлива, ніж мої робочі проекти», – наголошує Веластегі.
7
Розширювати мережу контактів усередині й за межами робочої компанії.
8
Створювати рівні умови для учасників мережі.
9
Відвідувати щонайменше два заходи на місяць для пошуку нових контактів.
10
Урізноманітнити свою мережу людьми з різними фахами і кругозором.
Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення