ІНФОРМАТИКА і не тільки... 

***

  • КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  • Інструктаж БЖД
  • Комп’ютер і здоров’я
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Навчання та творчість

    Головна » Файли » УРОКИ / ПРАКТИЧНІ РОБОТИ / ПІДРУЧНИКИ » 11 клас Інформатика

    Історія освоєння космосу на стрічці часу
    04.04.2019, 19:21

     Стрічка часу http://svch.ucoz.com/load/informatika/timeline/117

    Інтерактивні стрічки часу

    NAUROK.COM.UA Ресурс TimeGraphics: як створити інтерактивні стрічки часу


     

     

        Ніхто достовірно не знає, коли у людини з’явилася думка про космос та космічні польоти. Ці ідеї існували в людській свідомості вже за часів міфологічної давнини. Мотиви космічних подорожей містяться зокрема в давньоіндійських епопеях «Рамаяна» та «Махабхарата», у відомому давньогрецькому міфі про Дедала та Ікара.

    Та справжнє виникнення космонавтики було пов’язане звичайно не з літературою, а з розвитком наукових знань. Ще в 1731 р. вийшла з друку книга геніального англійського фізика Ісаака Ньютона, в якій він сформулював поняття штучного супутника Землі та прорахував швидкість, потрібну для виходу тіла у космічний простір.

    Поступове накопичення наукових знань призвело до того, що вже на початку ХХ століття ідея космічного польоту перетворилася на реальне науково-технічне завдання. Перша наукова праця з космонавтики з’явилася в Росії у 1903 р.

    Саме тоді скромний учитель Калузької гімназії Костянтин Едуардович Ціолковський опублікував свою фундаментальну працю «Дослідження світового простору реактивними приладами». Ціолковського вважають засновником теоретичної космонавтики. Ніхто до нього не вивчав з усіх боків проблеми майбутнього космічного польоту – від розвитку принципів реактивного руху до розробки соціальних та  філософських питань освоєння космосу. Згодом поряд із Ціолковським постала ціла плеяда ентузіастів з багатьох       країн       –       тих,       кого       тепер       називають       „піонерами”

    Найбільших успіхів у розробці ракетної техніки в 30 - 40 роки ХХ ст. досягли німецькі конструктори. Вони першими створили потужні ракетні двигуни, які дозволили розпочати будівництво важких ракет з великою дальністю польоту. Під час Другої світової війни німці обстрілювали Англію першими у світі балістичними ракетами V-2 і навіть намагалися створити ракету, здатну досягти Америки. Після війни більша частина німецьких ракетних розробок -разом з їх конструкторами на чолі з Вернером фон Брауном опинилася у США. У подальшому вони зіграли провідну роль у розвитку американської космонавтики, зокрема в реалізації польоту людини на Місяць.

    СРСР також одержав після війни частину новітніх німецьких технологій. Разом із власними розробками вони дозволили Радянському Союзу швидко вирватися вперед у конструюванні  ракетної     техніки.     У     створенні     та випробуваннях ракет у СРСР усередині ХХ ст. брали участь більш

    ніж 1000 заводів, конструкторських бюро та інших організацій. Їхні

    дії   узгоджувала   утворена   ще   в   1947   р.   Рада   Головних   конструкторів на чолі з С.П.Корольовим. Під його керівництвом до початку 50-х      років      було      створено      кілька      вдалих      ракет      мирного      та військового призначення.

    Накопичений    досвід    дав    можливість    радянським    інженерам

    побудувати до 1957 р. першу в світі міжконтинентальну ракету Р-7.

    Саме  ця  бойова  ракета  стала  головним  засобом  мирного  освоєння

    космосу в СРСР. Перший вдалий старт цієї ракети було здійснено в

    серпні 1957 р., а вже 4 жовтня з космодрому Байконур (Казахстан) Радянський Союз запустив перший у світі штучний супутник Землі, який ознаменував вступ людства до історії його космічної ери.

     

    Сучасна космонавтика

    Доки світ обговорював сенсаційну появу на земній орбіті першого штучного супутника, радянські вчені на чолі з С.П.Корольовим у листопаді 1957 р. запустили у космос другий штучний супутник Землі.  Він важив більше 500 кг, до того ж це був перший в історії космічний апарат з живою істотою на борту – дворнягою Лайкою.

    1 лютого 1958 р. американці нарешті запустили свій перший супутник – «Експлорер», вагою лише 5 кг. Тим часом у Радянському Союзі підготували до запуску третій радянський супутник – Д-1.

