ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Проектний метод навчання

    Початковий етап підготовки навчального проекту «Права та обов’язки учнів». Обґрунтування проекту.

    Тема уроку. Повторення вивченого за минулі роки. Початковий етап підготовки навчального проекту «Права та обов’язки учнів». Обґрунтування проекту.

    Мета. Повторити вивчене (Графічний редактор Peint). Формувати уявлення про Декларацію прав людини, Основний Закон нашої держави.

    Маємо такі завдання:

    • «Растрова графіка. Графічний редактор Pаint», програми для перегляду відео файлів, фотографій та малюнків.
    • Поговорити про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину.
    • Зобразити ці поняття в малюнках (використовуючи Графічний редактор Pаint та мережу Інтернет)
    • формувати в учнів уявлення про Декларацію прав людини, Основний Закон нашої держави;
    • з'ясувати обов'язки батьків і дітей;
    • виховувати шанобливе ставлення до батьків;
    • розвивати мовлення учнів.

    ХІД УРОКУ

    І. Актуалізація опорних знань

    Відповіді на питання:

    - Як завантажити графічний редактор PAINT?

    - Назвіть основні елементи вікна графічного редактора.

    - Назвіть призначення інструментів Панелі інструментів.

    -    Назвіть призначення Палітри кольорів.

    ІІ. Графічний редактор Paint входить до складу стандартних програм  Windows призначений для створення і обробки малюнків растрової графіки.
         В растровій графіці зображення складається з різнокольорових крапок (пікселів), які в сукупності і формують малюнок.

    Кожний растровий малюнок має певне число крапок по горизонталі і вертикалі. Ці два числа характеризують розмір малювання. Розмір малюнка в пікселях записують в вигляді: число пікселів по горизонталі Х, число пікселів (число рядків пікселів) по вертикалі.

    Крім розмірів, малюнок характеризується також  кольором кожного пікселя. Таким чином, для створення або збереження растрового малюнка необхідно вказати його розміри і колір кожного пікселя.

    Піксель сам собою не має розміру. Інформація про те, що малюнок має розміри 640х480, нічого не говорить про його істинні розміри. Малюнок набирає геометричних розмірів тільки в разі виведення його на екран дисплея або принтер. Ці розміри залежать від роздільної здатності пристрою, яка вимірюється числом пікселів, що виводяться на одиницю довжини або ширини екрана.

    Растрова графіка дозволяє одержати високу якість зображення, тому що ефективно представляє реальні образи. Недолік растрової графіки – великі розміри файлів, що зберігають растровий малюнок. Великий обсяг графічних растрових файлів потребує потужних комп’ютеров для їх обробки. В растровій графіці виникають труднощі зі зміною масштабу та редагуванням елементів малюнка.

    Графічний редактор Paint дозволяє створювати чорно-білі або кольорові малюнки та зберігати їх у вигляді файлів з розширенням BMP. За допомогою програми Paint також можна відправляти зображення електронною поштою, визначати малюнок як фон робочого стола, а також зберігати файли зображень у різних форматах. Графічний редактор Paint дозволяє зберігати малюнки у форматах .JPG і .GIF..

    Сфера застосування комп’ютерної графіки надзвичайно широка. Це поліграфія – видавництво газет, журналів, книг, календарів, упаковок для різноманітних товарів, марок тощо.

    Це зовнішня реклама, кінематографія, створення комп’ютерних ігор та навчальних програм.

    Для запуску редактора слід виконати команду
     Пуск/ Программы/ Стандартные /Графический редактор Paint.

    Після запуску на екрані з’являється вікно редактора, яке містить ряд типових для вікон середовища Windows елементів.

    А зараз поговоримо про Основний Закон нашої держави.

    — Прочитайте запис на дошці «Наш закон — наша сила».

    — Про який закон говориться?

    — Що таке закон? (Закон — це правило.)

    — Діти, а що було б, якби люди поводилися без правил? Відповіді дітей:

     

    • Водії заїжджали б машинами на тротуар!
    • Учні приходили б у школу, коли їм заманеться!
    • Літаки зіштовхувалися б у повітрі!
    • Футболісти проганяли б суддю з поля!

    — Діти, які ви знаєте правила?

    • Правила для учнів в школі.
    • Правила для пасажирів в транспорті.
    • Правила поведінки на воді.
    • Правила дорожнього руху.

