ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 3
    Гостей: 3
    Користувачів: 0

    Методичний кейс

    Головна » Статті » ДИСТАНЦ.НАВЧ. / САМООСВІТА / ДОСВІД / АТЕСТАЦІЯ » ПЕДПРАКТИКА

    Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Сонячна активність

    Група міток А - презентації за матеріалом з підручника; В - матеріали знайдені в Інтернеті; С - цікаві факти про Сонце; D - прислв’я та приказки про Сонце; Е - історія астрономії;  Червоні мітки  - цікаві відео про Сонце; жовті мітки - пісні, де згадується Сонце; зелені мітки - творчі відео та мільтфільми про Сонце; сині мітки - фотоальбоми та малярські роботи, де зображено Сонце. 


     

    Методична розробка інтегрованого уроку астрономії з елементами перевернутого навчання; технології проектного навчання; з використанням «Хмарних» технологій SlideShare та ThingLink, технології Веб 2.0; застосування корисної для майбутніх студентів програми ABBYY Fine Reader 8.0 Pro і, звичайно, з використанням підручника.

    Урок побудовано так, щоб сфокусуватися не на поясненні теорії, а на відпрацюванні практичних навичок, на спільній роботі та креативних ідеях, створення спільного інформаційного ІТ (інтерактивного плакату) за короткий час! Цей плакат і буде демонструвати результат діяльності всього класу та кожного учня класу у створенні інформаційного проекту, що повністю відображає весь зібраний матеріал до інформаційного проекту «Сонце». Це забезпечить високий рівень задіювання інформаційних каналів сприйняття наочності навчального процесу, тому ІП органічно інтегрується в класно-урочну систему та показує якість та результативність підготовки дітей вдома.

    Тема уроку: «Основні відомості про Сонце. Будова Сонця. Сонячна активність»

    Мета уроку: Використовуючи інтегрований метод, з елементами проектних та «Хмарних» технологій – розширити і поглибити знання учнів про денну зірку. Засвоїти основні відомості про Сонце: внутрішню будову Сонця, його «поверхню», хімічний склад, основні фізичні параметри, використовуючи знання хімії та фізики. Навчити визначати хімічний склад Сонця за його спектром; встановлювати зв’язки і закономірності між поняттями, явищами, природними процесами.

    А також, повторити засвоєні знання з інформатики:

    Розвивати спостережливість, уяву, логічне і розумове мислення, здатність до пізнання навколишнього світу.

    Стимулювати інтерес до астрономії, бажання учнів до самостійного здобуття додаткових знань про Всесвіт, до опрацювання довідкової та наукової інформації, до практичних умінь та навичок та використання «Хмарних» технологій для навчання.

    Виховувати любов до природи, самостійність, та вміння працювати в групі, в груповому проекті. 

    Тип уроку: Комбінований, час для опрацювання – 1 год.

    Обладнання: Урок відбувається в кабінеті Інформатики з доступом до Інтернету, підручник Астрономія, 11 клас.

     Структура уроку:

    1. Вступне слово вчителя.

    2. Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

    3. Перевірка домашнього завдання.

    • Бесіда з класом з метою визначення початкових знань про денне світило, демонстрація презентацій створених вдома.
    • Демонстрація учнями зібраної та обробленої інформації з мережі Інтернет та з підручника по астрономії, класифікація інформації, створення потрібних міток та закладок відповідно до плану створення плакату.

    Основні пункти плану, на які потрібно знайти відповідь та розмістити її на плакаті:

    • спектр Сонця, хімічний склад;
    • обертання Сонця;
    • умова рівноваги і температура;
    • внутрішня будова світила;
    • джерела енергії Сонця;
    • сонячна активність.

    4. Короткі виступи учнів:

    • Фізичні характеристики Сонця
    • Будова Сонця  
    • вплив сонячної активності на магнітосферу та атмосферу Землі;
    • вплив активності Сонця на погоду, на коливання клімату;
    • сонячна активність і біосфера Землі;
    • вплив сонячної активності на людину.

    5. Узагальнення і систематизація знань. Звіт у вигляді прикріплених міток до спільного інтерактивного плакату, перегляд ІТ.

    6. Завдання додому.

    7. Підведення підсумків уроку.

    Хід уроку:

    Фотоепіграф до уроку

    Вступне слово вчителя з елементами бесіди.