     

    Це була перша в світі орбітальна наукова автоматична станція вагою 1327 кг., яка стартувала 15 травня 1958 р.

    Дослідження за допомогою штучних супутників Землі суттєво збагатили
    людське уявлення про верхні шари атмосфери, дані зі супутників дали
    можливість         підвищити точність     та надійність метеорологічних прогнозів.
    Справжнє      освоєння      космосу      виявлялося неможливим без виходу до космічного простору самого суб’єкту, що діє та пізнає, тобто людини. Саме тому день 12 квітня 1961 року та ім’я першого космонавта
    Землі Юрія Олексійовича Гагаріна і назва космічного корабля «Восток» назавжди увійшли в історію людства. Потім протягом лише півтора року відбулися добовий політ другого     космонавта         Землі Германа Титова, груповий політ космічних кораблів Андріяна Ніколаєва та Павла Поповича і політ першої жінки-космонавта Валентини Терешкової.

    18     березня      1965 року       космонавт      Олексій      Леонов      вперше      в історії      вийшов      із      космічного      корабля «Восход-2» у відкритий космос.
     

     

    Великим     досягненням

    пілотованої  космонавтики  стало

    створення     в     70-ті     роки     в     Америці

    космічних      кораблів      багаторазового

    використання     за     програмою     «Спейс Шаттл»      («Космічний      човник»).      Ці

    своєрідні    космічні    літаки    з    великим

    корисним      завантаженням      стартують      у      космос      за      допомогою

    потужної       ракети,       а      

         після       здійснення      орбітального       польоту

    повертаються на Землю і сідають, як звичайні літаки.

    З 1980 р. «Шаттли» десятки разів літали на земну орбіту, але незабаром американці мають завершити цю програму, що коштує надто дорого. З боку Радянського Союзу неоціненний внесок у розвиток пілотованої космонавтики був зроблений під час тривалих польотів на орбітальних  космічних станціях «Салют» та «Мир». У ході цих експедицій визначився оптимальний термін перебування людини в умовах космічного польоту (приблизно півроку), розроблені методики підтримання у космосі здоров’я та працездатності космонавтів. Радянський досвід тривалих космічних польотів усі космічні держави з успіхом використали в ХХІ ст. під час будівництва та експлуатації орбітальної станції нового покоління – Міжнародної Космічної Станції. На разі у космосі вже побувало більш ніж 400 осіб – представників трьох десятків країн.

    15 жовтня 2003 р. повноцінною космічною державою, що здатна самостійно здійснювати польоти людини у космос, став Китай. Успішний політ першого китайського космонавта Ян Лівея показав світові, що освоєння космосу поступово стає дійсно справою всього людства, а не лише купки розвинених країн Європи.

    Упродовж ХХ ст. давня мрія людини про польоти у космос пройшла великий шлях розвитку: від схематичних ескізів ракет К.Ціолковського та Ю.Кондратюка до виникнення довгострокових міжнародних програм космічних польотів.

    Космонавтика вже    допомагає людству  вирішувати

    продовольчі, екологічні, комунікаційні проблеми. Як вважають деякі вчені, розміщення у майбутньому на земній орбіті потужних термоядерних електростанцій назавжди розв’яже енергетичні проблеми людства, а освоєння інших планет компенсує нестачу на Землі корисних копалин. Створення глобальної космічної програми мирного освоєння космосу та поступове її здійснення може згуртувати нашу цивілізацію та стати важливим засобом подолання матеріальних і духовних проблем розвитку людства.

     

    Категорія: 11 клас Інформатика | Додав: SvetlanaCh
    Переглядів: 693 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar

    Категорії розділу

    1 клас Інформатика [42]
    2 клас Інформатика [307]
    3 клас Інформатика [359]
    4 клас Інформатика [372]
    5 клас Інформатика [586]
    6 клас Інформатика [516]
    7 клас Інформатика [581]
    8 клас Інформатика [602]
    9 клас Інформатика [651]
    10 клас Інформатика [618]
    11 клас Інформатика [751]
    Астрономія [20]
    Вправи / Завдання / Практичні роботи [60]
    Цифрова та медіаграмотність [95]
    Академічна доброчесність [11]
    Медіатворчість [21]
    Проекти / Вправи [203]
    Інструктажі БЖД / Правила БЖД [17]

    Вхід на сайт

    Пошук

    СПІВПРАЦЯ

  • МОН України
  • Міська Рада м.Миргород
  • ПОІППО
  • Міськво м.Миргород
  • Телестудія МИРГОРОД
  • Шкільний канал YouTube
  • E-mail та сайти вчителів
  • ЗОШ №7