ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » Цифрова та медіаграмотність

    ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ КЕРІВНИКА ГУРТКА ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  під час карантинного періоду
    23.10.2020, 11:54

    У час потужної інформатизації та діджиталізації дуже багато напрямків діяльності переноситься в мережевий формат, інтернет-технології стали піковим переломним моментом людства. Не обійшов стороною цей процес і освітян. Період вимушеного карантину, протягом якого працюють педагоги та навчаються діти України та світу, - період змін, нововведень, перезавантаження поглядів, ідей, теорій. Тому топовою темою, головно, стало дистанційне навчання.

    Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю педагогів та учнів/вихованців на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.

    Безумовно, наразі більшість закладів освіти не готові та не мають досвіду роботи за дистанційною формою. Тому під час вимушеного карантину педагоги шукають нові способи роботи з дітьми. Оскільки позашкільна освіта перебуває у стадії потужного розвитку, саме керівники гуртків допомагають вихованцям проводити дозвілля творчо, продуктивно, змістовно та цікаво.

    Важливі завдання для сучасного педагога – це медіаграмотність, навички роботи з технологіями, креативність та, безперечно, бажання працювати. Бо саме від бажання залежить продуктивність роботи з дітьми на відстані, баланс часу та розподіл завдань, впровадження нових ідей.

    Звичайно, виконання домашніх завдань, які щоденно надходять в онлайн-режимі, вимагає самостійності, посидючості, відповідальності та витрат енергії, емоцій і часу. Тому керівники гуртків закладів позашкільної освіти мають за мету розвантажити дітей, зацікавити у новому форматі, дати можливість пофантазувати і попрацювати творчо, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу, - дотримуючись всіх вимог, планів, графіків.

    Для позашкілля дистанційне навчання є інновацією, бо це не лише абсолютні зміни у подачі інформації, що унеможливлює проводити групові заняття в колективах естетичного напряму, приміром, для гуртків хореографії чи то циркових студій, вокальних ансамблів чи хорів, це і нововведення, які переносять усі попередні форми роботи педагога з дітьми в онлайн-режим. І тому від того як саме педагог вибудує схему діяльності з вихованцями (тотожно з планом та графіком роботи), залежить продуктивна робота колективу гуртка.

                 Не дивлячись на вимушений формат роботи, дистанційне навчання все ж має свої переваги:

    • актуальність (період карантину);
    • гнучкість (можливість викладення матеріалу з урахуванням здібностей дітей);
    • інтерактивність (активне спілкування педагога з дітьми у незвичному форматі посилює мотивацію до навчання, поліпшує засвоєння матеріалу, підвищує якість навчання за рахунок застосування сучасних засобів);
    •  можливість одночасного використання великого обсягу навчального матеріалу будь-чкою кількістю вихованців;
    • Створення єдиного освітнього середовища (особливо актуально для групової форми навчання - проведення колективних дискусій, чатів); відсутність психологічних бар’єрів.

    Дистанційне навчання, що здійснюється за допомогою цифрових технологій, має наступні форми занять:

    1. чат-заняття (здійснюються з використанням чат-технологій, проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату);
    2. веб-заняття – дистанційні заняття, конференції, семінари, ділові ігри, практикуми, проведені за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей Інтернету.

    Дистанційне навчання у закладі позашкільної освіти включає сукупність наступних заходів:

    • засоби надання освітніх матеріалів для вихованців гуртка;
    • засоби контролю виконання завдань;
    • засоби інтерактивної співпраці керівника гуртка та вихованців;
    • можливість швидкого доповнення курсу новою інформацією.

     

    Найдоступнішими та найлегшими засобами зв’язку з вихованцями гуртків та проведення онлайн-занять залишаються:

    • месенджери (чат, групу, спільноту можна організувати на платформі Facebook);
    • Телеграм (створення групи для переписки та обміну файлами, голосові повідомлення);
    • Інстаграм (бесіда для переписки (фото не зберігається, лише створення скріншотів), запис голосових повідомлень та включення педагога у прямий ефір (в режимі онлайн діти можуть задавати запитання);
    • Вайбер (чат для переписки та обміну файлами, можливе підключення понад 20 осіб, але без відеозвязку);
    • Skype (можливість підключити в бесіду зі зв’язком хорошої якості до 30 осіб );
    • You Tube-канали (можливість через посилання надавати доступ до відео-занять або ж поширювати вже змонтовані освітні ролики згідно обраної теми).

     

    Наразі існує багато пропозицій для впровадження освітнього процесу, найпоширенішими платформами вважаються:

    • платформи Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro (допоможуть педагогам швидко підібрати чи розробити власні завдання для своїх вихованців на самостійне опрацювання);
    • використання платформ для онлайн-конференцій (zoom.us, hangouts.google.com, www.webex.com);
    • система ClassTime (безкоштовний сервіс, де педагог може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань з можливістю надання доступу дітям),
    • віртуальний клас ClassDojo (працює на ноутбуках, ПК, планшетах, смартфонах). Педагог, зареєструвавшись на платформі, додає вихованців та створює публікації, прикріплюючи фотографії, скріншоти, посилання на веб-ресурси, PDF-файли. Також перевагою платформи є можливість ставити запитання, коментувати. У кожного завдання є свій дедлайн.
    • додаткові інструменти взаємодії з дітьми (classroom.google.com, padlet.com).

                 Підтвердженням дистанційної роботи педагога-позашкільника в умовах навчання під час карантину є дописи, публікації, пости в соціальних мережах з результатами роботи дітей (малюнки, тексти, власноруч виконані роботи з декоративно-прикладного мистецтва, відео, селфі тощо), а також публікації на освітніх платформах розробок занять, майстер-класів, сценаріїв, по можливості – відео-занять.

    Не треба забувати і про можливості дистанційного навчання - професійного зростання для педагогів-позашкільників – це, перш за все, реєстрація та поширення матеріалів з власного досвіду на популярних освітніх платформах – «Всеосвіта», «На урок», «Педрада», «Освіторія», участь в освітніх проектах, перегляд вебінарів, онлайн-семінарів, а також отримання сертифікатів.

    Нині кожна сучасна освічена людина має володіти чималим багажем знань та вмінь, постійно оновлюючи та впроваджуючи нові ідеї. Тому дистанційне навчання – це можливість спробувати свої сили у новому амплуа, можливість «перезавантажити» власну систему поглядів на освітній процес та залишатись «конкурентноспроможним» педагогом.

    Категорія: Цифрова та медіаграмотність | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 159 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [42]
    2 клас Інформатика [307]
    3 клас Інформатика [359]
    4 клас Інформатика [372]
    5 клас Інформатика [586]
    6 клас Інформатика [516]
    7 клас Інформатика [581]
    8 клас Інформатика [602]
    9 клас Інформатика [650]
    10 клас Інформатика [617]
    11 клас Інформатика [751]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [60]
    Цифрова та медіаграмотність [95]
    Академічна доброчесність [11]
    Медіатворчість [21]
    Проекти / Вправи [203]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [17]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7