    — Але є такі правила, що обов'язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов'язки кожного громадянина, його права. Це державні закони, які затверджує Верховна Рада України. Як називається Основний Закон нашої держави?

    — Він називається Конституцією. А «Конституція» — це іноземне слово, що означає «устрій». Конституція України була прийнята Верховною Радою 28 червня 1996 року.

    Давайте знайдемо в Інтернеті  правила, які мають громадяни України та зайдемо відповідні до їх змісту цікаві фото чи зображення.

    Стаття 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня світа є обов'язковою.

    Учитель, лікар чи геолог,

    Письменник, слюсар чи шахтар —

    Всі називають головною

    Одну професію — школяр!

    Бо всім відомо, що без школи,

    Без знань, що мусиш там набуть,

    Не станеш у житті ніколи

    Тим, ким з дитинства мрієш буть!

    А. Костецький

    Стаття 43. Кожен має право на працю.

    — Це означає, що у будь-якому випадку держава повинна зробити так, щоб люди могли працювати і заробляти на себе та на свою сім'ю. А якщо роботи за фахом немає, держава повинна навчити людину якої-небудь нової справи. А таких різних справ багато. Спробуйте здогадатись, про яку з них ітиметься.

    Учитель пропонує загадки про професії.

    Стаття 45. Кожен, хто працює, має право на відпочинок.

    — Це право забезпечується наданням днів щотижневого відпочинку, а також оплачуваної щорічної відпустки, установленням скороченого робочого дня

    Щодо окремих професій і виробництв, скороченої тривалості роботи у нічний час.

    Стаття 49. Кожен має право на охорону здо-ров'я, медичну допомогу та медичне страхування.

    — Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних

    Соціально-економічних, медико-санітарних й оздоровчо-профілактичних програм.

    Держава створює умови для ефективного й доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безкоштовно. Держава сприяє розвитку лікувальних закладів усіх форм власності.

    Стаття 66. Кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодо-вувати завдані ним збитки.

    — Природа — наш вірний друг, неоціненне багатство. Природа вимагає від

    Людини любові й поваги, турботи й бережливого ставлення. Людина, яка справді любить природу, не дозволить із цікавості руйнувати мурашник, вирізати на стовбурі дерева своє ім'я, залишати в лісі після себе палаюче вогнище, сміття.

    Вам у походи ходити

    Цвіту не вирви задаром,

    І мандрувать, любі діти,

    Гілки не втни для забави.

    Вмійте ж природу любити,

    Оберігайте ж повсюди

    Кожній стеблині радіти!

    Шлях і стежиночку в гаї —

    В полі, у лісі, над яром

    Все то окрасою буде

    Квіти, дерева і трави...

    Нашого рідного краю!

    Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь та гідність інших людей.

    Щоб цвіла Україна моя, Присягаємо: наш край рідний

    Ми даємо обіцянку нині Над усе любити,

    Вчитися так, щоб набуті знання Рідний народ шанувати Пригодились моїй Батьківщині. І для нього жити.

    Знайти інформацію в Інтернеті  «Найголовніший закон»

    — Що запропонували б ви для допомоги дітям-сиротам?

    Ознайомлення з найпростішими правами дитини, відповідальністю за правопорушення, що поширені серед дітей. Розглядання ілюстрацій.

    1. Знай!

    — Твої права визначено в Конвенції про права дитини, яка була прийнята ООН 20 листопада 1989 року та ратифікована Верховною Радою України 27 лютого 1991 року. Твої права та обов'язки як громадянина країни закріплено Конституцією України (1996 р.).

    2. Пам'ятай!

    Ти маєш право на: життя; достатнє харчування і чисту воду; необхідний життєвий рівень; охорону здоров'я; свободу думки, совісті та релігії; відпочинок і дозвілля; доступ до інформації; освіту; вільне висловлювання своїх думок.

    Декларація — документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

    IV. Підсумок уроку

    — Як ви розумієте вираз «добра людина» ? (Це людина, яка завжди допомагає іншим, поважає дорослих, піклується про старих.)

    — Які ви маєте права?

    Переглянемо відео ролик «Дай доброті шанс».

    V. Домашнє завдання

    Підготувати малюнки на тему «Добра людина».

    Категорія: Проектний метод навчання | Додав: SvetlanaCh (08.06.2016)
    Переглядів: 682 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [25]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7