Статистика |
|---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Навчання та творчість
У категорії матеріалів: 626 Показано матеріалів: 1-10 |
Сторінки: 1 2 3 ... 62 63 » |
Сортувати за:
Даті ·
Назві ·
Рейтингу ·
Коментарям ·
Завантаженням ·
Переглядам
Табличні процесори та їх призначення
Табличний процесор (або електронна таблиця) — це прикладна програма, призначена для створення, редагування, зберігання, опрацювання та аналізу даних, поданих у вигляді прямокутних таблиць.
📊 Призначення
Основне призначення табличних процесорів — автоматизація обчислень та аналіз даних. Вони використовуються для:
-
Обчислень: Виконання складних математичних, фінансових, статистичних та логічних розрахунків за допомогою формул і вбудованих функцій. Наприклад, знайти суму чисел, середнє значення або визначити найбільше/найменше число.
-
Упорядкування та зберігання даних: Зручне подання великих обсягів інформації у структурованому вигляді (рядки та стовпці).
-
Аналізу даних: Сортування, фільтрування, пошук даних для швидкого прийняття рішень.
-
Створення діаграм і графіків: Візуалізація даних для кращого розуміння тенденцій і зв'язків. Наприклад, відобразити успішність класу у вигляді стовпчастої діаграми.
Приклади табличних процесорів: Microsoft Excel, Google Таблиці, LibreOffice Calc.
💡 5 Завдань для 7 Класу
Ось 5 практичних завдань, які допоможуть учням 7-го класу освоїти базові навички роботи з табличними процесорами.
Завдання 1: Шкільний Бюджет 🍎
-
Мета: Навчитися вводити текст і числа та використовувати функцію СУМ (SUM).
-
Дія: Створити таблицю «Витрати на Школу» з трьома стовпцями: «Витрата» (зошит, ручка, олівець, обід), «Кількість» та «Вартість (грн)». У новому рядку, в стовпці «Вартість (грн)», порахувати загальну суму всіх витрат, використовуючи формулу.
Завдання 2: Середній Бал 📈
-
Мета: Навчитися використовувати функцію СЕРЕДНЄ (AVERAGE) та форматувати таблицю.
-
Дія: Створити таблицю оцінок учня за 5 предметів. У стовпці «Оцінка» ввести бали. В окремій клітинці порахувати середній бал за всі предмети, використовуючи відповідну функцію. Зробити клітинку із середнім балом жирною та жовтою.
Завдання 3: Переведення Валют 💰
-
Мета: Навчитися створювати прості математичні формули (множення).
-
Дія: Створити таблицю для переведення доларів у гривні. Ввести курс: 1 Долар = 40.50 грн (умовний курс). Створити стовпці «Сума в Доларах» (ввести 5 різних сум) та «Сума в Гривнях». У клітинках стовпця «Сума в Гривнях» створити формулу, яка множить суму в доларах на фіксовану клітинку з курсом.
Завдання 4: Овочі та Фрукти (Сортування) 🥕
Завдання 5: Діаграма Погоди ☀️
-
Мета: Навчитися будувати діаграми.
-
Дія: Створити таблицю «Погода Тижня» з двома стовпцями: «День Тижня» (Пн, Вт, Ср, Чт, Пт) та «Максимальна Температура (°C)» (ввести 5 різних чисел). На основі цих даних створити стовпчасту діаграму, яка візуально покаже коливання температури протягом тижня.
Чи хотіли б Ви, щоб я надав покрокову інструкцію для одного з цих завдань, наприклад, для Завдання 3: Переведення Валют?
|
Завдання 1: Організація навчальних матеріалів 📁
Ситуація: Тобі потрібно впорядкувати всі файли, пов'язані з вивченням інформатики за перше півріччя (презентації, реферати, практичні роботи) на твоєму комп'ютері.
Твоє завдання:
-
Створи на робочому столі одну головну теку з назвою "Інформатика_7_Клас".
-
Всередині неї створи три підтеки: "Презентації", "Практичні", "Теорія".
-
Поясни, як ти будеш вирішувати проблему, якщо дві різні практичні роботи мають однакову назву файлу, наприклад, Завдання.docx.
-
Запропонуй алгоритм дій (послідовність кроків), щоб швидко знайти файл, якщо ти пам'ятаєш лише його тип (.pptx або .docx), але не пам'ятаєш назву.
Завдання 2: Планування бюджету поїздки 📊
Ситуація: Ваш клас планує поїздку до історичного музею. У вас є наступні дані:
Твоє завдання (використовуй електронні таблиці):
-
Створи невелику таблицю, де будуть вказані ці дані.
