ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 3 клас Інформатика

    Інтегрований урок «Харчування. Вітаміни та мінерали – родина. Що корисно їсти»
    29.11.2017, 21:18

    Автор: Сляднєва Галина Юріївна

    Навчальний заклад: Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9 Бердянської міської ради Запорізької області

    Тема: Інтегрований урок «Харчування. Вітаміни та мінерали – родина. Що корисно їсти. Дослідницький практикум «Раціон здорового харчування»

    Спрямування: Основи здоров’я, 3 клас

    Мета: ознайомити учнів з групами вітамінів та мінералів.

    Завдання:

    • Сформувати уявлення про вітаміни та мінерали та їх цінність;
    • Дати уявлення про корисну та шкідливу їжу;
    • Сформувати розуміння необхідності вживання рекомендованої кількості порцій продуктів у добовому раціоні молодших школярів;
    • Познайомити з основами правильного повноцінного харчування;
    • Пояснити необхідність підтримання нормальної ваги.

    Обладнання та матеріаликартки з малюнками, зошит за програмою, кольорові олівці, наочний та роздатковий матеріал, презентація, відео та аудіо матеріали, сервіс Web 2.0 «LearningApps».

    Хід уроку

    І. Організація класу

    1. Емоційне налаштування на урок

    Здоров’я – це багатство,

    Яке з народження дано,

    Зам’ятай з дитинства,

    Що найціннішим є воно.

    Бережи здоров’я змалку,

    Бо хазяїн тіла – ти.

    Щоб життя прожити довге,

    Себе треба берегти.

    ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Діти, сьогодні до нас знову завітали Фея Смачнюля та Питайлик.

    Вони дуже хочуть знати,

    Чи розумні ми малята?

    Ось і перше вже питання,

    Від Питайлика завдання.

    ІІІ. Актуалізація опорних знань

    –   Відгадайте загадки.

    З БІЛКОМ на грядці, квітну, в’юся

    І в борщ попасти не боюся.

    Змагатись з м’ясом – моя доля,

    А люди звуть мене ( КВАСОЛЯ ).

    –   До якої групи продуктів належить квасоля? Які ще продукти відносяться до цієї групи? В яких ще продуктах міститься білок?

    Аналогічна робота проводиться і з іншими загадками.

    А я рідка, немов водиця,

    Салат без мене не годиться,

    Бо все змастити – моя мрія.

    Я ЖИР по імені (ОЛІЯ).

    Візьміть лопати – й на городи,

    Смачні копати ВУГЛЕВОДИ.

    В мішку, як пані, їду з поля,

    Завжди в пошані (БАРАБОЛЯ).

    Без цукру я завжди скучаю,

    Тож швидше дайте мені чаю!

    Я ж – ВІТАМІНІВ вам сто тон!

    Усі впізнали? Я ( ЛИМОН ).

    Мене, біленьке, наливали

    Пили поживні МІНЕРАЛИ

    Маленькі дітки й кіт Мурко.

    Всім на здоров’я – ( МОЛОКО ).

    ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

    Діти, наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його впливу на здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп.

    ІV. Мотивація навчальної діяльності.

    Отримані знання нам необхідні для того, щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними, підтягнутими і стрункими.

    V. Вивчення нового матеріалу.

    1. Розповідь учителя.

    Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Дійсно, не можна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку, важливо правильно харчуватися. Дехто вважає, що не має значення, де і як з’їсти, аби не бути голодним. Проходить певний час, і така людина починає відчувати нездужання.

    Правильний режим харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і сприятливі умови для їх споживання.

    Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною, з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів і мінералів.

    1. Робота за таблицею «Складові їжі».
    • Отже, з чого складається їжа?

    Білки – основний будівельний матеріал, організму.

    За недостатнього надходження білків спостерігається відставання маси тіла і росту дитини, затримка психічного розвитку, зменшується стійкість дітей до інфекцій, підвищується схильність до респіраторних захворювань тощо.

    Жири – відновлюють витрати теплової енергії.

    Жири забезпечують енергетичні витрати, сприяють кращому засвоєнню білків, вітамінів. Недостатня кількість жирів уповільнює ріст і розвиток організму, зменшує опір інфекціям, з’являються запалення на шкірі тощо.

    Жири прийнято ділити на рослинні, тваринні і штучні. Жир є не менш важливим, ніж білок. Він формує захисні оболонки навколо життєво важливих органів.

    Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).

    Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Людина, котра отримує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру.
    Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

    Крім того, людині потрібні мінеральні речовини – натрій, фосфор, залізо, калій, кальцій, йод тощо. Вони входять до складу кісток, зубів, крові, м’язів та інших органів. Найбільше в організмі кальцію, фосфору, натрію, калію, заліза. Вони містяться у молоці, сирі, яйцях, круп’яних виробах, яблуках та інших харчових продуктах.

    Робота в зошиті. Отже, ми розглянули всі групи продуктів, що складають нашу їжу. Відкрийте с. 13 зошита, завдання 3, 4. Подивіться на ілюстрації праворуч. Якої групи продуктів не представлено? Намалюйте у рамці продукт цієї групи.

    Отже, щоб наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини.
    І ще запам’ятайте і враховуйте при складанні меню, що м’ясо, особливо жирне, перетравлюється в шлунку 4-8 годин, картопля і бобові – 3-4 години, хліб – 2,5 години, молоко – 1-2 години, а найшвидше – овочі та каші.

        3. Інсценування «Ми – корисні для людини».

    – А тепер запрошую господарів нашого уроку. (Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, D).
    Вітаміни. Добрий день!
    Впізнали нас?
    Ми – вітаміни,
    Дуже корисні для людини.

    Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

    Вітамін В. А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

    Вітамін С. А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

    Вітамін D. А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

    Мінерали.
    Хто дружить із нами буде –
    Всі незгоди позабуде.
    Виросте міцним, здоровим,
    Переможе всі хвороби.

    Вчитель. Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.

       4. Вправа «Комора здоров’я».
    Вчитель.
    Із-за гір, з-за океанів,
    І у різний, звісно, час,
    Овочі найвищих санів
    Телеграм наслали нам.
    Полюбилась їм нівроку
    Українськая землиця.
    Й поселилися без строку,
    Стали жити і плодиться.
    Людям нашим підсобляти
    І в достатку, і біді,
    Навіть стали лікувати –
    До них з серцем лиш прийди.

    Телеграма 1. Я – великий і бокастий,
    Жовтогрудий і смугастий.
    Я чудовий дар осінній,
    З гарним та смачним насінням.
    Хто їсть кашу цю чудову,
    Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).

    Телеграма 2. Кожен знає, ця дівиця
    На городі – мов цариця.
    Коси довгі, кучеряві,
    Та ще й платтячко яскраве.
    Я смачна і вітамінна,
    І не гірше апельсина.
    Той, хто мене поважає,
    До ста років доживає. (Морква).

    Телеграма 3. Ой, розхвалилася, дивіться!
    Ти не схожа на царицю!
    Я від тебе красивіший:
    Червоніший і товстіший.
    Український борщ чудовий
    По усіх краях відомий.
    У борщі я головний,
    Борщ без мене не смачний! (Буряк).

    Телеграма 4. Я – солодка, соковита,
    Покуштуй – не схочеш пити.
    А як їстимеш саму,
    Всі хвороби прожену! (Диня).

    Телеграма 5. Я – смачний, кругленький,
    Маю щічки червоненькі.
    До смаку я в кожній страві.
    Роблять соки і приправи.
    Соус, борщик і салат
    Люди з радістю їдять. (Помідор).

    Телеграма 6. А на мене нарікають,
    Що до сліз я допікаю.
    Вибачте, та я не винна,
    Бо я лікарська рослина.
    Соком з медом почастую
    І здоров’я подарую. (Цибуля).

    Телеграма 7. А я хлопчик білозубий.
    Ви мене не бійтесь, люди.
    Хоч гіркий я – та корисний.
    Всім мене потрібно їсти.
    Хто мій зуб з’їдає сміло –
    Здоровим буде неодмінно. (Часник).

    Телеграма 8. А зелені сини й дочки
    Всі вживають залюбки.
    Нас шанують недаремно:
    Дух наш свіжий і приємний,
    На канапці, і в салаті,
    Ми і в будень, і на святі. (Огірки).

    Телеграма 9. Мене полюбляє кожна сім’я.
    Щоб спокійно зимувати.
    Садять всі мене багато.
    Люблять вранці й на обід,
    Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).
    (Учень, який правильно відгадав, одягає на голову шапочку із зображенням слова-відгадки і стає біля дошки.)

