ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » Методичний кейс » Актуально / Нові підручники

    Як швидко опанувати будь-який предмет: 4 кроки за методом Фейнмана

    Лауреат Нобелівської премії з фізики Річард Фейнман сформулював алгоритм навчання, який допоможе швидше та глибше зрозуміти будь-яку тему. Для цього, як виявилось, потрібно зробити кілька простих кроків

    Як швидко опанувати будь-який предмет: 4 кроки за методом Фейнмана

    Головне у навчанні — не час, який ви виділяєте на нього. Прочитавши цю статтю, ви зрозумієте, з чого потрібно починати.

    Відомий лауреат Нобелівської премії з фізики Річард Фейнман усвідомив різницю між “знанням чогось” і “знанням назви чогось”, це й стало однією з головних причин його успіху.

    Фейнман прийшов до формули навчання, яка дозволила йому розуміти речі краще за інших. Ця формула отримала назву “метод Фейнмана”, і саме вона допомагає вивчати будь-який предмет глибше та швидше.

    Тема, предмет чи поняття, які б ви хотіли вивчити, не мають значення. "Метод Фейнмана" працює всюди, і дуже простий для виконання. Це не лише чудовий метод навчання, але й шлях до зовсім іншого способу мислення.

    Тож в чому полягає "метод Фейнмана"? Виявляється, потрібно зробити всього 4 простих кроки.

    Крок 1. Навчіть цього дитину

    Візьміть аркуш паперу і напишіть на ньому те, що хочете дізнатися. Запишіть, що ви знаєте на цю тему так, ніби пояснюєте це дитині. Не вашому дорослому й освіченому товаришу, а восьмирічній дитині, яка володіє достатнім словниковим запасом і здатністю концентрувати увагу, щоб розуміти базові поняття.

    Більшість людей схильні використовувати складні слова та професійний жаргон, коли чогось не розуміють. Проблема в тому, що ми самі себе дуримо, оскільки не усвідомлюємо, чого саме не знаємо. Використання жаргону покликане приховати від оточення наше нерозуміння. Коли ви записуєте ідею від початку до кінця простими словами, знайомими навіть дитині (використовуйте лише найбільш поширені слова), ви допомагаєте собі зрозуміти її сутність на глибшому рівні, а також спрощуєте відношення та зв’язки між поняттями.

    Якщо ви докладете зусиль, то чітко зрозумієте, де маєте прогалини. І це добре, тому що вони вказують на можливість вчитися.

    Крок 2. Повторіть

    Під час першого кроку ви обов’язково матимете справу з прогалинами в знаннях: десь ви забули щось вагоме, не змогли пояснити чи просто зазнали труднощів у поєднанні важливих понять. Це надзвичайно важливо, адже так ви відкрили межу своїх знань. Компетентність — це знання лімітів власних здібностей, і ви щойно знайшли один із них! Це точка, із якої починається навчання. Тепер ви знаєте, у чому суть, тож поверніться до початкового матеріалу та вчіть заново, допоки не зможете пояснити все простими термінами.

    З’ясування меж ваших знань також обмежує помилки, яких ви схильні припускатися, і збільшує шанси на успіх при застосуванні перших. 

    Крок 3. Організуйте та спростіть

    Зрештою, ви маєте ряд рукописних заміток. Передивіться їх і переконайтеся, що помилково не вписали туди який-небудь професійний термін із вихідного матеріалу. Тепер складіть із них просту розповідь. Прочитайте її вголос. Якщо пояснення не виглядає достатньо простим чи дивно звучить, це ознака того, що ваші знання потребують доопрацювання.

    Крок 4 (Необов’язковий): Поділіться

    Якщо ви хочете бути впевненим у своєму розумінні теми, поділіться власними знанням із ким-небудь (найкраще, якщо ця людина погано знається на предметі, або ж знайдіть восьмирічну дитину). Найкращий тест на знання предмета — здатність передати їх іншим.

    Категорія: Актуально / Нові підручники | Додав: SvetlanaCh (28.01.2017)
    Переглядів: 896 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    Тести / Загадки / Перевір себе / Логіка [231]
    Актуально / Нові підручники [73]
    Олімпіади [4]
    Поурочне планування [16]
    Рефлексія [7]
    Інклюзія / Психологія / Педагогіка [189]
    Методичні рекомендації [59]
    http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html
    Календарне планування, програми та Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів [32]
    НУШ [27]
    Астрономія МЕТОДИКИ [6]
    Інформатика МЕТОДИКИ [20]
    Кабінет інформатики [16]
    Як формувати у учнів ключові та ІКТ-компетентності? [44]
    Сучасні технології, методи, прийоми. Інструменти [279]
    Інструментальна цифрова дидактика [17]
    Хмарні технології в освіті [89]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів [59]
    Сервіси Wеb 2.0. та хмарні технології як моделювальне середовище освітнього підпростору вчителів
    Сервіси та послуги Google [18]
    Крім основного свого бізнесу — звичайного пошуку, Google пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб.
    Сайт вчителя [17]
    Змішане навчання [7]
    Перевернуте навчання [15]
    Кейс-метод навчання [13]
    Ігрова педагогіка [26]
    Веб-квести [14]
    Створення навчальних інтерактивних мультимедійних ігрових вправ [4]
    Брейн-ринг [5]
    Онлайн-освіта [7]
    Освіта за допомогою відео [25]
    STEM-освіта [15]
    Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань.
    Проектний метод навчання [96]
    Інтегроване навчання [18]
    ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ інформатики: сутність, ефективність, методика [31]
    http://svch.ucoz.com/publ/0-0-0-1578-13
    Бінарні уроки [6]
    Як працює мозок? [114]
    Мотивація [10]
    Мотивація. Спонукання до дії. Причини, за яких ми докладаємо зусиль, долаємо труднощі, прагнемо до того, що нас приваблює. Про мотивацію
    Розвиток критичного мислення [12]
    Розвиваємо креативність та критичне мислення [31]
    Тематичні тижні та декади [7]
    Україна - рідний край [1]
    Творчість [2]
    Спритність, винахідливість, кмітливість – усе це вміння вирішувати завдання різними нетривіальними способами, використовуючи при цьому своє творче мислення

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7