Дослідження звукових коливань. Інтегрований урок з фізики та інформатики. Вчителі: Маркович Л.М. та Чухій С.В.
24.12.2020, 06:37
Дослідження звукових коливань. Інтегрований урок з фізики та інформатики. Вчителі: Маркович Л.М. та Чухій С.В. Креативні способи інтеграції онлайн-сервісів в урок
Дослідження звукових коливань. Лабораторна робота №6. Інтегрований урок з фізики та інформатики. Застосування набутих знань на практиці для аналізу та порівняння отриманих результатів.
Ця робота спрямована на формування та розвиток основних ключових компетентностей учнів. Особлива увага звертається на розвиток Інформаційно-цифрової компетентності. При виконанні такого виду робіт широко застосовуються безкоштовні додатки з бібліотеки Google Play та можливості сучасних смартфонів. вимірювати різноманітні фізичні величини.
Мета уроку: Навчитись використовувати сучасні цифрові апаратні та програмні засоби для дослідження звукових коливань та хвиль. Визначити діапазон частот звукових коливань, які сприймає Ваше вухо. Встановити залежність: між тембром звуку та частотою звукових коливань, між гучністю та амплітудою звукових коливань. Ознайомитись, як впливає форма звукової хвилі на характер звуку. Ознайомитись з практичним використанням звукових коливань та хвиль.
Звук — коливальний рухчастинок пружного середовища, що поширюється у вигляді хвиль у газі, рідині чи твердому тілі. У вузькому значенні терміном звук визначають коливання, які сприймаються органами слуху тварин і людини. В цьому випадку маються на увазі збурення, що поширюються в повітрі. Органи слуху людини сприймають звуки у відносно вузькому частотному діапазоні. Слуховий апарат багатьох тварин сприймає звуки в значно ширшому інтервалі частот.
В загальному випадку цим терміном визначається процес поширення збурень в різних за фізичними властивостями середовищах, в яких відновлювальною силою, що намагається повернути збурену частинку в положення рівноваги, є сила пружності. Хвильові збурення, що визначаються як звук є об'єктивною реальністю і існують незалежно від сприйняття їх будь якими живими істотами.
Вивчення закономірностей генерації, поширення та сприйняття звуків в різних середовищах є приналежним до такої наукової дисципліни як акустика.
Більшість явищ у природі супроводжуються характерними звуками, які сприймаються та розпізнаються вухомлюдини і тварин і служать для орієнтування та спілкування. Специфіка сприйняття коливальних рухів частинок повітря слуховим апаратом людини зумовлює поділ звуків на приємні, гармонійні (звуки мови, музичні звуки, спів пташок, наприклад) та звуки зі специфічним спектральним наповненням, часто небажані та дратуючі, які визначаються як шум.
Зміщення в просторі частинок середовища в звукових збуреннях характеризується такою величною як амплітуда коливань. Для опису змін стану частинок середовища в часі використовується така характеристика як частота. Збурення, що сприймаються органами слуху людини та різних тварин це лише невелика частка збурень, що можуть існувати в навколишньому світі. Людське вухо може сприймати лише звуки в певних обмежених інтервалах частот та амплітуд. Для багатьох випадків практичного використання звуків велике значення мають звуки, в яких основна частина енергії зосереджена в області частот, що не сприймаються людським вухом. В зв'язку з цим окремо виділяють такі особливі типи збурень, як ультразвук та інфразвук.
Висновки
Зробіть висновок про залежність чутливості вуха від частоти коливань
Зробіть висновок про залежність тембру звуку (висоти тону) від частоти звукових коливань
Зробіть висновок про залежність гучності звуку від амплітуди звукових коливань
Зробіть висновок про можливість використання звукових хвиль у техніці