    Вчитель. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих продуктів.
    – Корисні на вітаміни та мінерали рослини можна вирощувати не тільки на городі. Таку «Комору здоров’я» можна створити і вдома на підвіконні. Про це нам розкажуть Питайлик і Смачнюля. (Перегляд відео)

       5. Формування уявлення про корисну їжу.
    а) Розповідь учителя.
    Щоб їжа, яку ми споживаємо зміцнювала наше здоров’я, давала організму поживні речовини, забезпечувала енергією, приносила емоційне задоволення потрібно вибирати тільки корисні продукти.
    Іноді, повністю довіряючись рекламі харчових продуктів, багато хто з нас дійсно починає вірити в те, що ті самі чіпси наповнюють організм корисними вітамінами або продукти швидкого приготування зовсім не шкодять організму. Однак, це не так. Якщо добре ознайомитись із складом «штучних» продуктів, можна зрозуміти, що «штучна» їжа може шкодити здоров’ю.
    Отже, треба вміти вибирати продукти для споживання та, звичайно, віддавати перевагу продуктам натурального походження: фрукти, ягоди, овочі, соки, каші з круп, м’ясо, риба, молочні продукти.

       6. Фізкультхвилинка.

       7. Розповідь медичної сестри школи.
    – До нас завітала медична сестра школи Олена Володимирівна, яка розповість про правила харчування.
    Медична сестра. Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу, дотримуємось правил гігієни. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. Тому я приготувала для вас пам’ятки щодо правил харчування. (На згадку про урок медична сестра вручає дітям пам’ятки).
    Пам’ятка
    – Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у вас завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.
    – Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.
    – Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.
    – Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.
    – Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.
    – Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб.

    VІ. Закріплення нового матеріалу.
    РОБОТА В ГРУПАХ
    1 група. Інтерактивна гра «Вітамінний потяг».
    Ігрова дія. Вагончики з назвами вітамінів «А», «В», «С», «D» з порожніми віконечками. Дитина вставляє картинку, на якій намальовано продукти харчування, у відповідне віконечко.

    2 група. Вправа «Корисна і шкідлива їжа»
    Завдання для учнів: Розподілити продукти на дві групи: корисна їжа, шкідлива їжа. Які страви можна приготувати з корисних продуктів?

    3 група. Вправа «Розгадай ребуси».

    4 група. Вправа «Збери прислів’я».

    Група експертів. Вправа «Ключове слово».
    Завдання для учнів: Розгадати кросворд і дізнатися ключове слово (сервіс Web 2.0 «LearningApps»).
    Перевірка завдань, виконаних групами.

    VІІ. Рефлексія.
    1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
    Вчитель. Яку користь приносить їжа?

    2. Гра «Назвіть зайве слово».
    (Вчитель, прискорюючи темп, називає продукти харчування або страви, учні називають зайве слово).
    а) Суп, каша, борщ, буряк, вареники, вермішель, пиріжки, запіканка.
    б) Морква, капуста, буряк, картопля, м’ясо, цибуля, часник, кріп.
    в) Печиво, чай, сік, молоко, кава, компот, лимонад, вода.

    3. Робота з індивідуальними картками. (Зошит с. 14)

    4. Літературна хвилинка.
    Відомі люди про раціональне харчування говорять:
    «Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити»;
    «Надмірне наповнення шлунку шкідливе для здоров’я»;
    «Міра в їжі – то мати хорошого здоров’я».

    Лікар. Ви мене чекали? Ні?!
    А я сама прийшла
    І кошик здоров’я вам принесла.
    Я за всіма спостерігала –
    Ви добре працювали.
    Але збіг уроку час.
    На завершення подарунки для вас.
    Їжте яблучка смачненькі,
    Щоб було здоров’ячко міцненьке. (Роздає учням та гостям яблука)

    VIІІ. Підсумок уроку.
    • Що нового ви дізналися на уроці?
    • Для чого людині потрібно їсти?
    • Якою має бути їжа?

    Вчитель. Діти, пам’ятайте! Нема більшого багатства, як здоров’я ваше. На радість всім – і татові, й мамі ростіть усі здорові й гарні.

    Переглянути повністю та завантажити можна за посиланням. Матеріал надається в цифровому вигляді: zip-архів містить конспект презентацію до уроку; розмір 13Mb.

    Категорія: 3 клас Інформатика | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 895 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [42]
    2 клас Інформатика [307]
    3 клас Інформатика [358]
    4 клас Інформатика [372]
    5 клас Інформатика [586]
    6 клас Інформатика [516]
    7 клас Інформатика [581]
    8 клас Інформатика [602]
    9 клас Інформатика [651]
    10 клас Інформатика [618]
    11 клас Інформатика [752]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [60]
    Цифрова та медіаграмотність [96]
    Академічна доброчесність [11]
    Медіатворчість [21]
    Проекти / Вправи [203]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [17]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7