    Ви вже знаєте, що перш ніж приступати до створення плаката, необхідно:

    • визначити тему плаката, у нас плакат буде називатися так, як заголовок §12 у підручнику – «Сонце – наша зірка!»
    • визначити мету і завдання:
    • дізнатися, чому світить Сонце (підготовлено вдома);
    • довідалися про природу сонячних плям та їхній вплив на біосферу Землі (підготовлено вдома);
    • на уроці знайдемо інформацію про те, як у домашніх умовах можна використати сонячну енергію;
    • як подбати про своє здоров’я під час сонячної активності;
    •  створимо інтерактивний плакат «Сонце – наша зірка!»
    • зібрати необхідні мультимедійні матеріали – надіюсь вдома ви гарно працювали і зараз продемонструєте свою підготовку по підручнику та творче завдання;
    • продумати структуру майбутнього плаката та визначити взаємозв'язки елементів і розташування їх.

    Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

    На сьогоднішньому уроці у нас завдання детально проаналізувати процеси, які проходять на Сонці, його будову та природну активність. Для цього потрібно зібрати багато інформації на цю тему, ознайомитися з нею, виділити головне, розмістити на відкритому ІП.

    Крім того, з багатьох джерел треба вибрати самий оптимальний на вашу думку: де інформація викладена коротко, чітко, містить  багато цікавих фактів, фотографій, схем, таблиць, і створити закладки. По закінченню цього етапу, прикріпити посилання на ці ресурси у вигляді міток у визначеному на плакаті місці.

    Додатково – «Сонце у фототворчості, відео творчості, малярстві, поезії, тощо.

    Перевірка домашнього завдання. Учні об’єднуються у групи, сідають за робочі місця, відкривають свій профіль, завантажують свої презентації, створені за підручником. Далі бесіда про вивчене, порядок розміщення готової інформації, творчі ідеї, пошук інформації та спільна робота над ІП. 


    • На яких уроках ви чули про Сонце як денну зірку?
    • Яке значення має Сонце для життя людини, тварини, рослини на Землі? Навести приклади.
    • З уроків фізики вам відомо, що неперервний спектр видимої поверхні Сонця перетинається темними лініями поглинання, за яким можна встановити його хімічний склад та температуру. (Мультимедійна презентація)…
    • Так, дійсно, Сонце — це найближча до Землі зірка, що знаходиться в центрі. За масою та розмірами належить до середніх зірок. Як і всі інші зорі воно є велетенською розжареною кулею, що складається з розжарених газів. Серед газів на 72% це водень, іншу частину переважно займає гелій. (Мультимедійна презентація)
    • Розміри цієї кулі навіть важко уявити: діаметр — 1 390 600 кілометрів, що у 109 разів більше діаметру Землі, а маса — більш як у 330 тисяч разів перевищує масу Землі (робота з підручником мал. 93 ст. 83). Проте, бачимо ми Сонце на небі невеликою сліпучою кулькою через велетенську відстань до нього. Ця відстань становить 150 мільйонів кілометрів. Промені йдуть до Землі від Сонця майже 8 хвилин.
    • Яскрава світна поверхня Сонця, видима неозброєним оком, має температуру порядку 6000 К і називається фотосферою. (Мультимедійна презентація)…
    • Ми визначили розміри, масу, температуру і світність Сонця; знаємо, ідо джерелом сонячної енергії" є термоядерні реакції у його надрах, і розгадали причину зниження температури в сонячних плямах. Але залишаються нерозгаданими причини сонячної активності й чому існує 11-річний цикл появи плям. У майбутньому сонячне світло стане основним джерелом електричної енергії.
    •  
    • .
    • Cонце ... from pc6kab17ppt
    • І т.д

    • Знайдіть в мережі, або згадайте, як описують Сонце в літературних прозових та віршованих творах, піснях?
    • Сонце – це не тільки джерело тепла і світла, центр нашої планетної системи, а це ще календар, годинник, компас: «З-за Сибіру Сонце сходить, хлопці не зівайте. Ви на мене Кармелюка, всю надію майте».
    • «Сонечко, ти моє» – каже мама своїй маленькій помічниці-донечці, дякуючи їй за допомогу, можливо не завжди і вдалу.
    • Сонце в піснях: „...Як сонечко зійде, як сонечко зійде, кохання відійде...”.
    • Трішки історії, легенд, оповідей, казок, переказів  додамо до ІП.
    • Уперше спробував уявити Сонце не вогнедишним драконом і не богом Аполлоном Анаксагор (бл. 500-428 рр. до н.е.). Ще два з половиною тисячоліття тому він стверджував, що Сонце просто розпечена кам’яна брила величиною більша за Пелопоннес (Південь Греції). Анаксагор, син Гегесібула із Клазомен, був, як тепер кажуть, людиною незвичайною й оригінальною. Він вивчав математику і філософію, механіку й астрономію…
    •  Астрономія – одна з найдавніших наук, і вся її історія сповнена драматичної боротьби з релігією та реакцією. Біля витоків сучасної астрономії стояли великі вчені Копернік і Бруно, Кеплер і Галілей, Ньютон і Ломоносов і багато інших.