-
За допомогою формули обчисли загальну суму витрат на поїздку.
-
За допомогою формули обчисли вартість поїздки на одну особу (враховуючи і квиток, і частину вартості автобуса).
-
Сформулюй висновок, чи вистачить вам 2000 грн, які клас зібрав на поїздку.
Завдання 3: Безпечна реєстрація в Інтернеті 🔑
Ситуація: Тобі потрібно придумати надійний пароль для нового навчального онлайн-сервісу. Сервіс вимагає, щоб пароль був надійним.
Твоє завдання:
-
Сформулюй три (3) основні вимоги до надійного пароля (наприклад, довжина, типи символів).
-
Придумай і запиши два варіанти пароля, які відповідають цим вимогам, використовуючи метод "пароль-фраза" (наприклад, перетворення фрази на символи).
-
Поясни, де (і чи варто взагалі) зберігати цей пароль, щоб не забути його і водночас захистити від сторонніх.
Завдання 4: Оформлення оголошення про змагання 📝
Ситуація: Ти відповідальний за створення оголошення про шкільні змагання з шахів. Оголошення має бути привабливим, легко читатися та містити всю необхідну інформацію.
Твоє завдання (використовуй текстовий процесор):
-
Назви мінімум 5 елементів обов'язкової інформації, яку ти маєш додати в оголошення (наприклад, час, місце).
-
Вибери та обґрунтуй, який тип вирівнювання (по лівому краю, по центру, по ширині) ти обереш для заголовка, а який — для основного тексту.
-
Опиши, як ти використаєш маркований або нумерований список для представлення правил змагання, щоб вони були максимально зрозумілими.
Завдання 5: Пошук та оцінка інформації 🔍
Ситуація: Ти пишеш доповідь про винахідника Інтернету. Тобі потрібно швидко знайти три ключові факти про цю особу, але ти маєш переконатися, що інформація є достовірною.
Твоє завдання (використовуй пошукову систему):
-
Сформулюй один ефективний пошуковий запит, щоб знайти ім'я винахідника (наприклад, використовуючи лапки або ключові слова).
-
Знайди дві різні вебсторінки з відповіддю на це запитання. Поясни, яка з цих сторінок (наприклад, офіційний сайт університету чи новинний блог) є більш надійним джерелом і чому.
-
Назви два критерії, за якими ти оцінюєш достовірність знайденої інформації (крім самого джерела).
|
Компетентнісні завдання з Інформатики (7 клас, Морзе, Барна)
1. 📧 Електронна Пошта та Безпека
Ситуація: Твоя однокласниця Вікторія отримала електронний лист із проханням терміново надіслати її логін та пароль до шкільної системи оцінювання, нібито від адміністратора школи. У листі зазначено, що це необхідно для "оновлення облікового запису".
Завдання:
-
Оціни ризик: Поясни Вікторії, чому цей лист є небезпечним. Як називається цей вид шахрайства в інтернеті?
-
Дії: Які кроки Вікторія повинна виконати, щоб безпечно відреагувати на цей лист і захистити свій обліковий запис? Сформулюй три конкретні поради.
2. 📊 Обробка Даних у Таблицях
Ситуація: Класний керівник попросив тебе допомогти підрахувати результати благодійного ярмарку. У тебе є список проданих товарів із зазначенням назви товару, кількості та ціни за одиницю.
| Назва Товару |
Кількість |
Ціна за одиницю (грн) |
| Печиво |
45 |
12 |
| Лимонад |
30 |
15 |
| Браслет |
15 |
25 |
Завдання:
-
Формула: Яку формулу (наприклад, для клітинки D2) ти використаєш у табличному процесорі (наприклад, Excel або Google Sheets), щоб обчислити загальний дохід від продажу Печива?
-
Загальний Дохід: Яка функція дозволить швидко підрахувати суму доходу від усіх товарів?
-
Прийняття Рішення: На який товар варто зробити більший акцент наступного разу, щоб збільшити прибуток, виходячи з отриманих даних?
3. 🖼️ Редагування Зображень для проєкту
Ситуація: Ти готуєш презентацію про історію міста. Знайдене тобою історичне зображення дуже велике (розмір $2000 \times 1500$ пікселів) і має зайві поля навколо основного об'єкта.
Завдання:
-
Операції: Назви дві основні операції, які ти виконаєш у графічному редакторі (наприклад, Paint, GIMP), щоб зображення ідеально вписалося у слайд презентації та містило лише потрібну інформацію.
-
Обґрунтування: Поясни, чому зменшення розміру зображення (наприклад, до $800 \times 600$ пікселів) є важливим при підготовці презентації (згадай про обсяг файлу та швидкість завантаження).