    Перегляд презентації однієї із груп класу «Цікавинки про Сонце».

    Перегляд презентації «Со́нячна активність»

    Узагальнення і систематизація знань: пропонується переглянути ІП та зробити висновки.

    Узагальнення і систематизація знань: пропонується переглянути ІП та зробити висновки.

    Можна провести тести за підручником (роздруковані або на сайті вчителя) і швидко здійснити перевірку.

    1. Сонячна стала визначає:

    А. Кількість енергії", що випромінює Сонце за рік.

    Б. Кількість енергії", що випромінює Сонце за 1 с.

    В. Температуру Сонця.

    Г. Кількість енергії, яку отримує вся поверхня Землі за одиницю часу.

    Д. Енергію, яку отримує 1мг поверхні Землі за 1  с, якщо сонячні промені падають перпендикулярно до поверхні.

    2.  Для визначення світності Сонця  необхідно знати:

    А. Радіус Сонця.

    Б. Радіус Землі.

    В. Відстань від Землі до Сонця.

    Г. Температуру на поверхні Землі.

    Д. Температуру на поверхні Сонця.

    3.   Які з цих хімічних елементів найбільш поширені на Сонці?

    А. Оксиген і Ферум.

    Б. Гідроген і Гелій.

    В. Гідроген і Оксиген.

    Г. Нітроген і Оксиген.

    Д. Ферум і Нітроген.

    4.   У результаті якого процесу виділяється енергія в надрах Сонця?

    А. Ядерної реакції.

    Б. Гравітаційного стиснення.

    В. Термоядерної реакції.

    Г.  Горіння водню.

    Д.  Падіння метеоритів.

    5.   Грануляція у фотосфері утворюється в результаті того, що:

    А. Корона дуже гаряча.

    Б. Енергія передається конвекцією.

    В. Плями дуже холодні. 

    Г.  Випромінюються нейтрино.

    Д.  На поверхні Сонця є хвилі.

    6.   Сонце називають жовтою зорею, у той час як для більшості людей воно має білий колір. Як пояснити цю суперечність?

    7.   Що знижує температуру всередині сонячних плям?

    8. Яке явище астрономи називають сонячною активністю?

    9.  Які процеси на Сонці можуть суттєво впливати на стан земної атмосфери?

    10.   Що є джерелом енергії Сонця?

    11.   Обчисліть, яку сонячну енергію зміг би  поглинути за   1   год дах вашого будинку  опівдні.


    Можна провести опитування використовуючи рубрику «Ключові поняття і терміни:

    Гранули, зона конвекції, зона радіації, корпускулярне випромінювання, корона, магнітна буря, протуберанці, світність Сонця, сонячний вітер, сонячна пляма, сонячна стала, фотосфера,  хромосфера,   хромосферний спалах, ядро.


    Завдання додому §12, підручник «Астрономія – 11», повторити.

    Переглянути створений всім класом ІП. Продемонструвати його вдома. Дооформити ІП власними фотографіями, малюнками, діаграмами, схемами.

    Додатково: Перегляд лекції С.А.Богачёв "Солнце - ближайшая звезда" "Малая трибуна ученого" 


    Підведення підсумків уроку.

    Отже, вивчаючи Сонце, ми починаємо краще розуміти природу інших зір, недосяжних для безпосереднього дослідження через їхню віддаленість. Важливо досліджувати Сонце, спостерігати за ним, бо воно – джерело життя на Землі.


    Галерея 

    Айвазовский , Закат на море. Рига
    Айвазовский , Закат на море. Рига


    Айвазовский, Закат Нью-Йорк
    Айвазовский, Закат Нью-Йорк


    Закат, Бенденко Олег
    Закат, Бенденко Олег


    Николай Рерих, Закат,Кашмир
    Николай Рерих, Закат,Кашмир


    Потапов Bлaдимиp. Вечерний закат на Цимлянском
    Потапов Bлaдимиp. Вечерний закат на Цимлянском


    Сатаров, Зимний закат
    Сатаров, Зимний закат

    Категорія: ПЕДПРАКТИКА | Додав: SvetlanaCh (09.05.2016)
    Переглядів: 813 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ [5]
    ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ [8]
    ПЕД,МАЙСТЕРНІСТЬ [7]
    Законодавство про освіту та охорона праці [4]
    ПЕДПРАКТИКА [5]
    ІКТ в діяльності педагогічного працівника [16]
    САМООСВІТА [67]
    Сертифікати Дипломи Грамоти Подяки [16]
    АТЕСТАЦІЯ [29]
    Портфоліо [10]
    Інтегровані уроки інформатики [5]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7