4. 🌐 Пошук інформації та критичне оцінювання
Ситуація: Тобі потрібно знайти в інтернеті інформацію про те, коли саме була винайдена Всесвітня мережа (World Wide Web). Ти ввів у пошуковій системі запит і отримав такі два посилання:
-
Посилання А: Стаття з наукового журналу, датована 2023 роком, з посиланням на роботу Тіма Бернерса-Лі.
-
Посилання Б: Пост у соціальній мережі від невідомого користувача з назвою "10 цікавих фактів про Інтернет".
Завдання:
-
Запит: Сформулюй оптимальний пошуковий запит, використовуючи спеціальні символи або оператори (наприклад, лапки) для отримання точної дати.
-
Надійність: Яке з джерел (А чи Б) є більш надійним для використання у шкільному проєкті? Назви принаймні дві ознаки надійного джерела інформації в інтернеті.
|
Для виконання цих завдань учням знадобиться:
-
Чітке визначення, що таке біт (0 або 1) і байт (8 біт).
-
Таблиця перетворення одиниць: 1 Кб = 1024 байти.
Завдання 1: Перетворення тексту в двійковий код (Кодування)
Мета: Зрозуміти принцип кодування символів за допомогою двійкового коду.
Умова: Використовуючи подану таблицю кодування (наприклад, спрощену ASCII або просто визначте код для кількох літер, наприклад: А=01000001, Б=01000010, В=01000011, Пробіл=00100000), закодуйте своє ім'я (або коротке слово, наприклад, "КОД") у двійковий код.
Приклад (Слово "КОД"):
Завдання 2: Декодування двійкового коду в текст
Мета: Навчитися декодувати інформацію.
Умова: Маємо двійковий код: 01001001010011100100011001001111. Використовуючи ту саму таблицю кодування, що й у Завданні 1 (де кожен символ – це 8 біт), декодуйте повідомлення. Що це за слово?
Підказка: Розділіть код на групи по 8 біт.
Завдання 3: Визначення довжини двійкового коду (Біти та Байти)
Мета: Закріпити знання про одиниці вимірювання (біт, байт).
Умова: Учень записав повідомлення, яке в двійковому вигляді має 32 біти.
-
Скільки це байтів?
-
Скільки символів містить це повідомлення, якщо один символ кодується 8 бітами (1 байтом)?
Завдання 4: Перетворення одиниць вимірювання (Кілобайти)
Мета: Відпрацювати перетворення між байтами та кілобайтами.
Умова: Файл із малюнком має розмір 4096 байтів.
-
Скільки це буде Кілобайтів (Кб)? (Нагадаємо: 1 Кб = 1024 байти).
-
Якщо 1 біт – це 0 або 1, то скільки нулів та одиниць міститься в цьому файлі?
Завдання 5: Оцінка розміру повідомлення
Мета: Застосувати знання про довжину коду для оцінки розміру даних.
Умова: Повідомлення складається з 1000 символів. Припустімо, що кожен символ кодується 1 байтом.
-
Який об'єм інформації (довжина двійкового коду) містить це повідомлення у байтах?
-
Скільки це приблизно буде у Кілобайтах (Кб)? (Округлити до цілого числа).
-
Скільки це буде у бітах? (1 байт = 8 біт).
Розв'язки Практичних Завдань
Завдання 1: Перетворення тексту в двійковий код (Кодування)
Умова: Закодуйте слово "КОД".
Розв'язок:
-
К $\rightarrow$ 01001011
-
О $\rightarrow$ 01001111
-
Д $\rightarrow$ 01000100
Відповідь: Повідомлення "КОД" у двійковому коді: 010010110100111101000100.
Завдання 2: Декодування двійкового коду в текст
Умова: Декодуйте 01001001010011100100011001001111.
Розв'язок:
-
Розділимо код на групи по 8 біт (1 байт):
-
01001001
-
01001110
-
01000110
-
01001111
-
Використовуючи таблицю кодування (або стандарт ASCII):
-
01001001 $\rightarrow$ I
-
01001110 $\rightarrow$ N
-
01000110 $\rightarrow$ F
-
01001111 $\rightarrow$ O
Відповідь: Декодоване слово: INFO (або "ІНФО", якщо використовується кирилична кодова таблиця).
Завдання 3: Визначення довжини двійкового коду (Біти та Байти)
Умова: Повідомлення має 32 біти.
-
Скільки це байтів?
-
Скільки символів містить повідомлення (якщо 1 символ = 8 біт)?
Розв'язок:
-
Байти: Оскільки $\mathbf{1}$ байт = $\mathbf{8}$ біт, потрібно 32 розділити на 8.
$$32 \text{ біти} \div 8 = \mathbf{4 \text{ байти}}$$
-
Символи: Оскільки $\mathbf{1}$ символ кодується $\mathbf{1}$ байтом (8 біт), повідомлення містить стільки символів, скільки в ньому байтів.
$$\mathbf{4 \text{ символи}}$$
Відповідь: 1) 4 байти; 2) 4 символи.
Завдання 4: Перетворення одиниць вимірювання (Кілобайти)
Умова: Файл має розмір 4096 байтів.
-
Скільки це Кілобайтів (Кб)? ($1 \text{ Кб} = 1024 \text{ байти}$).
-
Скільки нулів та одиниць (бітів) міститься в цьому файлі?
Розв'язок:
-
Кілобайти: Ділимо кількість байтів на 1024.
$$4096 \text{ байтів} \div 1024 = \mathbf{4 \text{ Кб}}$$
-
Біти: Множимо кількість байтів на 8.
$$4096 \text{ байтів} \times 8 = \mathbf{32768 \text{ бітів}}$$
Відповідь: 1) 4 Кб; 2) 32768 бітів.
Завдання 5: Оцінка розміру повідомлення
Умова: Повідомлення складається з 1000 символів. ($1 \text{ символ} = 1 \text{ байт}$).
-
Об'єм у байтах?
-
Об'єм у Кілобайтах (Кб)? (Округлити).
-
Об'єм у бітах?
Розв'язок:
-
Байти: 1000 символів $\times$ 1 байт/символ $= \mathbf{1000 \text{ байтів}}$.
-
Кілобайти: Ділимо 1000 байтів на 1024.
$$1000 \text{ байтів} \div 1024 \approx 0.9765 \text{ Кб}$$
Округляємо до цілого числа: $\mathbf{1 \text{ Кб}}$.
-
Біти: Множимо 1000 байтів на 8 біт/байт.
$$1000 \text{ байтів} \times 8 = \mathbf{8000 \text{ бітів}}$$
Відповідь: 1) 1000 байтів; 2) Приблизно 1 Кб; 3) 8000 бітів.
|
Для виконання цих завдань учням знадобиться:
-
Чітке визначення, що таке біт (0 або 1) і байт (8 біт).
-
Таблиця перетворення одиниць: 1 Кб = 1024 байти.
Завдання 1: Перетворення тексту в двійковий код (Кодування)
Мета: Зрозуміти принцип кодування символів за допомогою двійкового коду.
Умова: Використовуючи подану таблицю кодування (наприклад, спрощену ASCII або просто визначте код для кількох літер, наприклад: А=01000001, Б=01000010, В=01000011, Пробіл=00100000), закодуйте своє ім'я (або коротке слово, наприклад, "КОД") у двійковий код.
Приклад (Слово "КОД"):
Завдання 2: Декодування двійкового коду в текст
Мета: Навчитися декодувати інформацію.
Умова: Маємо двійковий код: 01001001010011100100011001001111. Використовуючи ту саму таблицю кодування, що й у Завданні 1 (де кожен символ – це 8 біт), декодуйте повідомлення. Що це за слово?
Підказка: Розділіть код на групи по 8 біт.
Завдання 3: Визначення довжини двійкового коду (Біти та Байти)
Мета: Закріпити знання про одиниці вимірювання (біт, байт).
Умова: Учень записав повідомлення, яке в двійковому вигляді має 32 біти.
-
Скільки це байтів?
-
Скільки символів містить це повідомлення, якщо один символ кодується 8 бітами (1 байтом)?
Завдання 4: Перетворення одиниць вимірювання (Кілобайти)
Мета: Відпрацювати перетворення між байтами та кілобайтами.
Умова: Файл із малюнком має розмір 4096 байтів.
-
Скільки це буде Кілобайтів (Кб)? (Нагадаємо: 1 Кб = 1024 байти).
-
Якщо 1 біт – це 0 або 1, то скільки нулів та одиниць міститься в цьому файлі?
Завдання 5: Оцінка розміру повідомлення
Мета: Застосувати знання про довжину коду для оцінки розміру даних.
Умова: Повідомлення складається з 1000 символів. Припустімо, що кожен символ кодується 1 байтом.
-
Який об'єм інформації (довжина двійкового коду) містить це повідомлення у байтах?
-
Скільки це приблизно буде у Кілобайтах (Кб)? (Округлити до цілого числа).
-
Скільки це буде у бітах? (1 байт = 8 біт).
|
|
|